kamil şeker
New member
Japonya'ya ihracat için 5 Eylül 2010 tarihinde Doğu Çin'in Jiangsu Eyaletindeki Lianyung'daki bir limandaki bir gemiye yüklenecek çeşitli nadir toprak içeren buldozer kepçe toprağı.
Str | AFP | Getty Images
Japonya, tedarik zinciri esnekliği için sessizce bir patika alıyor.
Nisan ayının başlarında Çin'in, otomotiv, robot ve savunma sektörlerinde yaygın olarak kullanılan çeşitli nadir toprak unsurlarına ve mıknatıslara ihracat yasağı getirmesinden çok önce Japonya, Pekin'in mineral hakimiyeti için kömür madeninde bir kanarya haline geldi.
Doğu Asya ülkesi, Çin'in ısıtmalı bir bölgesel anlaşmazlığın ardından özellikle Tokyo'yu hedefleyen nadir dünyalara ihracat yasağı uyguladığı 2010 yılında panik moduna itildi.
Ambargo sadece yaklaşık iki ay sürdü, ancak tedarik zinciri güvenliğine yaklaşımını değiştirmek için dünyanın dördüncü en büyük ekonomisini teşvik etmek yeterliydi.
Japonya, stoklama, geri dönüşüm ve alternatif teknolojileri teşvik etmenin yanı sıra, o zamandan beri Çin dışındaki dünyanın en büyük nadir toprak üreticisi olan Avustralya'nın lynas'ına büyük ölçüde yatırım yaptı.
Sonuç olarak, Argus Media tarafından sağlanan verilere göre, Japonya'nın Çin nadir dünyalarına genel bağımlılığı, olay sırasında% 90'ın üzerinde% 60'ın altına düştü.
Nadir topraksız kalıcı mıknatıslar üreten Niron Magnetics'in CEO'su Jonathan Rowntree, ABD merkezli şirketin, dünyanın ilk nadir toprak krizini takip eden “Japonya üzerinde özellikle önemli bir etkisi olan, dünyanın geri kalanında daha az da olsa” doğduğunu söyledi.
Rowntree, CNBC'ye e -posta ile verdiği demeçte, “Bu nedenle, Japonya'nın bu sefer diğer birçok ülkeden çok daha fazla hazırlandığı.” Dedi.
“Daha fazla stokladılar, Lynas'a yatırım yaptılar ve Lynas, Avustralya madenleri ve Malezya işleme tesislerinin bir kombinasyonu yoluyla bu talebin bir kısmını karşılamak için Batı Nadir Dünya arzını güvence altına aldılar.”
Japonya'nın Çin nadir toprak ithalatına olan güvenini bu yıl% 50'nin altına düşürmeyi planladığı bildiriliyor. CNBC yorum için Japon hükümetine ulaştı.
Bir işçi, 21 Mart 2012 Çarşamba günü Japonya, Japonya'daki bir iskelede Japonya petrol, gaz ve Metals Ulusal Corp.
Bloomberg | Bloomberg | Getty Images
Çin, kritik mineraller tedarik zincirinin tartışmasız lideridir, dünyanın nadir toprak tedarikinin yaklaşık% 70'ini madenlerden üretir ve neredeyse% 90'ı işler, yani bu malzemeleri diğer ülkelerden ithal eder ve bunları rafine eder.
Batılı yetkililer, özellikle kritik mineral talebinin katlanarak büyümesi beklendiği göz önüne alındığında, Pekin'in tedarik zinciri hakimiyetini stratejik bir zorluk olarak tekrar tekrar işaretlediler.
Japonya'nın tedarik zinciri dönüşümü hem Batı ülkeleri için bir şablon olarak hem de Çin'in kritik mineral yörüngesinden kaçmanın ne kadar zor olduğunu hatırlatıyor.
Daha fazla gitmek?
Danışmanlık projesi Blue'nun kurucusu ve yöneticisi Nils Backeberg'e göre, Japonya Lynas ve uluslararası tedarik zincirleri aracılığıyla sadece nadir toprak madenciliğine yatırım yaparak değil, aynı zamanda malzemeleri kullanılabilir mallara dönüştürmek ve geliştirmek için gereken tesislerde de başarılı oldu.
Yine de, CNBC'ye verdiği demeçte, ülkenin bazı kilit alanlarda Çin'e bağımlılığını azaltmak için uzun bir yolu var. Bu, özellikle Dünya kabuğunda genellikle daha az bol olan ve değerlerini yükselten ağır nadir toprak elemanları için geçerlidir.
6 Ağustos 2024 Salı günü Avustralya'nın Kalgoorlie kentinde Lynas Nadir Earths Ltd. işleme tesisi. Lynas nadir Earths, seryum ve neodim gibi nadir toprak mineralleri için araştırıyor ve madenleri araştırıyor.
Bloomberg | Bloomberg | Getty Images
Çin'in son ihracat yasağının Pekin'in ağır nadir dünyalardaki önemini vurguladığını da ekleyerek, “Çok fazla nadir toprak Lynas'tan çıkmıyor ve daha fazla arıtma için Çin'e gönderilenlerin çoğu.” Dedi.
Ancak Lynas bu alanda ilerleme kaydetmeye devam etti. Geçtiğimiz ay boyunca, şirket iki ağır nadir dünyada atılımlar duyurdu ve onları ilk kez Çin dışında ürettiğini iddia etti.
'Gerçek bir sorun'
Çin'in en son nadir toprak ihracat kaldırımı, ABD Başkanı Donald Trump'ın Pekin ürünlerindeki tarife artışına verilen bir yanıtın bir parçası olarak uygulandı.
Diyerek şöyle devam etti: “Tarife savaşı başladığında ve Çin'e tarifeler konulduğunda, Çin'in yaptığı ilk şey 'Nadir dünyaları ihraç etmeyi bırakacağız' demekti. Birkaç hafta sonra Amerika'da veya Avrupa'da bir araba üretemedik, bu yüzden gerçek bir sorun,
Olafsson, “Batı dünyasında hiçbir ülke bir ülkenin piyasayı köşeye sıkıştırmasını istemiyor.” Dedi.
Batı otomobil endüstrisi grupları, ihracat kaldırımları tarafından özellikle zorlandı ve birçoğu üretim kesintileri konusunda giderek daha fazla endişe duyuyor.
Nissan Motor Co. CEO'su Ivan Espinosa, şirketin 15 Mayıs 2025 Perşembe günü Japonya'nın Yokohama'daki merkezinde yapılan bir röportaj sırasında konuşuyor.
Bloomberg | Bloomberg | Getty Images
Bozukluk Japon otomobil üreticilerine de yayıldı. Suzuki Motor Popüler Swift otomobil modelinin bu ayın başlarında askıya alındı ve yerel medya, Çin'in nadir toprak ihracat kısıtlamalarına adımı attı. Bir Suzuki Motor sözcüsü CNBC yorum talebine yanıt vermedi.
Bu arada, Japon araba devi Nissan Japonya hükümeti ve Japonya Otomobil Üreticileri Derneği ile çalışarak Çin'in ihracat kontrollerinin etkisini en aza indirmenin yollarını araştırdığını söyledi.
Nissan CEO'su Ivan Espinosa, bu ayın başlarında CNBC'ye verdiği demeçte, “Gelecek için alternatifler bulmaya devam etmeliyiz, esnekliği koruyor ve seçeneklerimizi açık tutmalıyız.” Dedi.
Alternatifler için bir itme
İleriye baktığımızda, Niron Magnetics'in Rowntree, yerli madenlerin hızlandırılmasından yeterli mıknatıs malzemeleri sağlamak için yeni alternatiflere yatırım yapmaya kadar Çin'in mineral hakimiyetiyle başa çıkmak için her şeyi kapsayan bir hükümet ve endüstri yaklaşımının gerekli olacağını söyledi.
Rowntree, “Herkes bu arz darboğazının bir sorun olduğunu gördü. Hepimiz uzun zamandır bunun olabileceğini biliyoruz, ama şimdi aslında oldu.” Dedi.
Diyerek şöyle devam etti: “Bence birçok müşteri benim görüşümü paylaşıyor – bu sorunun ortadan kalkması pek olası değil ve buna hitap etmek için Batı'da alternatiflere sahip olmamız gerekiyor.”
Avrupa'nın nadir toprakların yerli üretimi sınırlıdır. Tıpkı ABD gibi, bölge, özellikle Çin'den ithalatlara güveniyor, ancak yerel kaynakları ve işleme yeteneklerini geliştirmek için planlar devam ediyor.
Örneğin, Belçika Kimyasal Grubu SolvayFransa'nın La Rochelle kentinde Çin dışında en büyük nadir toprak işleme tesisini işleten, 2030 yılına kadar Avrupa'nın işlenmiş nadir toprak talebinin% 30'unu tedarik etmeyi hedefliyor.
Asya'nın gelen kutunuzdaki en büyük ekonomisinden haftalık analiz ve bilgiler
Şimdi abone olun
Washington merkezli bir düşünce kuruluşu olan Stratejik ve Uluslararası Araştırmalar Merkezi (CSIS) Kritik Mineraller Güvenlik Programı Direktörü Gracelin Baskaran, ABD ve Avrupa Birliği'nin Çinli olmayan nadir dünyalar için bir pazar yaratmak için birlikte çalışması gerektiğini söyledi.
Baskaran, CNBC'ye e -posta ile verdiği demeçte, “Batı, fiyatların düşük olduğu ve şirketlerin karlılıkla boğuştuğu bir zamanda Çin dışında yeni bir nadir toprak endüstrisi yaratıyor.” Dedi.
Baskaran, nadir dünyaların neredeyse her modern endüstriye girdiğini belirterek, vergi kredileri ve sübvansiyonlar, Çinli olmayan projelerin inşa edebilmesini ve ölçeklendirilmesini sağlamak için “gerekli” olacak.
Str | AFP | Getty Images
Japonya, tedarik zinciri esnekliği için sessizce bir patika alıyor.
Nisan ayının başlarında Çin'in, otomotiv, robot ve savunma sektörlerinde yaygın olarak kullanılan çeşitli nadir toprak unsurlarına ve mıknatıslara ihracat yasağı getirmesinden çok önce Japonya, Pekin'in mineral hakimiyeti için kömür madeninde bir kanarya haline geldi.
Doğu Asya ülkesi, Çin'in ısıtmalı bir bölgesel anlaşmazlığın ardından özellikle Tokyo'yu hedefleyen nadir dünyalara ihracat yasağı uyguladığı 2010 yılında panik moduna itildi.
Ambargo sadece yaklaşık iki ay sürdü, ancak tedarik zinciri güvenliğine yaklaşımını değiştirmek için dünyanın dördüncü en büyük ekonomisini teşvik etmek yeterliydi.
Japonya, stoklama, geri dönüşüm ve alternatif teknolojileri teşvik etmenin yanı sıra, o zamandan beri Çin dışındaki dünyanın en büyük nadir toprak üreticisi olan Avustralya'nın lynas'ına büyük ölçüde yatırım yaptı.
Sonuç olarak, Argus Media tarafından sağlanan verilere göre, Japonya'nın Çin nadir dünyalarına genel bağımlılığı, olay sırasında% 90'ın üzerinde% 60'ın altına düştü.
Nadir topraksız kalıcı mıknatıslar üreten Niron Magnetics'in CEO'su Jonathan Rowntree, ABD merkezli şirketin, dünyanın ilk nadir toprak krizini takip eden “Japonya üzerinde özellikle önemli bir etkisi olan, dünyanın geri kalanında daha az da olsa” doğduğunu söyledi.
Rowntree, CNBC'ye e -posta ile verdiği demeçte, “Bu nedenle, Japonya'nın bu sefer diğer birçok ülkeden çok daha fazla hazırlandığı.” Dedi.
“Daha fazla stokladılar, Lynas'a yatırım yaptılar ve Lynas, Avustralya madenleri ve Malezya işleme tesislerinin bir kombinasyonu yoluyla bu talebin bir kısmını karşılamak için Batı Nadir Dünya arzını güvence altına aldılar.”
Japonya'nın Çin nadir toprak ithalatına olan güvenini bu yıl% 50'nin altına düşürmeyi planladığı bildiriliyor. CNBC yorum için Japon hükümetine ulaştı.
Bir işçi, 21 Mart 2012 Çarşamba günü Japonya, Japonya'daki bir iskelede Japonya petrol, gaz ve Metals Ulusal Corp.
Bloomberg | Bloomberg | Getty Images
Çin, kritik mineraller tedarik zincirinin tartışmasız lideridir, dünyanın nadir toprak tedarikinin yaklaşık% 70'ini madenlerden üretir ve neredeyse% 90'ı işler, yani bu malzemeleri diğer ülkelerden ithal eder ve bunları rafine eder.
Batılı yetkililer, özellikle kritik mineral talebinin katlanarak büyümesi beklendiği göz önüne alındığında, Pekin'in tedarik zinciri hakimiyetini stratejik bir zorluk olarak tekrar tekrar işaretlediler.
Japonya'nın tedarik zinciri dönüşümü hem Batı ülkeleri için bir şablon olarak hem de Çin'in kritik mineral yörüngesinden kaçmanın ne kadar zor olduğunu hatırlatıyor.
Daha fazla gitmek?
Danışmanlık projesi Blue'nun kurucusu ve yöneticisi Nils Backeberg'e göre, Japonya Lynas ve uluslararası tedarik zincirleri aracılığıyla sadece nadir toprak madenciliğine yatırım yaparak değil, aynı zamanda malzemeleri kullanılabilir mallara dönüştürmek ve geliştirmek için gereken tesislerde de başarılı oldu.
Yine de, CNBC'ye verdiği demeçte, ülkenin bazı kilit alanlarda Çin'e bağımlılığını azaltmak için uzun bir yolu var. Bu, özellikle Dünya kabuğunda genellikle daha az bol olan ve değerlerini yükselten ağır nadir toprak elemanları için geçerlidir.
6 Ağustos 2024 Salı günü Avustralya'nın Kalgoorlie kentinde Lynas Nadir Earths Ltd. işleme tesisi. Lynas nadir Earths, seryum ve neodim gibi nadir toprak mineralleri için araştırıyor ve madenleri araştırıyor.
Bloomberg | Bloomberg | Getty Images
Çin'in son ihracat yasağının Pekin'in ağır nadir dünyalardaki önemini vurguladığını da ekleyerek, “Çok fazla nadir toprak Lynas'tan çıkmıyor ve daha fazla arıtma için Çin'e gönderilenlerin çoğu.” Dedi.
Ancak Lynas bu alanda ilerleme kaydetmeye devam etti. Geçtiğimiz ay boyunca, şirket iki ağır nadir dünyada atılımlar duyurdu ve onları ilk kez Çin dışında ürettiğini iddia etti.
'Gerçek bir sorun'
Çin'in en son nadir toprak ihracat kaldırımı, ABD Başkanı Donald Trump'ın Pekin ürünlerindeki tarife artışına verilen bir yanıtın bir parçası olarak uygulandı.
Diyerek şöyle devam etti: “Tarife savaşı başladığında ve Çin'e tarifeler konulduğunda, Çin'in yaptığı ilk şey 'Nadir dünyaları ihraç etmeyi bırakacağız' demekti. Birkaç hafta sonra Amerika'da veya Avrupa'da bir araba üretemedik, bu yüzden gerçek bir sorun,
Olafsson, “Batı dünyasında hiçbir ülke bir ülkenin piyasayı köşeye sıkıştırmasını istemiyor.” Dedi.
Batı otomobil endüstrisi grupları, ihracat kaldırımları tarafından özellikle zorlandı ve birçoğu üretim kesintileri konusunda giderek daha fazla endişe duyuyor.
Nissan Motor Co. CEO'su Ivan Espinosa, şirketin 15 Mayıs 2025 Perşembe günü Japonya'nın Yokohama'daki merkezinde yapılan bir röportaj sırasında konuşuyor.
Bloomberg | Bloomberg | Getty Images
Bozukluk Japon otomobil üreticilerine de yayıldı. Suzuki Motor Popüler Swift otomobil modelinin bu ayın başlarında askıya alındı ve yerel medya, Çin'in nadir toprak ihracat kısıtlamalarına adımı attı. Bir Suzuki Motor sözcüsü CNBC yorum talebine yanıt vermedi.
Bu arada, Japon araba devi Nissan Japonya hükümeti ve Japonya Otomobil Üreticileri Derneği ile çalışarak Çin'in ihracat kontrollerinin etkisini en aza indirmenin yollarını araştırdığını söyledi.
Nissan CEO'su Ivan Espinosa, bu ayın başlarında CNBC'ye verdiği demeçte, “Gelecek için alternatifler bulmaya devam etmeliyiz, esnekliği koruyor ve seçeneklerimizi açık tutmalıyız.” Dedi.
Alternatifler için bir itme
İleriye baktığımızda, Niron Magnetics'in Rowntree, yerli madenlerin hızlandırılmasından yeterli mıknatıs malzemeleri sağlamak için yeni alternatiflere yatırım yapmaya kadar Çin'in mineral hakimiyetiyle başa çıkmak için her şeyi kapsayan bir hükümet ve endüstri yaklaşımının gerekli olacağını söyledi.
Rowntree, “Herkes bu arz darboğazının bir sorun olduğunu gördü. Hepimiz uzun zamandır bunun olabileceğini biliyoruz, ama şimdi aslında oldu.” Dedi.
Diyerek şöyle devam etti: “Bence birçok müşteri benim görüşümü paylaşıyor – bu sorunun ortadan kalkması pek olası değil ve buna hitap etmek için Batı'da alternatiflere sahip olmamız gerekiyor.”
Avrupa'nın nadir toprakların yerli üretimi sınırlıdır. Tıpkı ABD gibi, bölge, özellikle Çin'den ithalatlara güveniyor, ancak yerel kaynakları ve işleme yeteneklerini geliştirmek için planlar devam ediyor.
Örneğin, Belçika Kimyasal Grubu SolvayFransa'nın La Rochelle kentinde Çin dışında en büyük nadir toprak işleme tesisini işleten, 2030 yılına kadar Avrupa'nın işlenmiş nadir toprak talebinin% 30'unu tedarik etmeyi hedefliyor.
Asya'nın gelen kutunuzdaki en büyük ekonomisinden haftalık analiz ve bilgiler
Şimdi abone olun
Washington merkezli bir düşünce kuruluşu olan Stratejik ve Uluslararası Araştırmalar Merkezi (CSIS) Kritik Mineraller Güvenlik Programı Direktörü Gracelin Baskaran, ABD ve Avrupa Birliği'nin Çinli olmayan nadir dünyalar için bir pazar yaratmak için birlikte çalışması gerektiğini söyledi.
Baskaran, CNBC'ye e -posta ile verdiği demeçte, “Batı, fiyatların düşük olduğu ve şirketlerin karlılıkla boğuştuğu bir zamanda Çin dışında yeni bir nadir toprak endüstrisi yaratıyor.” Dedi.
Baskaran, nadir dünyaların neredeyse her modern endüstriye girdiğini belirterek, vergi kredileri ve sübvansiyonlar, Çinli olmayan projelerin inşa edebilmesini ve ölçeklendirilmesini sağlamak için “gerekli” olacak.