Kaliforniya liderliğindeki EV, yerine getirilmesinin 'imkansız' olduğunu söylüyor

kamil şeker

New member
30 Ocak 2024'te Japonya'nın Tokyo kentindeki Toyota Motor Corp. bayiliğinin önünde bir tabela sergileniyor.

Tomohiro Ohsumi | Getty Images Haberleri | Getty Images


DETROIT — Toyota Motorlu Cuma günü, gelecek yıl başlayacak olan Kaliforniya liderliğindeki elektrikli araç talimatlarının yerine getirilmesinin “imkansız” olduğu ve eğer bunlar değiştirilmezse birçok eyalette daha az müşteri seçimine yol açacağı yönünde alarm verildi.

California Hava Kaynakları Kurulu'nun “Gelişmiş Temiz Arabalar II” düzenlemeleri kapsamındaki mevcut gereklilikler, gelecek yıl piyasaya sürülmeye başlanacak 2026 model yılı araçların %35'inin sıfır emisyonlu araçlar veya ZEV olmasını gerektiriyor. Pilli elektrikli, yakıt hücreli ve bir dereceye kadar plug-in hibrit elektrikli araçlar, düzenlemeler kapsamında sıfır emisyonlu olarak nitelendiriliyor.

Toyota Motor Kuzey Amerika'nın baş işletme sorumlusu Jack Hollis, sanal bir toplantı sırasında şunları söyledi: “Hiçbir hükümet ya da özel sektör tarafından bize bu rakamın ulaşılabilir olduğunu söyleyen bir tahmin görmedim. Bu noktada bu imkansız görünüyor.” Cuma günü medya yuvarlak masa toplantısı. “Talep yok. Bu durum müşterinin istediği araç seçimini sınırlayacak.”

Kaliforniya Hava Kaynakları Kurulu, 12 eyaletin ve Washington DC'nin kuralları kabul ettiğini bildirdi. Yaklaşık yarısı 2027 model yılından başlayarak bunu yaptı. EV talimatları, CARB'ın Kaliforniya eyaletindeki yeni araç satışlarının %100'ünün 2035 yılına kadar sıfır emisyonlu modeller olmasını gerektiren Gelişmiş Temiz Arabalar düzenlemelerinin bir parçasıdır.


JD Power, bu yıl itibariyle hiçbir eyaletin EV talimatına uygun olmadığını söyledi. Bu yıl yalnızca Kaliforniya (%27), Colorado (%22) ve Washington (%20) perakende satışların en az %20'sinin EV veya PHEV olduğunu gördü. New York (%12), New Mexico (%5) ve Rhode Island (%9) gibi diğer eyaletler ise mevzuata uyumdan uzak.

JD Power Cuma günü yaptığı açıklamada, perakende satışlarda EV/PHEV'nin benimsenmesinin ulusal ortalamasının Ekim ayına kadar yalnızca %9 olduğunu söyledi.

Hollis, talimatların değişmemesi halinde otomotiv endüstrisinde, şirketlerin kuralları kabul eden eyaletlere orantısız miktarda elektrikli model tedarik ettiği bazı otomobil üreticilerinde halihazırda başlamış olan “doğal olmayan eylemlere” yol açacağını söyledi.

Uzun süredir otomotiv yöneticiliği yapan Hollis, “Sektörü çarpıtacak. İşletmeyi çarpıtacak. Neden? Çünkü pazardaki mevcut talep açısından bu doğal değil” dedi.

Otomotiv sektöründen birkaç kişi daha önce CNBC'ye, bu yıl seçimi kimin kazandığına bakılmaksızın EV yetki meselesinin ele alınması gerektiğini söylemişti.


Kaliforniya Hava Kaynakları Kurulu yorum talebine hemen yanıt vermedi.

Başkan seçilen Donald Trump'ın görevdeki ilk döneminde, eyaletlerin kendi emisyon standartlarını belirleme yetkisini iptal etmek için hukuki bir mücadele başladı. Birçok yetkili Trump'ın Beyaz Saray'a döndüğünde bu hamlesini sürdürmesini bekliyor.

Hollis, bu sefer “işlerin bu noktaya gelmemesini umduğunu” ve eyaletlerin, federal hükümetin ve otomotiv endüstrisinin bir çözüme varabileceğini söyledi. Ayrıca Toyota'nın tek bir ulusal standardı tercih edeceğini de söyledi; bu, birçok otomobil üreticisinin daha önce paylaştığı bir düşünceydi.

Hollis, “Her zaman 50 eyalet kuralı isteriz, çünkü bu şekilde tüm müşterilerimize, tüm bayilere eşit ve adil bir şekilde davranabiliriz” dedi. “Umudumuz Kaliforniya ve [the Environmental Protection Agency] eşleşir ve ulaşılabilir bir şeye indirgenir. Zorlasa da, ulaşsa da ama bu noktada bu imkansız bir aşama.”

CNBC PRO'nun bu içgörülerini kaçırmayın