Kaliforniya özerk araç düzenlemelerini elden geçiriyor

kamil şeker

New member
Embarcadero, San Francisco, California, 21 Şubat 2025 boyunca palmiye ağaçlarının ve modern binaların yakınında seyahat eden çatı monte sensör dizilerine sahip Waymo kendi kendine giden arabalar.

Smith Koleksiyonu/Gado | Arşiv Fotoğrafları | Getty Images


Kendi kendine giden araçların test edilmesi ve dağıtımına yönelik yeni kurallar Kaliforniya eyaletinde yolda.

California DMV Cuma günü yaptığı açıklamada, Waymo gibi hafif hizmet robotaxis'ten Plus.Ai gibi ağır görevli sürücüsüz kamyonlara kadar kendi kendine giden araçlar için geçerli olacak önerilen düzenlemeler hakkında halka açık yorum aradığını duyurdu.

CNBC'ye e-posta ile gönderilen bir açıklamada, California DMV sözcüsü, önerilen düzenlemelerin “ülkenin otonom araçların işleyişi için en kapsamlı kurallarını sunduğunu ve DMV'nin kamu güvenliğini artırma, yeniliği teşvik etme ve AV teknoloji testi ve konuşlandırma için sağlam bir çerçeve oluşturma taahhüdünün altını çizdiğini” söyledi.

Palo Alto'daki mühendislik merkezi ile Elon Musk's Tesla yıllardır kendi kendine giden bir araç ve sürücüsüz sürüş selamlama hizmeti vermeyi vaat ediyor. Ancak Tesla, Kaliforniya'da henüz sürücüsüz araçların konuşlandırılması için izin almadı ve şirket henüz direksiyonun arkasında bir kişi olmadan kullanımı güvenli olduğu düşünülen araçları satmadı.

Tesla hisseleri hala Cuma günü yaklaşık% 10 tırmandı ve Başkan Donald Trump'ın küresel tarife blitzinin etrafındaki belirsizliğin körüklediği son bir düşüşten geri dönmeye devam etti.

Dahil olmak üzere rakipler Alfabe-sahip olduğu waymo, Amazon-Marning Zoox ve Çin AV şirketi Wareide, Kaliforniya'da daha yüksek bir izin almış ve Waymo zaten Los Angeles ve San Francisco Körfez Bölgesi'nde bir Robotaxi hizmeti işletiyor.


Eyaletin Araç Güvenliği Otoritesi, düzenlemeleri Otonom Araçlar web sitesine yayınladı ve 9 Haziran 2025'te sona erecek 45 günlük bir süre boyunca halktan yorumları kabul etmeye başladı. Bundan sonra, yeni düzenlemeler uygulamadan önce bir halka açık duruşma planlamayı planlıyor.

Önerilen düzenleme, sürücüsüz araç üreticilerinin, gemideki bir insan güvenlik sürücüsü ile test için izin almasını ve ardından belirli sayıda test sürüşünü tamamlamasını gerektirecektir. Daha sonra, sürücüsüz testler için başka bir izin ve Kaliforniya'da sürücüsüz araçlar yerleştirme nihai izin almaları gerekecektir.


Tesla'nın Cybercab Robotaxi, 21 Kasım 2024'te Los Angeles'taki Los Angeles Kongre Merkezi'ndeki otomobil LA 2024 Otomobil Fuarı sırasında sergileniyor.

Robyn Beck | AFP | Getty Images


Önerilen yeni kurallar, otonom kamyonların (10.001 pound veya daha ağır olan) Kaliforniya'nın halka açık yollarında test edilmesine izin verecektir. Ayrıca, eyalette faaliyet gösteren tüm AV yapımcılarının, yeni veri raporlama gereksinimlerine uymaları ve ilk müdahale ekipleriyle sürücüsüz araç etkileşimleri için devletin standartlarına uymasını isteyeceklerdir.

Kaliforniya'nın güncellenmiş düzenlemeleri, Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi, otomobil üreticilerinin sürücüler kısmen otomatik veya daha gelişmiş otomatik sürüş sistemlerini kullanırken meydana gelen çarpışmalarla ilgili verileri bildirmelerini gerektiren bir siparişi gevşeteceğini söyledikten sonra açıklandı.

2022'de California DMV, şirketin otopilot ve tam kendi kendine sürüş sistemleri etrafında aldatıcı pazarlama ve reklam uygulamalarıyla uğraştığını söyleyerek Tesla'ya dava açtı. Şirketin gelişmiş sürücü yardım sistemleri, her an yönlendirmeye hazır, direksiyonun arkasında bir kişiyi gerektirir. Bu dava devam ediyor.