kamil şeker
New member
Kamyonlar, 1 Nisan 2025'te Windsor, Kanada'da Detroit'teki Amerika Birleşik Devletleri'ne geçmek için Büyükelçi Köprüsü'ne gidiyor.
Bill Pugliano | Getty Images
DETROIT-Kanada'nın% 25 otomatik tarifeleri Çarşamba günü ABD tarafından üretilen araçlar ve Amerikan otomobilleri ve kamyonlarında birçok bölüm üzerinde yürürlüğe girdi, ancak yeni vergiler, geçen hafta Başkan Donald Trump tarafından uygulanan ABD tarifelerinden önemli şekillerde farklılık gösterdi.
Kanadalı yetkililer, tarifelerden bireysel otomobil parçalarını bilerek oydular ve yeni vergilerle yapılan ticaret anlaşmaları veya USMCA anlaşmasını dikkate alıyorlar. Kanadalı yetkililere göre, şirketlerin görevlerden biraz rahatlamasına izin verebilecek bir remisyon süreci de var.
Kanada Başbakanı Mark Carney, eylemleri açıklayan bir Perşembe günü basın toplantısında, “Bugün yanıt veriyoruz ve boyunca dikkatlice kalibre edilmiş ve hedeflenen karşı tarifeleri yanıtladık.” Dedi.
Salı günü yeniden teyit ettiği Kanada'nın yanıtı, ABD'den USMCA ile uyumlu olmayan araçlarda% 25 tarifeler içeriyor-veya Kanada'nın ifade ettiği gibi Cusma-ve Kanada'ya ithal edilen USMCA uyumlu tam monte edilmiş araçların Kanada olmayan ve Meksika dışı içeriği
İkinci kısım Genel Motorlar– Ford Motor veya Chrysler ebeveyn Stellantis ABD'de USMCA ile uyumludur, Kanada ve Meksika'dan olmayan parçalar bir remisyon sürecine kadar vergilendirilebilir.
Stok Grafik simgesi
Otomatik Stoklar
Bu arada Trump'ın% 25 tarifeleri, ABD'de monte edilmeyen herhangi bir araçta, S&P Global Mobility raporlarının geçen yıl yurt içinde satılan yaklaşık 16 milyon aracın% 46'sını oluşturduğu. Beyaz Saray, 3 Mayıs'a kadar motorlar ve şanzımanlar gibi bazı otomobil parçalarına tarifeler koymayı planladığını söyledi.
Kanada'daki Otomotiv Parçaları Üreticileri Derneği'ne liderlik eden Flavio Volpe, kuruluşunun bireysel otomotiv parçalarının oyulmasının çok önemli olduğuna inandığını söyledi çünkü bu ürünler üzerindeki tarifeler Kuzey Amerika otomobil endüstrisini hızla kapatabiliyor.
Salı günü CNBC'ye verdiği demeçte, “Başbakana tavsiyelerde bulunduğumuz şey,” şimdilik parçaları dışarıda tutmak “olduğunu” söyledi. Diyerek şöyle devam etti: “Karşı tarifeler yapacaksanız, Amerikan'ı hedeflediğinizden emin olun. Kazara ya da ihmalle Meksika kaynaklarımıza, ortaklarımıza zarar vermeyin. Kimse bunu yapmak istemiyor… ama Kanada'nın cevap vermesi gerekiyor.”
Carney geçen hafta, ABD'den farklı olarak Meksika içeriğinin muaf tutulduğunu söyledi, çünkü ülke USMCA Kuzey Amerika ticaret anlaşmasını onurlandırıyor.
GM, Ford ve Stellantis'in her biri ayrı ayrı Kuzey Amerika tarafından üretilen araçlarının USMCA ile uyumlu olduğunu, ancak her birinin içeriği büyük ölçüde değiştiğini söyledi.
Geleneksel “Detroit otomobil üreticileri” ve Toyota MotoruKanada'nın en çok satan otomobil şirketleri arasındadır. Ülkenin genel pazarı ABD'den çok daha küçük, yaklaşık 2 milyon hafif hizmet aracı, ABD'de yaklaşık 16 milyona kıyasla
Önde gelen Kanadalı otomobil firması Desrosiers Automotive danışmanlarına göre, Kanada'nın hafif görevli yolcu araçlarına ilişkin ticaret bakiyesi 8,33 milyar dolardı ve 43,82 milyar dolar ithal edildi.
Ticaret dengesizlikleri, Trump'ın tarifeleri uygulaması için itici güçlerden biri olmuştur.
Remisyonlar?
Kanada tarifelerinde otomobil üreticileri için biraz rahatlama olabilir.
Yetkililer, “Kanada'daki üretimi ve yatırımı teşvik eden ve Kanada işlerinin sürdürülmesine yardımcı olan otomobil üreticileri için bir remisyon çerçevesi de uygulanacağını” söyledi.
Salı günü yapılan bir basın açıklamasındaki Kanadalı yetkililer, program hakkında daha fazla ayrıntı “kısa süre içinde duyurulacağını” söyledi. Haberleri yayınlayan Finance Canada Bakanlığı, yorum talebine cevap vermedi.
Kanada Sanayi Bakanı Anita Anand Pazartesi günü Kanada'daki CityNews hakkında yaptığı açıklamada, “Otomobil üreticilerinin Kanada'da kalmasını sağlamayı planlıyoruz.” Dedi. Diyerek şöyle devam etti: “Aslında Kanada üretiminin ve yatırımının Kanada üretimini sürdürmek için uzun vadeli planın bir parçası olmasını sağlamak için bunu yapacağımız bir çerçeveden bahsediyoruz, bunu remisyon çerçevesi olarak adlandırıyoruz.”
Trump, Trump'ın Beyaz Saray'daki ilk döneminde müzakere ettiği USMCA ile uyumlu araçlar ve parçalar için oymalar için lobi yapmalarına rağmen, ABD tarifeleri için muafiyet olmayacağını söyledi.
Beş otomobil üreticisi – Ford, GM, Stellantis, Toyota ve Honda Motor -Gelişmiş Üretim Trillium Network'e göre, geçen yıl Kanada'da, büyük ölçüde ABD tüketicileri için 1,3 milyon hafif hizmet aracı ürettiği tahmin edildi.
Otomobil üreticileri Kanada remisyon sürecine hemen yanıt vermedi.
Geçen hafta Carney, Kanada'nın yeni vergilerinin 8 milyar Kanada doları (5.6 milyar dolar) üretmesi beklendiğini ve bu da Trump'ın tarifelerinden etkilenen işçilere ve şirketlere yardımcı olmak için kullanılacak. Maliye Bakanlığı Kanada'ya göre, ABD'den araç ithalatı 2024'te toplam 35,6 milyar CA'ya ulaştı.
'Haksız, haksız… yanlış yönlendirilmiş'
Kanada Başbakanı Mark Carney, 2 Nisan 2025'te Ontario, Kanada, Ottawa'daki Kanada-ABD İlişkileri ve Ulusal Güvenlik Kabine Komitesi toplantısına katılmak üzere Parlamento Tepesi'ne geldiğinde gazetecilerle konuşuyor.
Patrick Doyle | Reuters
Carney, “haksız, haksız ve… yanlış yönlendirilmiş” olarak adlandırdığı ABD tarifeleri için küçümsemesi hakkında açıkça konuştu. Ayrıca ABD ve Kanada arasındaki dostluk ilişki için korkunç bir gelecek çizdi.
Carney, “ABD ve Kanada yeni bir kapsamlı yaklaşım üzerinde anlaşamadıkça bu dönem sona erdi.” Dedi. “Bu bir trajedi olsa da, aynı zamanda yeni gerçeklik. Hem amaca hem de güçle cevap vermeliyiz.”
ABD ve Kanada, 1965 yılında, genellikle Auto Pact olarak bilinen Kanada-Birleşik Devletler Otomotiv Ürünleri Anlaşması'ndan bu yana otomotiv endüstrisini kapsayan tarifesiz bir ticaret anlaşmasına katıldılar.
Kanada, yasadışı olduklarını iddia ederek Trump'ın tarifeleriyle başka şekillerde de savaşmaya çalışıyor. Ülke Pazartesi günü, Trump'ın Kanada'dan ABD'ye ithal edilen otomobil ve otomobil parçaları hakkındaki% 25 tarifeleri ile ilgili Dünya Ticaret Örgütü ile bir anlaşmazlık açtı.
Kanada otomotiv endüstrisi, Covid Pandemi sırasında yükselen onlarca yıllık bir düşüşün ardından yükselişte.
Kanada'daki Küresel Otomobil Üreticileri tarafından sağlanan endüstri verilerine göre, Kanada'daki hafif hizmet araç üretimi, geçen yıl 2021'de 1,1 milyon düşük seviyeden 1.54 milyon araca ulaştı, ancak yine de ülkenin 2000 yılında 2.9 milyon zirvesinden% 47 düşüş.
François-Philippe şampiyonu, Kanadalı bir açıklamada, “Kanada, ABD'nin Kanada ürünlerine getirdiği tüm haksız ve mantıksız tarifelere güçlü bir şekilde yanıt vermeye devam ediyor. Hükümet, Kanada'nın işçilerini, işletmelerini, ekonomisini ve endüstrisini koruyacak ve bu ABD tarifelerinin mümkün olan en kısa sürede kaldırılmasını sağlamaya kararlı.” Dedi.
Bill Pugliano | Getty Images
DETROIT-Kanada'nın% 25 otomatik tarifeleri Çarşamba günü ABD tarafından üretilen araçlar ve Amerikan otomobilleri ve kamyonlarında birçok bölüm üzerinde yürürlüğe girdi, ancak yeni vergiler, geçen hafta Başkan Donald Trump tarafından uygulanan ABD tarifelerinden önemli şekillerde farklılık gösterdi.
Kanadalı yetkililer, tarifelerden bireysel otomobil parçalarını bilerek oydular ve yeni vergilerle yapılan ticaret anlaşmaları veya USMCA anlaşmasını dikkate alıyorlar. Kanadalı yetkililere göre, şirketlerin görevlerden biraz rahatlamasına izin verebilecek bir remisyon süreci de var.
Kanada Başbakanı Mark Carney, eylemleri açıklayan bir Perşembe günü basın toplantısında, “Bugün yanıt veriyoruz ve boyunca dikkatlice kalibre edilmiş ve hedeflenen karşı tarifeleri yanıtladık.” Dedi.
Salı günü yeniden teyit ettiği Kanada'nın yanıtı, ABD'den USMCA ile uyumlu olmayan araçlarda% 25 tarifeler içeriyor-veya Kanada'nın ifade ettiği gibi Cusma-ve Kanada'ya ithal edilen USMCA uyumlu tam monte edilmiş araçların Kanada olmayan ve Meksika dışı içeriği
İkinci kısım Genel Motorlar– Ford Motor veya Chrysler ebeveyn Stellantis ABD'de USMCA ile uyumludur, Kanada ve Meksika'dan olmayan parçalar bir remisyon sürecine kadar vergilendirilebilir.
Stok Grafik simgesi
Otomatik Stoklar
Bu arada Trump'ın% 25 tarifeleri, ABD'de monte edilmeyen herhangi bir araçta, S&P Global Mobility raporlarının geçen yıl yurt içinde satılan yaklaşık 16 milyon aracın% 46'sını oluşturduğu. Beyaz Saray, 3 Mayıs'a kadar motorlar ve şanzımanlar gibi bazı otomobil parçalarına tarifeler koymayı planladığını söyledi.
Kanada'daki Otomotiv Parçaları Üreticileri Derneği'ne liderlik eden Flavio Volpe, kuruluşunun bireysel otomotiv parçalarının oyulmasının çok önemli olduğuna inandığını söyledi çünkü bu ürünler üzerindeki tarifeler Kuzey Amerika otomobil endüstrisini hızla kapatabiliyor.
Salı günü CNBC'ye verdiği demeçte, “Başbakana tavsiyelerde bulunduğumuz şey,” şimdilik parçaları dışarıda tutmak “olduğunu” söyledi. Diyerek şöyle devam etti: “Karşı tarifeler yapacaksanız, Amerikan'ı hedeflediğinizden emin olun. Kazara ya da ihmalle Meksika kaynaklarımıza, ortaklarımıza zarar vermeyin. Kimse bunu yapmak istemiyor… ama Kanada'nın cevap vermesi gerekiyor.”
Carney geçen hafta, ABD'den farklı olarak Meksika içeriğinin muaf tutulduğunu söyledi, çünkü ülke USMCA Kuzey Amerika ticaret anlaşmasını onurlandırıyor.
GM, Ford ve Stellantis'in her biri ayrı ayrı Kuzey Amerika tarafından üretilen araçlarının USMCA ile uyumlu olduğunu, ancak her birinin içeriği büyük ölçüde değiştiğini söyledi.
Geleneksel “Detroit otomobil üreticileri” ve Toyota MotoruKanada'nın en çok satan otomobil şirketleri arasındadır. Ülkenin genel pazarı ABD'den çok daha küçük, yaklaşık 2 milyon hafif hizmet aracı, ABD'de yaklaşık 16 milyona kıyasla
Önde gelen Kanadalı otomobil firması Desrosiers Automotive danışmanlarına göre, Kanada'nın hafif görevli yolcu araçlarına ilişkin ticaret bakiyesi 8,33 milyar dolardı ve 43,82 milyar dolar ithal edildi.
Ticaret dengesizlikleri, Trump'ın tarifeleri uygulaması için itici güçlerden biri olmuştur.
Remisyonlar?
Kanada tarifelerinde otomobil üreticileri için biraz rahatlama olabilir.
Yetkililer, “Kanada'daki üretimi ve yatırımı teşvik eden ve Kanada işlerinin sürdürülmesine yardımcı olan otomobil üreticileri için bir remisyon çerçevesi de uygulanacağını” söyledi.
Salı günü yapılan bir basın açıklamasındaki Kanadalı yetkililer, program hakkında daha fazla ayrıntı “kısa süre içinde duyurulacağını” söyledi. Haberleri yayınlayan Finance Canada Bakanlığı, yorum talebine cevap vermedi.
Kanada Sanayi Bakanı Anita Anand Pazartesi günü Kanada'daki CityNews hakkında yaptığı açıklamada, “Otomobil üreticilerinin Kanada'da kalmasını sağlamayı planlıyoruz.” Dedi. Diyerek şöyle devam etti: “Aslında Kanada üretiminin ve yatırımının Kanada üretimini sürdürmek için uzun vadeli planın bir parçası olmasını sağlamak için bunu yapacağımız bir çerçeveden bahsediyoruz, bunu remisyon çerçevesi olarak adlandırıyoruz.”
Trump, Trump'ın Beyaz Saray'daki ilk döneminde müzakere ettiği USMCA ile uyumlu araçlar ve parçalar için oymalar için lobi yapmalarına rağmen, ABD tarifeleri için muafiyet olmayacağını söyledi.
Beş otomobil üreticisi – Ford, GM, Stellantis, Toyota ve Honda Motor -Gelişmiş Üretim Trillium Network'e göre, geçen yıl Kanada'da, büyük ölçüde ABD tüketicileri için 1,3 milyon hafif hizmet aracı ürettiği tahmin edildi.
Otomobil üreticileri Kanada remisyon sürecine hemen yanıt vermedi.
Geçen hafta Carney, Kanada'nın yeni vergilerinin 8 milyar Kanada doları (5.6 milyar dolar) üretmesi beklendiğini ve bu da Trump'ın tarifelerinden etkilenen işçilere ve şirketlere yardımcı olmak için kullanılacak. Maliye Bakanlığı Kanada'ya göre, ABD'den araç ithalatı 2024'te toplam 35,6 milyar CA'ya ulaştı.
'Haksız, haksız… yanlış yönlendirilmiş'
Kanada Başbakanı Mark Carney, 2 Nisan 2025'te Ontario, Kanada, Ottawa'daki Kanada-ABD İlişkileri ve Ulusal Güvenlik Kabine Komitesi toplantısına katılmak üzere Parlamento Tepesi'ne geldiğinde gazetecilerle konuşuyor.
Patrick Doyle | Reuters
Carney, “haksız, haksız ve… yanlış yönlendirilmiş” olarak adlandırdığı ABD tarifeleri için küçümsemesi hakkında açıkça konuştu. Ayrıca ABD ve Kanada arasındaki dostluk ilişki için korkunç bir gelecek çizdi.
Carney, “ABD ve Kanada yeni bir kapsamlı yaklaşım üzerinde anlaşamadıkça bu dönem sona erdi.” Dedi. “Bu bir trajedi olsa da, aynı zamanda yeni gerçeklik. Hem amaca hem de güçle cevap vermeliyiz.”
ABD ve Kanada, 1965 yılında, genellikle Auto Pact olarak bilinen Kanada-Birleşik Devletler Otomotiv Ürünleri Anlaşması'ndan bu yana otomotiv endüstrisini kapsayan tarifesiz bir ticaret anlaşmasına katıldılar.
Kanada, yasadışı olduklarını iddia ederek Trump'ın tarifeleriyle başka şekillerde de savaşmaya çalışıyor. Ülke Pazartesi günü, Trump'ın Kanada'dan ABD'ye ithal edilen otomobil ve otomobil parçaları hakkındaki% 25 tarifeleri ile ilgili Dünya Ticaret Örgütü ile bir anlaşmazlık açtı.
Kanada otomotiv endüstrisi, Covid Pandemi sırasında yükselen onlarca yıllık bir düşüşün ardından yükselişte.
Kanada'daki Küresel Otomobil Üreticileri tarafından sağlanan endüstri verilerine göre, Kanada'daki hafif hizmet araç üretimi, geçen yıl 2021'de 1,1 milyon düşük seviyeden 1.54 milyon araca ulaştı, ancak yine de ülkenin 2000 yılında 2.9 milyon zirvesinden% 47 düşüş.
François-Philippe şampiyonu, Kanadalı bir açıklamada, “Kanada, ABD'nin Kanada ürünlerine getirdiği tüm haksız ve mantıksız tarifelere güçlü bir şekilde yanıt vermeye devam ediyor. Hükümet, Kanada'nın işçilerini, işletmelerini, ekonomisini ve endüstrisini koruyacak ve bu ABD tarifelerinin mümkün olan en kısa sürede kaldırılmasını sağlamaya kararlı.” Dedi.