kamil şeker
New member
Hamburg Kentsel gelişim
Berliner Tor kavşağı – Artık “mantıksız” olanın iyileştirilmesi gerekiyor
Şu an: 17:10| Okuma süresi: 3 dakika
Gelecekte Hamburg'daki Berliner Tor bu kadar yeşil ve düzenli görünebilir
Kaynak: Philipp Obkircher
WELT podcast'lerimizi buradan dinleyebilirsiniz
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, kişisel verilerin iletilmesine ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir; çünkü gömülü içeriğin sağlayıcıları, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak bu izni gerektirir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.
Hamburg, şehir merkezinin kenarındaki en önemli ulaşım merkezlerinden birini yeniden tasarlıyor. Berliner Tor tren istasyonunun etrafındaki 50 hektarlık alan büyük ölçüde yeniden tasarlanacak. Onlarca yıl sürecek bir proje.
MHamburg'daki Berliner Tor'daki trafik kavşağının etrafındaki alan, daha fazla yeşillik, iyileştirilmiş trafik ve kaldırım planlamasının yanı sıra yeni binalar ve modern istasyon ortamıyla yeniden tasarlanacak. Bu, St. Georg, Borgfelde ve Hammerbrook bölgeleri arasında bağlantı olarak yaklaşık 50 hektarlık alanın gelecekteki tasarımına yönelik bir çerçeve planında öngörülmüştür. Salı günü Hansa şehrinin Senatosu çerçeve planını onayladı.
Belediye binasında kentsel gelişim senatörü Karen Pein (SPD), bunun bölgenin gelecekteki gelişimi için bir yönlendirme ve sonraki somut planlama adımlarına hazırlık görevi gördüğünü söyledi. Senatör, “Çerçeve planı inşaat haklarını tesis etmez” dedi. Ancak yolun nereye varması gerektiğini ilgili herkese açıkça belirtiyor.
ayrıca oku
Çerçeve planı diğer şeylerin yanı sıra istasyon alanının yeniden tasarlanmasını da içeriyor. Bu, perakende ve restoranların bulunduğu yeni giriş binalarının yanı sıra girişlerden S-Bahn ve otobüs peronlarına kadar iyileştirilmiş yürüyüş yollarını da içeriyor.
Yeni yeşil eksenler
Ayrıca önümüzdeki onyıllarda -çerçeve planı bu döneme göre tasarlandığından- Berlin Kapısı'nda kesişen yeşil akslardaki boşluğun kapatılması gerekiyor. Alster-Bille-Elbe yeşil koridoru ve Horner Geest birlikte büyüyecek ve Lohmühlenpark, Anckelmannsplatz'ın yeniden tasarlanmasıyla Stoltenpark'a bağlanacak.
ayrıca oku
Pein, “Gelecekte, Berliner Tor'da hızlıca tren değiştiremeyecek veya araba ya da trenle geçemeyeceksiniz” dedi. “Sokak alanını yeniden düzenliyoruz ve daha iyi yol bağlantılarının yanı sıra komşu ilçeler ve açık alanlar arasında bağlantı unsuru işlevi gören yeşil, kamusal alanlara odaklanıyoruz.”
Yollar duruyor ama yeniden yapılıyor
Ancak şehir için önemli olan Berliner Tor'daki karayolu ve demiryolu bağlantılarının gelecekte de korunması gerekecek. Ancak mevcut yönetim, çevredeki mahallelerin etkileşimini neredeyse imkansız hale getiriyor, dolayısıyla Berliner Tor'un etrafındaki alan ayrılmış görünüyor. Pein, “Çerçeve planının amacı arka tarafları ön taraflara dönüştürmektir” dedi. Örneğin bugün çok geniş olması planlanan caddelerin şeritleri azaltılırken, diğer caddelerin şeritleri artırılacak.
ayrıca oku
Bölgenin mevcut görünümünü “oldukça kırılgan” olarak nitelendiren Hamburg'un inşaat müdürü Franz-Josef Höing, “Bu yaşanmaz mekana yeni bir çekicilik kazandırabileceğimize inanıyorum” dedi. Master plan, Berliner Tor istasyonunun yer üstü bölümlerinin yeni inşaatına ek olarak, diğer şeylerin yanı sıra Uygulamalı Bilimler Üniversitesi için yeni binaları da içeriyor. Höing, inşa edilmekte olan dört yeni şantiyede de bir konut geliştirmenin mümkün olduğunu söylüyor. Berliner Tor'un şu anki durumunda bu hala çok fazla hayal gücü gerektiriyor, ancak alan dönüştürüldükten sonra bazı yerlerde hala çekici yaşam alanları olabilir.
Büyük ölçekte düşünmek
Höing, “Berlin Tor'un yapısal olarak uygun bir şekilde daha fazla geliştirilmesi ve daha iyi yönlendirmeyi mümkün kılan bir yapıya ihtiyacı var” dedi ve kavşaktaki pek çok şeyin şu anda “temelde mantıksız” olduğunu ekledi. Höing: “Bu durumda daha büyük ölçekte düşünmeye ve böylece küçük ölçekli planlamanın ötesine geçen çözümler bulmaya yardımcı oluyor.”
Berliner Tor kavşağı – Artık “mantıksız” olanın iyileştirilmesi gerekiyor
Şu an: 17:10| Okuma süresi: 3 dakika
Gelecekte Hamburg'daki Berliner Tor bu kadar yeşil ve düzenli görünebilir
Kaynak: Philipp Obkircher
WELT podcast'lerimizi buradan dinleyebilirsiniz
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, kişisel verilerin iletilmesine ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir; çünkü gömülü içeriğin sağlayıcıları, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak bu izni gerektirir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.
Hamburg, şehir merkezinin kenarındaki en önemli ulaşım merkezlerinden birini yeniden tasarlıyor. Berliner Tor tren istasyonunun etrafındaki 50 hektarlık alan büyük ölçüde yeniden tasarlanacak. Onlarca yıl sürecek bir proje.
MHamburg'daki Berliner Tor'daki trafik kavşağının etrafındaki alan, daha fazla yeşillik, iyileştirilmiş trafik ve kaldırım planlamasının yanı sıra yeni binalar ve modern istasyon ortamıyla yeniden tasarlanacak. Bu, St. Georg, Borgfelde ve Hammerbrook bölgeleri arasında bağlantı olarak yaklaşık 50 hektarlık alanın gelecekteki tasarımına yönelik bir çerçeve planında öngörülmüştür. Salı günü Hansa şehrinin Senatosu çerçeve planını onayladı.
Belediye binasında kentsel gelişim senatörü Karen Pein (SPD), bunun bölgenin gelecekteki gelişimi için bir yönlendirme ve sonraki somut planlama adımlarına hazırlık görevi gördüğünü söyledi. Senatör, “Çerçeve planı inşaat haklarını tesis etmez” dedi. Ancak yolun nereye varması gerektiğini ilgili herkese açıkça belirtiyor.
ayrıca oku
Çerçeve planı diğer şeylerin yanı sıra istasyon alanının yeniden tasarlanmasını da içeriyor. Bu, perakende ve restoranların bulunduğu yeni giriş binalarının yanı sıra girişlerden S-Bahn ve otobüs peronlarına kadar iyileştirilmiş yürüyüş yollarını da içeriyor.
Yeni yeşil eksenler
Ayrıca önümüzdeki onyıllarda -çerçeve planı bu döneme göre tasarlandığından- Berlin Kapısı'nda kesişen yeşil akslardaki boşluğun kapatılması gerekiyor. Alster-Bille-Elbe yeşil koridoru ve Horner Geest birlikte büyüyecek ve Lohmühlenpark, Anckelmannsplatz'ın yeniden tasarlanmasıyla Stoltenpark'a bağlanacak.
ayrıca oku
Pein, “Gelecekte, Berliner Tor'da hızlıca tren değiştiremeyecek veya araba ya da trenle geçemeyeceksiniz” dedi. “Sokak alanını yeniden düzenliyoruz ve daha iyi yol bağlantılarının yanı sıra komşu ilçeler ve açık alanlar arasında bağlantı unsuru işlevi gören yeşil, kamusal alanlara odaklanıyoruz.”
Yollar duruyor ama yeniden yapılıyor
Ancak şehir için önemli olan Berliner Tor'daki karayolu ve demiryolu bağlantılarının gelecekte de korunması gerekecek. Ancak mevcut yönetim, çevredeki mahallelerin etkileşimini neredeyse imkansız hale getiriyor, dolayısıyla Berliner Tor'un etrafındaki alan ayrılmış görünüyor. Pein, “Çerçeve planının amacı arka tarafları ön taraflara dönüştürmektir” dedi. Örneğin bugün çok geniş olması planlanan caddelerin şeritleri azaltılırken, diğer caddelerin şeritleri artırılacak.
ayrıca oku
Bölgenin mevcut görünümünü “oldukça kırılgan” olarak nitelendiren Hamburg'un inşaat müdürü Franz-Josef Höing, “Bu yaşanmaz mekana yeni bir çekicilik kazandırabileceğimize inanıyorum” dedi. Master plan, Berliner Tor istasyonunun yer üstü bölümlerinin yeni inşaatına ek olarak, diğer şeylerin yanı sıra Uygulamalı Bilimler Üniversitesi için yeni binaları da içeriyor. Höing, inşa edilmekte olan dört yeni şantiyede de bir konut geliştirmenin mümkün olduğunu söylüyor. Berliner Tor'un şu anki durumunda bu hala çok fazla hayal gücü gerektiriyor, ancak alan dönüştürüldükten sonra bazı yerlerde hala çekici yaşam alanları olabilir.
Büyük ölçekte düşünmek
Höing, “Berlin Tor'un yapısal olarak uygun bir şekilde daha fazla geliştirilmesi ve daha iyi yönlendirmeyi mümkün kılan bir yapıya ihtiyacı var” dedi ve kavşaktaki pek çok şeyin şu anda “temelde mantıksız” olduğunu ekledi. Höing: “Bu durumda daha büyük ölçekte düşünmeye ve böylece küçük ölçekli planlamanın ötesine geçen çözümler bulmaya yardımcı oluyor.”