Kinetic, elektrikli arabaları tamir etmek için robotları ve bir gün robotaksileri piyasaya sürüyor

kamil şeker

New member
Kinetic kurucu ortakları: CEO Nikhil Naikal, CTO Sander Marques, COO Chris Weber

Nezaket: Kinetik Otomasyon


ABD'de elektrikli araç talebi hâlâ artarken, daha az çevreyi kirleten otomobillerin satış artış hızı, kısmen teknoloji yüklü yeni modellerin yüksek sigorta ve onarım maliyetleri nedeniyle 2024'te yavaşladı.

JD Power tarafından 2024 yılında yapılan bir araştırma, iklim faydalarına rağmen, ABD'deki otomobil alıcılarının yalnızca %26'sının gelecek yıl bir elektrikli araç satın almayı “çok muhtemel” olduğunu ve %20'den fazlasının “bir elektrikli araç satın almayı düşünme ihtimalinin çok düşük olduğunu” ortaya çıkardı. EV satın alma” hiç.

İşte burada Santa Ana, California merkezli Kinetic Automation devreye giriyor. Şirket, modern araçlardaki yüksek teknolojili sistemlerin teşhisini ve yeniden kalibrasyonunu sağlayarak elektrikli araç sahipliği ve onarımlarıyla ilgili maliyetleri azaltmayı umuyor.

Tam zamanlı olarak yaklaşık 40 kişiyi istihdam eden girişim, bir aracın dijital sistemlerindeki sorunları hızlı bir şekilde teşhis etmek için bilgisayar görüşü ve makine öğrenimi yazılımını kullanan bir robotik sistem geliştirdi.

Kinetic CEO'su ve kurucu ortağı Nikhil Naikal, birçok yeni modelin, özellikle de elektrikli bataryaların, hızlı şarjdan sürücüye kadar her şeyi mümkün kılan çeşitli kamera ve sensörlerin yanı sıra dokunmatik ekranlar ve sağlam bilgi-eğlence yazılımı gibi özelliklerle dolu olduğunu açıkladı. İleriye doğru çarpışmayı önleme, şeritte kalma ve uyarlanabilir hız sabitleyici gibi güvenlik özellikleri.

Mevcut çarpışma onarımı endüstrisi, bir tamponu, patlamış bir ön camı, frenleri ve boyayı değiştirmek veya hizalamayı ayarlamak gibi çoğu fiziksel düzeltmeyi gerçekleştirebilecek donanıma sahiptir. Ancak birçok çarpışma onarım merkezi ve otomobil bayisi için tüm sensörlerin, yazılımların ve bilgisayarların düzgün çalıştığından emin olmak zaman alıcı ve pahalı olabilir.

Kinetic, robotik sistemlerini ve teknisyenlerini bu mağazaların ve bayilerin müşterilerin arabalarının hassas, “dijital” yönlerini düzeltmelerine yardımcı olmak için çalıştırıyor.

İşleyiş şekli şöyle: Bir müşterinin arabası, Kinetic'in servis bölmelerinden birine yanaşıyor ve burada makine görüş sensörleri ile tampondan çamurluğa kadar taranıyor; bazıları aracın üstünden bakan bir robot kol üzerinde taranıyor.

Tarama, hangi sistemlerin tam olarak programlanması gerektiğini veya yeniden kalibrasyona ihtiyaç duyduğunu belirler. Daha sonra aracın sistemlerine bağlanan Kinetic yazılımı bu düzeltmeleri başlatacak ve tamamlanıp tamamlanmadığını takip edecek.


Kinetic, elektrikli araçlardaki yazılımı ve sensörleri yeniden kalibre etmek için robot bilimi ve yapay zekayı kullanıyor.

Nezaket: Kinetik Otomasyon


Şirket ilk dört servis merkezini Las Vegas'ta ve Kaliforniya'nın Orange County, San Bernardino ve Riverside ilçelerinde kurdu.

Büyümesini hızlandırmak için Kinetic, Allstate Strategic Ventures, Liberty Mutual Strategic Ventures ve şirketin ilk yatırımcıları Lux Capital, Construct Capital ve Haystack Ventures'ın da katıldığı Menlo Ventures liderliğindeki B Serisi girişim finansmanı turunda 21 milyon dolar topladı.

Menlo Ventures'ın ortağı Shawn Carolan, Über ve Jump Bikes, Kinetic ile pilot müşteri olarak çalışan çarpışma şirketlerinin ve otomobil bayilerinin firmasını anlaşmaya liderlik etmeye ikna etmeye yardımcı olduğunu söyledi.

“'Bu, döngü süremizi günlerce kısalttı' diyorlardı. Veya 'Arabaları müşterilere daha hızlı ve daha ucuza ulaştırdık' ve 'Bu benim hayatımı çok kolaylaştırdı'” diye açıkladı. “Dolayısıyla bunun zaten çok büyük bir sıkıntı noktasını çözdüğünü biliyorduk.”

Naikal, kurucu ortakları COO Chris Weber ve CTO Sander Marques ile Kinetic'i kurmadan önce, robotların, dronların ve otonom araçların nesnelerin tespit edilmesini ve bunlardan kaçınmasını sağlayan lidar sensörleri üreten bir şirket olan Velodyne'de yazılım mühendisliğinden sorumlu başkan yardımcısı olarak çalıştı. çevreleyen ortam. Velodyne, 2023'te Ouster ile birleşti.

Weber daha önce Uber'de operasyon lideri olarak çalışıyordu; Marques ise önceki şirketi yüksek performanslı araçlar için motor kontrol modülleri geliştiren sürekli bir teknoloji girişimcisiydi.

Naikal, Kinetic'in bir gün robotaksi filolarına ve diğer otonom araç sahiplerine hizmet vereceğini söyledi. Ancak şimdilik girişim, teknisyenleri işe almaya, eğitmeye ve daha yüksek hacimli oto tamirlerini, özellikle de her yıl ABD yollarındaki arabaların daha büyük bir bölümünü oluşturacak şekilde büyüyen elektrikli araçları ele almak için ABD genelinde servis merkezleri kurmaya odaklanıyor. .

Şu ana kadar Kinetic en çok üzerinde çalıştı Ford Mach-E, GM Chevrolet Cıvata, Hyundai Ioniq EV'ler ve bazıları Teslalar CEO, mevcut servis merkezlerinde olduğunu söyledi.

Pazar araştırma firması Canalys, Kuzey Amerika'da akülü ve şarj edilebilir hibrit elektrikli araç satışlarının 2024 yılında 2,2 milyon adede ulaşacağını, bunun da bölgedeki tüm yeni araç satışlarının yaklaşık %12,5'ini temsil edeceğini tahmin ediyor.

Naikal, “EV'ler için ve genel olarak motorlu taşıt sigortası, son 12 ayda Tüketici Fiyat Endeksi'ne baktığınızda enflasyonun %20 gibi bir artış göstermesine önemli bir katkı sağladı” dedi. “İnsanların elektriğe geçişini daha rahat hale getirirken bu konuda birkaç puan azaltabileceğimizi umuyorum.”