Konuk performansı: Buz ve Sıcak – WELT

kamil şeker

New member
Tarih: 9 Şubat 2024| Okuma süresi: 4 dakika






“Sınır Yok”tan bir sahne



“Sınır Yok”tan bir sahne




“Sınır Yok”tan bir sahne

Kaynak: Buzda Tatil


WELT podcast'lerimizi buradan dinleyebilirsiniz

Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni gerektirdiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.


B notunda kesinti yok: Holiday on Ice'ın “No Limits” revizyonu, fantastik sanatçıların Almanya turnelerinin Hamburg galasında sanal dünyalarda son derece gerçek bir şekilde gezinmelerine olanak tanıyor. Vanessa Mai iki hit şarkı söylüyor.





GHemen başlarda, Barclays Arena'daki Holiday on Ice'ın “No Limits” adlı buz gösterisinin tasarımı, “Matrix” veya “Blade Runner” gibi filmlerin anılarını hatırlatıyor ve bilgisayar oyunlarıyla olan çağrışımları da akla getiriyor. El fenerleriyle donatılmış 16 üyeli bir siber güvenlik devriyesi, sanal fütüristik bir alana yerleştirilebilen ve pratik olarak arenanın iç kısmının büyük bir bölümünü kaplayan, sahnenin geniş buz yüzeyinde polis kıyafetleriyle buz patenleriyle yarışıyor. Arama, devasa video arka planlarında yapılıyor ve onun önünde, görünüşte en azından otokratik bir sisteme tehdit oluşturabilecek Flynn adında bir oyuncu var. O aldı. Çünkü siber güvenlik görevlileri onu tutukladıktan sonra iz bırakmadan ortadan kayboldu.

Rekabetçi bir doğaya sahip aşk hikayesi


Flynn daha sonra bize dizinin temel konusunu kısaca anlatıyor: Onun dışında oyuncu Sadie de var. Her ikisi de sistemi (rejimi) çökertme potansiyeli olan bir bilgisayar oyununda puan, para ve güç için yarışıyor. Bunu yapmak için ikilinin, birbirlerini kişisel olarak tanıyabilecekleri ve sevebilecekleri sözde altın statüsüne ulaşmak için birkaç seviyeyi geçmeleri gerekiyor. Ortam, birbirleriyle pek ilgisi olmayan, muhteşem arka planlar ve muhteşem artistik patinaj becerileri, buz dansı ikilileri ve muhteşem koreografiler için sansasyonel kostümler için çığlık atan çok farklı dünyalar arasında kaymanıza olanak tanıyor. Ve çığlıkları elbette duyulacaktır.

Bahsedilen buz revü elemanlarının yanı sıra “No Limits”te öne çıkan, sahnenin üzerinde gökyüzünde asılı duran, her biri motorlu halatlara bağlanan ve ayrı ayrı kontrol edilebilen küçük ışık toplarından oluşan aydınlatma tasarımıdır. Bu, aydınlatma sistemini çok işlevli bir araca dönüştürür. Çünkü burası resimlerin yaratıldığı yer, ışıktan yapılmış küçük manzaralar. Lambalar indirilebilir, odada döndürülebilir ve tekrar yükseltilebilir. Gösteri boyunca küçük ışık denizi bazen Sadie'nin yatağını saran koruyucu bir gökyüzüne dönüşüyor, bazen de ışıkların birbiri ardına düşüp birbirine karışıp sönüyormuş gibi göründüğü kar yağışına dönüşüyor, yere ulaşmış gibi görünürler. Tekrar zirveye ulaştıklarında yeni bir kar tanesi gibi parlayıp tekrar düşüyorlar. Bir rüya.

Değişen manzarada sirk nitelikleri


Manzara, iki ana karakterin yolunu buz üzerinde canlı bir kargaşaya dönüştürüyor. Bunun nedeni kendi etraflarında biraz sık dönme eğiliminde olmaları değil, buna piruetler de dahil değildir. Flynn, kendisini kendisine adamış dört oyuncudan oluşan bir grupla hem gerçek hem de sanal ortamda seyahat ediyor. Buz pateni yaparken geriye takla atmak, buz üzerinde break dans yapmak ve etkileyici atlayışlar gibi harika şeyler yapabilirler. İki çift ana oyuncunun zorluk seviyeleri önemli ölçüde daha yüksektir, atışlar, atlamalar ve figürler rekabet niteliğindedir ve sirke layık eylemlerle sonuçlanır. Kendisi herhangi bir yerde tutulmadan veya kendisini desteklemeden arenada koşarken, karnı ile başının üzerinde yatarak dönüyor.








Hamburg galasında yüksek zorluk seviyesine rağmen tüm kategorilerde tek bir düşüş yaşanmadı. Oyunun sahneleri veya seviyeleri şunları içeriyordu: Işıltılı kostümlerin etkileyici olduğu bir gece kulübü. Az giyimli tatilcilerin yaz güneşinde şezlongları buzun üzerinde ittiği bir plaj. Kovboy kostümleriyle yapılan dantel topuklu dansların yerel yumruk kavgalarına yol açtığı salonda. Flynn ve Sadie'nin yeni yüksek puanlarla birbirlerini geçmeye devam ettiği tilt makinesinde. Kar yağışı sırasında kış dağlarında, buz patencilerinin gerçek alevlerin içinden geçebilmesi için tanrı Thor'u anımsatan savaşçıyı bir çekiçle ve aynı zamanda buz üzerinde benzin yılanlarını ateşleyen alev makinesine sahip bir yaratığı yenmeniz gerekir. Bu gerçek bir dondurma ve sıcak deneyimdi.

Ölümcül sonucu olan satranç oyunu


Göze çarpan: Bir Roma arenasında, iki yanında bir Roma kohortunun bulunduğu, gladyatörlerin, bir leoparın ve buz üzerinde araba yarışının olduğu bir sahne. Özellikle koreografik olarak daha da göze çarpan bir satranç oyunu: siyah vezir, sonunda beyaz şahı mat etmek yerine onu bıçaklıyor. Kan kırmızı çeşmelerden fışkırıyor (burada kumaştan yapılmış). Flynn ve Sadie sonunda altın seviyesine ulaştıktan ve altın yağmurunun altında kaldıktan sonra siber devriye tekrar buza çıkıyor ve geceyi çok yönlü bir şekilde sonlandırıyor.

Pop şarkıcısı Vanessa Mai, grubuyla ilk bölümde (“Senin için ölürüm”) ve ikinci bölümde (“Sensiz”) bir hit sundu ve bunu gala akşamı turnenin bir parçası olarak tekrar yapacak. Berlin'deki Tempodrom'da. Ancak Mai buz pateni giymiyordu, sadece buz üzerinde yürüyordu.

Tarihler: 11 Şubat'a kadar Hamburg, Barclays Arena; Zwickau 14.-18.2., belediye binası; Bremen 22-25 Şubat, ÖVB Arena; Berlin 28.2.-17.3., Tempodrom; Köln 22-24 Mart, LANXESS arenası; Freiburg 28 Mart – 1 Nisan, SICK Arena; Erfurt 4 – 7 Nisan, sergi salonu 1; Magdeburg 11-14 Nisan, GETEC Arena