Kuzey Ren-Vestfalya şehirleri geleceklerini nasıl planlıyor: “Beklemek bir seçenek değil”

kamil şeker

New member
BENEmlak sektörünün ve özel inşaat sektörünün coşkudan ziyade kriz modunda olduğu zamanlarda, Düsseldorf’taki insanlar hâlâ gelecek için plan yapmak istiyor. Belediye Başkanı Stephan Keller Perşembe günü Avrupa’nın en büyük emlak fuarı olan Münih’teki Expo Real’de “Beklemek bir seçenek değil” dedi. Büyüyen şehir, sadece okul inşaatı projelerine değil, aynı zamanda havalimanı bağlantılarını iyileştirmek için U 81 hafif raylı sistem projesiyle ulaşım altyapısına da yatırım yapıyor. Keller, Kennedydamm ile ilgili gelecekteki projeleri de içeren Münih’teki sunumunda eyalet düzeyinde eyalet parlamentosunun genişletilmesi ve Maliye Bakanlığı için yeni bir binanın da planlandığını söyledi.

Önümüzdeki yıllarda Kuzey Ren-Vestfalya şehirlerinde nelerin inşa edileceğini bilmek isteyen herkesin Çarşamba’dan Cuma’ya kadar Expo Real’de olması gerekiyordu. 36 ülkeden 1.850 katılımcı arasında çok sayıda proje geliştiricisi ve Kuzey Ren-Vestfalya’dan şehirler de yer aldı. Fuar bir sergidir. Orada birbirinizi tanıyor, başkalarının neler yaptığını görüyor ve kendi projelerinizi tanıtıyorsunuz.

Münih’in Ruhr bölgesi geleneksel olarak en büyük ticaret fuarı stantlarından birine sahiptir: 93 katılımcı 747 metrekarelik alanda kendilerini sergiledi. Diğer şeylerin yanı sıra, Bochum’daki eski Opel tesisinde yeni ticari alan, Duisburg’daki bir girişimci park ve İngiliz Ren Ordusu’nun eski kışlası olan Dortmund’daki Stadtkrone-Ost’taki ofislerin reklamı yapıldı.

Ruhr bölgesinde dikkatli olun


Bölgenin Expo Real standını da düzenleyen Ruhr bölgesi ekonomik kalkınma ajansı Metropole Ruhr Business’ın başkanı Julia Frohne, “Kriz kapıda” dedi. 2023’ün ilk yarısında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 27 daha az yeni ofis alanı inşa edildi. Düşüş Berlin’dekinden daha büyüktü (eksi yüzde 20), ancak neredeyse yüzde 80 daha az yeni ofis alanının olduğu Stuttgart’taki kadar acımasız değildi. Frohne, “Bizimle birlikte” dedi, “havada kaleler inşa etmiyoruz.” Ruhr bölgesinin önde gelen ekonomik kalkınma ajansının, yeni alan için kira sözleşmeleri imzalanmadan önce inşa edilen ofis binaları ile kastettiği, havadaki kaleler . Krizden önce bile bölgede bu nadir görülen bir durumdu. Yatırımcılar burada her zaman biraz daha temkinli davrandılar.







Essen Merkez İstasyonu’nun karşısındaki eski Galeria Kaufhof olan gelecekteki Königshof’taki alanın yarısı zaten kiralandı. Köln merkezli Koerfer Group, büyük mağazanın 2020 yılında kapanmasının ardından binayı devraldı ve şu anda binayı dönüştürüyor. Zemin katta market ve Aldi şubesi bulunacak. Doktorlar ve muayenehaneler üst katlara taşınacak. Eskiden yürüyen merdivenlerin olduğu yerde artık bir atrium, eski mağaza katlarının aydınlık olmasını sağlıyor.


Essen'deki yeni Königshof şu anda ana tren istasyonu yakınındaki Galeria Kaufhof'un eski yerinde inşa ediliyor.




Essen’deki yeni kraliyet sarayı böyle görünmeli; Galeria Kaufhof buradaydı

Kaynak: RKW Mimarlık +


Essen belediye başkanı Thomas Kufen, inşaat krizine rağmen geleceğe dair temkinli bir iyimserliğe sahip: CDU’lu bir kişi “Essen, Ruhr bölgesinin masasıdır” diyor. Siemens gibi şirketler, Thyssenkrupp genel merkezinin yakınındaki “ruhr teknoloji kampüsüne” yerleşmeyi planlıyor. Essen enerji şirketleri E.on, RWE ve Steag, enerji geçişinin kaybedenleri değil, itici güçleridir. Kufen, pandemi sonrasında çalışanların home-office’de kalması nedeniyle şirketlerin genel olarak daha az ofis alanı talep edeceği endişesinin de gerçekleşmediğini söyledi: “Home-office’de geçirilen süre nedeniyle işyerine olan talepler arttı. Günümüzde pek çok şirket konaklama kalitesine önem veriyor.”

İnsanlar Paderborn’da da büyük düşünüyor: Belediye binasının üç kilometre yarıçapında, daha önce İngilizler tarafından askeri amaçlarla kullanılan yaklaşık 72 hektarlık dönüşüm alanı bulunuyor. Alanbrooke bölgesinde yeni apartmanlar ve ticari alanlar inşa edilecek. Paderborn ayrıca yurt dışından gelen stajyerler için burayı daha cazip hale getirmek amacıyla bir stajyer yurdu inşa etmeyi de planlıyor. Muhteşem, parlak bir fikir değil, orta ölçekli işletmelere fayda sağlayabilecek bir proje.

Köln’de de büyük projeler


Aşağı Ren bölgesi, Münih’teki endüstriyel yerleşimlerin reklamını yaptı. Diğer şeylerin yanı sıra, Weeze-Goch iş parkında 51 hektar, Neukirchen-Vluyn’deki eski bir maden sahasında yaklaşık sekiz hektar ve Kleve’de yedi hektar yerleşim için mevcut. Aşağı Ren, hâlâ çok sayıda açık alana sahip bir sanayi bölgesi olduğundan, uzun süredir Ruhr bölgesinden daha büyük ve daha önemli olduğundan bu çok uygun.

Düsseldorf şehir merkezinin gelişimine odaklanırken, Köln’ün büyük bir kısmı Mülheim ve Deutz bölgelerine odaklanıyor. Deutzer Hafen yeni bir kentsel bölgeye dönüştürülüyor ancak amaç, eski değirmenler gibi karakteristik binaları koruyarak bölgenin endüstriyel geçmişiyle bağlantıyı sürdürmek.

Liman havzası çevresinde yeni apartman ve ofisler planlanıyor. Su kenarındaki bir mahalle 37 hektar büyüklüğünde olup, alanı 50’den fazla futbol sahasına eşdeğerdir. Okullar, kreşler ve spor alanları da planlanıyor. Köln’de yeni inşa edilen ofis alanlarının sayısının 2023’ün ilk yarısında yüzde 27’den fazla azalması ve şehir merkezindeki soylu Laurenz Carrés şantiyesinin, proje geliştiricisi Gerch Group’un iflasının ardından hareketsiz kalması, görünüşe göre pek de öyle değil. Geleceğe dair iyimser beklentileri değiştirin. Stadtgarten ile Belçika Mahallesi arasındaki Gerling sigorta şirketinin eski binalarının içinde ve çevresinde, bol yeşilliklerle çevrili Gerling Bahçesi’nde yeni ofisler, mağazalar ve bir otel inşa edilecek. Münih’te Dorint otel grubunun ana şirketi olan Köln merkezli Honestis AG de teknoloji şehri Jülich’te Schwanenquartier’i planlamaya başlayacağını duyurdu. Karma kullanımlı ticari mülk, Dorint oteli, büyük mağaza, yaşlılar merkezi, tasarruf bankası ve diğer ofis kullanıcılarına ev sahipliği yapacak.

Aachen bölgesinde yeni mobilite projeleri


Jülich’in de ait olduğu Aachen şehir bölgesi Münih’te, önceliklerinden birini havacılığın “sürdürülebilir, dijital ve iklim dostu bir hareketlilik biçimi” haline getirilmesine odakladı. Odak noktası üç yer üzerindeydi: Aachen-Merzbrück araştırma havaalanı, Aldenhoven’daki RWTH “Dikey Hareketlilik Merkezi” ve çok da uzakta olmayan Mönchengladbach’taki havaalanı.

Ancak sunulan projelerin tamamının planlandığı gibi hayata geçirilip geçirilemeyeceği tartışmalıdır. Son aylarda inşaat maliyetlerinde patlama yaşandı ve faiz oranları yükseldi. Ve uzun süreceği anlaşılan durgunluk halihazırda ofis mülklerine olan talebi azaltıyor.

Expo Real’de herkesin krizden sağ çıkamayacağı ortaya çıktı. Daha fuar başlamadan önce, danışmanlık şirketi Bulwiengesa’dan Andreas Schulten, bazı proje geliştiricilerin önümüzdeki birkaç ay ve yılda hayatta kalamayacaklarını varsayıyordu: “Münih’te kimin ekonomik zorluk içinde olduğunu kesinlikle bulacağız.”


Burada üçüncü taraflardan içerik bulacaksınız

Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni gerektirdiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.