Leapmotor ve Aito Rapor

kamil şeker

New member
Stellantis destekli Leapmotor, Mayıs ayında%148'lik büyümeyi yansıtan 45.067 araç rekoru kırdı.

Cfoto | Gelecek Yayıncılık | Getty Images


Çinli elektrikli otomobil üreticileri Lapmotor Ve Aito, Mayıs ayında rekor yüksek teslimatlar bildirirken, diğer girişimler fiyat savaşı yoğunlaştıkça yetişmek için mücadele ediyor.

Stellantissırtlı Lapmotor Mayıs ayında%148 büyümeyi yansıtan Mayıs ayında 45.067 araç rekoru sağladı. 15 Mayıs'ta otomobil üreticisi, 122.800 yuan'dan (17.045 $) perakende satış yapan C10 modelinin orta ölçekli bir SUV'sinin güncellenmiş bir versiyonunu başlattı. Leapmotor, Mayıs ayında 13.000'den fazla C10'un teslim edildiğini söyledi.

Ve Pazar günü, Seralar-Backed Aito, sosyal medyada 44.454 araç teslim ettiğini ve yeni bir rekor kırdığını duyurdu. 30 Mayıs'ta Huawei Tech'i kullanan otomobil üreticisi, 708.000 yuan başlangıç fiyatıyla ultra lüks bir sedan olan Maextro S800'ü resmen başlattı.

Endüstri devi BYD, Mayıs ayında 376.930 araba satılan sektördeki kalesini korudu. Mayıs ayında toplam otomobil satışları, CNBC'nin halka açık rakamlar hesaplamalarına dayanarak yıllık% 14,1 oranında arttı.

23 Mayıs'ta otomobil üreticisi, 22 modelde fiyatları düşürdü ve Seagull hatchback'in fiyatını% 20 düşerek 55.800 yuan'a düşürdü ve Çinli otomobil üreticilerinin hisselerinin kaymasına neden oldu.

EV juggernaut, son zamanlarda BYD'nin Shandong eyaletindeki bayilerinden biri olan Jinan Qiansheng'e nakit akışı üzerinde baskı yaptığını iddia ederek incelendi. BYD, Çin medyasına yaptığı açıklamada iddiaları reddetti.

Yoğunlaştırıcı fiyat savaşı, 2021'de borcunu temerrüde düşüren Çin'in eski gayrimenkul devi olan bir sonraki “Evergrande” korkusuna da yol açtı.

Xpeng Mayıs teslimatları bir önceki ay 35.045 araçtan 33.525 araca daldı. Ancak şirket, yıllık% 230 büyüme bildirdi ve üst üste yedinci ay için 30.000'den fazla araç sunma çizgisini sürdürdü.

28 Mayıs'ta otomobil üreticisi, sırasıyla 129.800 yuan ve 119.800 yuan'dan perakendecilik yapan Mona M03 Max ve Plus modellerini resmen başlattı.

Xiaomi, Mayıs ayında 28.000'den fazla araç teslim etti ve geçen ay performansını yansıttı.

Akıllı telefon şirketi 22 Mayıs'ta Temmuz ayında resmen başlatılacak yeni bir Yu7 lüks SUV modelini alay etti.


Ancak diğer girişimler, teslimatlarda mütevazı bir büyüme yaşadı.

Li Oto Mayıs ayında%16.7'lik bir artışı temsil ederken, Geely'ye ait 40.856 araç teslim edildi Zekr kamuya açık verilerin CNBC hesaplamalarına dayanarak, yıllık% 1,6 büyümeyi gösteren 18.908 araç teslim edildi. Bu, Zeekr'in Mart ayında ücretsiz sürücü yardım teknolojisini duyurmasıyla rekabetten farklılaştırma girişimlerine rağmen.

Nio'S Mayıs teslimatları bir önceki aya düştü ve toplam 23.231 araç teslim edildi ve yıllık% 13.1'i yansıttı. Nio'nun aile odaklı akıllı elektrikli araç markası Onvo, toplam teslimatın 6.281'i oluşturdu. Bu, May Onvo'nun bu yıl şimdiye kadarki en iyi performans gösteren ayını yapıyor.

Küresel Genişleme


Çinli otomobil üreticileri, rekabet yoğunlaştıkça çeşitlenmek istiyor. Ancak Avrupa Birliği ve ABD'nin Çin elektrikli araçlarına verdiği tarifeler, Batı'ya genişleme çabalarını engelleyebilir.

Bunun yerine, şirketler geçen hafta Hong Kong merkezli South China Morning Post'un bildirdiğine göre, şirketler Afrika'da olduğu gibi gelişmekte olan pazarlara çalışıyor olabilir.

24 Nisan'da BYD, CFAO Mobility ile işbirliği içinde Benin'e resmi girişini duyurdu.