Li Auto'nun Temmuz teslimatları, Çinli EV alıcılarının hibritleri tercih etmesiyle rekor kırdı

kamil şeker

New member
19 Nisan 2024'te Çin'in Şanghay kentindeki bir mağazada yeni piyasaya sürülen Li Auto L6 yeni enerji aracı sergileniyor.

Nurfotoğraf | Nurfotoğraf | Getty Images


PEKİN — Çin'in yeni enerji aracı şirketi Li Oto Perşembe günü, yeni ve daha düşük maliyetli Li L6 SUV modelinin satışlarının artmasıyla Temmuz ayında rekor sayıda otomobil teslim ettiğini duyurdu.

Yeni model ve Li Auto'nun çoğu arabası, akünün sürüş menzilini uzatmak için bir yakıt deposuyla birlikte geliyor. Güçlü teslimatlar, Çinli tüketicilerin sürüş için yalnızca bir aküye güvenme konusundaki ısrarlı endişelerini yansıtıyor.

ABD'de listelenen Li Auto, Temmuz ayında 51.000 araç teslim ettiğini, Aralık ayından bu yana ilk kez 50.000 sınırını aştığını ve şirket için bir rekor kırdığını söyledi. Otomobil üreticisi, Nisan ayında piyasaya sürülen Li L6'sının aylık teslimatlarının 20.000'den fazla olduğunu söyledi.

SUV, şirketin 249.000 yuan'dan (34.373 $) başlayan en ucuz aracıdır; Tesla'Çin'de Model Y üretiliyor. Li Auto'nun diğer modelleri 300.000 yuandan fazla fiyata satılıyor.

Sadece saf pille çalışan otomobiller satan Tesla, aylık teslimatları ülkeye göre ayırmıyor. Çin Binek Otomobil Derneği, Tesla Çin'in Haziran ayında 59.261 otomobil sattığını söyledi.


NioSadece pille çalışan otomobiller satan , temmuz ayında 20.498 otomobil teslim etti ve şubat ayında sadece 8.132 otomobil teslim ettikten sonra, üst üste üçüncü ay 20.000'in üzerinde satış rakamına ulaştı.

Sadece pil üreten diğer büyük otomobil üreticileri de daha düşük aylık rakamlar bildirdi.

Geely'ye ait Zeekr Temmuz ayında 15.655 teslimat bildirilirken, Xpeng Geçtiğimiz ay 11.145 adet araç teslim edildi.

Akıllı telefon ve ev aletleri şirketi Xiaomi Temmuz ayında SU7 elektrikli sedanından 10.000'den fazlasını teslim ettiğini, Haziran ayındakiyle aynı olduğunu ve Ağustos ayında da aynı hızda devam etmesini beklediğini söyledi. Şirket iki hafta önce Kasım ayına kadar 100.000 otomobil teslim etme yolunda olduğunu duyurdu, bu daha önce duyurulandan bir ay önceydi.

BYD hibrit satışlarının hakim olduğunu görüyor


Hem sadece akülü hem de hibrit otomobil satan büyük otomobil üreticileri genellikle daha fazla otomobil üretti.

Endüstri devi BYD, Temmuz ayında toplam 340.799 binek otomobil satışı bildirdi, bunların %60'ından fazlası plug-in hibritlerden oluşuyordu. Hibrit kategorisinde ayrıca yıllık bazda %44'lük satış büyümesi görüldü, yalnızca akülü otomobillerde ise bu oran %14'ün biraz altındaydı.

Bu durum, 2023 yılı toplam satış rakamlarının, yalnızca aküyle çalışan otomobillerin hibrit otomobillerden daha hızlı büyüyerek BYD'nin binek otomobil satışlarının yarısından biraz fazlasını oluşturmasıyla çelişiyor.

Huawei ile ortak geliştirilen Aito markası, Temmuz ayında 41 bin 535 araç teslim ederken, Haziran ayında bu sayı 42 bin 780'di.

Teknoloji şirketi, otomobil üretmek yerine otomobiller için yazılım satmaya odaklandı. Temmuz ayında yapılan bir başvuru, Huawei'nin Aito ticari markasını ve patentlerini otomobil üreticisi Seres'e 2,5 milyar yuan karşılığında sattığını gösterdi.

— CNBC'den Sonia Heng bu habere katkıda bulundu.