Liman endüstrisi: Dünyanın en büyük nakliye şirketi MSC, HHLA’ya katıldı

kamil şeker

New member
FHamburg sürprizlere her zaman hazırdır. Örneğin, bu Çarşamba sabahı belediye binasının Kaisersaal’ında çok kısa bir süre önce yapılan bir basın toplantısında: Orada Birinci Belediye Başkanı Peter Tschentscher (SPD), limanı onlarca yıl boyunca şekillendirecek ve şekillendirebilecek stratejik bir ortaklığın duyurusunu yaptı. İtalyan girişimci Gianluigi Aponte’nin sahibi olduğu dünyanın en büyük gemi taşımacılığı şirketi MSC, Hamburger Hafen- und Logistik AG’nin (HHLA) yüzde 49,9’una kadar hissesini devralacak. Şehir yüzde 50,1’lik çoğunluğu elinde tutmak istiyor. Hamburg’da üç konteyner terminali ve bir çok amaçlı terminali bulunan HHLA, konteyner trafiğinde yaklaşık yüzde 75’lik bir pazar payına sahip.

Almanya’nın en büyük limanı için bu, yıllarca süren durgunluktan kurtuluş anlamına gelebilir. Son zamanlarda özellikle konteyner iş hacmi yeniden önemli ölçüde düştü. Tschentscher, “Son yıllarda sürekli olarak nakliye şirketlerinin Hamburg liman terminallerinin işletimine dahil olmasını savundum” dedi. Birkaç yıl önce, Marsilya merkezli dünyanın üçüncü büyük nakliye şirketi CMA CGM, HHLA’nın Burchardkai terminaline katılmamıştı. Çin devlet nakliye şirketi Cosco’nun HHLA Tollerort terminaline girişi, geçen yıl hararetli siyasi tartışmalara ve Hamburg Senatosu’na yönelik birçok eleştiriye eşlik etmişti. Sonuç olarak Cosco, HHLA yan kuruluşundaki hisselerin başlangıçta açıklanan yüzde 35 yerine yüzde 24,9’unu devraldı.





Andreas Dressel (solda), Melanie Leonhard, Søren Toft ve Peter Tschentscher Çarşamba sabahı Hamburg belediye binasında

Kaynak: dpa


Şehir şu anda HHLA hisselerinin yüzde 69’unu elinde tutuyor, geri kalanı halka açık ve borsada işlem görüyor. MSC, şehrin hisselerinin bir kısmını devralacak ve halka açık hisselerin tamamını da satın almak istiyor. Bu amaçla şirket, çarşamba günü hisse başına 16,75 avroluk bir satın alma teklifi sundu; bu, son 30 günün ortalama fiyatının yüzde 57 üzerindeydi. Çarşamba sabahı HHLA hisse fiyatı 11,54 avrodan 16,74 avroya yükseldi. Hamburg şehri, “sıkma” adı verilen halka açık halka açık halka açık alanın zorunlu olarak devralınmasını organize edemiyor, çünkü bunun için yeterli miktarda kendi hissesine sahip değil – hisselerin en az yüzde 90’ı gerekli olacak. Bu nedenle MSC, sunduğu teklifin çekiciliğine odaklanmalıdır.

Senato ve MSC, şehir hisselerinin satın alma fiyatını belirtmedi. Ancak şehir, satın alma fiyatını maksimuma çıkarmakla ilgilenmiyor: Tschentscher, “Hamburg şehrinin dünyanın önde gelen nakliye şirketlerinden biri olan MSC ile stratejik ortaklığı, limanımızın daha da gelişmesinde bir kilometre taşıdır” dedi. “Bu, MSC’nin Hamburg Limanı’na olan güçlü bağlılığını yansıtıyor, Senato’nun liman politikasındaki stratejik hedeflerine karşılık geliyor ve tüm denizcilik ekonomimize zor zamanlarda ihtiyaç duyduğu desteği sağlayabilir.”


ayrıca oku


Eurogate'in eş genel müdürü Michael Blach (solda) ve BLG CEO'su Frank Dreeke Bremerhaven'daki otomobil terminalinde






Orada bulunan MSC CEO’su Søren Toft şunları söyledi: “Hamburg şehri ile MSC’nin onlarca yıldır yakın bağları var. Bugünkü anlaşmayla, bu uzun süredir devam eden ortaklığı genişletiyor ve Hamburg ile Alman pazarını, küresel nakliye ağımıza ve Avrupa genelinde mevcut çok sayıda intermodal bağlantıya eskisinden daha da yakın bir şekilde entegre ediyoruz.” MSC, yeni ortaklıkla kendi erişim alanını genişletecek ” ve Hamburg ve “Aynı zamanda Almanya için daha fazla ticaret potansiyeli açıyor.”








Lojistik girişimcisi Klaus-Michael Kühne Çarşamba günü bir karşı teklif duyurdu. Frankfurter Allgemeine Zeitung’a konuşan Kühne, “Hapag-Lloyd’a HHLA hisselerinin yüzde 49,9’u için hemen bir devralma teklifi sunmasını şiddetle tavsiye edebilirim” dedi. Hapag-Lloyd yapmazsa Kühne Holding AG’m kısa vadede yapmayı düşünüyor.” Kühne Holding, Hapag-Lloyd’un yüzde 30’unu elinde tutuyor. Geçtiğimiz hafta Kühne, şehrin HHLA hisseleri için bir teklif açıklamıştı ancak Senato yanıt vermedi.

Hapag-Lloyd temkinli tepki veriyor


Hapag-Lloyd giriş duyurusuna temkinli tepki gösterdi. Hapag-Lloyd’un patronu Rolf Habben Jansen, Hapag-Lloyd’un, HHLA’nın MSC Grubunun gönüllü bir halka satın alma teklifi sunacağına ilişkin duyurusunu dikkate aldığını söyledi. “Bunun HHLA ile olan işbirliğimizi etkilemeyeceğini varsayıyoruz.” Hamburglu siyasetçilerden farklı tepkiler geldi.


ayrıca oku


Nabu Hamburg bölge derneği başkanı Malte Siegert, şehir ve liman haritasının önünde






Kimse MSC’nin Hamburg’a büyük ölçekte girmesini beklemiyordu. Ticaret ve yolcu gemilerinin yanı sıra dünya çapında yaklaşık 70 liman terminali işleten İsviçre merkezli büyük nakliye şirketi, Alman pazarına öncelikle Bremerhaven’den hizmet veriyor. MSC, burada HHLA’nın rakibi Eurogate ile ortak bir terminal işletiyor. MSC’nin kıtalararası yolcu taşıma hizmetleri Hamburg’da da öncelikli olarak Waltershofer Hafen’deki Eurogate terminaline uğramaktadır. Toft, Hamburg’a girişin Bremerhaven ve Eurogate ile bağlantıları nasıl etkileyeceğini açık bıraktı. Son yıllarda HHLA ve Eurogate, kuzey Almanya’daki konteyner terminallerini birleştirme konusunda müzakerelerde bulunmuştu – sonuçta başarısızlıkla sonuçlandı.

MSC, yirmi yıldır konteyner taşımacılığında uluslararası liderlik pozisyonu için Danimarkalı denizcilik şirketi Maersk ile kıyasıya bir rekabet içindeydi. Ancak MSC ve Maersk, 2M denizcilik ittifakında da birkaç yıldır işbirliği yapıyordu. 2M şimdi yeniden çözülüyor. MSC’nin iş rakamları hakkında çok az şey biliniyor; Cenevre merkezli şirket, kârını veya satışlarını açıklamıyor. MSC şu anda 760 konteyner gemisi işletiyor ve önümüzdeki üç yıl içinde 90 yeni gemi inşa etmeyi planlıyor. Nakliye şirketi ayrıca yolcu gemileriyle düzenli olarak Hamburg’a uğramaktadır. Daha önce Maersk’te uzun süre yönetim pozisyonlarında çalışmış olan ve Maersk tarafından devralındıktan sonra diğer şeylerin yanı sıra entegre edilmesinden de sorumlu olan Danimarka doğumlu Toft, “Biz büyüme odaklı bir aile şirketiyiz” dedi. Hamburg nakliye şirketi Hamburg Süd.


ayrıca oku


HHLA Terminal Altenwerder, Hamburg'un en modern konteyner terminali






MSC, 2025’ten itibaren Elbe’deki konteyner trafiğini önemli ölçüde genişletmek ve 2031’den itibaren Hamburg üzerinden yılda en az bir milyon konteyner birimi (TEU) elleçlemek istiyor. Nakliye şirketi ayrıca Almanya’daki merkezini Hamburg’daki HafenCity’ye taşıyor. Gelecekte burada 12.000 metrekarelik alanda yaklaşık 700 çalışan çalışacak. Belediye araziyi nakliye şirketine vermek istiyor. Toft, “Hamburg uluslararası nakliye ağımızda merkezi bir konum olacak” dedi.

HHLA’nın Speicherstadt mülkleri ve Altona Balık Pazarı’nın mülkiyeti şehrin elinde kalacak. Şehrin kurumsal yatırımlarından sorumlu Finans Senatörü Andreas Dressel, “Şehir ve MSC arasındaki ortak yönetim sayesinde, Senato’nun HHLA’daki kontrol seçeneklerini artırıyoruz” dedi. “Gelecekteki kurumsal yapı, şirketin Hamburg şehri ile MSC arasındaki ortaklığa dayalı yönetimini yansıtacak; şehir, yönetim kurulu ve denetim kurulu başkanlarının pozisyonlarını önerme hakkına sahip olmaya devam edecek. Limanda denenmiş ve test edilmiş sosyal ortaklık ve buna karşılık gelen çalışanların katılımı da bağlayıcı bir şekilde kabul edildi ve güvence altına alındı.”


ayrıca oku


Hamburg Ekonomik İşlerden Sorumlu Senatör Melanie Leomhard (SPD), Elbphilharmonie meydanında limanın doğu kısmının panoramasının önünde






Ekonomi Senatörü Melanie Leonhard’a (SPD) göre, HHLA’nın CEO’su Angela Titzrath müsait değil. “Planlanmış bir personel değişikliği yok. Önümüzdeki büyük zorluklar için tüm deneyimli oyunculara ihtiyacımız var.” Geçen hafta Kühne ayrıca HHLA’nın yapılarını ve yönetimini verimsiz olmakla eleştirdi; muhtemelen MSC’nin HHLA’ya yoğun yatırım yapmak istediğini zaten biliyordu. Son aylarda HHLA’nın gelecekteki konumu hakkında çeşitli olası yatırımcılar da dahil olmak üzere bir dizi tartışma yapıldığını belirten Leonhard şunları söyledi: “MSC’nin deniz lojistiğindeki uzmanlığıyla son derece güvenilir ve güvenilir bir ortak olduğuna inanıyorum… “Bu bizim hedeflediğimiz gelişme.”

HHLA’nın İtalya’nın Trieste kentinde, Ukrayna’da Odessa’da ve Estonya’da Tallinn’de bulunan terminalleri bulunan uluslararası ağı korunacak ve MSC ile işbirliği içinde büyümeye devam edecektir. Bu aynı zamanda HHLA’nın bir parçası olan Avrupa çapındaki konteyner demiryolu şirketi Metrans için de geçerlidir. Toft, “Metrans çok profesyonel bir şirket” dedi. MSC onu uzun zamandır müşterisi olarak tanıyor.