kamil şeker
New member
Lucid Motors CEO'su Peter Rawlinson, Lucid Motors (NASDAQ: LCID) 26 Temmuz 2021'de New York'taki Churchill Capital Corp IV ile iş kombinasyonunu tamamladıktan sonra NASDAQ Menkul Kıymetler Borsası'nda işlem yapmaya başlar.
Andrew Kelly | Reuters
Elektrikli Araç Maker hisseleri Lucid Grubu Bank of America tarafından şirketin hisselerinin ve CEO Peter Rawlinson'un aniden ayrılmasının ardından Çarşamba günü% 10'dan fazla düştü.
Şirkette de baş teknoloji görevlisi olarak görev yapan Rawlinson, 2021'de halka açılma kararı da dahil olmak üzere, bu noktaya kadar faaliyetlerinde itici bir güçtü. Yatırımcılar Rawlinson'u şirketin yüzü olarak kabul etti ve başarısı için çok önemli.
Şirket – Suudi Arabistan'ın Kamu Yatırım Fonu'nun sahibi olduğu çoğunluk – Wall Street analistleri arasında belirsizliği karıştırarak yeni bir CEO arayışında.
BOFA menkul kıymetler analisti John Murphy, hisse senedini düşük performans gösteren bir Çarşamba yatırımcı notunda yazdı. ” Diyerek şöyle devam etti: “Artık ürün geliştirmenin durmasını, tüketici talebinin azaltılmasını bekliyoruz ve ek finansman fırsatlarının riske atılabileceğini öngörüyoruz.”
Geçici CEO Marc Winterhoff, daha önce şirketin baş işletme görevlisi, Lucid için durumun böyle olmamasını sağlamaya çalışacak.
Stok Grafik simgesi
2025 yılında Lucid, Tesla ve Rivian hisseleri.
Winterhoff, CNBC ile yaptığı röportajda hedefinin, kursunu değiştirmek yerine Lucid'in başarısı üzerine inşa etmek olduğunu söyledi. En büyük öncelikleri arasında bu yıl iki kat daha fazla araç üretimi, daralma kayıpları ve müşteri farkındalığı ve teknoloji tekliflerini artırıyor.
CNBC Salı günü, şirketin dördüncü çeyrek kazanç çağrısında yatırımcılarla konuşmadan önce CNBC Salı günü yaptığı açıklamada, “Net bir vizyonumuz var. Şimdi odak noktam infaz olacak.” Dedi.
Brüt kazanç
Lucid karlı olmaktan uzak kalır, ancak ölçeği artırarak ve ürünlerini daha verimli hale getirerek brüt kayıplarını daraltmaktadır.
Üretim ve satışları içeren ancak diğer masrafları etkilemeyen GAAP brüt marjı, 2024'te% 114'lük olumsuz bir şekilde% 114'tür ve 2023'te% 225'lik bir iyileşme.
Lucid'in ara CFO'su Gagan Dhingra, Salı günü yaptığı açıklamada, “2024'te 2023'e kıyasla gördüklerimiz doğrultusunda brüt kar marjında önemli bir iyileşme bekliyoruz. Yani, doğru yörüngedeyiz.”
Dördüncü çeyrek için şirket, 234,5 milyon dolar gelirle 636,9 milyon dolarlık topluluk hissedarlarına veya hisse başına 22 sent zarar verebilecek net zarar bildirdi.
Yeni Ürünler
Lucid'in ilk ürünü, 2021'in sonlarında teslim etmeye başladığı Air Sedan'dı. Pahalı otomobil, stil ve teknolojileri için övüldü, ancak araca olan talep beklendiği kadar güçlü değildi.
Winterhoff, şirketin ikinci ürünü olan Gravity adlı bir SUV üretimini artırmaya başladığı için hava sedanları üretmeye devam edeceğini söyledi.
Lucid Gravity Grand Touring SUV
Berrak
Winterhoff, yerçekimi SUV üretiminin bu yıl yavaş yavaş inşa edileceğini söyledi. Salı günü, aracın temsil edeceği 20.000 üniteli üretim hedefinin yüzde kaçının hakkında spekülasyon yapmayı reddetti. Suudi Arabistan'daki müşteriler için yerçekimi siparişinin bu ayın başlarında başladığını kaydetti.
Şirketin yatırımcı çağrısı sırasında, “Çok aktif olduğumuz ayak izimizi ve pazarlarımızı genişletiyoruz ve daha sonra şu anda bizim için büyük, büyük bir odak olan yerçekimi rampasını kesinlikle artırıyoruz.” Dedi.
Lucid ayrıca, hem Winterhoff hem de Rawlinson'un otomobil üreticisinin büyümesi için kritik olarak tanımladığı 2026'nın sonunda piyasaya sürülmesi beklenen yeni bir orta ölçekli araç platformu geliştirmenin ortasında.
Pazarlamada 'çift aşağı'
Otomobil üreticisi üretimi ve sunduğu araç sayısını artırdıkça Winterhoff, Lucid'in müşteri farkındalığını artırmak için pazarlama ve reklamcılıkta “ikiye katlanacağını” söyledi.
CNBC'ye verdiği demeçte, “Şirket için yeni bir vizyon ya da bunun gibi bir şey yaratmayı planlamıyorum.” “Hala odaklandığım şey, örneğin, müşterilerimiz için teslimatları artırmak gibi, operasyonel konular. Pazarlamada ikiye katlayacağız. Bizden çok daha fazla pazarlama göreceksiniz.”
19 Ağustos 2023'te New York'ta berrak bir showroom.
Adam Jeffery | CNBC
Şirketin satış, genel ve idari giderleri 2024'te 900 milyon dolardı ve bu da bir önceki yıla göre satış ve pazarlama giderlerinde 19,9 milyon dolarlık bir artış da dahil. Şirketin toplam pazarlama ve reklam gideri hemen mevcut değildi.
Yeni teknoloji, ortaklıklar
Lucid Air, gelişmiş sürücü destekli sistemlerin olmaması nedeniyle eleştirildi. Tesla's “FSD” veya General Motors ' “Süper Cruise.” Bazı hava modelleri, bu tür teknolojilere sahip rakiplerin araçlarından on binlerce dolara mal oluyor.
Ancak Lucid, bu yılın ilerleyen saatlerinde müşteriler için yeni bir eller serbest sürüş sistemi yayınlamayı bekliyor.
Federal verilere göre, Lucid'in sürücü destekli teknolojilerinden yoksun olan şey, otomobilleri ABD'deki en verimli EV'ler arasında olduğu için, pil verimliliğini tartışmalı olarak telafi ediyor.
Lucid, ölçek ve geliri artırmanın bir yolu olarak diğer şirketlere satmayı teklif ederek pil teknolojilerinden yararlanmaya çalıştı.
Winterhoff, şirketin Lucid'in pil teknolojisini kullanma konusunda şirketlerle “sürekli tartışmalarda” kaldığını ancak ek ayrıntılar sağlamayı reddettiğini söyledi.
Andrew Kelly | Reuters
Elektrikli Araç Maker hisseleri Lucid Grubu Bank of America tarafından şirketin hisselerinin ve CEO Peter Rawlinson'un aniden ayrılmasının ardından Çarşamba günü% 10'dan fazla düştü.
Şirkette de baş teknoloji görevlisi olarak görev yapan Rawlinson, 2021'de halka açılma kararı da dahil olmak üzere, bu noktaya kadar faaliyetlerinde itici bir güçtü. Yatırımcılar Rawlinson'u şirketin yüzü olarak kabul etti ve başarısı için çok önemli.
Şirket – Suudi Arabistan'ın Kamu Yatırım Fonu'nun sahibi olduğu çoğunluk – Wall Street analistleri arasında belirsizliği karıştırarak yeni bir CEO arayışında.
BOFA menkul kıymetler analisti John Murphy, hisse senedini düşük performans gösteren bir Çarşamba yatırımcı notunda yazdı. ” Diyerek şöyle devam etti: “Artık ürün geliştirmenin durmasını, tüketici talebinin azaltılmasını bekliyoruz ve ek finansman fırsatlarının riske atılabileceğini öngörüyoruz.”
Geçici CEO Marc Winterhoff, daha önce şirketin baş işletme görevlisi, Lucid için durumun böyle olmamasını sağlamaya çalışacak.
Stok Grafik simgesi
2025 yılında Lucid, Tesla ve Rivian hisseleri.
Winterhoff, CNBC ile yaptığı röportajda hedefinin, kursunu değiştirmek yerine Lucid'in başarısı üzerine inşa etmek olduğunu söyledi. En büyük öncelikleri arasında bu yıl iki kat daha fazla araç üretimi, daralma kayıpları ve müşteri farkındalığı ve teknoloji tekliflerini artırıyor.
CNBC Salı günü, şirketin dördüncü çeyrek kazanç çağrısında yatırımcılarla konuşmadan önce CNBC Salı günü yaptığı açıklamada, “Net bir vizyonumuz var. Şimdi odak noktam infaz olacak.” Dedi.
Brüt kazanç
Lucid karlı olmaktan uzak kalır, ancak ölçeği artırarak ve ürünlerini daha verimli hale getirerek brüt kayıplarını daraltmaktadır.
Üretim ve satışları içeren ancak diğer masrafları etkilemeyen GAAP brüt marjı, 2024'te% 114'lük olumsuz bir şekilde% 114'tür ve 2023'te% 225'lik bir iyileşme.
Lucid'in ara CFO'su Gagan Dhingra, Salı günü yaptığı açıklamada, “2024'te 2023'e kıyasla gördüklerimiz doğrultusunda brüt kar marjında önemli bir iyileşme bekliyoruz. Yani, doğru yörüngedeyiz.”
Dördüncü çeyrek için şirket, 234,5 milyon dolar gelirle 636,9 milyon dolarlık topluluk hissedarlarına veya hisse başına 22 sent zarar verebilecek net zarar bildirdi.
Yeni Ürünler
Lucid'in ilk ürünü, 2021'in sonlarında teslim etmeye başladığı Air Sedan'dı. Pahalı otomobil, stil ve teknolojileri için övüldü, ancak araca olan talep beklendiği kadar güçlü değildi.
Winterhoff, şirketin ikinci ürünü olan Gravity adlı bir SUV üretimini artırmaya başladığı için hava sedanları üretmeye devam edeceğini söyledi.
Lucid Gravity Grand Touring SUV
Berrak
Winterhoff, yerçekimi SUV üretiminin bu yıl yavaş yavaş inşa edileceğini söyledi. Salı günü, aracın temsil edeceği 20.000 üniteli üretim hedefinin yüzde kaçının hakkında spekülasyon yapmayı reddetti. Suudi Arabistan'daki müşteriler için yerçekimi siparişinin bu ayın başlarında başladığını kaydetti.
Şirketin yatırımcı çağrısı sırasında, “Çok aktif olduğumuz ayak izimizi ve pazarlarımızı genişletiyoruz ve daha sonra şu anda bizim için büyük, büyük bir odak olan yerçekimi rampasını kesinlikle artırıyoruz.” Dedi.
Lucid ayrıca, hem Winterhoff hem de Rawlinson'un otomobil üreticisinin büyümesi için kritik olarak tanımladığı 2026'nın sonunda piyasaya sürülmesi beklenen yeni bir orta ölçekli araç platformu geliştirmenin ortasında.
Pazarlamada 'çift aşağı'
Otomobil üreticisi üretimi ve sunduğu araç sayısını artırdıkça Winterhoff, Lucid'in müşteri farkındalığını artırmak için pazarlama ve reklamcılıkta “ikiye katlanacağını” söyledi.
CNBC'ye verdiği demeçte, “Şirket için yeni bir vizyon ya da bunun gibi bir şey yaratmayı planlamıyorum.” “Hala odaklandığım şey, örneğin, müşterilerimiz için teslimatları artırmak gibi, operasyonel konular. Pazarlamada ikiye katlayacağız. Bizden çok daha fazla pazarlama göreceksiniz.”
19 Ağustos 2023'te New York'ta berrak bir showroom.
Adam Jeffery | CNBC
Şirketin satış, genel ve idari giderleri 2024'te 900 milyon dolardı ve bu da bir önceki yıla göre satış ve pazarlama giderlerinde 19,9 milyon dolarlık bir artış da dahil. Şirketin toplam pazarlama ve reklam gideri hemen mevcut değildi.
Yeni teknoloji, ortaklıklar
Lucid Air, gelişmiş sürücü destekli sistemlerin olmaması nedeniyle eleştirildi. Tesla's “FSD” veya General Motors ' “Süper Cruise.” Bazı hava modelleri, bu tür teknolojilere sahip rakiplerin araçlarından on binlerce dolara mal oluyor.
Ancak Lucid, bu yılın ilerleyen saatlerinde müşteriler için yeni bir eller serbest sürüş sistemi yayınlamayı bekliyor.
Federal verilere göre, Lucid'in sürücü destekli teknolojilerinden yoksun olan şey, otomobilleri ABD'deki en verimli EV'ler arasında olduğu için, pil verimliliğini tartışmalı olarak telafi ediyor.
Lucid, ölçek ve geliri artırmanın bir yolu olarak diğer şirketlere satmayı teklif ederek pil teknolojilerinden yararlanmaya çalıştı.
Winterhoff, şirketin Lucid'in pil teknolojisini kullanma konusunda şirketlerle “sürekli tartışmalarda” kaldığını ancak ek ayrıntılar sağlamayı reddettiğini söyledi.