kamil şeker
New member
Wuzun zamandır fotoğraf forumuna işaret eden bir işaret yok! Eifel kasabası Monschau’daki müze, sade bir mekan değil, Aachen şehir bölgesinin fotoğraf forumu. Ev yıllardır iyi bir üne sahiptir. Yönetmen Nina Mika-Helfmeier, Barbara Klemm, Henri Cartier-Bresson, Lee Miller ve Ruth Jacobi gibi ulusal ve uluslararası üne sahip sanatçıların sergileriyle Almanya’nın dört bir yanından ve komşu Benelüks ülkelerinden fotoğrafa ilgi duyan insanları Monschau’ya çekiyor. yaklaşık 12.400 nüfuslu.
ayrıca oku
Ama önce evi bulmalısın. Turist bilgileri de yardımcı olmuyor. Kapalı: öğle yemeği molası. Neyse ki, Café am Rotes Haus’un ev sahibesi yolu biliyor: “Sağdan ikinci köprü, sonra onun önündesiniz.”
Ve böylece Rur boyunca eski parke taşlarının üzerinde yürürsünüz – bir kolye üzerindeki inciler gibi sıralanan tarihi binaların yanından geçersiniz. Binaların ihtişamı, yarı ahşap evler, Monschau’daki ekonominin son yüzyıllarda geliştiğini gösteriyor. Ahşap karkas konstrüksiyonla inşa edilmiş, renkli ızgaralar ve dekoratif dikmelerle inşa edilmiş çok katlı, yaklaşık 300 tescilli anıt bina, sürekli olarak açık olan bir tür açık hava müzesi olan Monschau’nun refahına tanıklık ediyor. Her yıl yaklaşık iki milyon günlük ziyaretçinin oraya gelmesine şaşmamalı. Austrasse’deki fotoğraf forumu da tarihi bir binada yer almaktadır. Ancak badanalı tuğla ev, 19. yüzyılın sonlarına kadar ilkokul olarak inşa edilmemiştir. Öğrenciler taşındığında şehrin vergi dairesi olarak hizmet vermiştir. Bundan sonra, kullanım belirsizdi.
Elliott Erwitt “Prado Müzesi, Madrid, İspanya, 1995”
Kaynak: ©Elliott Erwitt / Magnum Fotoğrafları
Nina Mika-Helfmeier’in taahhüdü sayesinde, tatlı yumurtalı bisküvi tartları olan başka bir kahve dükkanı veya kitschy hediyeler olan bir hediyelik eşya dükkanı bu binaya taşınmadı. Aachen, Alsdorf, Baesweiler, Eschweiler, Herzogenrath, Monschau, Stolberg ve Würselen belediyelerinin yanı sıra Simmerath ve Roetgen belediyelerinin bir belediye birliği olan Aachen şehir bölgesinin sorumlu kültür başkanı olarak, emlak 21 yıl önce Monschau’ya çağdaş bir kültürel dokunuş katmak için bölgedeki sanatçılar için buluşma yeri ve stüdyo yarattı.
Monschau’daki Aachen şehir bölgesinin fotoğraf forumu bir zamanlar bir ilkokuldu.
Kaynak: Ernst Wawra
Stüdyolar artık orada değil, bu nedenle üç kattaki 600 metrekarelik dolap benzeri odalara dönüştürüldü. Ev, 2006’dan beri değişen fotoğraf sergileri için kullanılıyor. Gösteri şu anda savaş sonrası en önemli Alman fotoğrafçılarından biri olan “Hannes Kilian”a (1909–1999) saygı duruşunda bulunuyor. Üst katta ise eğlenceli ve bazen merak uyandıran “İnsan ve Sanat” gösterisi izlenebilir. Alfred Eisenstaedt, Elliott Erwitt, Ruth Orkin, Martin Parr ve Stefan Draschan gibi fotoğrafçılar, müze ziyaretçilerinin sanat eserleri karşısında nasıl davrandıklarını kaydediyor.
Stefan Draschan “Mellin, Resim Galerisi, Berlin 2016”
Kaynak: Stefan Draschan/ VG Bildkunst, Bonn 2023
Peki Nina Mika-Helfmeier neden evini fotoğrafçılıkla sınırladı? Sosyal bilimci, bir yandan bunun kendi tercihleriyle ilgili olduğunu söylüyor. Sanat tarihi okumamasına rağmen bu türe olan sevgisi erken dönemde alevlendi. 40 yıl önce, daha doğrusu Anton Corbijn ve Henri Cartier-Bresson’un eserlerini ilk kez gördüğünde. O zamanlar fotoğraf sanat olarak görülmüyordu. Bunu asla kabul edemezdi. Genellikle çok karmaşık olan müze çalışmaları açısından bakıldığında, genç ortam lehine kararın pratik nedenleri de vardır: Genel olarak, bu tür sergilerin maliyetleri daha düşüktür, çünkü eserlerin işlenmesi daha kolaydır, nakliye ve sigorta daha ucuzdur. Örneğin Empresyonist resimlerde durum böyledir.
Sanat rayı Paris, Viyana, Monschau
Bununla birlikte, sübjektif tercihler ve pratiklik tek başına iyi bir itibarın garantisi değildir. Kurumunun başarısını açıklayan, küratörün kalite bilinci ve ısrarıdır. Mika-Helfmeier ilk profesyonel başarısını 1990’larda Aachen’de Fırsat Eşitliği Sorumlusu olarak elde etti. Böyle bir pozisyon, yüksek düzeyde iletişim becerileri gerektirir. Bu nedenle, Monschau Fotoğraf Forumu ile Jürgen Klauke, Jim Rocket, Roger Ballen ve Robert Lebeck gibi yıldızlara Monschau için hemen ilham vermesi şaşırtıcı değil. Amerikalı fotoğrafçı Bruce Davidson’un eserlerinin yer aldığı bir sergiden özellikle gurur duyuyor, çünkü o zamanlar Forum, retrospektifin Almanya’da Paris, Viyana ve New York’tan sonra tek durağıydı.
Hannes Kilian “Savaştan Dönen, Köln 1948”
Kaynak: Hannes Kilian/ VG Bildkunst, Bonn 2023
60 yaşındaki oyuncu, bu kadar “büyük isimler” kazanabilmesini de “geniş ağına” bağlıyor. Ancak evde işi küçük bir ekiple yapmak zorundadır. Temel olarak, sadece yarı zamanlı çalışan ancak tüm sorumluluk alanlarına hizmet eden üç çalışan var. Bu, süpervizyonla başlar, fotoğrafların çerçevelenmesiyle devam eder ve serginin kurulmasıyla son bulur. Mika-Helfmeier, “Sanatçılar bu gayri resmi, kişisel taahhüdü takdir ediyor” diyor. “Sanatçılarla iç içe oluyoruz.” Fotoğraf forumu artık o kadar popüler ki, ünlü sanatçılar bile Monschau’da sergi açıp açamayacaklarını soruyor.
Hannes Kilian “Savaştan Dönen, Köln 1948”
Kaynak: Hannes Kilian/VG Bildkunst, Bonn 2023
Etkisi büyük olan küçük bütçe
Finansal kaynaklar söz konusu olduğunda forum gerçekten büyük sıçramalar yapamıyor. Aachen şehir bölgesinin potasından yıllık 30.000 euro alıyor. Şimdiye kadar binanın kirasını da buradan ödemek zorunda kaldı ama kalem yakında ortadan kalkacak. 1 Temmuz’dan itibaren mülk, şehir bölgesinin mülkü olacak. Özellikle giriş ücretsiz olduğu için, 30.000 Euro’ya kadar sergi düzenlemek pek mümkün değil. Bu nedenle, Mika-Helfmeier yolda meşgul ve ek fon alıyor. Bu, örneğin Kuzey Ren-Vestfalya eyaleti, tasarruf bankası ve AB’nin enstitüyü desteklediği yıllık 220.000 ila 280.000 Euro’dur.
Hannes Kilian “Lisa Kekeme, 1949”
Kaynak: Hannes Kilian/VG Bildkunst, Bonn 2023
Artık Nina Mika-Helfmeier, programını Monschau’yu istila eden turist gruplarına kolayca uyarlayabilirdi. Ancak küratör bunun için müsait değil. “Programı ziyaretçi akışlarına göre ayarlamak ölümcül olabilir” diyor. “Bununla güvenilirliğimizi kaybederiz.” On aylık açılış döneminde 30.000 ziyaretçinin fotoğraf forumunun yolunu bulması ile fotoğraf forumu etkileyici. Çoğu kırsal müze, bunun gibi sayıları ancak hayal edebilir.
Fotoğraf Forumu Monschau; Açılış saatleri: Salıdan Cumaya 14:00 – 17:00; Cumartesi/Pazar 11:00 – 17:00
Burası, üçüncü taraf içeriğini bulacağınız yerdir
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni talep ettiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesi için geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek, bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Buna, GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına verdiğiniz onay da dahildir. Bununla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar ve sayfanın alt kısmındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.
ayrıca oku
Ama önce evi bulmalısın. Turist bilgileri de yardımcı olmuyor. Kapalı: öğle yemeği molası. Neyse ki, Café am Rotes Haus’un ev sahibesi yolu biliyor: “Sağdan ikinci köprü, sonra onun önündesiniz.”
Ve böylece Rur boyunca eski parke taşlarının üzerinde yürürsünüz – bir kolye üzerindeki inciler gibi sıralanan tarihi binaların yanından geçersiniz. Binaların ihtişamı, yarı ahşap evler, Monschau’daki ekonominin son yüzyıllarda geliştiğini gösteriyor. Ahşap karkas konstrüksiyonla inşa edilmiş, renkli ızgaralar ve dekoratif dikmelerle inşa edilmiş çok katlı, yaklaşık 300 tescilli anıt bina, sürekli olarak açık olan bir tür açık hava müzesi olan Monschau’nun refahına tanıklık ediyor. Her yıl yaklaşık iki milyon günlük ziyaretçinin oraya gelmesine şaşmamalı. Austrasse’deki fotoğraf forumu da tarihi bir binada yer almaktadır. Ancak badanalı tuğla ev, 19. yüzyılın sonlarına kadar ilkokul olarak inşa edilmemiştir. Öğrenciler taşındığında şehrin vergi dairesi olarak hizmet vermiştir. Bundan sonra, kullanım belirsizdi.
Elliott Erwitt “Prado Müzesi, Madrid, İspanya, 1995”
Kaynak: ©Elliott Erwitt / Magnum Fotoğrafları
Nina Mika-Helfmeier’in taahhüdü sayesinde, tatlı yumurtalı bisküvi tartları olan başka bir kahve dükkanı veya kitschy hediyeler olan bir hediyelik eşya dükkanı bu binaya taşınmadı. Aachen, Alsdorf, Baesweiler, Eschweiler, Herzogenrath, Monschau, Stolberg ve Würselen belediyelerinin yanı sıra Simmerath ve Roetgen belediyelerinin bir belediye birliği olan Aachen şehir bölgesinin sorumlu kültür başkanı olarak, emlak 21 yıl önce Monschau’ya çağdaş bir kültürel dokunuş katmak için bölgedeki sanatçılar için buluşma yeri ve stüdyo yarattı.
Monschau’daki Aachen şehir bölgesinin fotoğraf forumu bir zamanlar bir ilkokuldu.
Kaynak: Ernst Wawra
Stüdyolar artık orada değil, bu nedenle üç kattaki 600 metrekarelik dolap benzeri odalara dönüştürüldü. Ev, 2006’dan beri değişen fotoğraf sergileri için kullanılıyor. Gösteri şu anda savaş sonrası en önemli Alman fotoğrafçılarından biri olan “Hannes Kilian”a (1909–1999) saygı duruşunda bulunuyor. Üst katta ise eğlenceli ve bazen merak uyandıran “İnsan ve Sanat” gösterisi izlenebilir. Alfred Eisenstaedt, Elliott Erwitt, Ruth Orkin, Martin Parr ve Stefan Draschan gibi fotoğrafçılar, müze ziyaretçilerinin sanat eserleri karşısında nasıl davrandıklarını kaydediyor.
Stefan Draschan “Mellin, Resim Galerisi, Berlin 2016”
Kaynak: Stefan Draschan/ VG Bildkunst, Bonn 2023
Peki Nina Mika-Helfmeier neden evini fotoğrafçılıkla sınırladı? Sosyal bilimci, bir yandan bunun kendi tercihleriyle ilgili olduğunu söylüyor. Sanat tarihi okumamasına rağmen bu türe olan sevgisi erken dönemde alevlendi. 40 yıl önce, daha doğrusu Anton Corbijn ve Henri Cartier-Bresson’un eserlerini ilk kez gördüğünde. O zamanlar fotoğraf sanat olarak görülmüyordu. Bunu asla kabul edemezdi. Genellikle çok karmaşık olan müze çalışmaları açısından bakıldığında, genç ortam lehine kararın pratik nedenleri de vardır: Genel olarak, bu tür sergilerin maliyetleri daha düşüktür, çünkü eserlerin işlenmesi daha kolaydır, nakliye ve sigorta daha ucuzdur. Örneğin Empresyonist resimlerde durum böyledir.
Sanat rayı Paris, Viyana, Monschau
Bununla birlikte, sübjektif tercihler ve pratiklik tek başına iyi bir itibarın garantisi değildir. Kurumunun başarısını açıklayan, küratörün kalite bilinci ve ısrarıdır. Mika-Helfmeier ilk profesyonel başarısını 1990’larda Aachen’de Fırsat Eşitliği Sorumlusu olarak elde etti. Böyle bir pozisyon, yüksek düzeyde iletişim becerileri gerektirir. Bu nedenle, Monschau Fotoğraf Forumu ile Jürgen Klauke, Jim Rocket, Roger Ballen ve Robert Lebeck gibi yıldızlara Monschau için hemen ilham vermesi şaşırtıcı değil. Amerikalı fotoğrafçı Bruce Davidson’un eserlerinin yer aldığı bir sergiden özellikle gurur duyuyor, çünkü o zamanlar Forum, retrospektifin Almanya’da Paris, Viyana ve New York’tan sonra tek durağıydı.
Hannes Kilian “Savaştan Dönen, Köln 1948”
Kaynak: Hannes Kilian/ VG Bildkunst, Bonn 2023
60 yaşındaki oyuncu, bu kadar “büyük isimler” kazanabilmesini de “geniş ağına” bağlıyor. Ancak evde işi küçük bir ekiple yapmak zorundadır. Temel olarak, sadece yarı zamanlı çalışan ancak tüm sorumluluk alanlarına hizmet eden üç çalışan var. Bu, süpervizyonla başlar, fotoğrafların çerçevelenmesiyle devam eder ve serginin kurulmasıyla son bulur. Mika-Helfmeier, “Sanatçılar bu gayri resmi, kişisel taahhüdü takdir ediyor” diyor. “Sanatçılarla iç içe oluyoruz.” Fotoğraf forumu artık o kadar popüler ki, ünlü sanatçılar bile Monschau’da sergi açıp açamayacaklarını soruyor.
Hannes Kilian “Savaştan Dönen, Köln 1948”
Kaynak: Hannes Kilian/VG Bildkunst, Bonn 2023
Etkisi büyük olan küçük bütçe
Finansal kaynaklar söz konusu olduğunda forum gerçekten büyük sıçramalar yapamıyor. Aachen şehir bölgesinin potasından yıllık 30.000 euro alıyor. Şimdiye kadar binanın kirasını da buradan ödemek zorunda kaldı ama kalem yakında ortadan kalkacak. 1 Temmuz’dan itibaren mülk, şehir bölgesinin mülkü olacak. Özellikle giriş ücretsiz olduğu için, 30.000 Euro’ya kadar sergi düzenlemek pek mümkün değil. Bu nedenle, Mika-Helfmeier yolda meşgul ve ek fon alıyor. Bu, örneğin Kuzey Ren-Vestfalya eyaleti, tasarruf bankası ve AB’nin enstitüyü desteklediği yıllık 220.000 ila 280.000 Euro’dur.
Hannes Kilian “Lisa Kekeme, 1949”
Kaynak: Hannes Kilian/VG Bildkunst, Bonn 2023
Artık Nina Mika-Helfmeier, programını Monschau’yu istila eden turist gruplarına kolayca uyarlayabilirdi. Ancak küratör bunun için müsait değil. “Programı ziyaretçi akışlarına göre ayarlamak ölümcül olabilir” diyor. “Bununla güvenilirliğimizi kaybederiz.” On aylık açılış döneminde 30.000 ziyaretçinin fotoğraf forumunun yolunu bulması ile fotoğraf forumu etkileyici. Çoğu kırsal müze, bunun gibi sayıları ancak hayal edebilir.
Fotoğraf Forumu Monschau; Açılış saatleri: Salıdan Cumaya 14:00 – 17:00; Cumartesi/Pazar 11:00 – 17:00
Burası, üçüncü taraf içeriğini bulacağınız yerdir
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni talep ettiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesi için geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek, bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Buna, GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına verdiğiniz onay da dahildir. Bununla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar ve sayfanın alt kısmındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.