kamil şeker
New member
Tesla'nın Hisseler perşembe günü %22 artışla 260,48 dolardan kapandı; bu da hisse senedinin 2013'ten bu yana en iyi günü oldu, Şirketin beklenenden daha iyi kazanç raporunun ardından.
Şirket Çarşamba günü geç saatlerde 25,18 milyar dolar gelir bildirdi; bu, analistlerin 25,37 milyar dolarlık beklentilerinin hemen altında gerçekleşti, ancak bir önceki yıla kıyasla %8 artış gösterdi. Tesla, düzeltilmiş 72 sentlik hisse başına kazanç bildirdi ve bu, 58 sentlik ortalama analist tahmininin üzerine çıktı.
JPMorgan'daki analistler bir notta şöyle yazdı: “Yatırımcıların şirketten elde edilen kazançların kaçırılmasına koşullanma derecesi göz önüne alındığında, bu şaşırtıcı kazancın Perşembe günü Tesla hisselerinde güçlü bir olumlu tepkiyi güçlendirmesini bekliyoruz.”
Tesla'nın üçüncü çeyrekteki kar marjları, JPMorgan analistlerinin kazanç ve nakit akışı açısından “potansiyel olarak sürdürülemez bir itici güç” olduğunu belirttiği çevresel düzenleme kredilerinden elde edilen gelirde 739 milyon dolar arttı.
Otomobil üreticilerinin her yıl belirli miktarda düzenleyici kredi almaları gerekiyor ve eğer hedefi tutturamazlarsa diğer şirketlerden kredi satın alabiliyorlar. Tesla'nın sadece elektrikli araçlar ürettiği için fazla kredisi var.
Tesla'nın kazançları, şirketin Tam Kendi Kendine Sürüş Denetimli sistemi olan FSD'den de destek aldı. CFO Vaibhav Taneja, kazanç çağrısında FSD'nin, Tesla'nın Cybertruck'ta kullanıma sunmasının ve “Aslında Akıllı Çağırma” adlı bir özelliği eklemesinin ardından çeyrekte 326 milyon dolar gelir elde ettiğini söyledi.
CEO Elon Musk görüşmede “en iyi tahmininin” “daha düşük maliyetli araçlar” ve “özerkliğin gelişini” gerekçe göstererek “araç büyümesinin” gelecek yıl %20 ila %30'a ulaşacağı olduğunu söyledi. FactSet'in anketine katılan analistler, 2025 yılı için teslimatta yaklaşık %15'lik bir artış bekliyorlardı.
Yükseliş yanlısı Deutsche Bank analistleri bile Musk'ın tahmininden şüphe etti ve kazanç raporunun ardından yazdığı bir notta şöyle yazdı: “Görüşümüz %10-15 (~2,03m) seviyesinde daha ihtiyatlı olmaya devam ediyor” ve Tesla'nın Model Y'nin daha ucuz bir versiyonunu piyasaya sürebileceğini varsayıyor sübvansiyonlar ve küçük SUV'un diğer çeşitleri sonrasında 30.000 doların altında bir fiyata.
Hisse senedinin satın alınmasını da tavsiye eden Morgan Stanley'deki analistler, Musk'un 2025 araç teslimatı büyüme tahminini “belki” olarak nitelendirdi. Tahminlerini %14 olarak belirlediler.
Morgan Stanley analistleri Perşembe günü bir notta “Bu, açıkça şirketin daha ucuz model (yeni nesil) tanıtımı, finansman teklifleri ve iyileştirilmiş özellikler yoluyla satın alınabilirliği artırma yeteneğine bağlı” diye yazdı.
Bir tuz tanesi
Musk Çarşamba günkü görüşmede Tesla'nın kısa süre önce tanıtılan kelebek kapılı, direksiyon simidi veya pedalsız bir robotaksi olan Cybercab'in üretimine 2026 yılı sonuna kadar başlamayı planladığını söyledi. Ayrıca Tesla'nın gelecek yıl Kaliforniya ve Teksas'ta sürücüsüz araç çağırma gerçekleştireceğini söyledi. Mevcut arabalarında, herhangi bir zamanda yönlendirmeye veya fren yapmaya hazır bir insan sürücü olmadan kullanılması şu anda güvenli değil.
Tesla hisseleri için 120 dolarlık düşüş yönlü bir fiyat hedefi olan Bernstein analistleri Perşembe günü bir notta şunları yazdı: “Tesla'nın konferans görüşmesinin tonu coşkuluydu ve Musk'ın tarihsel olarak boğa ve ayı yatırımcılarını kutuplaştıran tahminleriyle doluydu ve daha çok buna benziyordu.” şirketin satıcılardan yalnızca iki soru aldığı moral verici bir mitinge.”
Musk yıllardır hissedarlara Tesla'yı robotaksiye dönüştürebilecek bir yazılım yükseltmesi sözü vermişti. Bu henüz gerçekleşmedi. Musk ayrıca 2017 yılından bu yana Tesla Roadster'ın yenilenmiş bir versiyonunun sözünü veriyor. Aracın tasarımı henüz tamamlanmadı.
Bernstein analistleri şöyle yazdı: “Tesla'nın mevcut 4. seviye robotaksileri aşmak için gereken teknolojik ve düzenleyici engelleri aştığını görmek için mücadele etmeye devam ediyoruz ve tamamen denetimsiz FSD'nin yıllar alabileceğine inanıyoruz.”
Musk'un “FSD konusunda aşırı iyimser olma konusundaki uzun geçmişine” dikkat çektiler ve kitle kaynaklı araştırmaların robot eksende “Tesla'nın rakiplerinin oldukça gerisinde kalmaya devam ettiğini” gösterdiğini söylediler.
Perşembe günkü hisse yükselişi, Mayıs 2013'teki %24'lük kazançtan bu yana en keskin yükselişiydi. Bu sıçrama Tesla'nın yıl içindeki kaybını sildi ve hisse senedini 2024'te %3 artışla bıraktı, ancak hala Nasdaq'ın %22'lik kazancının gerisinde kalıyor.
Şirket Çarşamba günü geç saatlerde 25,18 milyar dolar gelir bildirdi; bu, analistlerin 25,37 milyar dolarlık beklentilerinin hemen altında gerçekleşti, ancak bir önceki yıla kıyasla %8 artış gösterdi. Tesla, düzeltilmiş 72 sentlik hisse başına kazanç bildirdi ve bu, 58 sentlik ortalama analist tahmininin üzerine çıktı.
JPMorgan'daki analistler bir notta şöyle yazdı: “Yatırımcıların şirketten elde edilen kazançların kaçırılmasına koşullanma derecesi göz önüne alındığında, bu şaşırtıcı kazancın Perşembe günü Tesla hisselerinde güçlü bir olumlu tepkiyi güçlendirmesini bekliyoruz.”
Tesla'nın üçüncü çeyrekteki kar marjları, JPMorgan analistlerinin kazanç ve nakit akışı açısından “potansiyel olarak sürdürülemez bir itici güç” olduğunu belirttiği çevresel düzenleme kredilerinden elde edilen gelirde 739 milyon dolar arttı.
Otomobil üreticilerinin her yıl belirli miktarda düzenleyici kredi almaları gerekiyor ve eğer hedefi tutturamazlarsa diğer şirketlerden kredi satın alabiliyorlar. Tesla'nın sadece elektrikli araçlar ürettiği için fazla kredisi var.
Tesla'nın kazançları, şirketin Tam Kendi Kendine Sürüş Denetimli sistemi olan FSD'den de destek aldı. CFO Vaibhav Taneja, kazanç çağrısında FSD'nin, Tesla'nın Cybertruck'ta kullanıma sunmasının ve “Aslında Akıllı Çağırma” adlı bir özelliği eklemesinin ardından çeyrekte 326 milyon dolar gelir elde ettiğini söyledi.
CEO Elon Musk görüşmede “en iyi tahmininin” “daha düşük maliyetli araçlar” ve “özerkliğin gelişini” gerekçe göstererek “araç büyümesinin” gelecek yıl %20 ila %30'a ulaşacağı olduğunu söyledi. FactSet'in anketine katılan analistler, 2025 yılı için teslimatta yaklaşık %15'lik bir artış bekliyorlardı.
Yükseliş yanlısı Deutsche Bank analistleri bile Musk'ın tahmininden şüphe etti ve kazanç raporunun ardından yazdığı bir notta şöyle yazdı: “Görüşümüz %10-15 (~2,03m) seviyesinde daha ihtiyatlı olmaya devam ediyor” ve Tesla'nın Model Y'nin daha ucuz bir versiyonunu piyasaya sürebileceğini varsayıyor sübvansiyonlar ve küçük SUV'un diğer çeşitleri sonrasında 30.000 doların altında bir fiyata.
Hisse senedinin satın alınmasını da tavsiye eden Morgan Stanley'deki analistler, Musk'un 2025 araç teslimatı büyüme tahminini “belki” olarak nitelendirdi. Tahminlerini %14 olarak belirlediler.
Morgan Stanley analistleri Perşembe günü bir notta “Bu, açıkça şirketin daha ucuz model (yeni nesil) tanıtımı, finansman teklifleri ve iyileştirilmiş özellikler yoluyla satın alınabilirliği artırma yeteneğine bağlı” diye yazdı.
Bir tuz tanesi
Musk Çarşamba günkü görüşmede Tesla'nın kısa süre önce tanıtılan kelebek kapılı, direksiyon simidi veya pedalsız bir robotaksi olan Cybercab'in üretimine 2026 yılı sonuna kadar başlamayı planladığını söyledi. Ayrıca Tesla'nın gelecek yıl Kaliforniya ve Teksas'ta sürücüsüz araç çağırma gerçekleştireceğini söyledi. Mevcut arabalarında, herhangi bir zamanda yönlendirmeye veya fren yapmaya hazır bir insan sürücü olmadan kullanılması şu anda güvenli değil.
Tesla hisseleri için 120 dolarlık düşüş yönlü bir fiyat hedefi olan Bernstein analistleri Perşembe günü bir notta şunları yazdı: “Tesla'nın konferans görüşmesinin tonu coşkuluydu ve Musk'ın tarihsel olarak boğa ve ayı yatırımcılarını kutuplaştıran tahminleriyle doluydu ve daha çok buna benziyordu.” şirketin satıcılardan yalnızca iki soru aldığı moral verici bir mitinge.”
Musk yıllardır hissedarlara Tesla'yı robotaksiye dönüştürebilecek bir yazılım yükseltmesi sözü vermişti. Bu henüz gerçekleşmedi. Musk ayrıca 2017 yılından bu yana Tesla Roadster'ın yenilenmiş bir versiyonunun sözünü veriyor. Aracın tasarımı henüz tamamlanmadı.
Bernstein analistleri şöyle yazdı: “Tesla'nın mevcut 4. seviye robotaksileri aşmak için gereken teknolojik ve düzenleyici engelleri aştığını görmek için mücadele etmeye devam ediyoruz ve tamamen denetimsiz FSD'nin yıllar alabileceğine inanıyoruz.”
Musk'un “FSD konusunda aşırı iyimser olma konusundaki uzun geçmişine” dikkat çektiler ve kitle kaynaklı araştırmaların robot eksende “Tesla'nın rakiplerinin oldukça gerisinde kalmaya devam ettiğini” gösterdiğini söylediler.
Perşembe günkü hisse yükselişi, Mayıs 2013'teki %24'lük kazançtan bu yana en keskin yükselişiydi. Bu sıçrama Tesla'nın yıl içindeki kaybını sildi ve hisse senedini 2024'te %3 artışla bıraktı, ancak hala Nasdaq'ın %22'lik kazancının gerisinde kalıyor.