kamil şeker
New member
Çin Binek Araç Birliği'ne göre Tesla Çin'in satışları yılın ilk yarısında %5,4 düştü, ancak şirket yeni enerjili araç satışlarında BYD ve Geely'nin ardından üçüncü sırayı korudu.
Bloomberg | Bloomberg | Getty Images
PEKİN — Tesla CEO Elon Musk, bir çeyrekte daha hayal kırıklığı yaratan kazançlar bildirmesinin ardından, Çin'de gelişmiş sürücü destek yazılımının yakında piyasaya sürüleceğini bir kez daha duyurdu.
Geçtiğimiz yıldan bu yana, sürücü yardımı Çin'in son derece rekabetçi elektrikli otomobil pazarında otomobiller için bir satış noktası haline geldi. Çinli yetkililer ayrıca bazı şirketler için yolda sınırlı sürücü yardımı teknolojilerinin kullanımını desteklemeye başladı.
Tesla'nın otoyollarda gezinmek için kullandığı Otopilot yerel olarak mevcuttur, ancak kameralar ve yapay zeka kullanarak arabaların otomatik olarak park etmesini, şerit değiştirmesini ve dur işaretlerinde yavaşlamasını sağlayan Tam Otonom Sürüş mevcut değildir. FSD, Tesla'nın Otopilot sürücü asistanının bir yükseltmesidir. Tesla, ilgilenen müşteriler için Çin'de yıllardır FSD teknolojisinin sınırlı bir versiyonunu sunmaktadır.
Musk, Çarşamba günü Pekin saatiyle ikinci çeyrek kazanç görüşmesinde, “Çok yakında, Avrupa, Çin ve diğer ülkelerde Tesla tarafından denetlenen FSD'nin düzenleyici onayını isteyeceğiz. Ve bence bunu yıl sonundan önce alacağız,” dedi. Bu, bir FactSet transkriptine göre.
Musk, yatırımcılara, bir tasarım konseptinin ötesinde var olmasalar bile, fütüristik Tesla ürünleri veya hizmetlerinin yakında hazır olacağına dair uzun bir geçmişe sahiptir. Son kazanç görüşmesinde, daha önce Ağustos ayında yapılacağını söyledikten sonra, Tesla'nın robotaksi etkinliğinin Ekim ayına erteleneceğini duyurdu.
Musk, Nisan ayında X ile ilgili bir soruya verdiği yanıtta, FSD'nin Çin'e yayılmasının “çok yakında mümkün olabileceğini” söylemişti.
Sosyal medya paylaşımından yaklaşık bir hafta sonra Musk, dört yıl sonra şehirde düzenlenen ilk büyük otomobil fuarı sırasında Çin Başbakanı Li Qiang ile bir toplantı için beklenmedik bir şekilde Pekin'de göründü. Yerel yetkililer ayrıca şirketin Çin yapımı araçlarının yerel veri güvenliği gerekliliklerini karşılamasının ardından Tesla otomobillerine yönelik kısıtlamaları kaldırdı.
Tam Otonom Sürüş şu anda yalnızca Amerika Birleşik Devletleri ve Kanada'da mevcuttur. Çin, Tesla'nın satışlarının yaklaşık %22'sini oluşturmaktadır.
Tesla henüz tam otonom sürüşe sahip otomobiller üretmiyor veya satmıyor. FSD marka adı altında pazarlanan “Seviye 2” sürücü destek sistemleri satıyor. Çin'deki şirketler genellikle versiyonlarını “navigasyon” terimiyle markalıyor.
Musk'ın şirketi, ABD'de Kaliforniya Motorlu Taşıtlar Dairesi tarafından, Otopilot ve Tam Otonom Sürüş sürücü destek sistemleriyle ilgili yanıltıcı reklam yaptığı gerekçesiyle dava edildi.
Tesla, DMV'nin bu marka adlarını yıllardır kullandığının farkında olduğunu ve harekete geçmemeyi seçtiğini söyledi. Şirket, Kaliforniya'daki otonom sürüş sistemlerinin reklamına ilişkin yasanın ifade özgürlüğünü ihlal ettiğine inanıyor.
Çin'de sürücü yardımında rekabet
Teknoloji devi Huawei'den elektrikli otomobil girişimine kadar çok sayıda şirket Xpeng Çin'de sürücü destek yetenekleri satmak. Xpeng, Mart 2023'te sürücü destek yazılımını Şanghay şehir sokaklarına ve ardından Pekin'e genişletti.
Ulaşıma yatırım yapan özel sermaye fonu Mobility Impact Partners'ın Kuzey Amerika merkezli ortağı Shay Natarajan, “Tesla'nın mevcut FSD teknolojisi, Çin'deki rakiplerinin sunduklarının biraz gerisinde kalıyor” dedi.
“Tesla'nın FSD'sini Çin'deki diğer L2 otonom sürüş teklifleriyle karşılaştırdığımda, iki ana çıkarım görüyorum” dedi.Nio otonom sürüş teknolojisinde liderdir. Duyusal girdileri arasında kamera, radar, LIDAR ve ultrasonik sensörler bulunur. Bu, tüm dünyaların en iyisidir ve çevreyi algılama yeteneğinde çok yüksek bir hassasiyet ve yedeklilik düzeyine yol açar.”
Natarajan, Nio'nun sürücü destek özellikleri için ayda yaklaşık 55 dolar talep ettiğini, bunun da Tesla'nın ABD'de FSD için talep ettiği miktarın yaklaşık yarısı olduğunu belirtti
Tesla, ABD'de Autopilot ve FSD-S (Tam Otonom Sürüş Denetimli) adıyla pazarlanan sürücü destek yazılımında yakın zamanda büyük değişiklikler yaptı ve bu değişiklikler otomobil üreticisinin çok sayıda hayranı ve sahibi arasında heyecan ve olumlu eleştiriler topladı.
— CNBC'den Ryan Browne ve Lora Kolodny bu habere katkıda bulundu.
Açıklama: Bu haber, Tesla'nın FSD ürününün sınırlı bir versiyonunun Çin'de satışa sunulduğunu açıklamak üzere güncellendi.
Bloomberg | Bloomberg | Getty Images
PEKİN — Tesla CEO Elon Musk, bir çeyrekte daha hayal kırıklığı yaratan kazançlar bildirmesinin ardından, Çin'de gelişmiş sürücü destek yazılımının yakında piyasaya sürüleceğini bir kez daha duyurdu.
Geçtiğimiz yıldan bu yana, sürücü yardımı Çin'in son derece rekabetçi elektrikli otomobil pazarında otomobiller için bir satış noktası haline geldi. Çinli yetkililer ayrıca bazı şirketler için yolda sınırlı sürücü yardımı teknolojilerinin kullanımını desteklemeye başladı.
Tesla'nın otoyollarda gezinmek için kullandığı Otopilot yerel olarak mevcuttur, ancak kameralar ve yapay zeka kullanarak arabaların otomatik olarak park etmesini, şerit değiştirmesini ve dur işaretlerinde yavaşlamasını sağlayan Tam Otonom Sürüş mevcut değildir. FSD, Tesla'nın Otopilot sürücü asistanının bir yükseltmesidir. Tesla, ilgilenen müşteriler için Çin'de yıllardır FSD teknolojisinin sınırlı bir versiyonunu sunmaktadır.
Musk, Çarşamba günü Pekin saatiyle ikinci çeyrek kazanç görüşmesinde, “Çok yakında, Avrupa, Çin ve diğer ülkelerde Tesla tarafından denetlenen FSD'nin düzenleyici onayını isteyeceğiz. Ve bence bunu yıl sonundan önce alacağız,” dedi. Bu, bir FactSet transkriptine göre.
Musk, yatırımcılara, bir tasarım konseptinin ötesinde var olmasalar bile, fütüristik Tesla ürünleri veya hizmetlerinin yakında hazır olacağına dair uzun bir geçmişe sahiptir. Son kazanç görüşmesinde, daha önce Ağustos ayında yapılacağını söyledikten sonra, Tesla'nın robotaksi etkinliğinin Ekim ayına erteleneceğini duyurdu.
Musk, Nisan ayında X ile ilgili bir soruya verdiği yanıtta, FSD'nin Çin'e yayılmasının “çok yakında mümkün olabileceğini” söylemişti.
Sosyal medya paylaşımından yaklaşık bir hafta sonra Musk, dört yıl sonra şehirde düzenlenen ilk büyük otomobil fuarı sırasında Çin Başbakanı Li Qiang ile bir toplantı için beklenmedik bir şekilde Pekin'de göründü. Yerel yetkililer ayrıca şirketin Çin yapımı araçlarının yerel veri güvenliği gerekliliklerini karşılamasının ardından Tesla otomobillerine yönelik kısıtlamaları kaldırdı.
Tam Otonom Sürüş şu anda yalnızca Amerika Birleşik Devletleri ve Kanada'da mevcuttur. Çin, Tesla'nın satışlarının yaklaşık %22'sini oluşturmaktadır.
Tesla henüz tam otonom sürüşe sahip otomobiller üretmiyor veya satmıyor. FSD marka adı altında pazarlanan “Seviye 2” sürücü destek sistemleri satıyor. Çin'deki şirketler genellikle versiyonlarını “navigasyon” terimiyle markalıyor.
Musk'ın şirketi, ABD'de Kaliforniya Motorlu Taşıtlar Dairesi tarafından, Otopilot ve Tam Otonom Sürüş sürücü destek sistemleriyle ilgili yanıltıcı reklam yaptığı gerekçesiyle dava edildi.
Tesla, DMV'nin bu marka adlarını yıllardır kullandığının farkında olduğunu ve harekete geçmemeyi seçtiğini söyledi. Şirket, Kaliforniya'daki otonom sürüş sistemlerinin reklamına ilişkin yasanın ifade özgürlüğünü ihlal ettiğine inanıyor.
Çin'de sürücü yardımında rekabet
Teknoloji devi Huawei'den elektrikli otomobil girişimine kadar çok sayıda şirket Xpeng Çin'de sürücü destek yetenekleri satmak. Xpeng, Mart 2023'te sürücü destek yazılımını Şanghay şehir sokaklarına ve ardından Pekin'e genişletti.
Ulaşıma yatırım yapan özel sermaye fonu Mobility Impact Partners'ın Kuzey Amerika merkezli ortağı Shay Natarajan, “Tesla'nın mevcut FSD teknolojisi, Çin'deki rakiplerinin sunduklarının biraz gerisinde kalıyor” dedi.
“Tesla'nın FSD'sini Çin'deki diğer L2 otonom sürüş teklifleriyle karşılaştırdığımda, iki ana çıkarım görüyorum” dedi.Nio otonom sürüş teknolojisinde liderdir. Duyusal girdileri arasında kamera, radar, LIDAR ve ultrasonik sensörler bulunur. Bu, tüm dünyaların en iyisidir ve çevreyi algılama yeteneğinde çok yüksek bir hassasiyet ve yedeklilik düzeyine yol açar.”
Natarajan, Nio'nun sürücü destek özellikleri için ayda yaklaşık 55 dolar talep ettiğini, bunun da Tesla'nın ABD'de FSD için talep ettiği miktarın yaklaşık yarısı olduğunu belirtti
Tesla, ABD'de Autopilot ve FSD-S (Tam Otonom Sürüş Denetimli) adıyla pazarlanan sürücü destek yazılımında yakın zamanda büyük değişiklikler yaptı ve bu değişiklikler otomobil üreticisinin çok sayıda hayranı ve sahibi arasında heyecan ve olumlu eleştiriler topladı.
— CNBC'den Ryan Browne ve Lora Kolodny bu habere katkıda bulundu.
Açıklama: Bu haber, Tesla'nın FSD ürününün sınırlı bir versiyonunun Çin'de satışa sunulduğunu açıklamak üzere güncellendi.