kamil şeker
New member
Elektrikli bir NASCAR yarış arabasının prototipi, 6 Temmuz 2024'te Chicago Street Course'da düzenlenen NASCAR Xfinity Series The Loop 110 sırasında çimlerin üzerinde duruyor.
Ben Hsu | Icon Sportswire | Getty Images
NASCAR, organizasyonun emisyonlarını azaltmayı ve sporun çeşitli yönlerini elektriklendirmeyi amaçlayan yeni bir girişimin parçası olarak Cumartesi günü prototip bir elektrikli yarış arabası tanıttı.
Girişim, stok otomobil yarışlarının mirasıyla çelişen, ancak NASCAR'ın 2035 yılına kadar net sıfır işletme emisyonuna ulaşma yönündeki uzun vadeli hedefiyle örtüşen, sürdürülebilirliğe doğru önemli bir atılımı temsil ediyor.
Elektrifikasyon ve otomasyon şirketi ABB ile ortaklaşa yürütülen aracın tanıtımı, NASCAR'ın Chicago Sokak Yarışı'ndan bir gün önce gerçekleşti.
ABB ile işbirliği içinde geliştirilen “ABB NASCAR EV Prototipi” Chevrolet, Ford Ve Toyota1.000 kW (veya 1341 beygir gücü) maksimum güç üretebilen elektrikli bir stok otomobildir. Mevcut çoğu hibrit veya tam elektrikli araç gibi, yarış otomobili de frenlemeden gelen kinetik enerjiyi elektrik gücüne dönüştüren rejeneratif bir fren sistemine sahiptir.
ABB yetkilileri, NASCAR'ın operasyonlarını karbondan arındırma ve karbon ayak izini azaltma planlarının, ABD'de gerçekleşen daha geniş kapsamlı enerji dönüşümüyle el ele gittiğini söyledi.
ABB ABD İletişim Başkanı Chris Shigas, “Bu ortaklık bize ülkemizde yaşanan sorunlar ve bir ulus olarak hep birlikte izlediğimiz yön hakkında konuşmak için bir platform sağlıyor” dedi.
Haberler'den daha fazlası:
Çok fazla güneş mi? Kaliforniya kendisini beklenmedik bir enerji zorluğuyla nasıl buldu
Aşırı sıcaklarla bağlantılı sağlık riskleri sıcaklıklar düşse bile devam ediyor
Aşırı sıcaklıklar tatilimizi nerede ve ne zaman yapacağımızı değiştiriyor
Yetkililer, stok otomobil yarışlarında içten yanmalı motordan vazgeçme planları olmasa da, girişimin yüksek performanslı elektrikli yarışlar etrafındaki olasılıkları araştırabileceğini söyledi.
Her iki kuruluş ayrıca NASCAR yarış müsabakalarının, belirli yarış pistlerinin, ofis operasyonlarının ve uzun mesafe taşımacılığının elektriklendirilebilecek yönlerini belirlemek için çalışacak.
Shigas, “Uzun mesafeli kamyonculuklarından pistlerde dolaşan golf arabalarına ve EV şarjına kadar tüm operasyonlarına bakacağız,” dedi. “Bu, yalnızca NASCAR'ın değil, Amerika Birleşik Devletleri'ndeki şirketlerin operasyonlarını daha sürdürülebilir hale getirebileceklerinin bir göstergesi olma fırsatına sahip çok yıllık bir ortaklık.”
NASCAR geçen yıl 2035 yılına kadar net sıfır işletme emisyonuna ulaşma taahhüdünde bulunmuştu. Bu taahhüt, kendi yarış pistlerinde ve NASCAR tesislerinde %100 yenilenebilir elektriğe öncelik vermeyi, tesis içi EV şarj istasyonlarını genişletmeyi ve sürdürülebilir bir yarış yakıtı geliştirmeyi içeriyordu.
NASCAR'ın kıdemli başkan yardımcısı Eric Nyquist, yaptığı açıklamada, kuruluşun ABB ile ortaklığının “önümüzdeki on yıl içinde net sıfır işletme emisyonuna ulaşma hedefimizde operasyonlarımızı karbondan arındırma çabalarımıza yardımcı olacağını” söyledi.
Ben Hsu | Icon Sportswire | Getty Images
NASCAR, organizasyonun emisyonlarını azaltmayı ve sporun çeşitli yönlerini elektriklendirmeyi amaçlayan yeni bir girişimin parçası olarak Cumartesi günü prototip bir elektrikli yarış arabası tanıttı.
Girişim, stok otomobil yarışlarının mirasıyla çelişen, ancak NASCAR'ın 2035 yılına kadar net sıfır işletme emisyonuna ulaşma yönündeki uzun vadeli hedefiyle örtüşen, sürdürülebilirliğe doğru önemli bir atılımı temsil ediyor.
Elektrifikasyon ve otomasyon şirketi ABB ile ortaklaşa yürütülen aracın tanıtımı, NASCAR'ın Chicago Sokak Yarışı'ndan bir gün önce gerçekleşti.
ABB ile işbirliği içinde geliştirilen “ABB NASCAR EV Prototipi” Chevrolet, Ford Ve Toyota1.000 kW (veya 1341 beygir gücü) maksimum güç üretebilen elektrikli bir stok otomobildir. Mevcut çoğu hibrit veya tam elektrikli araç gibi, yarış otomobili de frenlemeden gelen kinetik enerjiyi elektrik gücüne dönüştüren rejeneratif bir fren sistemine sahiptir.
ABB yetkilileri, NASCAR'ın operasyonlarını karbondan arındırma ve karbon ayak izini azaltma planlarının, ABD'de gerçekleşen daha geniş kapsamlı enerji dönüşümüyle el ele gittiğini söyledi.
ABB ABD İletişim Başkanı Chris Shigas, “Bu ortaklık bize ülkemizde yaşanan sorunlar ve bir ulus olarak hep birlikte izlediğimiz yön hakkında konuşmak için bir platform sağlıyor” dedi.
Haberler'den daha fazlası:
Çok fazla güneş mi? Kaliforniya kendisini beklenmedik bir enerji zorluğuyla nasıl buldu
Aşırı sıcaklarla bağlantılı sağlık riskleri sıcaklıklar düşse bile devam ediyor
Aşırı sıcaklıklar tatilimizi nerede ve ne zaman yapacağımızı değiştiriyor
Yetkililer, stok otomobil yarışlarında içten yanmalı motordan vazgeçme planları olmasa da, girişimin yüksek performanslı elektrikli yarışlar etrafındaki olasılıkları araştırabileceğini söyledi.
Her iki kuruluş ayrıca NASCAR yarış müsabakalarının, belirli yarış pistlerinin, ofis operasyonlarının ve uzun mesafe taşımacılığının elektriklendirilebilecek yönlerini belirlemek için çalışacak.
Shigas, “Uzun mesafeli kamyonculuklarından pistlerde dolaşan golf arabalarına ve EV şarjına kadar tüm operasyonlarına bakacağız,” dedi. “Bu, yalnızca NASCAR'ın değil, Amerika Birleşik Devletleri'ndeki şirketlerin operasyonlarını daha sürdürülebilir hale getirebileceklerinin bir göstergesi olma fırsatına sahip çok yıllık bir ortaklık.”
NASCAR geçen yıl 2035 yılına kadar net sıfır işletme emisyonuna ulaşma taahhüdünde bulunmuştu. Bu taahhüt, kendi yarış pistlerinde ve NASCAR tesislerinde %100 yenilenebilir elektriğe öncelik vermeyi, tesis içi EV şarj istasyonlarını genişletmeyi ve sürdürülebilir bir yarış yakıtı geliştirmeyi içeriyordu.
NASCAR'ın kıdemli başkan yardımcısı Eric Nyquist, yaptığı açıklamada, kuruluşun ABB ile ortaklığının “önümüzdeki on yıl içinde net sıfır işletme emisyonuna ulaşma hedefimizde operasyonlarımızı karbondan arındırma çabalarımıza yardımcı olacağını” söyledi.