kamil şeker
New member
New York Valisi Kathy Hochul, 14 Kasım 2024'te New York City'de trafik sıkışıklığı fiyatlandırmasına ilişkin bir basın toplantısında konuşuyor.
Angela Weiss | AFP | Getty Images
New York Valisi Kathy Hochul, perşembe günü New York City'de trafik sıkışıklığı fiyatlandırmasına yönelik hamleyi yeniden başlatmak için yeşil ışık yaktı; bu, ülkede ilk kez Manhattan'ın merkezine giren çoğu araca 9 dolarlık bir geçiş ücreti uygulayarak tıkanıklığı azaltmayı amaçlayan bir plandı. yoğun saatler.
Hochul bu duyuruyu, Haziran ayında yürürlüğe girecek ve arabalara 61. Cadde'nin altından Manhattan'a girmek için 15 dolar ücret alacak ve birkaç ay sonra daha da yüksek geçiş ücreti olan kamyonlara çarpacak daha önceki bir versiyona fren yaptıktan dört ay sonra yaptı.
O dönemde Hochul, bu orandaki tıkanıklık fiyatlandırmasının, salgın sonrası ekonomide geçimini sağlamakta zorlanan New Yorklular için zorluk yaratacağını söylemişti.
Hochul Perşembe günü düzenlediği basın toplantısında, “Hiçbir New Yorklu'nun bu hedeflere ulaşmak için kesinlikle gerekenden bir kuruş fazla ödemek zorunda kalmaması gerektiğine inanıyorum ve 15 dolar çok fazlaydı” dedi. “MTA'ya fon sağlamanın, sıkışıklığı azaltmanın ve milyonlarca doları yolcularımızın cebinde tutmanın bir yolunu bulduğumuzu duyurmaktan gurur duyuyorum.”
Düşük geçiş ücretinin yine de yetkililerin New York City'nin yaşlanan toplu taşıma sisteminde iyileştirmeler yapmasına ve tüm New Yorklular için hava kalitesini iyileştirirken “tıkanıklıkları gidermeye başlamasına” olanak tanıyacağını söyledi.
Hochul, “Önceki yönetimlerin yıllarca süren yatırım yapmaması bugün sona eriyor” dedi.
Artık tıkanıklık fiyatlandırmasının onaylanması için yarış, buna karşı çıkan Başkan seçilen Donald Trump'ın Ocak ayında göreve gelmesinden önce sürüyor.
New Jersey Valisi Phil Murphy, Hudson Nehri'nin diğer tarafından planı kınayan ve yürürlüğe girmesini engellemek için dava açma sözü veren bir açıklama yayınladığında Hochul hâlâ konuşuyordu.
Vali Kathy Hochul, 14 Kasım 2024'te New York City'deki NYC ofisinde düzenlediği basın toplantısında konuşuyor.
Michael M.Santiago | Getty Images
Murphy, “Hepimizin Amerika genelindeki seçmenlerin geçen Salı günü gönderdiği, Amerikalıların büyük çoğunluğunun ciddi ekonomik sıkıntılar yaşadığı ve hâlâ enflasyonun etkilerini hissettiği mesajını dinlememiz gerekiyor.” dedi. “İş, okul veya eğlence için Manhattan şehir merkezine seyahat eden kişilere yeni bir 9 dolarlık geçiş ücreti uygulamak için daha kötü bir zaman olamaz.”
Ancak Hochul, yılda 50.000 dolardan az kazanan sürücülerin yüzde 50 indirime hak kazanacağını ve gece teslimatlarını teşvik etmek için geçiş ücretlerinin yoğun olmayan saatlerde daha düşük olacağını vurguladı.
Revize edilen trafik sıkışıklığı fiyatlandırma planının önümüzdeki hafta onay için Büyükşehir Ulaşım Otoritesi kurulunun önüne çıkması bekleniyor.
Devlet yetkilileri, gözden geçirilmiş planın, zaman alıcı çevresel inceleme sürecinin tekrarına ihtiyaç duymasının muhtemel olmadığını, çünkü MTA yönetim kurulunun Mart ayında trafik sıkışıklığı fiyatlandırması lehine 11'e 1 oy verdiğinde bunun 9 ila 23 dolar arasında değişen geçiş ücretleri için geçerli olduğunu söyledi.
Beklenen MTA onayının ardından eyalet ve şehir, sıkışıklık fiyatlandırmasını destekleyen Biden yönetimindeki ulaştırma yetkilileriyle bir anlaşma imzalayacak.
Ücret planının Ocak ayında yürürlüğe girmesi bekleniyor.
West End Ave.'deki trafik sıkışıklığı fiyatlandırma kameraları, Manhattan, New York'taki W. 60th St.'den kuzeye bakıyor.
BarryWilliams | New York Günlük Haberleri | Getty Images
Hochul, İkinci Cadde metro hattının genişletilmesi ve 23 istasyona modern metro sinyalleri ve asansörlerin kurulması gibi toplu taşıma sisteminde çok ihtiyaç duyulan iyileştirmeler için finansman arayan toplu taşıma savunucuları ve eyalet milletvekilleri tarafından tıkanıklık fiyatlandırmasına geçme baskısı altındaydı.
Tüm sürücüler daha yüksek geçiş ücretleriyle karşı karşıya kalmayacaktır.
Yeni fiyatlandırma yapısının tüm ayrıntıları hemen açıklanmasa da Haberler, Mart ayında devlet araçlarının büyük olasılıkla tam muafiyet alacağını bildirdi.
Taksiler için 9 dolarlık geçiş ücretinin tamamı geçerli olmayacak ancak sürücülerden yolculuk başına 1,25 dolar ücret alınacak. Aynı politika Uber, Lyft ve diğer araç paylaşımı sürücüleri için de geçerli olacak, ancak ek ücretleri 2,50 dolar olacak.
Manhattan'ın 60. Cadde'den Finans Bölgesi'nin güney ucuna kadar uzanan Merkezi İş Bölgesi'ne giren çoğu sürücü geçiş ücretini ödemek zorunda kalacak.
Tam gündüz ücretleri hafta içi her gün sabah 5'ten akşam 21'e, hafta sonları ise sabah 9'dan akşam 21'e kadar geçerli olacak.
Her gün yalnızca bir geçiş ücreti alınacak, bu da bölgeye giren, sonra ayrılan ve geri dönen tüm sürücülerden o gün yalnızca bir kez ücret alınacağı anlamına geliyor.
Planın savunucuları, trafik sıkışıklığı fiyatlandırmasının Manhattan'ın en sıkışık bölgelerine giren araç sayısını %17 oranında, yani yaklaşık 153.000 araç azaltacağını söyledi.
Ayrıca trafik sıkışıklığı fiyatlandırmasının metro ve otobüsleri modernize etmek için kullanılabilecek 15 milyar dolar yaratacağını da tahmin ettiler.
Angela Weiss | AFP | Getty Images
New York Valisi Kathy Hochul, perşembe günü New York City'de trafik sıkışıklığı fiyatlandırmasına yönelik hamleyi yeniden başlatmak için yeşil ışık yaktı; bu, ülkede ilk kez Manhattan'ın merkezine giren çoğu araca 9 dolarlık bir geçiş ücreti uygulayarak tıkanıklığı azaltmayı amaçlayan bir plandı. yoğun saatler.
Hochul bu duyuruyu, Haziran ayında yürürlüğe girecek ve arabalara 61. Cadde'nin altından Manhattan'a girmek için 15 dolar ücret alacak ve birkaç ay sonra daha da yüksek geçiş ücreti olan kamyonlara çarpacak daha önceki bir versiyona fren yaptıktan dört ay sonra yaptı.
O dönemde Hochul, bu orandaki tıkanıklık fiyatlandırmasının, salgın sonrası ekonomide geçimini sağlamakta zorlanan New Yorklular için zorluk yaratacağını söylemişti.
Hochul Perşembe günü düzenlediği basın toplantısında, “Hiçbir New Yorklu'nun bu hedeflere ulaşmak için kesinlikle gerekenden bir kuruş fazla ödemek zorunda kalmaması gerektiğine inanıyorum ve 15 dolar çok fazlaydı” dedi. “MTA'ya fon sağlamanın, sıkışıklığı azaltmanın ve milyonlarca doları yolcularımızın cebinde tutmanın bir yolunu bulduğumuzu duyurmaktan gurur duyuyorum.”
Düşük geçiş ücretinin yine de yetkililerin New York City'nin yaşlanan toplu taşıma sisteminde iyileştirmeler yapmasına ve tüm New Yorklular için hava kalitesini iyileştirirken “tıkanıklıkları gidermeye başlamasına” olanak tanıyacağını söyledi.
Hochul, “Önceki yönetimlerin yıllarca süren yatırım yapmaması bugün sona eriyor” dedi.
Artık tıkanıklık fiyatlandırmasının onaylanması için yarış, buna karşı çıkan Başkan seçilen Donald Trump'ın Ocak ayında göreve gelmesinden önce sürüyor.
New Jersey Valisi Phil Murphy, Hudson Nehri'nin diğer tarafından planı kınayan ve yürürlüğe girmesini engellemek için dava açma sözü veren bir açıklama yayınladığında Hochul hâlâ konuşuyordu.
Vali Kathy Hochul, 14 Kasım 2024'te New York City'deki NYC ofisinde düzenlediği basın toplantısında konuşuyor.
Michael M.Santiago | Getty Images
Murphy, “Hepimizin Amerika genelindeki seçmenlerin geçen Salı günü gönderdiği, Amerikalıların büyük çoğunluğunun ciddi ekonomik sıkıntılar yaşadığı ve hâlâ enflasyonun etkilerini hissettiği mesajını dinlememiz gerekiyor.” dedi. “İş, okul veya eğlence için Manhattan şehir merkezine seyahat eden kişilere yeni bir 9 dolarlık geçiş ücreti uygulamak için daha kötü bir zaman olamaz.”
Ancak Hochul, yılda 50.000 dolardan az kazanan sürücülerin yüzde 50 indirime hak kazanacağını ve gece teslimatlarını teşvik etmek için geçiş ücretlerinin yoğun olmayan saatlerde daha düşük olacağını vurguladı.
Revize edilen trafik sıkışıklığı fiyatlandırma planının önümüzdeki hafta onay için Büyükşehir Ulaşım Otoritesi kurulunun önüne çıkması bekleniyor.
Devlet yetkilileri, gözden geçirilmiş planın, zaman alıcı çevresel inceleme sürecinin tekrarına ihtiyaç duymasının muhtemel olmadığını, çünkü MTA yönetim kurulunun Mart ayında trafik sıkışıklığı fiyatlandırması lehine 11'e 1 oy verdiğinde bunun 9 ila 23 dolar arasında değişen geçiş ücretleri için geçerli olduğunu söyledi.
Beklenen MTA onayının ardından eyalet ve şehir, sıkışıklık fiyatlandırmasını destekleyen Biden yönetimindeki ulaştırma yetkilileriyle bir anlaşma imzalayacak.
Ücret planının Ocak ayında yürürlüğe girmesi bekleniyor.
West End Ave.'deki trafik sıkışıklığı fiyatlandırma kameraları, Manhattan, New York'taki W. 60th St.'den kuzeye bakıyor.
BarryWilliams | New York Günlük Haberleri | Getty Images
Hochul, İkinci Cadde metro hattının genişletilmesi ve 23 istasyona modern metro sinyalleri ve asansörlerin kurulması gibi toplu taşıma sisteminde çok ihtiyaç duyulan iyileştirmeler için finansman arayan toplu taşıma savunucuları ve eyalet milletvekilleri tarafından tıkanıklık fiyatlandırmasına geçme baskısı altındaydı.
Tüm sürücüler daha yüksek geçiş ücretleriyle karşı karşıya kalmayacaktır.
Yeni fiyatlandırma yapısının tüm ayrıntıları hemen açıklanmasa da Haberler, Mart ayında devlet araçlarının büyük olasılıkla tam muafiyet alacağını bildirdi.
Taksiler için 9 dolarlık geçiş ücretinin tamamı geçerli olmayacak ancak sürücülerden yolculuk başına 1,25 dolar ücret alınacak. Aynı politika Uber, Lyft ve diğer araç paylaşımı sürücüleri için de geçerli olacak, ancak ek ücretleri 2,50 dolar olacak.
Manhattan'ın 60. Cadde'den Finans Bölgesi'nin güney ucuna kadar uzanan Merkezi İş Bölgesi'ne giren çoğu sürücü geçiş ücretini ödemek zorunda kalacak.
Tam gündüz ücretleri hafta içi her gün sabah 5'ten akşam 21'e, hafta sonları ise sabah 9'dan akşam 21'e kadar geçerli olacak.
Her gün yalnızca bir geçiş ücreti alınacak, bu da bölgeye giren, sonra ayrılan ve geri dönen tüm sürücülerden o gün yalnızca bir kez ücret alınacağı anlamına geliyor.
Planın savunucuları, trafik sıkışıklığı fiyatlandırmasının Manhattan'ın en sıkışık bölgelerine giren araç sayısını %17 oranında, yani yaklaşık 153.000 araç azaltacağını söyledi.
Ayrıca trafik sıkışıklığı fiyatlandırmasının metro ve otobüsleri modernize etmek için kullanılabilecek 15 milyar dolar yaratacağını da tahmin ettiler.