New York City'nin ülkede ilk kez trafik sıkışıklığı fiyatlandırması süresiz olarak rafa kaldırıldı

kamil şeker

New member
Tıkanıklık Fiyatlandırması Ücret Okuyucuları burada, Manhattan'da 4 Ekim 2023, Çarşamba, Üçüncü Cadde'ye, E. 60th St.'ye doğru kurulu olarak görülüyor. (Fotoğraf: Getty Images aracılığıyla NY Daily News için Barry Williams)

BarryWilliams | New York Günlük Haberleri | Getty Images


Çarşamba günü bant kaydına alınan bir bildiride, MTA'nın Vali Kathy Hochul'un talimatıyla New York City'nin ülkedeki ilk trafik sıkışıklığı fiyatlandırma planını süresiz olarak “duraklatacağını” duyurdu.

Yıllardır üzerinde çalışılan geçiş ücreti programı bu ayın sonlarında uygulamaya koyulacaktı. Yeni bir başlangıç tarihi belirlenmedi.

Hochul, şehrin salgın sonrası toparlanmasının zamanlaması ve durumu hakkındaki endişelerini dile getirdi. Planın bu noktada uygulanması durumunda çalışkan New Yorklular üzerinde “istenmeyen sonuçlar” olabileceğinden korkuyor ancak çevresel sürdürülebilirliğin yanı sıra çok ihtiyaç duyulan toplu taşıma modernizasyonunun finansmanını da içeren tıkanıklık fiyatlandırması hedeflerine ulaşmaya odaklanmış durumda.

Planlar hakkında bilgi veren bir yetkili, MTA'nın bilinen finansman olmadan etkilenebilecek projelerin bir listesini yayınlamasının beklendiğini söyledi. Nakit sıkıntısı çeken kurum için trafik sıkışıklığı fiyatlandırmasının beklenmedik bir şekilde 15 milyar dolar olması bekleniyordu.

Hochul, geçiş ücretinin şimdi uygulanmasının sıradan insanlara çok fazla zarar vereceğini söyledi. Ve Manhattan'ın şehir merkezi, trafik sıkışıklığı fiyatlandırması için doğru zaman olacak noktaya kadar toparlanmadı.

Vergi şimdi uygulamaya konulsaydı, ekonomik açıdan zor durumda olan yolcuların evden çalışmaya dönmeyi tercih edebileceklerini, şu anda yüzde 20 boşluk oranıyla Manhattan ofislerini 15 dolarlık araba ücretini ödemek yerine daha boş bırakabileceklerini söylüyor.

Hochul, “Koşullar değişti ve beş yıl önceki retoriğe değil, sahadaki gerçeklere yanıt vermeliyiz.” dedi.

MTA, Hochul ve onun ifadesini erteledi.


NBC New York'tan daha fazlasını okuyun


Çarşamba günü kararla ilgili sorulan Belediye Başkanı Eric Adams, insanların hayatlarını etkilemeden gerekli sermayeyi üretmenin bir yolu varsa diğer seçeneklerin analiz edilmesinden “tamamen yana” olduğunu söyledi.

Adams, “Bunu doğru yapmalıyız. Bunun sıradan New Yorklular için aşırı bir yük olmadığından ve iyileşmemizi etkilemeyeceğinden emin olmalıyız” dedi. “Eğer bunu yapabileceğimiz diğer yolları analiz etmeye bakıyorsa, ben buna tamamen katılıyorum.”

Politico'ya göre bu değerlendirme daha çok siyasi odaklı. Web sitesi, Demokrat liderlerin, sıkışıklık fiyatlandırmasının yakın ABD Temsilciler Meclisi yarışları üzerindeki etkisi konusundaki endişeleriyle Hochul'a başvurduğunu bildirdi.

Toplu taşımayı savunan bir grup olan Ulaşım Alternatifleri, konuyu hemen işaret etti.

Transport Alternatives yaptığı açıklamada, “Bir dahaki sefere treniniz geç kaldığında, otobüsünüz trafikte sıkışıp kaldığında, metro istasyonunuzda hala bir asansör eksik olduğunda, kimi suçlayacağınızı bilirsiniz: Vali Kathy Hochul.” dedi. “Transit yolcular New Yorkluların çoğunluğunu oluşturuyor – ve kesinlikle siyahi New Yorkluların, düşük gelirli New Yorkluların, engelli New Yorkluların, çocuklu New Yorkluların çoğunluğu – ve bugün Kathy Hochul bunun yerine güçlü özel ilgi alanlarının yanında yer aldı – bundan sadece birkaç gün önce Programın yürürlüğe girmesi planlandı.”

Halkı tıkanıklık fiyatlandırmasıyla ilgili her konuda eğitmek için tasarlanan bir dizi web seminerinin ilki Çarşamba günü planlanmıştı. Süresiz olarak ertelendi.

Plana şiddetle karşı çıkan New Jersey Valisi Phil Murphy, Hochul'a planı duraklattığı için teşekkür etti.

“Her ne kadar New York'taki meslektaşlarımızla tıkanıklık fiyatlandırması uygulaması konusunda görüş ayrılığımız olsa da, bölgesel ekonomimizi büyütmek, altyapıya yatırım yapmak, çevremizi korumak ve her iki tarafta da iyi maaşlı işler yaratmak konusunda her zaman ortak bir vizyona sahiptik. Hudson Nehri'nin,” Murphy bir açıklamada söyledi. “Manhattan'ın başarısının tüm üç eyaletli bölgenin refahıyla ayrılmaz bir şekilde bağlantılı olduğu fikrini tamamen benimsiyoruz.”

Demokrat, “Vali Hochul ve Belediye Başkanı Adams güçlü, işbirlikçi yönetim ortaklarıydı ve tüm sakinlerimizin yararı için onlarla yakın çalışmaya devam etmeyi dört gözle bekliyorum” diye ekledi.

Tıkanıklık fiyatlandırması nasıl işleyecek?


Trafik sıkışıklığı fiyatlandırması, Manhattan'daki 60. Cadde'den Finans Bölgesi'nin güney ucuna kadar uzanan ve Merkezi İş Bölgesi (CBD) olarak adlandırılan bölgeye giren tüm sürücüleri etkileyecektir. Başka bir deyişle, yönetim kuruluna göre, Manhattan şehir merkezine veya daha aşağısına giren sürücülerin çoğu geçiş ücretini ödemek zorunda kalacak.

Geçiş ücreti tüm otomobil, kamyon, motosiklet ve diğer araç sürücülerinden tahsil edilecek. Farklı araçlardan farklı miktarlarda ücret alınacaktır; fiyatların dökümü aşağıda verilmiştir:

  • Yolcu araçları: 15$
  • Küçük kamyonlar (kamyonlar, hareketli kamyonetler vb.): 24 $
  • Büyük kamyonlar: 36 dolar
  • Motosikletler: 7,50$
15 dolarlık geçiş ücreti, daha önce bildirilen ve 9 ila 23 dolar arasında değişen olasılıkların ortasında bir noktadır.

Tam gündüz tarifeleri hafta içi her gün sabah 5'ten akşam 21'e, hafta sonları ise sabah 9'dan akşam 21'e kadar geçerli olacaktır. Kurul, mesai saatleri dışında (hafta içi 21.00-05.00 ve hafta sonları 21.00-09.00 arası) ücret oranlarının yaklaşık %75 daha az olması çağrısında bulundu; binek araç için 15 dolar yerine yaklaşık 3,50 dolar.

Sürücülerden sadece bölgeye giriş ücreti alınacak, bölgeden çıkış veya bölgede kalma ücreti alınmayacak. Bu, CBD'ye giren ve park yeri aramak için bloklarını çevreleyen sakinlerden ücret alınmayacağı anlamına geliyor.

Günde yalnızca bir geçiş ücreti alınacak; dolayısıyla bölgeye giren, sonra ayrılan ve geri dönen herkesten o gün için yalnızca bir kez geçiş ücreti alınacak.

İnceleme kurulu, trafik sıkışıklığı fiyatlandırma planının uygulanmasının bölgeye giren araç sayısını %17 oranında azaltmasının beklendiğini söyledi. Bu, Manhattan'ın büyük bölümünde 153.000 daha az araba anlamına gelir. Ayrıca planın metro ve otobüsleri modernize etmek için kullanılabilecek 15 milyar dolar nakit akışı yaratacağını da tahmin ettiler.

İndirim alabilir miyim?


Pek çok grup muafiyet almayı umuyordu, ancak çok azı geçiş ücretinin tamamını ödemekten kaçınacak. Bu küçük grup, özel hükümet araçları (kar temizleme araçları gibi) ve acil durum araçlarıyla sınırlıdır.

Yılda 50.000 dolardan az kazanan düşük gelirli sürücüler gündüz geçiş ücretinin yarısını ödemek için başvurabilirler, ancak yalnızca sonrasında bir aydaki ilk 10 yolculuk.

Bir muafiyet olmasa da, Manhattan'a girmek için dört tünelden herhangi birini kullanan sürücüler için sözde “geçiş kredileri” bulunmaktadır. Bu, örneğin Lincoln veya Holland Tüneli'nde halihazırda ödeme yapanların trafik sıkışıklığı ücretinin tamamını ödeyemeyeceği anlamına geliyor. Kredi binek araçlar için yolculuk başına 5 Dolar, motosikletler için 2,50 Dolar, küçük kamyonlar için 12 Dolar ve büyük kamyonlar için 20 Dolar tutarındadır.

Long Island ve Queens'ten Queens-Midtown Tüneli'ni kullanan sürücüler, Brooklyn-Battery Tüneli'ni kullananlarla aynı tatilden yararlanacak. Ancak George Washington Köprüsü'nü aşıp 60. Cadde'nin güneyine gidenler böyle bir indirim görmeyecek.

Kamu sektörü çalışanları (öğretmenler, polis, itfaiyeciler, toplu taşıma çalışanları vb.), CBD olarak adlandırılan bölgede yaşayanlar, kamu hizmetleri şirketleri, bölgede tıbbi randevuları olanlar ve elektrikli araç kullananların hepsi, muafiyet tanınacak. Bir tane alamadılar.