kamil şeker
New member
Nissan Japon emsaliyle güçlerini birleştirirse maliyet düşürücü “katliam”ın kurbanı olacak hondaEski Nissan CEO'su Carlos Ghosn Salı günü CNBC'ye söyledi.
“Hiç şüphesiz Honda'nın sürücü koltuğunda yer alacağını düşünüyorum, Nissan'ı 19 yıl yönettikten sonra bunu görmek çok üzücü.” [and] CNBC'nin “Squawk Box Europe” programına verdiği demeçte, “Nissan ile Honda arasında tam bir kopyalama söz konusu olduğundan, bir katliamın kurbanı olacaklarını görmek için Nissan'ı sektörün ön sıralarına getirdik” dedi.
Bir zamanlar Nissan-Renault-Mitsubishi ittifakının bir parçası olarak üç otomobil üreticisine liderlik eden Ghosn, Kasım 2018'de Japonya'da tutuklandıktan ve mali suç suçlamasıyla mahkemeden kaçtıktan sonra Lübnan'da ikamet ediyor. Kötü muameleyi reddediyor.
“Burada neredeyse hiçbir tamamlayıcılık yok, yani sinerji yaratmak istiyorlarsa bu belki maliyetlerin düşürülmesi, planın kopyalanması, teknolojinin kopyalanması yoluyla olacak ve bunun bedelini kimin ödeyeceğini tam olarak biliyoruz. Ghosn, küçük ortak olacak ve Nissan olacak” dedi.
Nissan'ın Fransa'yla daha büyük tamamlayıcılıkları vardı RenaultGhosn, büyük ölçüde çözülmüş uzun süredir devam eden bir ortaklığa atıfta bulunarak tahminde bulundu.
Potansiyel bir Honda ve Nissan birleşmesine ilişkin spekülasyonlar bu ayın başlarında başladı ve iki şirket, Pazartesi günü düzenlenen bir basın toplantısında iş entegrasyonuna ilişkin görüşmelerin resmi olarak başladığını doğruladı. Mevcut tekliflere göre, bir holding şirketi her iki firmanın da ana şirketi olarak hareket edecek ve Tokyo Menkul Kıymetler Borsası'na kote olacak ve Nissan'ın yaklaşık dört katı piyasa değerine sahip olan Honda, yeni kuruluşun yönetim kurulu üyelerinin çoğunu aday gösterecek. Nissan'ın stratejik ortağı Mitsubishi de gruba katılma konusunda görüşmelerde bulunuyor.
54 milyar dolarlık Nissan-Honda grubu Güney Kore'yi geçebilir Hyundai Araç satışlarında Japonya'nın ardından dünyanın üçüncü büyük otomobil üreticisi olmak toyota ve Almanya'nın volkswagen. Entegre grup, aynı zamanda, işletmelerin elektrikli araçların ve otonom sürüş teknolojisinin geliştirme maliyetlerini üstlenmekte zorlandığı bir dönemde hem Japonya'da hem de dünya çapında uzun süredir beklenen otomotiv endüstrisi konsolidasyonunda bir dönüm noktasını temsil edecek.
Honda hisseleri, hisse geri alım planı ve Nissan anlaşmasıyla 16 yılı aşkın sürenin en iyi gününe hazırlanıyor
Pazartesi günü hem Honda hem de Nissan yöneticileri, birleşik bir şirketin elektrikli araçlara geçişte rekabet etmek için gerekli zekayı ve kaynakları paylaşabileceğini ve ölçek ekonomileri sunarak işletme karını önümüzdeki dönemde öngörülen 3 trilyon yene (19,1 milyar dolar) çıkarabileceğini vurguladı. uzun vadeli.
Nissan iddialı bir birleşmeye girişirken aynı zamanda derin bir girişimde bulunuyor. Kasım ayında küresel üretim kapasitesini beşte bir oranında azaltacak ve 9.000 kişiyi işten çıkaracak yeniden yapılanmayı duyurdu.
Honda CEO'su Toshihiro Mibe Pazartesi günü bazı hissedarların, şirketinin anlaşmanın bir parçası olarak mücadele eden Nissan'ı destekleyeceğini düşünebileceğini kabul etti, ancak iki otomobil üreticisinin kendi ayakları üzerinde durmayı başaramaması durumunda iş entegrasyonu görüşmelerinin “meyve vermeyeceğini” vurguladı.
Ghosn yine de CNBC'ye birleşme planının “Nissan'ın panik modunda olduğunu, kendilerini bu durumdan kurtaracak birini aradığını, çünkü çözümü kendi başlarına üretemediklerini” öne sürdüğünü söyledi.
Kendisi ayrıntı vermeden, Nissan'daki dönüşümün başarılı olacağına dair “yüksek şüpheler” duyduğunu ifade etti.
Neuberger Berman'ın Kıdemli Başkan Yardımcısı ve Portföy Yöneticisi Kei Okamura, birleşme planının ayrıntılarının hala düzeltilmesi gerektiği yönündeki düşünceyi yineledi.
“Eğer bir yatırımcıysanız üç ile beş arası kazanç görünümünü düşüneceksiniz. Ne açıklandı?” [Monday] yakın vadeliydi, dolayısıyla zaman çizelgesi ve uzun vadeli vizyondu. Tek sorun, bu birleşmiş varlığın oraya nasıl varacağı ve ileride pek çok belirsizliğin olduğu yer burası,” dedi Okamura Salı günü CNBC'nin “Sokak Tabelaları Asya”ya.
“Birleşme sonrası entegrasyon kesinlikle hayati önem taşıyacak… bu şirketler insanlar, varlıklar ve tabii ki kültür açısından kendilerini gerçekten tam olarak entegre edemedikleri sürece, bu anlaşmaların çözülme potansiyeli var ve biz durumunda bu anlaşmanın gerçekleşmeyebileceğini dikkate almak zorundayız. [Nissan] geri dönüş programını gerçekleştiremiyor” diye ekledi Okamura.
Nissan, Pazartesi günü yaptığı açıklamanın ötesinde bu hikaye hakkında yorum yapmaktan kaçındı. Honda, CNBC'nin yorum talebine hemen yanıt vermedi.
“Hiç şüphesiz Honda'nın sürücü koltuğunda yer alacağını düşünüyorum, Nissan'ı 19 yıl yönettikten sonra bunu görmek çok üzücü.” [and] CNBC'nin “Squawk Box Europe” programına verdiği demeçte, “Nissan ile Honda arasında tam bir kopyalama söz konusu olduğundan, bir katliamın kurbanı olacaklarını görmek için Nissan'ı sektörün ön sıralarına getirdik” dedi.
Bir zamanlar Nissan-Renault-Mitsubishi ittifakının bir parçası olarak üç otomobil üreticisine liderlik eden Ghosn, Kasım 2018'de Japonya'da tutuklandıktan ve mali suç suçlamasıyla mahkemeden kaçtıktan sonra Lübnan'da ikamet ediyor. Kötü muameleyi reddediyor.
“Burada neredeyse hiçbir tamamlayıcılık yok, yani sinerji yaratmak istiyorlarsa bu belki maliyetlerin düşürülmesi, planın kopyalanması, teknolojinin kopyalanması yoluyla olacak ve bunun bedelini kimin ödeyeceğini tam olarak biliyoruz. Ghosn, küçük ortak olacak ve Nissan olacak” dedi.
Nissan'ın Fransa'yla daha büyük tamamlayıcılıkları vardı RenaultGhosn, büyük ölçüde çözülmüş uzun süredir devam eden bir ortaklığa atıfta bulunarak tahminde bulundu.
Potansiyel bir Honda ve Nissan birleşmesine ilişkin spekülasyonlar bu ayın başlarında başladı ve iki şirket, Pazartesi günü düzenlenen bir basın toplantısında iş entegrasyonuna ilişkin görüşmelerin resmi olarak başladığını doğruladı. Mevcut tekliflere göre, bir holding şirketi her iki firmanın da ana şirketi olarak hareket edecek ve Tokyo Menkul Kıymetler Borsası'na kote olacak ve Nissan'ın yaklaşık dört katı piyasa değerine sahip olan Honda, yeni kuruluşun yönetim kurulu üyelerinin çoğunu aday gösterecek. Nissan'ın stratejik ortağı Mitsubishi de gruba katılma konusunda görüşmelerde bulunuyor.
54 milyar dolarlık Nissan-Honda grubu Güney Kore'yi geçebilir Hyundai Araç satışlarında Japonya'nın ardından dünyanın üçüncü büyük otomobil üreticisi olmak toyota ve Almanya'nın volkswagen. Entegre grup, aynı zamanda, işletmelerin elektrikli araçların ve otonom sürüş teknolojisinin geliştirme maliyetlerini üstlenmekte zorlandığı bir dönemde hem Japonya'da hem de dünya çapında uzun süredir beklenen otomotiv endüstrisi konsolidasyonunda bir dönüm noktasını temsil edecek.
Honda hisseleri, hisse geri alım planı ve Nissan anlaşmasıyla 16 yılı aşkın sürenin en iyi gününe hazırlanıyor
Pazartesi günü hem Honda hem de Nissan yöneticileri, birleşik bir şirketin elektrikli araçlara geçişte rekabet etmek için gerekli zekayı ve kaynakları paylaşabileceğini ve ölçek ekonomileri sunarak işletme karını önümüzdeki dönemde öngörülen 3 trilyon yene (19,1 milyar dolar) çıkarabileceğini vurguladı. uzun vadeli.
Nissan iddialı bir birleşmeye girişirken aynı zamanda derin bir girişimde bulunuyor. Kasım ayında küresel üretim kapasitesini beşte bir oranında azaltacak ve 9.000 kişiyi işten çıkaracak yeniden yapılanmayı duyurdu.
Honda CEO'su Toshihiro Mibe Pazartesi günü bazı hissedarların, şirketinin anlaşmanın bir parçası olarak mücadele eden Nissan'ı destekleyeceğini düşünebileceğini kabul etti, ancak iki otomobil üreticisinin kendi ayakları üzerinde durmayı başaramaması durumunda iş entegrasyonu görüşmelerinin “meyve vermeyeceğini” vurguladı.
Ghosn yine de CNBC'ye birleşme planının “Nissan'ın panik modunda olduğunu, kendilerini bu durumdan kurtaracak birini aradığını, çünkü çözümü kendi başlarına üretemediklerini” öne sürdüğünü söyledi.
Kendisi ayrıntı vermeden, Nissan'daki dönüşümün başarılı olacağına dair “yüksek şüpheler” duyduğunu ifade etti.
Neuberger Berman'ın Kıdemli Başkan Yardımcısı ve Portföy Yöneticisi Kei Okamura, birleşme planının ayrıntılarının hala düzeltilmesi gerektiği yönündeki düşünceyi yineledi.
“Eğer bir yatırımcıysanız üç ile beş arası kazanç görünümünü düşüneceksiniz. Ne açıklandı?” [Monday] yakın vadeliydi, dolayısıyla zaman çizelgesi ve uzun vadeli vizyondu. Tek sorun, bu birleşmiş varlığın oraya nasıl varacağı ve ileride pek çok belirsizliğin olduğu yer burası,” dedi Okamura Salı günü CNBC'nin “Sokak Tabelaları Asya”ya.
“Birleşme sonrası entegrasyon kesinlikle hayati önem taşıyacak… bu şirketler insanlar, varlıklar ve tabii ki kültür açısından kendilerini gerçekten tam olarak entegre edemedikleri sürece, bu anlaşmaların çözülme potansiyeli var ve biz durumunda bu anlaşmanın gerçekleşmeyebileceğini dikkate almak zorundayız. [Nissan] geri dönüş programını gerçekleştiremiyor” diye ekledi Okamura.
Nissan, Pazartesi günü yaptığı açıklamanın ötesinde bu hikaye hakkında yorum yapmaktan kaçındı. Honda, CNBC'nin yorum talebine hemen yanıt vermedi.