kamil şeker
New member
Rakip Honda ile birleşme, Nissan'ın hayatta kalma şansının en iyi ya da belki de tek şansı olabilir.
Japon otomobil üreticisi Çin'de, gelişmekte olan pazarlarda ve en büyük pazarı olan ABD'de zorluklarla karşı karşıya. 2024 mali yılının ilk yarısında, bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla faaliyet karı %90, net gelir ise %94 düştü.
Yükselen Çinli otomobil üreticilerinin sert rekabetiyle karşı karşıya Küresel elektrifikasyon yarışında liderlik ve ABD'deki yanlış adımlar
Financial Times'ın kasım ayında isimsiz bir kaynağa dayandırdığı bir raporda şirketin “hayatta kalmak için 12 veya 14 ayı” olduğu belirtildi. Nissan, CNBC'ye bu yorumların “spekülasyona” dayandığını söyledi.
Nissan'ın ABD ve Kanada iletişimden sorumlu başkan yardımcısı Brian Brockman, “Güçlü likidite seviyelerini korumaya devam ediyoruz ve yeni ürün ve teknolojilere yatırım yaparak ilerliyoruz” dedi.
Ancak şirket, 2024 mali yılının ilk yarısına ilişkin sonuçlarını açıkladıktan sonra yatırımcılara yaptığı bir sunumda, şirketin birkaç yöneticiyi değiştirdiğini, 9.000 kişiyi işten çıkardığını ve üretimi yaklaşık %20 oranında azalttığını söyledi. CEO Makoto Uchida aylık maaşını azaltıyor yaklaşık %50 oranında bir artış gösterdi ve diğer yönetim kurulu üyelerinin de kesinti yapacağını söyledi ancak şirket ayrıntılar hakkında ayrıntılı bilgi vermedi.
Küresel endüstriyi araştıran ve veri sağlayan JATO Dynamics'in küresel otomotiv analisti Felipe Munoz, “Bunlar umutsuz önlemler” dedi. “Pandemiden sonra ve Çinli otomobil üreticilerini neredeyse zirveye taşıyan yarı iletken kıtlığından sonra bu yeni gerçekliğe hazırlıklı değillerdi.”
Ancak şirketin bazı güçlü yönleri var. ABD'de satışa sunulan ve 30.000 doların altında başlayan altı modeli var; bu da onu ABD'deki ortalama işlem fiyatının 50.000 dolara yakın olduğu bir dönemde farklı kılıyor.
Haig Partners'ın kurucusu ve başkanı Alan Haig, “Eğer ilk kez alıcılar veya yeni aileler için ucuz ama güvenilir bir araç olan değer nişi olan bir niş oluşturabilirseniz, bunun piyasada kazanabilecek bir strateji olduğunu düşünüyorum” dedi. bayilik alımlarını kolaylaştıran bir yatırım bankasıdır.
Haig, “Nissan'la daha önce de buradaydık” dedi. “Infiniti ve Nissan'ın gücünün, özellikle de bir ortak bulabilirlerse, bunu atlatmak için yeterli olduğuna inanıyorum.”
Daha fazlasını öğrenmek için videoyu izleyin.
Japon otomobil üreticisi Çin'de, gelişmekte olan pazarlarda ve en büyük pazarı olan ABD'de zorluklarla karşı karşıya. 2024 mali yılının ilk yarısında, bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla faaliyet karı %90, net gelir ise %94 düştü.
Yükselen Çinli otomobil üreticilerinin sert rekabetiyle karşı karşıya Küresel elektrifikasyon yarışında liderlik ve ABD'deki yanlış adımlar
Financial Times'ın kasım ayında isimsiz bir kaynağa dayandırdığı bir raporda şirketin “hayatta kalmak için 12 veya 14 ayı” olduğu belirtildi. Nissan, CNBC'ye bu yorumların “spekülasyona” dayandığını söyledi.
Nissan'ın ABD ve Kanada iletişimden sorumlu başkan yardımcısı Brian Brockman, “Güçlü likidite seviyelerini korumaya devam ediyoruz ve yeni ürün ve teknolojilere yatırım yaparak ilerliyoruz” dedi.
Ancak şirket, 2024 mali yılının ilk yarısına ilişkin sonuçlarını açıkladıktan sonra yatırımcılara yaptığı bir sunumda, şirketin birkaç yöneticiyi değiştirdiğini, 9.000 kişiyi işten çıkardığını ve üretimi yaklaşık %20 oranında azalttığını söyledi. CEO Makoto Uchida aylık maaşını azaltıyor yaklaşık %50 oranında bir artış gösterdi ve diğer yönetim kurulu üyelerinin de kesinti yapacağını söyledi ancak şirket ayrıntılar hakkında ayrıntılı bilgi vermedi.
Küresel endüstriyi araştıran ve veri sağlayan JATO Dynamics'in küresel otomotiv analisti Felipe Munoz, “Bunlar umutsuz önlemler” dedi. “Pandemiden sonra ve Çinli otomobil üreticilerini neredeyse zirveye taşıyan yarı iletken kıtlığından sonra bu yeni gerçekliğe hazırlıklı değillerdi.”
Ancak şirketin bazı güçlü yönleri var. ABD'de satışa sunulan ve 30.000 doların altında başlayan altı modeli var; bu da onu ABD'deki ortalama işlem fiyatının 50.000 dolara yakın olduğu bir dönemde farklı kılıyor.
Haig Partners'ın kurucusu ve başkanı Alan Haig, “Eğer ilk kez alıcılar veya yeni aileler için ucuz ama güvenilir bir araç olan değer nişi olan bir niş oluşturabilirseniz, bunun piyasada kazanabilecek bir strateji olduğunu düşünüyorum” dedi. bayilik alımlarını kolaylaştıran bir yatırım bankasıdır.
Haig, “Nissan'la daha önce de buradaydık” dedi. “Infiniti ve Nissan'ın gücünün, özellikle de bir ortak bulabilirlerse, bunu atlatmak için yeterli olduğuna inanıyorum.”
Daha fazlasını öğrenmek için videoyu izleyin.