kamil şeker
New member
Oslo Taxi'nin Tesla Model Y (L) ve Çinli çokuluslu elektrikli otomobil üreticisi Nio Inc'in Nio ET5 elektrikli aracı, 27 Eylül 2024'te Norveç başkenti Oslo'dan geçiyor.
Jonathan Nackstrand | AFP | Getty Images
Norveç, yeni otomobil pazarından benzin ve dizel otomobilleri etkili bir şekilde silen dünyada ilk ülke olacak.
Geniş petrol ve gaz rezervlerine rağmen, İskandinav ülkesi uzun zamandır sürdürülebilir ulaşımda küresel bir lider olarak kabul edilmektedir. Elektrikli araç (EV) satışları, 2010 yılında toplam otomobil satışlarının% 1'inden geçtiğimiz yıl% 88,9'a yükseldi – ve bu eğilim herhangi bir yavaşlama belirtisi göstermiyor.
Ülkenin ulusal yol ağından sorumlu olan Norveç Kamu Yolları İdaresi tarafından yayınlanan veriler, EVS'nin bu yılın ilk birkaç haftasında satılan yeni otomobillerin% 96'sından fazlasını oluşturduğunu buldu.
Norveç'i tamamen elektrikli hale gelmeye temas eden mesafeye koyar-2017'de ilk kez milletvekilleri tarafından kurulan bağlayıcı olmayan bir hedefi gerçekleştirir.
Ülkedeki elektrikli otomobil sahiplerini temsil eden Norveç EV Derneği Genel Sekreteri Christina Bu, Norveç'in bu hedefe ulaşmasını bekliyor. Aslında Bu, tarihi bir kilometre taşı olacağını söylediklerini kutlamak için bir parti düzenlemek için planların devam ettiğini söyledi.
“Zaten birçok politikacıyı ve farklı paydaşları 13 Şubat'ta bir partiye davet ettik, çünkü yıl bitene kadar tam olarak bilmiyoruz, ancak herkes bu yıl% 95 ile% 100 arasında bir yerde sona ereceğimizi söylüyor. “Bu, CNBC'ye video görüşmesi yoluyla söyledi.
“Yani, böyle zamanlarda [President Donald] Trump, ABD'yi iklim anlaşmasından ve her şeyden çekerek, bence yönettiğimiz başarıları kutlamamız gerekiyor ”diye ekledi.
Alman otomobil üreticisi Audi'nin elektrikli bir aracı, 25 Eylül 2024'te Norveç başkenti Oslo dışındaki bir şarj istasyonu aracılığıyla ücretlendirildi.
Jonathan Nackstrand | AFP | Getty Images
ABD'yi dönüm noktası Paris anlaşmasından çekme baskısının yanı sıra Trump, geçen hafta birkaç düşük karbon teknolojisini hedef aldı. Bu, 2030 yılına kadar% 50 elektrikli araç satışlarını hedefleyen selefi Joe Biden'in bağlayıcı olmayan yönetici emrini iptal etmeyi de içeriyordu.
EV savunucuları tarafından eleştirilen Trump'ın yürütme emri, “elektrikli araç (EV) görevini ortadan kaldırmak ve gerçek tüketici seçimini teşvik etmek” için tasarlanmıştır.
'Yeni Normal'
Norveç'in Ulaştırma Bakanı Yardımcısı Cecilie Knibe Kroglund, içten yanmalı motor araçlarının kullanımını yasaklamak için önlemler uygulamak yerine EV'lerin alımını desteklemek için tasarlanmış uzun vadeli ve tutarlı politikaların ülkenin geçişine çok önemli olduğunu söyledi.
Nispeten, Avrupa Birliği 2035'ten itibaren yeni karbon yayan otomobil satışlarını etkili bir şekilde yasaklamak için mevzuat kabul ederken, İngiltere 2030 yılına kadar içten yanmalı motorlarla güçlendirilen yeni otomobil satışını yasaklayacağını söyledi.
Kroglund değişiklikleri 5.5 milyonluk ülke için “yeni normal” olarak nitelendirdi. Kroglund, CNBC'ye video görüşmesi yoluyla, “Ulaşım, iklim dostu çözümlerin cevabının büyük bir parçası. Bu nedenle, araçlarla yaptığımız başarının bazı başarılarının ulaşım sektörünün diğer alanları için kullanılabileceğinden emin olmalıyız.” .
Kroglund, ülkenin 2025'te elektrikli şehir otobüslerine tam olarak geçmeyi planladığını ve ağır hizmet araçlarını on yılın sonuna kadar% 75 yenilenebilir hale getirdiğini söyledi.
Araçlar, 6 Kasım 2024 Çarşamba günü Norveç, Lorenskog'daki Bertel O. Steen (Bos.No) bayisinde yapılan çalışmalara sahiptir.
Bloomberg | Bloomberg | Getty Images
Norveç'teki yeni otomobil satışları% 100'e yakın olsa da, yolda içten yanmalı motorlara sahip birçok araç var. Neva'nın BU'sı, arabaların% 28'inin ulusal düzeyde tamamen elektrikli olduğunu, ancak başkent Oslo'da% 40'ın üzerine çıktığını söyledi.
“Pek çok orta yaşlı adam bana şöyle dedi: 'Asla elektrikli bir araba almayacaktım-hiç değil,' ve sonra diyorlar: 'Ama şimdi A…' ve bana modeli söylüyorlar Teknoloji ve her şey hakkında sürüyorlar ve tüm hevesli oluyorlar, “dedi Bu.
“Tüm toplumumuz bu zihinsel değişimden geçti. Yani, Norveçliler bu tür şeyleri diğerlerinden daha yeşil ya da daha fazla eğimli değil. Ekledi.
Norveç'te otomobil üreticisi lobisinin olmamasının, ülkenin EV benimseme oranından yıllar boyunca fayda sağladığı düşünülmektedir.
Gerçekten de, BU, içten yanmalı motorlardan uzaklaşmanın esası hakkında sık sık siyasi tartışmalar olmasına rağmen, geçişe karşı çıkanların “yeterince güçlü veya yeterince organize olmadığını” söyledi.
Başkaları nasıl karşılaştırılır?
Pazar araştırma firması Cox Automotive'e göre, Norveç'in tamamen elektrikli olma baskısının aksine EVS, 2024'te toplam ABD satışlarının% 8,1'ini oluşturdu.
İngiltere'de endüstri verileri, EV'lerin 2024'te yeni otomobil kayıtlarının yaklaşık% 20'sini oluşturduğunu gösterdi.
Hollandalı Bank Ing'de Ulaştırma ve Lojistik Üst Düzey Ekonomisti Rico Luman, Norveç'in EV liderliğinin diğer ülkelerin davayı takip etmesinin mümkün olduğunu gösterdiğini söyledi.
Luman, “Norveç küresel bir ön koşucudur ve bu bakımdan diğer ülkeler için de bir örnek. Ayrıca, Norveç'in acımasız bütçeleri kolayca karşılayabilen en müreffeh ülkelerden biri olduğunu da unutmamalıyız.” CNBC'ye e -posta yoluyla söyledi.
“Başka bir nokta, EV'leri daha çekici kılan Norveç'te (büyük petrol ve gaz ihracatçısı olarak) enerjinin nispeten ucuz olmasıdır. Bütçe kısıtlamalarını takip eden genel halk, “dedi Luman.
Yerleşik Baard Gundersen, 27 Eylül 2024'te Norveç başkenti Oslo'nun bir banliyösü olan Baerum'daki BMW IX tamamen elektrikli aracına adım atıyor.
Jonathan Nackstrand | AFP | Getty Images
Avrupa'nın en büyük ekonomisi olan Almanya, bir bütçe krizinin üstesinden gelmek için bir anlaşma sonrasında 2023'ün sonlarında EV sübvansiyonlarını aniden kaldırdı. Ülkenin geçen yılın sonlarında çöken iktidar koalisyon hükümeti, o zamandan beri satışların düşmesi nedeniyle elektrikli otomobiller için vergi indirimi sağlama teklifini kabul etti.
Norveç'in Stavanger Üniversitesi'nde profesör olan Harald Nils Røstvik.
“Bir elektrikli otomobilin gürültülü bir dizel otomobilin avantajları çok fazla. Sessiz, daha ekonomik, iyi görünüyorlar, birçokları için bir tür durum sembolü, temiz, yağ filtrenizi değiştirmeniz gerekmiyor. Bonnet'i açmak zorunda değilsiniz, “dedi Røstvik CNBC'ye video görüşmesi yoluyla.
Røstvik, “Hantal, gürültülü, kirli dizel arabaya geri dönmeyeceğiz. Yani, çoğunluk için. Mantıklı değil.” Dedi.
Jonathan Nackstrand | AFP | Getty Images
Norveç, yeni otomobil pazarından benzin ve dizel otomobilleri etkili bir şekilde silen dünyada ilk ülke olacak.
Geniş petrol ve gaz rezervlerine rağmen, İskandinav ülkesi uzun zamandır sürdürülebilir ulaşımda küresel bir lider olarak kabul edilmektedir. Elektrikli araç (EV) satışları, 2010 yılında toplam otomobil satışlarının% 1'inden geçtiğimiz yıl% 88,9'a yükseldi – ve bu eğilim herhangi bir yavaşlama belirtisi göstermiyor.
Ülkenin ulusal yol ağından sorumlu olan Norveç Kamu Yolları İdaresi tarafından yayınlanan veriler, EVS'nin bu yılın ilk birkaç haftasında satılan yeni otomobillerin% 96'sından fazlasını oluşturduğunu buldu.
Norveç'i tamamen elektrikli hale gelmeye temas eden mesafeye koyar-2017'de ilk kez milletvekilleri tarafından kurulan bağlayıcı olmayan bir hedefi gerçekleştirir.
Ülkedeki elektrikli otomobil sahiplerini temsil eden Norveç EV Derneği Genel Sekreteri Christina Bu, Norveç'in bu hedefe ulaşmasını bekliyor. Aslında Bu, tarihi bir kilometre taşı olacağını söylediklerini kutlamak için bir parti düzenlemek için planların devam ettiğini söyledi.
“Zaten birçok politikacıyı ve farklı paydaşları 13 Şubat'ta bir partiye davet ettik, çünkü yıl bitene kadar tam olarak bilmiyoruz, ancak herkes bu yıl% 95 ile% 100 arasında bir yerde sona ereceğimizi söylüyor. “Bu, CNBC'ye video görüşmesi yoluyla söyledi.
“Yani, böyle zamanlarda [President Donald] Trump, ABD'yi iklim anlaşmasından ve her şeyden çekerek, bence yönettiğimiz başarıları kutlamamız gerekiyor ”diye ekledi.
Alman otomobil üreticisi Audi'nin elektrikli bir aracı, 25 Eylül 2024'te Norveç başkenti Oslo dışındaki bir şarj istasyonu aracılığıyla ücretlendirildi.
Jonathan Nackstrand | AFP | Getty Images
ABD'yi dönüm noktası Paris anlaşmasından çekme baskısının yanı sıra Trump, geçen hafta birkaç düşük karbon teknolojisini hedef aldı. Bu, 2030 yılına kadar% 50 elektrikli araç satışlarını hedefleyen selefi Joe Biden'in bağlayıcı olmayan yönetici emrini iptal etmeyi de içeriyordu.
EV savunucuları tarafından eleştirilen Trump'ın yürütme emri, “elektrikli araç (EV) görevini ortadan kaldırmak ve gerçek tüketici seçimini teşvik etmek” için tasarlanmıştır.
'Yeni Normal'
Norveç'in Ulaştırma Bakanı Yardımcısı Cecilie Knibe Kroglund, içten yanmalı motor araçlarının kullanımını yasaklamak için önlemler uygulamak yerine EV'lerin alımını desteklemek için tasarlanmış uzun vadeli ve tutarlı politikaların ülkenin geçişine çok önemli olduğunu söyledi.
Nispeten, Avrupa Birliği 2035'ten itibaren yeni karbon yayan otomobil satışlarını etkili bir şekilde yasaklamak için mevzuat kabul ederken, İngiltere 2030 yılına kadar içten yanmalı motorlarla güçlendirilen yeni otomobil satışını yasaklayacağını söyledi.
Norveç'in bazı teşvikleri arasında KDV muafiyeti, yol ve park vergilerinde indirimler ve otobüs şeritlerine erişim bulunmaktadır. Hükümet ayrıca kamu şarj altyapısına büyük yatırım yaptı ve birçok Norveçli hane arabalarını evde suçlayabiliyor.Hacimli, gürültülü, kirli dizel arabaya geri dönmeyeceğiz. Yani, çoğunluk için. Sadece mantıklı değil.
Harald Nils Røstvik
Norveç Stavanger Üniversitesi'nde profesör
Kroglund değişiklikleri 5.5 milyonluk ülke için “yeni normal” olarak nitelendirdi. Kroglund, CNBC'ye video görüşmesi yoluyla, “Ulaşım, iklim dostu çözümlerin cevabının büyük bir parçası. Bu nedenle, araçlarla yaptığımız başarının bazı başarılarının ulaşım sektörünün diğer alanları için kullanılabileceğinden emin olmalıyız.” .
Kroglund, ülkenin 2025'te elektrikli şehir otobüslerine tam olarak geçmeyi planladığını ve ağır hizmet araçlarını on yılın sonuna kadar% 75 yenilenebilir hale getirdiğini söyledi.
Araçlar, 6 Kasım 2024 Çarşamba günü Norveç, Lorenskog'daki Bertel O. Steen (Bos.No) bayisinde yapılan çalışmalara sahiptir.
Bloomberg | Bloomberg | Getty Images
Norveç'teki yeni otomobil satışları% 100'e yakın olsa da, yolda içten yanmalı motorlara sahip birçok araç var. Neva'nın BU'sı, arabaların% 28'inin ulusal düzeyde tamamen elektrikli olduğunu, ancak başkent Oslo'da% 40'ın üzerine çıktığını söyledi.
“Pek çok orta yaşlı adam bana şöyle dedi: 'Asla elektrikli bir araba almayacaktım-hiç değil,' ve sonra diyorlar: 'Ama şimdi A…' ve bana modeli söylüyorlar Teknoloji ve her şey hakkında sürüyorlar ve tüm hevesli oluyorlar, “dedi Bu.
“Tüm toplumumuz bu zihinsel değişimden geçti. Yani, Norveçliler bu tür şeyleri diğerlerinden daha yeşil ya da daha fazla eğimli değil. Ekledi.
Norveç'te otomobil üreticisi lobisinin olmamasının, ülkenin EV benimseme oranından yıllar boyunca fayda sağladığı düşünülmektedir.
Gerçekten de, BU, içten yanmalı motorlardan uzaklaşmanın esası hakkında sık sık siyasi tartışmalar olmasına rağmen, geçişe karşı çıkanların “yeterince güçlü veya yeterince organize olmadığını” söyledi.
Başkaları nasıl karşılaştırılır?
Pazar araştırma firması Cox Automotive'e göre, Norveç'in tamamen elektrikli olma baskısının aksine EVS, 2024'te toplam ABD satışlarının% 8,1'ini oluşturdu.
İngiltere'de endüstri verileri, EV'lerin 2024'te yeni otomobil kayıtlarının yaklaşık% 20'sini oluşturduğunu gösterdi.
Hollandalı Bank Ing'de Ulaştırma ve Lojistik Üst Düzey Ekonomisti Rico Luman, Norveç'in EV liderliğinin diğer ülkelerin davayı takip etmesinin mümkün olduğunu gösterdiğini söyledi.
Luman, “Norveç küresel bir ön koşucudur ve bu bakımdan diğer ülkeler için de bir örnek. Ayrıca, Norveç'in acımasız bütçeleri kolayca karşılayabilen en müreffeh ülkelerden biri olduğunu da unutmamalıyız.” CNBC'ye e -posta yoluyla söyledi.
“Başka bir nokta, EV'leri daha çekici kılan Norveç'te (büyük petrol ve gaz ihracatçısı olarak) enerjinin nispeten ucuz olmasıdır. Bütçe kısıtlamalarını takip eden genel halk, “dedi Luman.
Yerleşik Baard Gundersen, 27 Eylül 2024'te Norveç başkenti Oslo'nun bir banliyösü olan Baerum'daki BMW IX tamamen elektrikli aracına adım atıyor.
Jonathan Nackstrand | AFP | Getty Images
Avrupa'nın en büyük ekonomisi olan Almanya, bir bütçe krizinin üstesinden gelmek için bir anlaşma sonrasında 2023'ün sonlarında EV sübvansiyonlarını aniden kaldırdı. Ülkenin geçen yılın sonlarında çöken iktidar koalisyon hükümeti, o zamandan beri satışların düşmesi nedeniyle elektrikli otomobiller için vergi indirimi sağlama teklifini kabul etti.
Norveç'in Stavanger Üniversitesi'nde profesör olan Harald Nils Røstvik.
“Bir elektrikli otomobilin gürültülü bir dizel otomobilin avantajları çok fazla. Sessiz, daha ekonomik, iyi görünüyorlar, birçokları için bir tür durum sembolü, temiz, yağ filtrenizi değiştirmeniz gerekmiyor. Bonnet'i açmak zorunda değilsiniz, “dedi Røstvik CNBC'ye video görüşmesi yoluyla.
Røstvik, “Hantal, gürültülü, kirli dizel arabaya geri dönmeyeceğiz. Yani, çoğunluk için. Mantıklı değil.” Dedi.