Öğretmen eksikliğine ne yardımcı olur: öğretmenler için rahatlık mı yoksa çocuklar için ders mi?

kamil şeker

New member
FÇift terapistleri için eski bir şapkadır: Yalnızca partnerinizi memnun etmeye çalışırsanız, hedefinizi kaçırırsınız. Terapistlere göre, çekici olarak algılanma konusundaki mutlak arzu “toksik bir motivasyon” dur. Aynı şey okul politikası için de geçerlidir: Eğitim politikacıları yalnızca öğretmenlik mesleğinin çekiciliğini artırmakla ilgilenirlerse, zararı faydadan fazladır. Okul bakanı Dorothee Feller (CDU), Kuzey Ren-Vestfalya’da bakan olarak bir okul yılının ardından bu dersi içselleştirdi. Ancak bu içgörüyle, muazzam miktarda baskıya karşı koyar.

Çünkü öğretmen açığına bir çözüm olarak daha çekici bir öğretmenlik mesleği çağrısı ülke çapında gündemde. Eğitim uzmanları, Eğitim Bakanları Konferansı, öğretmen dernekleri ve taraflar aynı fikirde. Feller ayrıca öğretmenlik mesleğinin daha çekici hale gelmesi gerektiğini ve böylece daha fazla insanın bu mesleği benimsemesi gerektiğini öne sürüyor. Sonuçta, şu anda NRW’de 6700 öğretmen eksikliği var. Önümüzdeki on yıl boyunca, araştırmalar, ayrıntılardaki tüm farklılıklara rağmen, yalnızca Kuzey Ren-Vestfalya’da on binlerce öğretmenin ve federal hükümette 80.000’den fazla öğretmenin kayıp olacağını bile varsayıyor. Buna rağmen Feller, ülkesinde yaklaşık 181.000 öğretmenin işini daha az çekici hale getirmeye başladı. Çekicilik şartının okul politikasının diğer hedefleriyle ne kadar çatıştığını fark etti ve kendini bundan kurtardı.

Öğretmenlerin iş-yaşam dengesi? Çok önemli değil!


Geçenlerde, öğretmenlerin yalnızca derslerin iptal edilmesini desteklemiyorsa yarı zamanlı çalışmasına izin verilmesini emretti. Feller’in kararnamesine göre, erken emeklilik artık okul yılı içinde kısa sürede değil, ancak okul yılının sonunda yapılabilir. Ayrıca öğretmenler bir önceki altı ay yerine iki yıla kadar başka bir okula atanabilirler. Bu, en kötü durumda şu anlama gelir: İstekleri dışında zorlanırlar.

Bunun da ötesinde, görevlendirilmiş öğretmenlerin artık evlerinden okula 35 kilometre yerine 50 kilometre gitmeye istekli olmaları gerekiyor – bu, öğretmen dernekleri için büyük bir sıkıntı. NRW Öğretmenler Derneği’nden Sven Christoffer, daha zor yarı zamanlı çalışma nedeniyle daha fazla öğretmenin uzun vadede hasta olma riskiyle karşı karşıya olduğu konusunda uyarıyor. Eğitim ve bilim sendikasından Ayla Çelik, bunun “ayrılmalara yol açacağını” tahmin etti. Ve Eğitim ve Öğretim Derneği’nden Stefan Behlau, tüm bunların “işi daha az çekici hale getirdiğine, bu nedenle daha fazla gencin öğretmen olmak için okumaktan vazgeçeceğine inanıyor. Daha fazla öğretmen adayı çekmek istiyorsanız, mesleğin çekiciliğini azaltmamalısınız, ”diye uyarıyor Behlau WELT. Öğretmenlerin iş-yaşam dengesiyle ilgili kaygıları belli ki büyük.

Daha fazla öğretmen – hızlı


Feller tüm bu argümanlara aşinadır. Ancak saatlerce kuvvet kaybedilen acil müdahale, bakanın bu gazeteye verdiği demeçte. Öğrenciler “her yerde iyi ve adil eğitim fırsatlarına” sahip olmalıdır. Ancak bu ancak “özellikle büyük zorluklarla karşı karşıya olan okullara yardım eli uzatılırsa” – ayrıca “özellikle stresli yerlere geçici olarak atanan meslektaşlar” tarafından mümkündür.







Ayrıca bakanlığa göre alınan önlemler makul çünkü çocukların yaşı veya öğretmenin sağlık durumu gibi kriterler kimin geçici görevlendirmeye uygun olduğuna karar vermek için kullanılıyor. Üstelik, yalnızca sözde koşulsuz yarı zamanlı çalışmanın tahsisi kısıtlanmıştır. Öğretmenlerin reşit olmayan çocuklar veya bakım vakaları gibi muhtaçlara bakmak isterlerse başvurmaya devam edebilecekleri aile politikası yarı zamanlı çalışma arasında bir ayrım yapılır.

Yine de: Feller için öğretmenlik mesleğinin çekiciliğinden daha önemli şeyler olduğu açık: Daha fazla öğretmene ihtiyacı var – hem de daha hızlı. Bu aynı zamanda yanal girişlere olan bağlılıkları ile de kanıtlanmıştır. Daha fazla insanı ofisten sınıfa taşıma konusunda motive etmek istiyor (özellikle ciddi öğretmen açığı olan ilkokul sınıflarında). Bu nedenle, ilgili kişiler artık ilkokullarda iki yıl içinde tam öğretmen olmak üzere eğitilebilirler – şimdiye kadar sadece diğer okullarda olduğu gibi.

Yaparak öğrenmek enerji gerektirir


Ancak, öğretmen dernekleri iki konuda mücadele ediyor: yeni gelenlerin eğitimi büyük ölçüde öğretmenler tarafından yürütülmelidir. Ve: Yeni gelenler neredeyse en başından itibaren haftada 21 saat ders vermek zorundalar (artı yedi saat teori). VBE ülke müdürü Behlau, “Bu, öğretim ve stajyer öğretmenler için son derece yorucu” diye uyarıyor. Ancak diğer eğitmenler Bakanlığa açık değil. Ve yaparak öğrenme ilkesi didaktik tarafından tavsiye edilir. Dolayısıyla Feller, kısa sürede yan giriş yapanları kazanmak için eşlik eden daha az çekici koşullara güvenir.

Yabancı öğretmenler konusunda da aynı yolu izledi. Ayrıca onları okullara daha fazla çekmek istiyor. Bu amaçla, yabancı başvuru sahipleri için Almanca dil şartlarını AB ölçeğine göre en yüksek dil seviyesinden (“C2”) en yüksek ikinci seviyeye (“C1”) indirdi. Kulağa çekici bir taviz gibi geliyor. Ancak Feller bunu hemen kısıtladı: C1 seviyesi, yalnızca eğitime başlamak için yeterlidir. Aynı süre sonunda yabancı öğretmenlerin Almanca’ya C2 düzeyinde hakim olmaları gerekir, aksi takdirde öğretmenlik yapamazlar. Feller burada da öğretimin kalitesine çekicilik gerekliliğinden daha fazla önem veriyor.


ayrıca oku


Yeni OECD çalışması






Ve başka bir noktada, çekiciliği artırma hedefinden kopuyor: haftalık çalışma saatleri ile. Öğretmen sendikaları, işi daha cazip hale getirmek için bunların düşürülmesini istiyor. Bakanlık bunu reddediyor çünkü öğretmenler daha az öğretti ve bu da sınıflardaki düşüşü daha da şiddetlendirdi. Ne de olsa: Elsewhere Feller, öğretmenlik mesleğini daha çekici göstermeye çalışıyor. Her şeyden önce, Schwarz-Grün’ün Kuzey Ren-Vestfalya’daki ilk ve orta okullardaki öğretmenlerin başlangıç maaşını diğer okul türlerinin düzeyine (A13’e kadar) yükselttiğine ve bunun 2026 yılına kadar yaklaşık 900 milyon avroya mal olacağına dikkat çekiyor. Ancak Feller medya işinde başarısız oluyor: Karşılanmayan bir talep olduğu sürece konuyu ele almaktan mutluydu. Siyah-Yeşil uyum sağlamaya karar verdiğinde, bu iyiliksever bir şekilde bildirildi. O zamandan beri sorun çözüldü.

Öğretmenleri gerçekten çeken şey


Andreas Schleicher, Ancak maaş ve saat sayısı, daha fazla insanın ders vermesini sağlamak için zaten yanlış başlangıç noktalarıdır, diyor. Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü’nün (OECD) ünlü eğitim uzmanı, Almanya’nın şimdiden Lüksemburg’dan sonra en yüksek öğretmen maaşına sahip OECD ülkesi olduğuna dikkat çekiyor. Bununla birlikte, öğretmen açığı diğer birçok ülkede Federal Cumhuriyet’ten daha küçük bir sorundur. Bu ülkelerin birçoğunda, Almanya’dakinden daha uzun süre çalışmak zorundasınız. Öğretmenlere gerçekten çekici gelen, yaratıcı fırsatlar ve kişisel sorumluluktur. Ancak bu konuda Almanya kötü durumda.

Örneğin, Hollanda’da, OECD’ye göre, okulla ilgili tüm kararların yüzde 90’ı okullarda alınırken, Almanya’da sadece yüzde 17. Kuzey Ren-Vestfalya’da da okulların bağımsızlığını sistematik olarak genişletmek için son girişim 2013’te yapıldı. Ancak bu isteksizliğin nedenleri var. Her şeyden önce, Bakanlık, okulların özgür iradesine bırakılırsa birçok önemli şeyin yapılmamış kalacağından korkuyor. Hangi öğretmen yarı zamanlı çalışmaya erişimi zorlaştırır?


Burası, üçüncü taraf içeriğini bulacağınız yerdir

Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni talep ettiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek, bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Buna, GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına verdiğiniz onay da dahildir. Bununla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar ve sayfanın alt kısmındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.