kamil şeker
New member
5 Nisan 2025 Cumartesi günü Miami, Florida, ABD'deki General Motors Co. Chevrolet bayisinde satılık yeni araçlar sergilendi.
Bloomberg | Bloomberg | Getty Images
Avrupa otomobil devleri, birinci çeyrek kârında keskin bir düşüş bildirdi ve birçoğu tam yıl finansal rehberliği askıya aldı veya kesti ve endüstri ağrısını kısmen ABD Başkanı Donald Trump'ın ticari tarifelerine bağladı.
Kurumsal güncellemeler, Trump'ın Nisan ayı başlarında ABD'ye otomotiv ithalatına% 25 tarife getirmesinden kısa bir süre sonra yapıldı.
Trump, Salı günü bu vergileri sulamaya çalışarak, çelik ve alüminyumda% 25 ek tarifeler gibi bir dizi ayrı görevi önlemek için tasarlanmış bir yürütme emri imzaladı.
Analistler, Trump'ın ticaret tarifelerinin hızlı değişen doğasının muhtemelen uzun vadeli kurumsal yatırım kararlarını uzak tutacağı konusunda uyardı.
Stellantis
StellantisÇarşamba günü Jeep, Dodge, Fiat, Chrysler ve Peugeot da dahil olmak üzere hanehalkı isimlerine sahip olan, tarife ile ilgili belirsizlikler nedeniyle tam yıl finansal rehberliğini geri çektiğini söyledi.
Şirketin, üretim planlarını ayarlamak ve daha iyi kaynak kullanımı fırsatlarını belirlemek için harekete geçerken, şirketin tarife politikaları konusunda “yüksek derecede meşgul” olduğunu da sözlerine ekledi.
Çok uluslu holding, 35.8 milyar Euro (40.7 milyar $) birinci çeyrek net gelirleri bildirdi ve geçen yılın aynı döneminden% 14'lük bir düşüşü yansıttı.
Mercedes
Almanya'dan Mercedes ayrıca 2025 kazanç rehberliğini hurdaya çıkardı ve ilk çeyrek kar kârını keskin bir şekilde daha düşük bildirdi.
Otomobil üreticisi, tam yıl raporlama rakamlarının, tarifeler, hafifletme önlemleri ve potansiyel doğrudan ve dolaylı etkiler üzerindeki mevcut oynaklığa atıfta bulunarak “gerekli kesinlik seviyesiyle tahmin edilemeyeceğini” söyledi.
“Mevcut ticaret politikalarının devam ettiğini varsayarsak, [earnings before interest and taxes] Ve endüstriyel işin serbest nakit akışı ve Mercedes-Benz otomobil ve Mercedes-Benz minibüslerinin satışlarındaki düzeltilmiş getirilerin olumsuz etkileneceğini “söyledi.
29 Nisan 2025'te Alman otomotiv markası Mercedes-Benz'in dev bir logosu Frankfurt Am Main, Batı Almanya'da bir binanın üzerinde görülüyor.
Kirill Kudryavtsev | AFP | Getty Images
Morningstar'daki hisse senedi analisti Rella Suskin, Trump'ın araba tarifelerini kolaylaştırma hareketinin Avrupalı otomobil üreticilerine “kısmi rahatlama” sağladığını söyledi.
BMW ve Mercedes'in araçlarının yaklaşık yarısını ABD'de yurt içinde satılan araçların yaklaşık yarısını monte ettiğini belirterek, “Tarife ayarlaması, bir otomobilin içeriğinin% 15'ine kadar ithal otomobil parçalarını hafifletiyor.” Dedi.
Yine de “tarifelerin kalıcılığı ve kuantumu etrafında daha fazla kesinlik olana kadar otomobil üreticilerinin uzun vadeli sermaye tahsisi kararları veremediklerini” de sözlerine ekledi.
Volkswagen
Volkswagen Finansal rehberliklerini çeken Avrupa'nın en iyi orijinal ekipman üreticilerinin (OEM) saflarına katılmadı.
Bununla birlikte, Avrupa'nın en büyük otomobil üreticisi, artan ticaret kısıtlamaları, siyasi belirsizlik ve emisyon düzenlemelerine atıfta bulunarak, yıllık tahminlerinin alt ucuna satış, net nakit akışı ve net likidite faaliyet getirisini beklediğini söyledi.
Çarşamba günü Volkswagen, yılın ilk üç ayında 2.9 milyar avro faaliyet karı kaydetti ve geçen yılın aynı dönemine göre% 37'lik bir düşüş gösterdi.
Volkswagen Group'un finans müdürü ve baş işletme görevlisi Arno Antlitz yaptığı açıklamada, “Mevcut değişken küresel ekonomik durum göz önüne alındığında, kontrolümüz içindeki kollara odaklanmak daha da önemlidir.” Dedi.
“Bu, büyük ürün yelpazemizi rekabetçi bir maliyet tabanı ile tamamlamak anlamına geliyor – böylece hızla değişen küresel pazarlarda da başarılı olmayı sağlayabiliriz.”
Volvo Arabalar
İsveç merkezli Volvo Cars, küresel otomotiv sektörü üzerindeki tarife baskısına atıfta bulunarak hem 2025 hem de 2026 için finansal rehberliğini terk etti.
Çin'in Geely Holding'in sahibi olduğu otomobil üreticisinin, Hibrit ve Elektrikli modellerinin çoğunu Avrupa'dan ithal etmesi nedeniyle Trump'ın tarifelerine en çok maruz kalanlardan biri olduğu düşünülüyor.
Birinci çeyrek faaliyet kârında önemli bir düşüşün yanı sıra, Salı günü Volvo Cars, 18 milyar İsveç kronu (1.87 milyar dolar) maliyet düşürme planlarını açıkladı. “Maliyet ve nakit eylem planının”, dünya genelindeki operasyonlarındaki yatırımlarda ve işten çıkarmalarda azalmaları içereceğini söyledi.
İşçiler, 25 Nisan 2025'te Ghent'teki Volvo fabrikasının üretim hattının sonunda otomobilleri inceliyorlar.
Nicolas Tucat | AFP | Getty Images
CNBC'nin “Europe Early Edition” ile Trump Salı günü otomatik tarifeleri kolaylaştırmak için harekete geçmeden önce Volvo Car CEO'su Håkan Samuelsson, ek tarife türbülansının yatırımcılara rehberlik sağlamayı “çok zor” hale getirdiğini söyledi.
Samuelsson, “Elbette ABD ile bir tür ticaret anlaşmasına geri dönmek için uzun vadeli görüyoruz, bu elbette ABD'deki iş için çok zor olacak.” Dedi.
Porsche
Almanya PorscheVolkswagen Grubu'nun çoğunluğuna ait olan, satış ve kar marjı tahminlerini kısmen Trump'ın tarifelerinin etkisine atıfta bulunarak azalttı.
Şirket Pazartesi günü yaptığı açıklamada, 2025 mali yılı için 39 milyar ila 40 milyar avro daha önceki bir tahminden 37 milyar ila 38 milyar avro satış geliri beklediğini söyledi.
Porsche logosu, müşterilerin araçlarını Stuttgart – Zuffenhausen'de 6 Mart 2025'te özelleştirebilecekleri Alman lüks otomobil üreticisi Porsche'nin “özel Manufaktur” tesislerinin dışında görülüyor.
Silas Stein | AFP | Getty Images
Şirket yaptığı açıklamada, “ABD ithalat tarifelerinin tanıtımı, Nisan ve Mayıs 2025 ayları için düzeltilmiş tahminlere dahil edilen olumsuz etkilere yol açıyor. Bununla birlikte, düzeltilmiş tahmin, ABD ithalat tarifelerinin tanıtımının daha fazla etkisini dikkate almıyor.” Dedi.
“Şu anda mali yılın etkileri hakkında güvenilir bir değerlendirme yapmak henüz mümkün değil.”
– CNBC'den Jenni Reid bu rapora katkıda bulundu.
Bloomberg | Bloomberg | Getty Images
Avrupa otomobil devleri, birinci çeyrek kârında keskin bir düşüş bildirdi ve birçoğu tam yıl finansal rehberliği askıya aldı veya kesti ve endüstri ağrısını kısmen ABD Başkanı Donald Trump'ın ticari tarifelerine bağladı.
Kurumsal güncellemeler, Trump'ın Nisan ayı başlarında ABD'ye otomotiv ithalatına% 25 tarife getirmesinden kısa bir süre sonra yapıldı.
Trump, Salı günü bu vergileri sulamaya çalışarak, çelik ve alüminyumda% 25 ek tarifeler gibi bir dizi ayrı görevi önlemek için tasarlanmış bir yürütme emri imzaladı.
Analistler, Trump'ın ticaret tarifelerinin hızlı değişen doğasının muhtemelen uzun vadeli kurumsal yatırım kararlarını uzak tutacağı konusunda uyardı.
Stellantis
StellantisÇarşamba günü Jeep, Dodge, Fiat, Chrysler ve Peugeot da dahil olmak üzere hanehalkı isimlerine sahip olan, tarife ile ilgili belirsizlikler nedeniyle tam yıl finansal rehberliğini geri çektiğini söyledi.
Şirketin, üretim planlarını ayarlamak ve daha iyi kaynak kullanımı fırsatlarını belirlemek için harekete geçerken, şirketin tarife politikaları konusunda “yüksek derecede meşgul” olduğunu da sözlerine ekledi.
Çok uluslu holding, 35.8 milyar Euro (40.7 milyar $) birinci çeyrek net gelirleri bildirdi ve geçen yılın aynı döneminden% 14'lük bir düşüşü yansıttı.
Mercedes
Almanya'dan Mercedes ayrıca 2025 kazanç rehberliğini hurdaya çıkardı ve ilk çeyrek kar kârını keskin bir şekilde daha düşük bildirdi.
Otomobil üreticisi, tam yıl raporlama rakamlarının, tarifeler, hafifletme önlemleri ve potansiyel doğrudan ve dolaylı etkiler üzerindeki mevcut oynaklığa atıfta bulunarak “gerekli kesinlik seviyesiyle tahmin edilemeyeceğini” söyledi.
“Mevcut ticaret politikalarının devam ettiğini varsayarsak, [earnings before interest and taxes] Ve endüstriyel işin serbest nakit akışı ve Mercedes-Benz otomobil ve Mercedes-Benz minibüslerinin satışlarındaki düzeltilmiş getirilerin olumsuz etkileneceğini “söyledi.
29 Nisan 2025'te Alman otomotiv markası Mercedes-Benz'in dev bir logosu Frankfurt Am Main, Batı Almanya'da bir binanın üzerinde görülüyor.
Kirill Kudryavtsev | AFP | Getty Images
Morningstar'daki hisse senedi analisti Rella Suskin, Trump'ın araba tarifelerini kolaylaştırma hareketinin Avrupalı otomobil üreticilerine “kısmi rahatlama” sağladığını söyledi.
BMW ve Mercedes'in araçlarının yaklaşık yarısını ABD'de yurt içinde satılan araçların yaklaşık yarısını monte ettiğini belirterek, “Tarife ayarlaması, bir otomobilin içeriğinin% 15'ine kadar ithal otomobil parçalarını hafifletiyor.” Dedi.
Yine de “tarifelerin kalıcılığı ve kuantumu etrafında daha fazla kesinlik olana kadar otomobil üreticilerinin uzun vadeli sermaye tahsisi kararları veremediklerini” de sözlerine ekledi.
Volkswagen
Volkswagen Finansal rehberliklerini çeken Avrupa'nın en iyi orijinal ekipman üreticilerinin (OEM) saflarına katılmadı.
Bununla birlikte, Avrupa'nın en büyük otomobil üreticisi, artan ticaret kısıtlamaları, siyasi belirsizlik ve emisyon düzenlemelerine atıfta bulunarak, yıllık tahminlerinin alt ucuna satış, net nakit akışı ve net likidite faaliyet getirisini beklediğini söyledi.
Çarşamba günü Volkswagen, yılın ilk üç ayında 2.9 milyar avro faaliyet karı kaydetti ve geçen yılın aynı dönemine göre% 37'lik bir düşüş gösterdi.
Volkswagen Group'un finans müdürü ve baş işletme görevlisi Arno Antlitz yaptığı açıklamada, “Mevcut değişken küresel ekonomik durum göz önüne alındığında, kontrolümüz içindeki kollara odaklanmak daha da önemlidir.” Dedi.
“Bu, büyük ürün yelpazemizi rekabetçi bir maliyet tabanı ile tamamlamak anlamına geliyor – böylece hızla değişen küresel pazarlarda da başarılı olmayı sağlayabiliriz.”
Volvo Arabalar
İsveç merkezli Volvo Cars, küresel otomotiv sektörü üzerindeki tarife baskısına atıfta bulunarak hem 2025 hem de 2026 için finansal rehberliğini terk etti.
Çin'in Geely Holding'in sahibi olduğu otomobil üreticisinin, Hibrit ve Elektrikli modellerinin çoğunu Avrupa'dan ithal etmesi nedeniyle Trump'ın tarifelerine en çok maruz kalanlardan biri olduğu düşünülüyor.
Birinci çeyrek faaliyet kârında önemli bir düşüşün yanı sıra, Salı günü Volvo Cars, 18 milyar İsveç kronu (1.87 milyar dolar) maliyet düşürme planlarını açıkladı. “Maliyet ve nakit eylem planının”, dünya genelindeki operasyonlarındaki yatırımlarda ve işten çıkarmalarda azalmaları içereceğini söyledi.
İşçiler, 25 Nisan 2025'te Ghent'teki Volvo fabrikasının üretim hattının sonunda otomobilleri inceliyorlar.
Nicolas Tucat | AFP | Getty Images
CNBC'nin “Europe Early Edition” ile Trump Salı günü otomatik tarifeleri kolaylaştırmak için harekete geçmeden önce Volvo Car CEO'su Håkan Samuelsson, ek tarife türbülansının yatırımcılara rehberlik sağlamayı “çok zor” hale getirdiğini söyledi.
Samuelsson, “Elbette ABD ile bir tür ticaret anlaşmasına geri dönmek için uzun vadeli görüyoruz, bu elbette ABD'deki iş için çok zor olacak.” Dedi.
Porsche
Almanya PorscheVolkswagen Grubu'nun çoğunluğuna ait olan, satış ve kar marjı tahminlerini kısmen Trump'ın tarifelerinin etkisine atıfta bulunarak azalttı.
Şirket Pazartesi günü yaptığı açıklamada, 2025 mali yılı için 39 milyar ila 40 milyar avro daha önceki bir tahminden 37 milyar ila 38 milyar avro satış geliri beklediğini söyledi.
Porsche logosu, müşterilerin araçlarını Stuttgart – Zuffenhausen'de 6 Mart 2025'te özelleştirebilecekleri Alman lüks otomobil üreticisi Porsche'nin “özel Manufaktur” tesislerinin dışında görülüyor.
Silas Stein | AFP | Getty Images
Şirket yaptığı açıklamada, “ABD ithalat tarifelerinin tanıtımı, Nisan ve Mayıs 2025 ayları için düzeltilmiş tahminlere dahil edilen olumsuz etkilere yol açıyor. Bununla birlikte, düzeltilmiş tahmin, ABD ithalat tarifelerinin tanıtımının daha fazla etkisini dikkate almıyor.” Dedi.
“Şu anda mali yılın etkileri hakkında güvenilir bir değerlendirme yapmak henüz mümkün değil.”
– CNBC'den Jenni Reid bu rapora katkıda bulundu.