kamil şeker
New member
ABD Başkanı Donald Trump'ın komşu ülkelere, Avrupa Birliği'ne ve otomobil üreticilerine tarifeler uygulamak için artan tehditler otomotiv endüstrisini sert vurdu. Avrupa'nın en büyük otomobil üreticilerinden bazılarının hisseleri Cuma günü daha düşük işlem gördü ve Trump'ın Avrupa otomobilleri ve diğer mallarda% 25 tarife oranı olasılığını artırdıktan sonra önceki oturumdan keskin kayıplar sağladı. Duyuru, Amerika'nın lehine ekonomik düzeni yeniden dengelemek için tasarlanmış bir dizi ticaret önleminin sonuncusunu işaret etti. Trump, daha önce 2 Nisan'dan başından itibaren yaklaşık% 25'lik otomatik tarifeler getirmeyi planladığını ve bu görevlerin bir yıl boyunca “önemli ölçüde daha yüksek” olabileceğini de sözlerine ekledi. Bu önlemlerin ülkeye gelen tüm araçlar için geçerli olup olmayacağı veya belirli ülkelere yönelik olup olmadıkları açık değildir. Analistler, otomotiv endüstrisi üzerinde derin bir etkiye sahip olmasını bekliyor ve Kuzey Amerika'daki, özellikle Meksika'da üretim operasyonlarına ve karmaşık küresel tedarik zincirlerine büyük bir güven duyuyorlar. “Genel hikaye, hepsi [carmakers] son derece küreselleşiyor ve bu yüzden hepsini etkileyecek, “Dutch Bank Ing'de Ulaştırma ve Lojistik Üst düzey Sektör Ekonomisti Rico Luman, CNBC'ye video çağrısı üzerine söyledi.” Sonunda maliyetleri yükseltmek meselesidir, çünkü tüm üretim ABD'ye geçecekti. ekonomik gündeminin yanı sıra, AB üzerindeki ABD tarifeleri ve otomobil üreticileri üzerindeki görevler. Luman, uzun vadeli ve tipik olarak maliyetli stratejik kararlar almak için otomobil yöneticileri “buradan birkaç çeyrek ileriye bakmak son derece zor.” Dedi. “Bunların sonucu da tüketici tarafına güven yaratabilir, bu yüzden sonunda talep tarafını da etkileyebilir. Bu açıdan parlak bir hikaye değil.” “Burada otomotivde oldukça acı var [sector] Ve orada olmak isterseniz, tüm arabalar yurt içinde üretilene kadar çok uzun zaman alacaktır. Peki, kim en az acı çekecek? Bu iyi bir [but] Bu noktada korkarım gerçekten söyleyemem, “dedi Luman. Pazar payı zorlukları. Bazı Avrupalı otomobil üreticileri ABD üretimine önemli yatırımlar duyurdular. Örneğin, ABD'ye ek yatırımlar yapmayı, ülkede pazar payını iki katına çıkarmayı planladığını söyledi. Bölgede 5 milyar dolarlık yatırım, Stellantis başkanı John Elkann'ın ABD Başkanı'nın açılıştan% 70 düşüşü yayınladıktan sonra, Jeep, Dodge, Fiats Sabahı da dahil olmak üzere ev isimlerine sahipti. Bununla birlikte, ABD-AB otomatik tarifelerini eşitlemeyi amaçlayan bir müzakere taktiği, sektör için daha yüksek görevlerin bazı şirketlerin ihracat stratejilerini önemli ölçüde etkileyebileceği konusunda uyardı. Suskin, “Avrupalı otomobil üreticileri pazar payını korumada zorluklarla karşılaşabilir, çünkü çoğu bu tür tarifeleri tüketicilere aktarmak veya zaten ince marjlar verilen maliyetleri emmek için mücadele edecektir.” Dedi. “Bu, Volkswagen ve Stellantis gibi bazı otomobil üreticileri yapmaya başladığı için ABD üretim kapasitesine daha fazla yatırım yapabilir. Ancak, Audi ve Porsche gibi markalar, sınırlı ABD tabanlı üretimleri nedeniyle ek güvenlik açığı ile karşılaşabilir.” Suskin, “BMW ve Mercedes gibi otomobil üreticileri için, zaten önemli ABD üretimi olan, daha yüksek tarifeler ihracat stratejilerini etkileyebilir, eğer AB misilleme yapacaksa üretkenliği azaltabilir ve ABD'nin kendisi için ihracat gelirlerini sınırlayabilir.” Dedi. Buna karşılık, Mercedes sözcüsü CNBC'ye, korumacılığa yönelik genel bir eğilimin “ilgili tüm paydaşlar için olumsuz ekonomik sonuçları” olacağını söyledi. Firma, diğer gelişmeleri yakından izlediğini, ancak tarife düzeyleri ile ilgili herhangi bir spekülasyon hakkında daha fazla yorum yapmayı reddettiğini söyledi. CNBC ayrıca yorum için BMW ile iletişime geçti.