Otomobil analistleri Çin'in acımasız EV pazarında kimin hayatta kalabileceğini seçiyor

kamil şeker

New member
Yatırım analistleri, Pekin'de düzenlenen 10 günlük otomobil fuarının amansız rekabeti tam anlamıyla gözler önüne sermesinin ardından, Çin otomobil pazarındaki birkaç potansiyel kazananın etrafında toplanıyor. Çin'in yılın en büyük otomobil fuarının açılış sabahı (bu durumda 25 Nisan) genellikle çılgın bir telaşla geçiyor. Ancak bu sefer çok sayıda insan ve arabanın fırlatılması, stantlar arasındaki hareketin genellikle yavaşlama anlamına geliyordu. Önceki yıllarda yaşanan boşalmanın aksine ikinci günün pek de iyi olmadığını fark ettim. JPMorgan'ın Çin sermaye araştırmaları ve Asya Pasifik otomobil araştırmaları başkanı Nick Lai, Nisan ayı sonundaki bir raporda, gösteriye katılan canlı yayıncıların ve denizaşırı bayilerin sayısında bir artışa dikkat çekerek, “Bu yıl ziyaretçi sayısı gerçekten çok fazlaydı.” dedi. “Bu yıl şunu farkettik[d] JPMorgan analistleri, Çinli markaların yurtdışı bayileri veya ithalatçıları olan önemli miktarda yabancı ziyaretçinin geldiğini söyledi. Yurtdışı pazarların, lider üretici BYD'nin bu yılki otomobil karının yaklaşık dörtte birine katkıda bulunabileceğini düşünüyorlar. Beşte birinden fazlasını alan Tesla Protestocuların 2021'de standını rahatsız etmesinden bu yana Çin'deki satışlarının büyük bir kısmı ana otomobil fuarında sergilenmedi. Ancak yakın zamanda CEO Elon Musk geçen hafta sonu Pekin'e sürpriz bir ziyarette bulundu ve şirket yerel otomobil satışlarına yönelik bir veri güvenliği engelini aştı. ve sürücü destek yazılımının Çin'de kullanım için onaylanmasına bir adım daha yaklaştık.” “Çin otomobil pazarı Avrupa'dan ~%50 daha büyük olmasına rağmen, pazarda faaliyet gösteren yaklaşık 170 marka varken Avrupa'da 80 marka var ve bu da açıkça aşırı doygunluk olduğunu gösteriyor.” JPMorgan Avrupalı otomobil analistleri geçen ay ayrı bir raporda, zayıf ölçek ekonomisine sahip pazarda marka başına yaklaşık 150 bin otomobil satarken, AB'de ~200 bin otomobil satıldığını ifade etti. “Bu, geçiş zamanındaki bir noktada irrasyonel rekabete yol açıyor.” raporda, içten yanmalı motorlardan akülü elektrikli araçlara kadar, “bu da Premium dahil Uluslararası OEM'lerin önümüzdeki 5 yıl içinde sırasıyla giriş segmentinde mi yoksa kompakt segmentte mi rekabet etmesi gerektiği sorusunu akla getiriyor.” Halka açık Pekin otomobil fuarı, erişimin yalnızca iş dünyası ve medyaya iki gün süreyle kısıtlanmasının ardından halka açıldı. Otomobil şirketleri daha sonra kahve ve ödül sunmanın ötesinde tüketicileri çekmek için rekabete girdi. Porsche ve Geely destekli Zeekr, Apple Vision Pro deneyimlerini sergiledi. Cihaz henüz Çin'de mevcut değil. Japon otomobil üreticisi Mazda'dan Çinli elektrikli araç start-up'ı Nezha'ya kadar birçok marka, otomobillerin etrafında kısa bir defile yapmak üzere müzisyen ve dansçıları işe aldı. Çoğu zaman, gösterinin bitiminden birkaç saniye önce, organizatörler bariyerleri kaldırarak kalabalığın arabalara ve sanatçılara doğru koşmasına olanak sağlıyordu. Otonom sürüş tedarikçisi Asensing, en son sektör trendleri hakkında bilgi edinmek için otomobil fuarına katılırken, küresel genişlemeyi desteklemek amacıyla kendi sensörlerini ve çiplerini sergiledi, dedi kıdemli marka ve halkla ilişkiler direktörü Zhang Haizhou, “çoğu insanın bir sonraki arabasının çok daha akıllı olacak.” Organizatörlere göre Pekin'deki otomobil fuarında 110'dan fazla yeni otomobil modeli görücüye çıktı. Morgan Stanley Asya Pasifik otomobil analistleri geçen hafta bir raporda, “Otomobil fuarları, en iyi markaların yalnızca ürünleriyle değil aynı zamanda vokal yönetimi yoluyla ilgi çekmesi için bir pazarlama aracı haline geldi” dedi. “EV üreticilerinin kurucuları, özellikle de Xiaomi ve BYD gibi markalar gösteriyi çaldı” dediler. Xiaomi kurucusu Lei Jun'un, 25 Nisan sabahı şirketinin yeni SU7 elektrikli sedanını tanıtmak için yaptığı konuşmanın ardından sergi merkezinde dolaştığı söyleniyordu. Jefferies'in otomotiv sermayesi analistleri 1 Mayıs tarihli bir raporda “Xiaomi, SU7 ve başkanı Lei Jun için sosyal medyada en çok hit alan şaşırtıcı öne çıkanlardan biriydi” dedi. “Pazarlamanın önemli olduğunu ve bunun birçok açıdan zengin olduğunu öğrendik [Xiaomi’s] Tüketici elektroniği canavarı olarak DNA.” Akıllı telefon ve ev aletleri şirketi, teslimatların başladığı Nisan ayında 7.058 adet SU7 teslim ettiğini söyledi. Bank of America'ya göre Nio ve Zhejiang merkezli Leapmotor, Nisan ayında beklenenden daha iyi teslimatlar bildirdi. Merrill Lynch analistleri, Nio hisselerinin nisan ortasındaki en düşük seviyesinden bu yana %50'den fazla artış kaydettiğini belirterek, “Siparişlerin iyileşeceğine inanıyoruz. [month-over-month] sayesinde mayıs ayında [a] BofA analistleri ayrı bir raporda, teşvik politikasının 26 Nisan'da açıklandığını belirtti. Takas politikası Çin'in bu yıl takasları teşvik etme çabasının bir parçası olarak Ticaret Bakanlığı, bu yılın sonuna kadar belirli alımların devam edeceğini söyledi. Jefferies'in analistleri, yeni enerji araçları ve bazı yakıtla çalışan otomobillerin yaklaşık 1.000 $ veya daha fazla sübvansiyona hak kazanabileceğini tahmin ediyor; bu politika, elektrikli ve benzinli modeller arasında eşit olarak bölünerek Çin'in binek araç satışlarını bu yıl 1 milyon adet artırabilecek. Raporda, yeni tahminin yeni enerjili araç penetrasyonunun önceki %44'ten %45'e yükseldiği belirtiliyor. Analistler, Cuma kapanışı itibarıyla hepsi satın alma olarak derecelendirilen ve listelenen Çin otomobil stoku seçimlerinin Leapmotor, Geely ve BYD olduğunu vurguladı. Leapmotor, Jefferies'in fiyat hedefine göre en büyük artıya sahip oldu; bu, JPMorgan'ın en iyi tahminleri arasında BYD ve Leapmotor'un da yer aldığı ve bunların hükümet teşvikinden potansiyel faydalanıcılar olarak görüldüğü belirtiliyor. vadeli olumlu piyasa hissiyatı.” Çinli otomobil üreticilerine odaklanılması, yabancı şirketlerin kaybettiğini gösteriyor. “Otomobil Fuarı öncesinde Pekin'de düzenlenen bir yatırımcı gününde, [ Volkswagen ] Jefferies raporunda, yönetimin, çoğu yabancı OEM ile birlikte VW'nin de tüketici talebindeki değişimi nasıl yanlış değerlendirdiğine ve tüketici eğilimleriyle daha iyi senkronize olan, maliyet açısından rekabetçi bir yerli Çin endüstrisinin ortaya çıkmasını nasıl kaçırdığına dair dürüst bir değerlendirme yaptığı belirtildi. Liderlik açısından VW, yabancı OEM'ler arasında 1 numaralı konumunu korumayı hedefliyor” Jefferies ayrıca Volkswagen ve yerel elektrikli otomobil ortağı Xpeng'in de satın alma notlarına sahip, ancak yalnızca Tesla ve Toyota Motor'u geçerli olarak derecelendiriyor. — CNBC'den Michael Bloom bu rapora katkıda bulundu.