kamil şeker
New member
Volkswagen, 2027'den itibaren Scout markası altında bir EREV kamyonet ve SUV üretimine başlamayı planlıyor.
Volkswagen
Büyük otomobil üreticileri, sadece birkaç yıl önce değişen tüketici talep manzarasını karşılamak için ABD'de ölü görünen bir tür hibrit aracı diriltmeye hazırlanıyor.
Genişletilmiş menzilli elektrikli araçlar (EREV'ler), geleneksel melezler ve tam EV'ler arasında ortada düşen bir plug-in hibritidir. EREV otomobiller ve kamyonlar, tahrik için (EV gibi) pille çalışan motorlara güvenir, ancak pilleri şarj etmek için jeneratör olarak kullanmak için nispeten küçük bir gaz motoruna sahiptir (tipik bir hibrid gibi). EREV'ler ve diğer melezler arasındaki önemli bir fark, pillerinin ve gaz motorlarının göreceli boyutudur.
Toyota Prius gibi ana akım melezler ve plug-in hibritleri (PHEV'ler) hala ana itme aracı olarak yanma motorlarına güveniyor. Böylece, orantılı olarak daha küçük piller var, ancak arabayı hareket ettirmeye yardımcı olmak için aktarma organlarına doğrudan bağlı olan önemli gaz motorları. Erev'ler denklemin elektrik tarafına çok daha fazla odaklanırlar, bu nedenle diğer melezlerden daha büyük pillere sahip olma eğilimindedirler, ancak gerektiğinde pilleri doldurması için jeneratör olarak işlev gören nispeten küçük gaz motorları.
Bu tür araçların daha önceki örnekleri – Chevy Volt ve Fisker Karma – 2011 yılında ABD pazarına tanıtıldı. Bunları 2014 yılında BMW I3 ve Cadillac ELR tarafından takip edildi. Ancak EREV'ler (menzil genişletilmiş elektrikli araçlar veya reevs olarak da bilinir), Amerikan tüketicilerinden asla çok fazla ilgi çekmedi. Volt, 2019'da üretimi sona erdirene kadar dokuz yıl boyunca 157.000 satan Volt, en popüler EREV idi. Bu etkileyici görünebilir, ancak bu zaman diliminde her yıl yaklaşık 16 milyon satış gören genel olarak ABD yeni araç pazarında bir bip.
Yurtiçinde satılan son Erev, BMW'nin 2022'de durdurduğu i3'dü. ABD'de satılık yeni bir Erev olmasa da, birçoğu boru hattında.
Bu, 2026'nın başlarında piyasaya sürülecek olan Ram 1500 kamyonetinin yaklaşan bir versiyonunu da içeriyor. Bir Ram sözcüsü, şirketin gaz motoru ve pil gücü arasında toplam 690 mil kadar bir ışık hizmeti kamyonunda sunduğu en uzun sürüş aralığına sahip olacağını belirtti. Şirkete göre, Jeep Grand Wagoneer'ın EREV versiyonu da geliştiriliyor. Volkswagen, 2027'den itibaren Scout markası altında bir EREV kamyonet ve SUV üretimine başlamayı planlıyor.
2026'nın başlarında piyasaya sürülecek olan Ram 1500 Genişletilmiş Range Hybrid Pickup, şirketin gaz motoru ve pil gücü arasında toplam 690 mil kadar hafif bir kamyonda sunduğu en uzun sürüş menziline sahip olacak.
RAM | Stellantis
Bir sözcüye göre, Hyundai Motors, orta büyüklükteki SUV'larının EREV versiyonlarını 2026'nın sonuna kadar tanıtmayı planlıyor. Araçların 560 milden fazla menzile sahip olması ve Hyundai ve Genesis markaları altında satılması bekleniyor. Buna ek olarak, bir Nissan sözcüsü, şirketin orta büyüklüğünde ve daha büyük SUV'larında EREV seçenekleri sunmayı düşündüğünü doğruladı. “Çekme ve çekme söz konusu olduğunda% 100 EV'lere karşı avantajlar sunuyorlar,” dedi, “büyük bir kapasiteli pile ihtiyaç duymadan ve daha hızlı yakıt ikmali yapmadan daha büyük sürüş menziline izin veriyor.”
S&P Global Mobility'de danışmanlık hizmetleri direktörü James Martin, üreticilerin EREV'lere yönelmesinin bir nedeninin daha düşük üretim maliyetleri olduğunu söylüyor. EREV, tam EV'lerden daha küçük ve daha ucuz pillerin kullanılması, üreticilerin masraflarını düşük tutmasına izin verir. Martin, erevlerin de eklenti hibritlerinden daha az karmaşık olduğunu söyledi. PHEV'lerin birbirleriyle iletişim kurmalarına izin vermek için iki işleyen itiş sistemi ve sofistike kontrolleri vardır. Çoğu erev, aksine, sadece elektrik motorları tarafından itilir.
Menzil kaygısı ve maliyet, EV benimsemesinde hala büyük faktörler
Ancak Erevs'in en büyük avantajlarından biri menzildir. EREV'lerin popülerlik kazandığı Çin'de BYD, 1.300 milden fazla talep edilen aralığa sahip orta büyüklükte sedanlar sunuyor. Erevs ayrıca gaz istasyonlarının yaygınlığı nedeniyle menzil kaygısını hafifletir. Bir şarj bağlantı noktası kullanılamıyorsa, tüketiciler sadece pili şarj etmek için benzinle doldurabilirler. Yeni Erevs sadece pillerde 100 milden fazla, daha sonra yüzlerce daha benzin kullanarak seyahat edebilir.
Otomotiv Araştırma Merkezi Araştırma Kıdemli Başkan Yardımcısı ve Baş İnovasyon Sorumlusu K. Venkatesh Prasad, “Menzil kaygısı, içten yanmalı bir araç üzerinde elektrikli bir araç seçme konusunda hala bir faktördür.” Dedi. “Erevs, menzil kaygısı endişesini hafifletiyor” dedi.
Bu melezler özellikle sık sık uzun mesafeler kat eden tüketicilere hitap edebilir ve daha fazla tüketicinin araçlarını takmaya alışkın olması üreticilere hitap edebilir. Prasad, “Erevs'in gerçek şarj deneyimi BEV'lerinkine çok benziyor.” Dedi. “Yani, EREV'lerin pazarının benimsenmesi, gelecekteki BEV satın alma hususları için iyi bir rampa olarak görülecektir.”
Iseecars.com yönetici analisti Karl Brauer'a göre, tüketiciler için tam bir EV'yi pratik hale getirebilecek olan ABD'nin birçok bölgesinde şarj altyapısı hala gecikiyor. Erevler bu sorundan kaçınır ve şarj istasyonlarından yoksun dairelerde veya evlerde yaşayan tüketiciler için de çekici olabilir.
McKinsey'den yakın tarihli bir rapor, Erevs'in tüketiciler arasında maliyet endişeleriyle de mücadele edebileceğini ve daha küçük pillerin BEV'lere kıyasla güç aktarma organı üretim maliyetlerinde 6.000 dolar kadar tıraş edebileceğini belirtti. McKinsey'e göre bir başka faktör, hem yerli hem de Avrupalı üreticilerin EREV'lerin Çin'de nasıl satış ivme kazandıklarını gördükleri, teknolojinin kendi pazarlarında elektrifikasyonun benimsenmesini artırmaya yardımcı olabileceği bir işaret.
S&P Global Mobility için Amerika Hafif Araç Güç Aktarma Oranı Tahminleri Yardımcı Direktörü Eric Anderson, “Tüm hibridizasyon seviyelerinin on yıl boyunca Kuzey Amerika'da üretimi artırmasını bekliyoruz.” Dedi. Erevs de dahil olmak üzere melezlerin “tüketicilerin önemli bir aylık ödeme artışı olmadan elektrifikasyon merdiveni yukarı hareket ettirmeleri için nispeten uygun bir yol olduğunu söyledi.
EV araç pazarı geçen yıl büyümeye devam ederken, büyüme hızı önemli ölçüde yavaşladı. Anderson, “BEV pazarı, erken benimseyenlerden daha fiyat bilincine sahip bir alıcıya geçiş sürecindedir.” Dedi.
ABD Ulaştırma Bakanlığı'na göre, 2023'te 1.175.456'dan 2024'te 1.609.035'e yükseldi. Plug-in hibritleri aynı dönemde% 10 büyüdü-293.578'den 321.774'e. Karşılaştırıldığında, tamamen elektrikli EV'ler 1.164.638'den 1.247.656'ya% 7 büyüme gördü. Edmunds'a göre, geleneksel içten yanmalı motor (ICE) araçlarının genel satışları hakim olmaya devam ederken, pazar payı 2015'ten beri her yıl düştü. Geçen yıl, buz aracı satışları 2023'te% 84'ten toplam ABD satışlarının% 80,8'ine düştü.
Erev'leri tüketiciler arasında popüler hale getirebilecek bir başka özellik yeniden satış değeridir. EREV'ler ve daha yaygın plug -in hibritleri içeren melezler – EV'lerden veya geleneksel gaz araçlarından daha az amortisman yapar. Amortisman otomobil sahipliğinin en pahalı parçası olduğundan, değerini daha iyi koruyan bir araç bulmak tüketicilere önemli tasarruf sağlayabilir. Aksine, elektrikli otomobiller ve kamyonlar, diğer araç türlerinden daha hızlı değer kaybeder – Iseecars'ın araştırmasına göre, toplam araç amortisman ortalaması% 45.6 ve sadece% 40.7 ile karşılaştırıldığında, beş yıl sonra% 58,8 oranında düşer.
Brauer, “Elektrikli araç satışları hem yeni hem de kullanılan pazarda yavaşlıyor, EV'ler düşen fiyatlara rağmen bayi üzerinde oturuyor.” Dedi. “Tüketiciler, hibrid araçlar için artan takdir gösteriyor ve otomobil üreticilerinin tam elektrikli araçlara doğru bir ara adım olarak daha fazla eklenti hibritleri sunmaları için dostça bir ortam yaratıyor.”
Volkswagen
Büyük otomobil üreticileri, sadece birkaç yıl önce değişen tüketici talep manzarasını karşılamak için ABD'de ölü görünen bir tür hibrit aracı diriltmeye hazırlanıyor.
Genişletilmiş menzilli elektrikli araçlar (EREV'ler), geleneksel melezler ve tam EV'ler arasında ortada düşen bir plug-in hibritidir. EREV otomobiller ve kamyonlar, tahrik için (EV gibi) pille çalışan motorlara güvenir, ancak pilleri şarj etmek için jeneratör olarak kullanmak için nispeten küçük bir gaz motoruna sahiptir (tipik bir hibrid gibi). EREV'ler ve diğer melezler arasındaki önemli bir fark, pillerinin ve gaz motorlarının göreceli boyutudur.
Toyota Prius gibi ana akım melezler ve plug-in hibritleri (PHEV'ler) hala ana itme aracı olarak yanma motorlarına güveniyor. Böylece, orantılı olarak daha küçük piller var, ancak arabayı hareket ettirmeye yardımcı olmak için aktarma organlarına doğrudan bağlı olan önemli gaz motorları. Erev'ler denklemin elektrik tarafına çok daha fazla odaklanırlar, bu nedenle diğer melezlerden daha büyük pillere sahip olma eğilimindedirler, ancak gerektiğinde pilleri doldurması için jeneratör olarak işlev gören nispeten küçük gaz motorları.
Bu tür araçların daha önceki örnekleri – Chevy Volt ve Fisker Karma – 2011 yılında ABD pazarına tanıtıldı. Bunları 2014 yılında BMW I3 ve Cadillac ELR tarafından takip edildi. Ancak EREV'ler (menzil genişletilmiş elektrikli araçlar veya reevs olarak da bilinir), Amerikan tüketicilerinden asla çok fazla ilgi çekmedi. Volt, 2019'da üretimi sona erdirene kadar dokuz yıl boyunca 157.000 satan Volt, en popüler EREV idi. Bu etkileyici görünebilir, ancak bu zaman diliminde her yıl yaklaşık 16 milyon satış gören genel olarak ABD yeni araç pazarında bir bip.
Yurtiçinde satılan son Erev, BMW'nin 2022'de durdurduğu i3'dü. ABD'de satılık yeni bir Erev olmasa da, birçoğu boru hattında.
Bu, 2026'nın başlarında piyasaya sürülecek olan Ram 1500 kamyonetinin yaklaşan bir versiyonunu da içeriyor. Bir Ram sözcüsü, şirketin gaz motoru ve pil gücü arasında toplam 690 mil kadar bir ışık hizmeti kamyonunda sunduğu en uzun sürüş aralığına sahip olacağını belirtti. Şirkete göre, Jeep Grand Wagoneer'ın EREV versiyonu da geliştiriliyor. Volkswagen, 2027'den itibaren Scout markası altında bir EREV kamyonet ve SUV üretimine başlamayı planlıyor.
2026'nın başlarında piyasaya sürülecek olan Ram 1500 Genişletilmiş Range Hybrid Pickup, şirketin gaz motoru ve pil gücü arasında toplam 690 mil kadar hafif bir kamyonda sunduğu en uzun sürüş menziline sahip olacak.
RAM | Stellantis
Bir sözcüye göre, Hyundai Motors, orta büyüklükteki SUV'larının EREV versiyonlarını 2026'nın sonuna kadar tanıtmayı planlıyor. Araçların 560 milden fazla menzile sahip olması ve Hyundai ve Genesis markaları altında satılması bekleniyor. Buna ek olarak, bir Nissan sözcüsü, şirketin orta büyüklüğünde ve daha büyük SUV'larında EREV seçenekleri sunmayı düşündüğünü doğruladı. “Çekme ve çekme söz konusu olduğunda% 100 EV'lere karşı avantajlar sunuyorlar,” dedi, “büyük bir kapasiteli pile ihtiyaç duymadan ve daha hızlı yakıt ikmali yapmadan daha büyük sürüş menziline izin veriyor.”
S&P Global Mobility'de danışmanlık hizmetleri direktörü James Martin, üreticilerin EREV'lere yönelmesinin bir nedeninin daha düşük üretim maliyetleri olduğunu söylüyor. EREV, tam EV'lerden daha küçük ve daha ucuz pillerin kullanılması, üreticilerin masraflarını düşük tutmasına izin verir. Martin, erevlerin de eklenti hibritlerinden daha az karmaşık olduğunu söyledi. PHEV'lerin birbirleriyle iletişim kurmalarına izin vermek için iki işleyen itiş sistemi ve sofistike kontrolleri vardır. Çoğu erev, aksine, sadece elektrik motorları tarafından itilir.
Menzil kaygısı ve maliyet, EV benimsemesinde hala büyük faktörler
Ancak Erevs'in en büyük avantajlarından biri menzildir. EREV'lerin popülerlik kazandığı Çin'de BYD, 1.300 milden fazla talep edilen aralığa sahip orta büyüklükte sedanlar sunuyor. Erevs ayrıca gaz istasyonlarının yaygınlığı nedeniyle menzil kaygısını hafifletir. Bir şarj bağlantı noktası kullanılamıyorsa, tüketiciler sadece pili şarj etmek için benzinle doldurabilirler. Yeni Erevs sadece pillerde 100 milden fazla, daha sonra yüzlerce daha benzin kullanarak seyahat edebilir.
Otomotiv Araştırma Merkezi Araştırma Kıdemli Başkan Yardımcısı ve Baş İnovasyon Sorumlusu K. Venkatesh Prasad, “Menzil kaygısı, içten yanmalı bir araç üzerinde elektrikli bir araç seçme konusunda hala bir faktördür.” Dedi. “Erevs, menzil kaygısı endişesini hafifletiyor” dedi.
Bu melezler özellikle sık sık uzun mesafeler kat eden tüketicilere hitap edebilir ve daha fazla tüketicinin araçlarını takmaya alışkın olması üreticilere hitap edebilir. Prasad, “Erevs'in gerçek şarj deneyimi BEV'lerinkine çok benziyor.” Dedi. “Yani, EREV'lerin pazarının benimsenmesi, gelecekteki BEV satın alma hususları için iyi bir rampa olarak görülecektir.”
Iseecars.com yönetici analisti Karl Brauer'a göre, tüketiciler için tam bir EV'yi pratik hale getirebilecek olan ABD'nin birçok bölgesinde şarj altyapısı hala gecikiyor. Erevler bu sorundan kaçınır ve şarj istasyonlarından yoksun dairelerde veya evlerde yaşayan tüketiciler için de çekici olabilir.
McKinsey'den yakın tarihli bir rapor, Erevs'in tüketiciler arasında maliyet endişeleriyle de mücadele edebileceğini ve daha küçük pillerin BEV'lere kıyasla güç aktarma organı üretim maliyetlerinde 6.000 dolar kadar tıraş edebileceğini belirtti. McKinsey'e göre bir başka faktör, hem yerli hem de Avrupalı üreticilerin EREV'lerin Çin'de nasıl satış ivme kazandıklarını gördükleri, teknolojinin kendi pazarlarında elektrifikasyonun benimsenmesini artırmaya yardımcı olabileceği bir işaret.
S&P Global Mobility için Amerika Hafif Araç Güç Aktarma Oranı Tahminleri Yardımcı Direktörü Eric Anderson, “Tüm hibridizasyon seviyelerinin on yıl boyunca Kuzey Amerika'da üretimi artırmasını bekliyoruz.” Dedi. Erevs de dahil olmak üzere melezlerin “tüketicilerin önemli bir aylık ödeme artışı olmadan elektrifikasyon merdiveni yukarı hareket ettirmeleri için nispeten uygun bir yol olduğunu söyledi.
EV araç pazarı geçen yıl büyümeye devam ederken, büyüme hızı önemli ölçüde yavaşladı. Anderson, “BEV pazarı, erken benimseyenlerden daha fiyat bilincine sahip bir alıcıya geçiş sürecindedir.” Dedi.
ABD Ulaştırma Bakanlığı'na göre, 2023'te 1.175.456'dan 2024'te 1.609.035'e yükseldi. Plug-in hibritleri aynı dönemde% 10 büyüdü-293.578'den 321.774'e. Karşılaştırıldığında, tamamen elektrikli EV'ler 1.164.638'den 1.247.656'ya% 7 büyüme gördü. Edmunds'a göre, geleneksel içten yanmalı motor (ICE) araçlarının genel satışları hakim olmaya devam ederken, pazar payı 2015'ten beri her yıl düştü. Geçen yıl, buz aracı satışları 2023'te% 84'ten toplam ABD satışlarının% 80,8'ine düştü.
Erev'leri tüketiciler arasında popüler hale getirebilecek bir başka özellik yeniden satış değeridir. EREV'ler ve daha yaygın plug -in hibritleri içeren melezler – EV'lerden veya geleneksel gaz araçlarından daha az amortisman yapar. Amortisman otomobil sahipliğinin en pahalı parçası olduğundan, değerini daha iyi koruyan bir araç bulmak tüketicilere önemli tasarruf sağlayabilir. Aksine, elektrikli otomobiller ve kamyonlar, diğer araç türlerinden daha hızlı değer kaybeder – Iseecars'ın araştırmasına göre, toplam araç amortisman ortalaması% 45.6 ve sadece% 40.7 ile karşılaştırıldığında, beş yıl sonra% 58,8 oranında düşer.
Brauer, “Elektrikli araç satışları hem yeni hem de kullanılan pazarda yavaşlıyor, EV'ler düşen fiyatlara rağmen bayi üzerinde oturuyor.” Dedi. “Tüketiciler, hibrid araçlar için artan takdir gösteriyor ve otomobil üreticilerinin tam elektrikli araçlara doğru bir ara adım olarak daha fazla eklenti hibritleri sunmaları için dostça bir ortam yaratıyor.”