Otonom sürüş: “Mover” umut otobüsü – “arabaları bu şekilde sokaklardan kurtarıyoruz”

kamil şeker

New member
BENHafenCity’deki prototip müzesine yeni gelen kişi bundan daha iyi bir şirkette olamazdı – salonda onunla birlikte özel bir 911 Porsche modeli, VW Bullis’in bir prototipi ve bir zamanlar ilk izlenimi veren film kahramanı Beetle “Herbie” duruyordu. sinemalarda arabaların da otonom olarak çalıştığını ve ideal olarak ruh gibi bir şeye sahip olduğunu aktardı. Ancak bu salondaki diğer araçlardan farklı olarak “Holon Mover”, mobilitenin tarihini temsil etmeyi değil, geleceğe giden yolu göstermeyi amaçlıyor. Önce Hamburg’da, sonra diğer birçok şehirde.


ayrıca oku







Holon şirketinin bu “taşıyıcısı” sürücüsüz, tamamen elektrikli bir minibüs ve on tanesi oturmuş olmak üzere 15 kişiye kadar taşıyabiliyor. 2024’ün sonuna kadar tamir edilecek ve ilk modeller 2025’ten itibaren Hamburg sokaklarında olacak – ve gerçek işlevsellik Perşembe günkü proje sunumunun coşkulu seviyesindeyken, bu otobüslerden 10.000’i bir gün sürebilir Hansa şehri aracılığıyla. Bu da Senato’nun, günün çoğu saatinde bir sonraki toplu taşıma fırsatının asla beş dakikadan uzun olmamasını öngören Hamburg inceliği vaadini yerine getirebilmesi için ön koşul olacaktır. Taşıyıcı, örneğin yolcularını ön kapıdan bir sonraki metro istasyonuna getirebilir. Ulaştırma Senatörü Anjes Tjarks, bu işe yararsa, şehrin varoşlarındaki pek çok kişinin de kendi arabalarından vazgeçmeye istekli olacağını umuyor. “O zaman bu, yerel toplu taşımada yepyeni bir araç sınıfıyla, yani taşıyıcı sınıfıyla bir devrim olacaktır.”


Test koltukları (soldan): Hochbahn patronu Henri Falk, Senatör Anjes Tjarks, Ralf Göttel ve Marco Kollmeier (ikisi de Holon)




Test koltukları (soldan): Hochbahn patronu Henri Falk, Senatör Anjes Tjarks, Ralf Göttel ve Marco Kollmeier (ikisi de Holon)

Kaynak: Berthold Fabricius


Şimdiye kadar, sunumda, otonom sürüş için temel teknik bilgi eksikliğinin, pazarlanabilir bir araçta uygulama sorunu olmaktan çok daha az olduğu netleşti. San Francisco’da, nöbetçi arabalar uzun süredir ünlü caddelerde en azından geceleri bir taksi gibi özerk bir şekilde ilerliyor. Hochbahn patronu Henrik Falk bunu daha yeni denedi, o zamandan beri Almanya’nın hızlanması gerektiğini biliyor: “Bu bir hile değil, bu tüm bir ekonominin ince ayrıntılarıyla ilgili.”

Paderborn’dan Holon şirketi şimdi umut verici faktörlerin birçoğunu birleştiren bir prototip oluşturmayı başardı. Saatte 60 kilometre hızla gidebiliyor ve bu nedenle 2020 civarında Hafencity’de “HEAT” projesinde test edilen önceki test araçlarından önemli ölçüde daha hızlı. “Hareket ettirici” ayrıca destekleyici bir altyapıdan büyük ölçüde bağımsızdır, kendi içinde yarı özerktir – onu desteklemek için sokakların ve trafik ışıklarının değiştirilmesi gerekmez. Bu şekilde 4. özerklik düzeyine ulaşır, yani tanımlanmış ve öğrenilmiş bir alanda tek başına seyahat edebilir, hızlı müdahale olasılığıyla izleme ancak bir kontrol merkezinde mümkün olur.


ayrıca oku


Bir dizi modern konut binasının ve çatı terasındaki mutlu gençlerin görüntü kombinasyonu






Ve son olarak, bisikletçi Tjarks’a göre, “lüks araba sınıfıyla eşit” olan aracın kendisi, iç mekanı ve genel konforu var. Aslında klasik otomobil tutkunlarının, tasarımcının adını duyduklarında kalpleri daha hızlı çarpacak: Birçok otomobil markasının efsanevi kaportasının yaratıcısı İtalyan Pininfarina. Hafif kavisli şekiller, normalde asillik, sessiz ve parlak arasındaki güzel kontrastlara sahip özel renk şeması, oturma alanındaki çiçek vazosu gibi küçük fikirlere kadar tüm bunlar burada bulunabilir.


ayrıca oku


Waymo basın görüntülerinden otonom araçlar https://waymo.com/press/#images-and-gifs






Koltukların düzeni yine de tutarlı bir şekilde uygulandı, görüş hattı artık ön cam yönünde değil, arabanın içinde. “Gelecekte hareketlilik, gözlük takmak kadar doğal olacak.” Kullanıyorsunuz ama düşünmüyorsunuz. Hamburglu fütürolog Prof. Bernd Thomsen bir keresinde WELT’e “Önemli olan tek şey araçlarda ne olduğudur” demişti. Hochbahn patronu Falk ayrıca, insanların bu tür tekliflerin önceki alışkanlıkların yerine geçmesine izin vermesi için bir ön koşul görüyor: “Mobilite endüstrisi için yeni bir yaşam tarzı şekillendirmeli ve seksi ve ucuz olmalıyız, ancak o zaman inek uçar” dedi. .


ayrıca oku








Bariyersiz servis ayrıca, Holon patronu Marco Kollmeier’in “müşteri yolculuğu” olarak adlandırdığı ve belirli bir düzeyde güvenlik ve yönlendirme sunmayı amaçlayan bir işlev olan otomatik bir rampa, güvenli bir tekerlekli sandalye alanı ve yolcular için işitsel ve görsel destek sunuyor. Beş metre uzunluğundaki araç yaklaşık 290 kilometrelik bir menzile sahip, “bu bir gündüz vardiyası için yeterli” diyor Kollmeier. Taşıyıcı ilk kez Las Vegas’ta düzenlenen Tüketici Elektroniği Fuarı’nda (CES) tanıtıldı. “Şimdi onu Almanya sokaklarına ilk çıkaran biz olmak istiyoruz.” Daha önce bilinen mobilite sınırlarının çok ötesine geçmeli. “Bununla,” diyor CEO, “arabaları sokaklardan kaldıracağız.” Holon Mover’ımız mobiliteyi daha sürdürülebilir, daha güvenli ve daha kapsayıcı hale getiriyor. Ve Hamburg’da işe yarayan her yerde işe yarar.”

Hamburg model bölgedir


Aslında, Hansa şehri, federal hükümetin gelecekteki hareketlilik için model bölgesidir.Moia mekik servisi, sürücüleriyle de olsa burada çalışır. Bir gün otonom servisler başka üreticiler tarafından da tedarik edilecek ve piyasada alışılagelmiş en iyi iş modelleri için rekabet olacaktır. Bazı şeyler hala belirsiz – araçları kim kullanıyor, nerede seri üretiliyor, mevcut ağa nasıl entegre ediliyor? Hamburg’da bu, ilk aşamada HVV şalter uygulaması aracılığıyla yapılacak.Falk, “Otonom talep üzerine hizmetlerle mümkün olan en kısa sürede düzenli çalışmaya başlamak istiyoruz” dedi.

“Hızlıca üretime geçin”


Federal Ulaştırma Bakanlığı da yeni araca güveniyor. Müsteşar Andreas Krüger Perşembe günü “Bizim için bu sadece bir ulaşım politikası meselesi değil (…), aynı zamanda bir sanayi politikası meselesidir” dedi. Çoğu Almanya’da geliştirilen araçların Almanya’da üretilip satılması ve Alman şirketleriyle bağlantılı olması – dolayısıyla federal fon olması en iyisi olacaktır. “Holon Mover” ile bunun bir prototip olarak kalmayacağını, “ancak şimdi çok, çok hızlı bir şekilde üretime geçeceğimizi” umuyor.


ayrıca oku


Profesör Bernd Thomsen Hamburg ofisinde - Thomsen Group adlı şirket 35 yıldır varlığını sürdürüyor






Buna ek olarak, Harburg’da hâlihazırda faaliyet gösteren isteğe bağlı “hvv hop” servis araçlarına 2025 yılı sonuna kadar 20 otonom araç eklenecek. Ayrıca Ekim 2021’de düzenlenen ITS Dünya Kongresi kapsamında, “emoin” projesi kapsamında otonom sürüş yapan minibüsler Bergedorf’tan geçti. Volkswagen Grubu’nun bağımsız bir şirketi olan shuttle hizmeti sağlayıcısı Moia da otonom araçlar üzerinde çalışıyor. “Holon Mover”, Ağustos ayının sonuna kadar, normal ziyaret saatlerinde Otomobil Müzesi’nde görülebilir. Ve umarım, çok kirli ve ezik olan ve esas olarak geçmişi anlatan film böceği “Herbie” gibi orada bitmez.