Peugeot, Vay'in uzaktan sürüş teknolojisini güç dağıtımına kullanıyor

kamil şeker

New member
Peugeot, son kilometre teslimatında uzaktan sürüş teknolojisinin kullanımını değerlendirmek için Alman startup Vay ile ortaklık kuruyor.

Vay


PARİS, Fransa – Fransız otomobil devi Peugeot bu hafta CNBC'ye yaptığı açıklamada, otonom arabalara alternatif olan sözde “teledriving” teknolojisini araçlarına entegre etmek için Alman mobilite girişimi Vay ile ortaklık kurduğunu söyledi.

Anlaşma, iki şirketin Vay'in uzaktan sürüş teknolojisinin “son kilometre teslimatı” kamyonetleri ve daha küçük lojistik araçlarda kullanımını, işletmeler arası (B2B) müşterilere odaklanarak değerlendireceğini görecek.

Buradaki fikir, bir teslimat aracının genellikle bir sipariş gerçekleştirme merkezinden evlere veya işyerlerine kadar yaptığı yolculuğu, halihazırda sunulan yaygın olarak bilinen modele benzer şekilde yeniden yaratmaktır. Amazon – yalnızca bu sefer uzaktan kumandalı arabalarla.

Vay teknolojisinin Peugeot araçlarıyla ilk keşif test sürüşleri geçtiğimiz yıl Pegueot E-308 elektrikli otomobille gerçekleştirilmişti.

Vay'in baş işletme sorumlusu Justin Spratt, e-posta yoluyla CNBC'ye yaptığı açıklamada, ortaklığın 18 ay boyunca sürdüğünü belirterek, “yenilikçi duruşu ve daha geniş müşteri demografisi” nedeniyle tele sürüş teknolojisinin entegrasyonu için ilk OEM ortağı olarak Peugeot'yu seçtiğini ekledi. “

Spratt, Peugeot ile olan anlaşmasının “teslimat operasyonlarının nasıl daha verimli hale getirilebileceğini – araçların talep üzerine teslim edilebilmesi, yeniden dağıtılabilmesi ve temizlik ve şarj işlemlerine alınabilmesi sayesinde – daha uygun maliyetli bir şekilde gösterileceğini” söyledi.

Tele sürüş nedir?


“Telefonlu” araçlar biraz uzaktan kumandalı devasa arabalara benzer; yalnızca içine bir insanı sığdırabilecek kadar büyüktürler.


Aracı bir insan kontrol etmeden kendi kendine gidebilen sürücüsüz arabaların aksine, tele-tahrikli arabalar, arabayı çevreleyen ortamın canlı yayınını kullanan insan operatörler tarafından uzaktan sürülür.

Teledriver'lar, Vay'in teledrive istasyonlarından birini çalıştırmalarına izin verilmeden önce birkaç haftalık sıkı bir eğitimden geçiyor ve sertifika alıyor.

Vay, teknolojisinin özellikle kısa mesafeli yolculuklarda iyi çalıştığını, bu durumun onu lojistik merkezlerin yanı sıra son kilometre teslimatları için de uygun hale getirdiğini söylüyor. Son mil teslimatları, bir siparişin kapınıza kadar olan yolculuğunun son ayağını ifade eder.

Peugeot, Hollanda merkezli bir firmanın sahip olduğu Fransız otomobil markasıdır. Stellantis.

Marka portföyünde Chrysler, Dodge, Jeep, Citroen ve Maserati'nin de yer aldığı Stellantis, 2021 yılında Fiat Chrysler ve PSA Groupe'un birleşmesiyle oluştu.

Başta e-ticaret teslimatı olmak üzere tüm lojistik şirketlerine büyük maliyet tasarrufu sağlayabileceğine inanıyoruz. Sürücüleri dağıtım merkezlerindeki ticari araçlardan ayırarak operasyonel maliyetleri önemli ölçüde azaltabilir. Ayrıca Vay'in, teslim almak için benzersiz müşteri QR kodlarına bağlı araç üstü dolaplar aracılığıyla son kilometre teslimatını gerçekleştirmek için teledriving teknolojisinin kullanımını da araştırdığını ekledi.


Justin Spratt

İşletme Müdürü, Vay
Vay, bu hafta Paris'teki Viva Technology endüstri fuarında Peugeot ile tele sürüş teknolojisini sergiliyor.

Spratt, CNBC'ye şöyle konuştu: “Bunun, başta e-ticaret teslimatı olmak üzere tüm lojistik şirketleri için büyük maliyet tasarrufu sağlayabileceğine inanıyoruz.” “Sürücüleri dağıtım merkezlerindeki ticari araçlardan ayırarak operasyonel maliyetleri önemli ölçüde azaltabilir.”

Ayrıca Vay'in, teslim almak için benzersiz müşteri QR kodlarına bağlı araç üstü dolaplar aracılığıyla son kilometre teslimatını gerçekleştirmek için teledriving teknolojisinin kullanımını da araştırdığını ekledi.

Bu yılın başlarında Vay, Las Vegas, Nevada'da insanların arabalarını bulundukları yere sipariş etmelerine ve daha sonra kendilerini istedikleri yere götürebilmelerine olanak tanıyan ticari bir uzaktan sürüş hizmetinin başlatıldığını duyurdu.

Kullanıcı yolculuğunu tamamladıktan sonra Vay'in teleskobu görevi uzaktan devralıp arabayı park edebilir veya üsse geri götürebilir.

Vay, Avrupa ve ABD'deki kamuya açık yollarda uzaktan sürücülerle ve direksiyon başında kimse olmadan testler gerçekleştirdi. Şu anda Atlantik'in her iki yakasındaki teknoloji için tam düzenleyici onay almak için çalışıyor.

2018 yılında teknoloji girişimcisi Thomas von der Ohe tarafından kurulan Vay, Kinnevik, Coatue, Eurazeo, Atomico, La Famiglia ve Creandum gibi yatırımcılardan 110 milyon doların üzerinde fon topladı.

Von der Ohe, daha önce Amazon'un 2020'de açıklanmayan bir meblağ karşılığında satın aldığı sürücüsüz otomobil girişimi Zoox'ta teknik program yöneticisiydi.

Vay, teknolojisinin, fiziksel ortam hakkında değerli veriler topladığı için sonunda kendi kendine sürüş işlevini destekleyebilecek şekilde tasarlandığını belirtiyor. Şirket, yakın zamanda otonom bir sürüş ürünü sunmayı planlamadığını söylüyor ancak uzaktan sürüşü, manuel sürüş ile otonom araçlar arasında bir “köprü” olarak görüyor.