Rivian yatırımcı günü, maliyet düşüşlerine ve verimlilik kazanımlarına odaklanıyor

kamil şeker

New member
Perşembe günü yatırımcı etkinliği Rivian Otomotiv Bu hafta maliyet düşürme çabalarına, verimlilik artışlarına ve şirket içi teknoloji ve yazılımlara odaklanan yatırımlar, şirketin hisse senedindeki önemli büyümeyi sürdürmeye yetmedi.

Tamamen elektrikli araç girişiminin hisseleri, etkinliğin çoğunda yaklaşık %2 ila %6 oranında düştü ve önceki gün 5 milyar dolara varan yatırım haberi üzerine hisselerdeki %23'lük kazancın bir kısmını tüketti. Volkswagen Grubu. Rivian'ın hisseleri, yatırımcıların nakit yakımına ilişkin endişeleri ve EV satışlarındaki yavaşlama nedeniyle Perşembe günü %1,8 düşüşle hisse başına 14,47 $'a geriledi ve yılbaşından bu yana kabaca %39 kayıpla kapandı.

Rivian Perşembe günü, 57.000 araç üretimini ve düzenleyici krediler de dahil olmak üzere dördüncü çeyrekte pozitif brüt kâra giden yolu içeren 2024 hedefini yeniden doğruladı. Ayrıca 2027'de faiz, vergi, amortisman ve amortisman öncesi pozitif düzeltilmiş kazanç elde etme planları gibi uzun vadeli büyümelerin de ana hatlarını çizdi.

“Bizden duyduğunuz her şey, ürünümüzle ilgili, işletmeyi nasıl yürüttüğümüzle ilgili, karlılığa nasıl doğru gittiğimizle ilgili, umarım gerçekten aşırı bir aciliyet duygusu görüyorsunuzdur,” dedi Rivian CEO'su RJ Scaringe etkinlik sırasında. “Bu yıl pozitif serbest nakit akışına ve ondan önce pozitif marjlara ulaşmak için gerekli iyileştirmelere doğru çok, çok hızlı ilerliyoruz.”

Hisse senedi grafik simgesi







Rivian'ın hisse performansı


Rivian ayrıca kabaca %25 brüt kar marjı, %10 serbest nakit akışı ve “yüksek onlu yaşlarda” düzeltilmiş kar marjı gibi uzun vadeli mali hedeflerin de ana hatlarını çizdi. Şirket bu hedefler için bir zaman çerçevesi yayınlamadı.

Scaringe, kabaca dört saatlik sunum sırasında zamanının çoğunu ürün ve üretimdeki verimliliği tartışarak geçirdi; bunun, mevcut araçlarında malzeme maliyetinde %20 azalmaya yol açmasının beklendiğini ve ardından gelecek “R2″de hedeflenen %45 düşüşe yol açmasının beklendiğini söyledi. Araçların 2026 başlarında üretime başlaması öngörülüyor.

Bu azalmalar, R2 araçlarının tasarım maliyetlerinde mevcut modellerle karşılaştırıldığında %54 oranında azalma gibi fiziksel tasarruflardan, pil paketleri ve elektrik donanımı gibi daha karmaşık sistemlerdeki maliyetlerin düşürülmesine kadar uzanmaktadır. Örneğin şirket, yakın zamanda yeniden tasarlanan R1 araçlarında 10 daha az şirket içi elektronik kontrol ünitesi veya ECU kullanıyor ve bu da kablo demeti uzunluğunun 1,6 mil ve araçtan 44 pound çıkarılmasına olanak tanıyor.

Rivian'ın yazılım uzmanlığı, VW'nin 2026 yılına kadar otomobil üreticisine 5 milyar dolar yatırım yapma planlarının merkezinde yer alıyor; buna elektrik mimarisi ve yazılım teknolojisi oluşturmak için şirketler arasında beklenen bir ortak girişim de dahil.

Yatırım duyurusu sırasında Scaringe, Volkswagen'in on yılın ikinci yarısından itibaren araçlar için Rivian'ın elektrik mimarisini ve yazılım yığınını kullanmasının beklendiğini söyledi. Ortak girişimin pil teknolojileri, araç tahrik platformları, yüksek gerilim sistemleri veya özerklik ve elektrik donanımıyla ilgili hiçbir şeyi içermediğini söyledi.


Volkswagen Grubu CEO'su Oliver Blume ve Rivian'ın kurucusu ve CEO'su RJ Scaringe'in, şirketlerin 25 Haziran 2024'te ortak girişim planlarını duyurdukları sırada çekilmiş bir fotoğrafı.

Nezaket: Business Wire


Rivian finans şefi Claire McDonough Perşembe günü yaptığı açıklamada, VW'den gelen sermayenin, ilk çeyreği 7,9 milyar dolar nakit ile tamamlayan girişimin bilançosunu güçlendirmesinin beklendiğini doğruladı.

Sermaye akışının Rivian'ın 2026'dan itibaren Illinois, Normal'deki fabrikasında daha küçük R2 SUV'larının üretimini artırmasını ve Georgia'daki şu anda ara verilen fabrikasında orta boy EV platformunun üretimini gerçekleştirmesini sağlaması bekleniyor.

Rivian, bu on yılın ikinci yarısında otomobil üreticisinin büyümesini ve hedeflediği karlılığı sürdürebilmesi için yeni nesil tamamen elektrikli araçlara güveniyor.

Şirket Perşembe günü, Illinois'deki tesisindeki 200.000 ünitelik üretim kapasitesinin %72'sini veya 155.000 üniteyi temsil edecek şekilde R2 yeni nesil araçlarının üretiminin gerçekleşmesini beklediğini söyledi. Tesis şu anda 150.000 ticari teslimat minibüsü ve amiral gemisi R1 SUV ve pikap EV'lerini üretme kapasitesine sahip.

Otomobil üreticisinin sermaye tasarrufu amacıyla inşaatı bu yılın başlarında durdurulan Gürcistan'daki 2 milyar dolarlık tesisinin, iki hat üzerinde 400.000 adet üretim kapasitesine sahip olması bekleniyor.

İnşaatın askıya alınması, şirketin üretimde %55 ve ürün geliştirmede %20 azalma dahil olmak üzere planlanan sermaye harcamalarını 2025 yılına kadar 2,5 milyar dolar azaltma planlarının önemli bir parçasıydı. McDonough Perşembe günü yaptığı açıklamada, şirketin 2025 yılına kadar yaklaşık 2,7 milyar dolar harcamayı beklediğini söyledi.

“Malzeme maliyetine odaklandık ve satılan malların genel maliyetini ve işletme giderlerimizi gerçekten düşürdük” dedi. “Sermaye harcaması bizim için son birkaç yıldır üzerinde durduğumuz ve R2'mizi pazara sunma ve ölçeklendirme konusundaki uzun vadeli başarımızın merkezinde yer alacak bir diğer önemli kaldıraçtır.”

CNBC PRO'nun bu içgörülerini kaçırmayın