kamil şeker
New member
DHer şey aslında çılgın bir fikir olarak başladı” diyor kemancı Daniel Hope. “Bir buçuk yıl önce Hamburg’da Schleswig-Holstein Müzik Festivali’nin (SHMF) direktörü Christian Kuhnt ile görüştüm. Bana 2023’te portre sanatçısı olmak isteyip istemediğimi sorduğunda, sadece evet dedim.” Hope yıllardır SHMF’de Lübeck’te mini bir festival düzenlediği için Kuhnt yeni bir yapıda ısrar etti. Ellerinde bir kadeh kırmızı şarapla 50. yaş günleri için 50 konsere geldiler, ardından felsefe yaptılar ve konsepti hemen oluşturdular. Hope, “Ertesi sabah bu konuşmanın gerçekten gerçekleşip gerçekleşmediğinden emin değildim,” diyor, “ama Kuhnt’u kahvaltıda tekrar gördüğümde, peçetesinde çoktan bir sözleşme hazırlamıştı. Hemen imzaladım.”
Kendi sanatsal biyografinizde macera yolculuğu
Böylece kemancı, dönüm noktası olan 17 Ağustos’taki doğum günü civarında festivaldeki 197 konserlik toplam programın dörtte birinden fazlasını çalacak. Kendi sanatsal biyografinizde heyecan verici bir yolculuk olacak. Daniel Hope, klasik müzikte şef Yehudi Menuhin’in yanı sıra solist olarak dünya yıldızı haline gelen bir müzisyen olmanın yanı sıra cazdan folk’a başka türlere de girmekten çekinmeyen bir müzisyen. Festival kapsamındaki Umut Festivali sadece kemancının kendisini değil, aynı zamanda 1 Temmuz’dan 27 Ağustos’a kadar kuzeyde gerçekleşecek olan SHMF programının tüm yelpazesini temsil ediyor. Bu kez Hamburg’da 11’i Elbphilharmonie’de olmak üzere 21 konser ve etkinlik gerçekleşecek.
Daniel Hope ayrıca 50. yaş gününden bir gün sonra Elbphilharmonie’de ve hayatında ilk kez SHMF Festival Orkestrası ile birlikte çalacak. Gecenin yönetmenliğini Konzerthausorchester Berlin’in baş şefi olarak veda konserini sadece bir hafta önce 83 yaşında veren Christoph Eschenbach yapacak. Ukrayna’daki savaşla ilgili olarak, Benjamin Britten’in son derece güncel Re minör Keman Konçertosu programda yer alıyor: “Britten’in İspanyollar sırasında Guernica şehrinin korkunç yıkımı karşısında güçsüzlüğünü anlattığı kasvetli, tavizsiz bir çalışma. Hope, “İç Savaş ve içinde barış aradığı yer” dedi.
“Bernstein ve Celibidache gibi sanatçılar yıldız olarak değil, insan olarak geldi”
Hope, SHMF’yi 36 yıldır tanıdığı bunca şeyden sonra, festival orkestrasıyla daha yeni çıkışını yapıyor olmasını şaşırtıcı buluyor – çünkü yoluna bir şeyler çıkıp duruyordu. 1987’de, ikinci festival yazında, İrlandalı-Alman sanatçı ilk sahneye 13 yaşında büyük bir seyirci önünde Wotersen’de çıktı. Leonard Bernstein döneminde hissedilen değişim ruhunu bugüne kadar korudu. “Bernstein ve Celibidache gibi sanatçılar yıldız olarak değil, müziği doğayla doğrudan bağlantılı olarak deneyimlemek isteyen insanlar ve müzisyenler olarak geldiler. Bu, o zamanlar dünyada neredeyse benzersizdi.
Hope, virtüözlerin konserden önce buluştuğu Wotersen’deki sözde sanatçı mutfağını özellikle etkileyici buldu. “Tereyağlı ve ufalanmış kekler servis edildi. Bir keresinde piyanist Svyatislav Richter’in yanında oturuyordum. Bir parça Stollen aldı ve bizimle sohbet etti. Bu insanların samimi ve gerçek olduğu ve onlarla öylece konuşabildiğiniz ilk pozitif şok deneyimiydi. Sonra dışarı çıkıp binlerce insanın önünde oynadılar,” diye coşkuyla söylüyor Hope. Seyircilerden insanlarla karşılaşmalar da olağanüstü. Hope şöyle açıklıyor: “Bir ahırda veya ahırda oynarken insanlarla mutlaka tanışırsınız, çünkü orada genellikle gerçek bir sahne arkası alanı yoktur.” o da eleştirir.”
Bu kemanın tonları ruha dokunuyor
Hope’un kendi müzik hayatındaki yolculuğu, kemancının iki solo akşamından festival orkestrası ile Elbphilharmonie performansına kadar tüm kadrolara kadar uzanıyor. Zaman açısından Hope’un performansları, festivalin resmi çerçevesini bile çiziyor. Daha 20 Haziran’da Elmshorn’da piyanist Alexej Botvinov ve Hope’un 2017’den beri şefliğini yaptığı San Francisco’dan New Century Oda Orkestrası ile bir başlangıç vardı. Festivalin resmi kapanışından iki hafta sonra ise Hope yönetimindeki ikinci orkestra Zürih Oda Orkestrası ile Flensburg ve Brunsbüttel’de konserler verilecek. Hope’un pandemi döneminde ilk kez oturma odasında ProArte serisi “hope@home” için müzik yaptığı Zürihli müzisyenler ve tromboncu Nils Landgren ile birlikte, başlangıçta Husum ve Stade’de iki konser verecek. Temmuz ayının.
Caz müzisyenleri basitçe “Katılın, gelin” derler, Hope türe olan hayranlığını açıklar ve etkileşimi şöyle anlatır: “Bu cehalet unsuru, diğeri birdenbire büyük bir başka yöne gittiğinde, son derece heyecan vericidir”, diye açıklıyor Hope. etkileşim. İki müzisyenin performansını duyan herkes, aynı yeteneğin yarattığı ender bir uyumu fark edecektir. Çünkü Hope, Guarneri del Gesù’nun atölyesinden 1742’den kalma kemanını çalsa da Landgren’in Yamaha’ya özel yaptığı kırmızı trombonu, çok farklı tonlarıyla dinleyicilerinin ruhuna dokunuyor. Kişiden kişiye bu bağlantı hem ticari markadır.
İrlanda köklerine “İrlanda Halk Gecesi”
Sanatçı, İrlanda köklerine birkaç program ayırdı. Temmuz ortasında Nieblum auf Föhr, Rellingen ve Marne’de “İrlanda Kökleri” başlığı altında Rönesans’tan geç Barok’a dört yüzyıl boyunca bir yolculuk sundu. “İrlanda Halk Gecesi”nde Hope, Emerald Isle’dan bir ihracat hiti olan Lúnasa topluluğu ile çalıyor. Grup, yaratıcı aranjmanlarda geleneksel enstrümanlarla türküler çalıyor.
Hope, klasik müzik hayranları için ABD’li opera yıldızı Thomas Hampson’la edebiyat ve müzik akşamlarında çalıştı; Oyuncu Sebastian Koch’la oynadığı “Cennet” başlığı altında keman ve Ovid, Goethe, Nietzsche ve Dostojewski’nin metinleri duyuluyor. Hope’un bir başka odak noktası erken dönem müzik eğitimidir. Kemancı, “Ben her zaman çocuk konserleri veririm ve çocuk programları geliştiririm” diyor, “çünkü çocukları müzikle buluşturmaktan daha güzel bir şey yoktur.” Bu, diğer şeylerin yanı sıra “Paddington Bear’s First Concert” konserinde programa da yansımıştır. “. 9 Temmuz’da Kiel’deki atölyede 80 genç kemancıyla müzik yapmak, tamamen genç yetenekleri teşvik etmekle ilgili.
Festivalin ikinci odak noktası Londra
Festival programının ikinci odak noktası Londra. Program, Hope’un NDR Radiophilharmonie ile birlikte Paul Daniel yönetiminde düzenlediği “London Proms”u içeriyor. Neumünster’deki Holstenhallen’deki ilk görünümünde kemancı, Kuzey Almanların Londra’ya yakınlık duyacağını umuyor. SHMF geleneksel olarak Alan Gilbert yönetimindeki NDR Elbphilharmonie Orkestrası tarafından 1 Temmuz’da Lübeck’teki Müzik ve Kongre Salonu’nda açılacak. Felix Mendelssohn’un Elijah performansı, Daniel Hope’un SHMF’ye kapsamlı katkısını tamamlayan 197 heyecan verici konserin ilkidir.
Kendi sanatsal biyografinizde macera yolculuğu
Böylece kemancı, dönüm noktası olan 17 Ağustos’taki doğum günü civarında festivaldeki 197 konserlik toplam programın dörtte birinden fazlasını çalacak. Kendi sanatsal biyografinizde heyecan verici bir yolculuk olacak. Daniel Hope, klasik müzikte şef Yehudi Menuhin’in yanı sıra solist olarak dünya yıldızı haline gelen bir müzisyen olmanın yanı sıra cazdan folk’a başka türlere de girmekten çekinmeyen bir müzisyen. Festival kapsamındaki Umut Festivali sadece kemancının kendisini değil, aynı zamanda 1 Temmuz’dan 27 Ağustos’a kadar kuzeyde gerçekleşecek olan SHMF programının tüm yelpazesini temsil ediyor. Bu kez Hamburg’da 11’i Elbphilharmonie’de olmak üzere 21 konser ve etkinlik gerçekleşecek.
Daniel Hope ayrıca 50. yaş gününden bir gün sonra Elbphilharmonie’de ve hayatında ilk kez SHMF Festival Orkestrası ile birlikte çalacak. Gecenin yönetmenliğini Konzerthausorchester Berlin’in baş şefi olarak veda konserini sadece bir hafta önce 83 yaşında veren Christoph Eschenbach yapacak. Ukrayna’daki savaşla ilgili olarak, Benjamin Britten’in son derece güncel Re minör Keman Konçertosu programda yer alıyor: “Britten’in İspanyollar sırasında Guernica şehrinin korkunç yıkımı karşısında güçsüzlüğünü anlattığı kasvetli, tavizsiz bir çalışma. Hope, “İç Savaş ve içinde barış aradığı yer” dedi.
“Bernstein ve Celibidache gibi sanatçılar yıldız olarak değil, insan olarak geldi”
Hope, SHMF’yi 36 yıldır tanıdığı bunca şeyden sonra, festival orkestrasıyla daha yeni çıkışını yapıyor olmasını şaşırtıcı buluyor – çünkü yoluna bir şeyler çıkıp duruyordu. 1987’de, ikinci festival yazında, İrlandalı-Alman sanatçı ilk sahneye 13 yaşında büyük bir seyirci önünde Wotersen’de çıktı. Leonard Bernstein döneminde hissedilen değişim ruhunu bugüne kadar korudu. “Bernstein ve Celibidache gibi sanatçılar yıldız olarak değil, müziği doğayla doğrudan bağlantılı olarak deneyimlemek isteyen insanlar ve müzisyenler olarak geldiler. Bu, o zamanlar dünyada neredeyse benzersizdi.
Hope, virtüözlerin konserden önce buluştuğu Wotersen’deki sözde sanatçı mutfağını özellikle etkileyici buldu. “Tereyağlı ve ufalanmış kekler servis edildi. Bir keresinde piyanist Svyatislav Richter’in yanında oturuyordum. Bir parça Stollen aldı ve bizimle sohbet etti. Bu insanların samimi ve gerçek olduğu ve onlarla öylece konuşabildiğiniz ilk pozitif şok deneyimiydi. Sonra dışarı çıkıp binlerce insanın önünde oynadılar,” diye coşkuyla söylüyor Hope. Seyircilerden insanlarla karşılaşmalar da olağanüstü. Hope şöyle açıklıyor: “Bir ahırda veya ahırda oynarken insanlarla mutlaka tanışırsınız, çünkü orada genellikle gerçek bir sahne arkası alanı yoktur.” o da eleştirir.”
Bu kemanın tonları ruha dokunuyor
Hope’un kendi müzik hayatındaki yolculuğu, kemancının iki solo akşamından festival orkestrası ile Elbphilharmonie performansına kadar tüm kadrolara kadar uzanıyor. Zaman açısından Hope’un performansları, festivalin resmi çerçevesini bile çiziyor. Daha 20 Haziran’da Elmshorn’da piyanist Alexej Botvinov ve Hope’un 2017’den beri şefliğini yaptığı San Francisco’dan New Century Oda Orkestrası ile bir başlangıç vardı. Festivalin resmi kapanışından iki hafta sonra ise Hope yönetimindeki ikinci orkestra Zürih Oda Orkestrası ile Flensburg ve Brunsbüttel’de konserler verilecek. Hope’un pandemi döneminde ilk kez oturma odasında ProArte serisi “hope@home” için müzik yaptığı Zürihli müzisyenler ve tromboncu Nils Landgren ile birlikte, başlangıçta Husum ve Stade’de iki konser verecek. Temmuz ayının.
Caz müzisyenleri basitçe “Katılın, gelin” derler, Hope türe olan hayranlığını açıklar ve etkileşimi şöyle anlatır: “Bu cehalet unsuru, diğeri birdenbire büyük bir başka yöne gittiğinde, son derece heyecan vericidir”, diye açıklıyor Hope. etkileşim. İki müzisyenin performansını duyan herkes, aynı yeteneğin yarattığı ender bir uyumu fark edecektir. Çünkü Hope, Guarneri del Gesù’nun atölyesinden 1742’den kalma kemanını çalsa da Landgren’in Yamaha’ya özel yaptığı kırmızı trombonu, çok farklı tonlarıyla dinleyicilerinin ruhuna dokunuyor. Kişiden kişiye bu bağlantı hem ticari markadır.
İrlanda köklerine “İrlanda Halk Gecesi”
Sanatçı, İrlanda köklerine birkaç program ayırdı. Temmuz ortasında Nieblum auf Föhr, Rellingen ve Marne’de “İrlanda Kökleri” başlığı altında Rönesans’tan geç Barok’a dört yüzyıl boyunca bir yolculuk sundu. “İrlanda Halk Gecesi”nde Hope, Emerald Isle’dan bir ihracat hiti olan Lúnasa topluluğu ile çalıyor. Grup, yaratıcı aranjmanlarda geleneksel enstrümanlarla türküler çalıyor.
Hope, klasik müzik hayranları için ABD’li opera yıldızı Thomas Hampson’la edebiyat ve müzik akşamlarında çalıştı; Oyuncu Sebastian Koch’la oynadığı “Cennet” başlığı altında keman ve Ovid, Goethe, Nietzsche ve Dostojewski’nin metinleri duyuluyor. Hope’un bir başka odak noktası erken dönem müzik eğitimidir. Kemancı, “Ben her zaman çocuk konserleri veririm ve çocuk programları geliştiririm” diyor, “çünkü çocukları müzikle buluşturmaktan daha güzel bir şey yoktur.” Bu, diğer şeylerin yanı sıra “Paddington Bear’s First Concert” konserinde programa da yansımıştır. “. 9 Temmuz’da Kiel’deki atölyede 80 genç kemancıyla müzik yapmak, tamamen genç yetenekleri teşvik etmekle ilgili.
Festivalin ikinci odak noktası Londra
Festival programının ikinci odak noktası Londra. Program, Hope’un NDR Radiophilharmonie ile birlikte Paul Daniel yönetiminde düzenlediği “London Proms”u içeriyor. Neumünster’deki Holstenhallen’deki ilk görünümünde kemancı, Kuzey Almanların Londra’ya yakınlık duyacağını umuyor. SHMF geleneksel olarak Alan Gilbert yönetimindeki NDR Elbphilharmonie Orkestrası tarafından 1 Temmuz’da Lübeck’teki Müzik ve Kongre Salonu’nda açılacak. Felix Mendelssohn’un Elijah performansı, Daniel Hope’un SHMF’ye kapsamlı katkısını tamamlayan 197 heyecan verici konserin ilkidir.