Seçiminin EV'ler için anlamı nedir?

kamil şeker

New member
GM'nin çeşitli tamamen elektrikli kamyonlar ve SUV'lar üretmek üzere tesisi tamamen yenilemek için 2,2 milyar dolarlık devasa yatırımı açıklamasından iki yıldan kısa bir süre sonra, üretim artık eski Detroit-Hamtramck montaj tesisinde başlayacak.

Fotoğraf: General Motors adına Jeffrey Sauger


DETROIT – Başkan seçilen Donald Trump'ın Başkan Yardımcısı Kamala Harris'e karşı kazandığı zaferin ABD elektrikli araç endüstrisini belirsizlik dönemine sokması bekleniyor.

Eski başkanın liderliğindeki Cumhuriyetçiler, elektrikli araçları büyük ölçüde kınadı ve bunların tüketicilere dayatıldığını iddia etti. Trump, Çevre Koruma Ajansı kapsamındaki birçok araç emisyon standardını geri alma veya ortadan kaldırma sözünün yanı sıra Biden yönetiminin 2022 Enflasyonu Azaltma Yasası gibi araçların üretimini ve benimsenmesini teşvik etme teşviklerini de geri alma sözü verdi.

Otomobil endüstrisinin içindeki kişiler ve diğer yetkililer, Trump'ın IRA'yı tamamen temizlemesinin zor olacağını, ancak elektrikli araç sübvansiyonlarını idari emirler veya diğer politika eylemleri yoluyla boşa çıkarabileceğini veya sınırlandırabileceğini söyledi.

Birçok kişi, Trump'ın şirketler için endüstriyel üretim kredilerini hedeflemek yerine, şu anda elektrikli araç alımı için 7.500 dolara kadar teklif veren federal tüketici kredilerini hedeflemesini beklediklerini söyledi.

Kurucu ortak ve eşbaşkan David Rubenstein, “IRA'da muhtemelen bazı ayarlamalar yapılacak… IRA'nın ortadan kalkacağını düşünmüyorum” dedi. Carlyle Grubu yatırım firması Çarşamba günü CNBC'ye söyledi. “İçinde Cumhuriyetçilerin ve Demokratların beğeneceğini düşündüğüm bazı güzel şeyler var.”


IRA kapsamında EV üretimine yönelik yatırımların çoğu Ohio, Güney Carolina ve Georgia gibi Cumhuriyetçi eyaletlerde gerçekleşiyor.

Otomotiv yöneticileri de yatırım kararlarını Beyaz Saray'ın kimin elinde olduğuna göre vermediklerini, ancak yeni yönetimlerle birlikte doğal ayarlamalar yapıldığını hemen söylüyorlar.

Grup başkan yardımcısı David Christ, “Ne zaman bir yönetim değişikliği olsa, sektör için ilginç bir zamandır çünkü yeni politikalar ve düzenlemelerden geçmemiz ve yeni insanlara kim olduğumuz ve ne yaptığımız konusunda bilgi vermemiz gerekiyor” dedi. genel müdürü toyota Kuzey Amerika Bölümü, Çarşamba günü Detroit yakınlarındaki Otomotiv Basın Birliği etkinliğinde söyledi. “Yönetimler bazen her dört yılda bir değişir, bu nedenle stratejide pek fazla değişiklik yapmıyoruz.”

Kazananlar ve kaybedenler?


Birkaç Wall Street analisti, eski otomobil üreticilerinin, özellikle de “Detroit” şirketlerinin, olduğu yönünde spekülasyonlarda bulundu. Genel Motorlar, Ford Motorlu ve Chrysler'in ebeveyni Stellantis – ikinci Trump döneminin ve Cumhuriyetçilerin Kongre üzerindeki kontrolünün en büyük kazananları olacak.

BofA Securities analisti John Murphy Çarşamba günkü yatırımcı notunda, “F ve GM'yi Trump yönetiminden başlıca yararlananlar olarak görüyoruz” dedi. “Mevcut çevre rejimi, mirasın temel faaliyet alanı üzerinde baskı oluşturacaktır [automakers, trucks,] Hızlı bir şekilde elektrikli araç portföyüne geçerken, on yılın sonuna kadar karbondan arındırmayı hedefliyoruz.”

GM'nin “tamamen elektrikli bir gelecek” ve yakın vadede kârlı bir EV işi yapma arzusu büyük ölçüde federal vergi kredilerine bağlıdır.

Analistler EV girişimlerini şöyle belirtmişti: Rivian Otomotiv Ve Lucid Grubu Demokratların galibiyetinden daha fazla fayda sağlayacak.

Japon otomobil üreticisi hibrit araçlara kıyasla tamamen elektrikli modellere yatırım yapma konusunda yavaş davrandığından, EV düzenlemeleri azaltılır veya ortadan kaldırılırsa Toyota da kazanan olabilir.

Çarşamba günü GM ve Ford hisseleri yükselişteyken, ABD'de önemli sorunlar yaşayan Toyota ve Stellantis hisseleri biraz düşüş yaşadı. Lucid ve Rivian sırasıyla %8 ve %10 düşüş yaşadı.

Hisse senedi grafiği simgesi







Başkan seçilen Donald Trump'ın zaferinden sonra otomobil üreticilerinin hisseleri.


Aykırı bir örnek ABD elektrikli araç lideridir Tesla'nın. CEO Elon Musk, milyarderi hükümetin verimlilik çarı haline getirmeyi tartışan Trump için hareketli eyaletlerde yoğun bir kampanya yürüttü.

Tesla'nın hisseleri yüzde 13 arttı ve daha önce 52 haftanın en yüksek seviyesine ulaştı.

Murphy, “RIVN ve LCID'nin zor durumda olduğunu görüyoruz, bu da büyük ölçüde hisse senetlerine yansıyor” dedi. “TSLA için anlamlı sorunlar beklemiyoruz çünkü zaten kârlılığa ulaştı ve daha geniş kitleler için cazip olabilecek daha fazla giriş seviyesi ürün sunacak.”

Haberler ve diğer bazı medya kuruluşlarının Trump'ın seçilmesi yönünde çağrıda bulunmasının ardından birçok otomobil üreticisi yorum talebine hemen geri dönüş yapmadı.

Hem Ford hem de GM, Çarşamba günü yaptıkları ayrı açıklamalarda, Trump'ı ve hükümetin her kademesinden yeni seçilen yetkilileri tebrik etti.

Ford, “9,7 milyon Amerikalının işini destekleyen ve ekonomiye her yıl 1 trilyon dolardan fazla katkı sağlayan ABD otomotiv endüstrisini güçlendirecek politikalar üzerinde yeni Yönetim ve Kongre ile birlikte çalışmayı sabırsızlıkla bekliyoruz” dedi.

GM, “ABD'nin hem Amerikalı işçilerin hem de tüketicilerin yararına olacak şekilde teknoloji ve yenilik alanında dünyaya liderlik etmeye devam etmesini sağlamak için Gelecek Dönem Başkanı, Kongre ve tüm seçilmiş yetkililerle birlikte çalışmayı tebrik ediyor ve sabırsızlıkla bekliyoruz” dedi.

Kaliforniya EV talimatları


Trump'ın ayrıca, tamamen elektrikli araçların satışına ilişkin gereklilikler de dahil olmak üzere kendi araç emisyon standartlarını belirleyen Kaliforniya ve diğer eyaletlerle de mücadeleyi yeniden başlatması bekleniyor.

2022 yılı “Gelişmiş Temiz Arabalar II” düzenlemeleri kapsamındaki mevcut gereklilikler, gelecek yıl piyasaya sürülmeye başlanacak 2026 model yılı araçların %35'inin sıfır emisyonlu araçlar olmasını gerektiriyor. Pilli elektrikli, yakıt hücreli ve bir dereceye kadar şarjlı hibrit elektrikli araçlar sıfır emisyonlu olarak nitelendiriliyor.

Otomotiv yetkilileri, seçimden önce Beyaz Saray'ı kimin kazandığına bakılmaksızın birçok otomobil üreticisinin yetkilerin ertelenmesi için baskı yapacağını söyledi.

Kaliforniya Hava Kaynakları Kurulu 12 eyaletin ve Washington DC'nin kuralları kabul ettiğini bildirdi; ancak bunların yaklaşık yarısı 2027 model yılından itibaren bunu yaptı. Bunlar, Kaliforniya eyaletindeki yeni araç satışlarının %100'ünün 2035 yılına kadar sıfır emisyonlu modeller olmasını gerektiren CARB'ın Gelişmiş Temiz Arabalar düzenlemelerinin bir parçasıdır.

ABD'de faaliyet gösteren büyük otomobil üreticilerinin çoğunu temsil eden bir ticaret birliği ve lobi grubu olan Alliance for Automotive Innovation'a göre, elektrikli araçlar bu yıldan itibaren yalnızca 11 eyalette ve Columbia Bölgesi'nde yerel pazar paylarının %10 veya daha fazlasını oluşturdu.

Otomotiv yöneticileri ve sektör uzmanları ayrıca Trump'ın 2027-2031 model yılları için Kurumsal Ortalama Yakıt Ekonomisi veya CAFE standartlarını geri alabileceğini veya dondurabileceğini düşünüyor.

CNBC PRO'nun bu içgörülerini kaçırmayın