kamil şeker
New member
ADonanma ve endüstriden önceki konuşmacılar, Perşembe günü Hamburg’da Bundeswehr Tedarik Ofisi’nin yeni Başkanı BAAINBw’yi son derece samimi bir şekilde karşıladılar. Bunun en az üç nedeni vardı: Bir yandan, Annette Lehnigk-Emden ilk gemi vaftizini randevusundan sadece bir hafta sonra tamamladı. Hamburg’daki Blohm+Voss’ta yeni korvete “Emden” adını güneşli bir törenle verdi.
İkincisi, aynı isme sahip olmaları tesadüf değil: Lehnigk-Emden’in büyük büyükbabası, İmparatorluk Donanmasının en ünlü gemilerinden biri olan 1. Dünya Savaşı sırasında hafif kruvazör “Emden”de denizci olarak görev yapmıştı. Son ek daha sonra aileye fahri unvan olarak verildi.
Ancak üçüncü neden, halk için en önemli neden olabilir: Lehnigk-Emden, Bundeswehr için satın alma projelerinin eskisinden daha hızlı, daha etkin ve daha uygun maliyetli bir şekilde organize edilmesini sağlamalıdır. Bu projelerin en karmaşık olanı, düzenli olarak uzun yıllar süren büyük askeri gemi, korvet, fırkateyn ve denizaltı alımlarıdır. Geçen hafta, Federal Savunma Bakanı Boris Pistorius’un (SPD), BAAINBw’nin yeniden başlatılması umulan için tüm yerlerden Lehnigk-Emden’i atamış olması büyük bir şaşkınlığa neden oldu. Avukat, 1991’den beri ofisin selefi için çalışıyordu ve 2019’dan beri hantal ve bürokratik olduğu düşünülen BAAINBw’nin Başkan Yardımcısı.
ayrıca oku
Askeri tersaneler ve satın alma ofisi arasında daha iyi işbirliği, her iki taraf için de çok önemlidir. Donanma gemi yapımı, giderek Alman gemi inşa endüstrisinin temel dayanağı haline geliyor. Hamburg’da, açık deniz gemileri için son iki tersane olan Blohm+Voss ve Norderwerft, Lürssen Group’un Bremen’deki deniz bölümü olan Naval Vessels Lürssen’e (NVL) aittir. Blohm+Voss, NVL ve ortak tersaneleri için korvetler ve daha büyük firkateynler için nihai montaj merkeziyken, Norderwerft askeri gemilerin onarımı için kullanılıyor.
“Gemi inşası uluslararası önem kazanıyor. Bunun güvenlik politikası nedenleri var ama aynı zamanda enerji tedarikimizin büyük bir bölümünü denizdeki açık deniz rüzgar çiftliklerine kaydırıyor olmamızla da ilgili” dedi. “Gelecekte Almanya ve Avrupa’da güçlü gemi inşa kapasitelerine ihtiyacımız olmaya devam edecek. Donanma gemi inşası bunun önemli bir parçası.”
Mecklenburg-Batı Pomeranya’daki üç MV tersanesinin iflas etmesinden sonra, tersanelerden ikisi şimdi donanmaya yöneliyor: ThyssenKrupp Marine Systems (TKMS), Wismar’daki tersaneyi satın aldı ve muhtemelen orada da denizaltılar inşa etmek istiyor. gelecek. Rostock-Warnemünde’deki tersane federal hükümet tarafından devralındı ve onu yeni bir deniz cephaneliğine, Alman Donanması ve müttefik donanmalarının gemileri için bir onarım sahasına dönüştürdü.
Bir sonraki küçük korvet serisi başlangıç bloklarında
Papenburg’daki Meyer tersanesi, bir deniz tankerinin inşasıyla askeri gemi yapımına yeniden giriyor. Flensburg’daki FSG de bu pazar segmentinde yeniden aktif olmak istiyor. Alman tersanelerindeki yaklaşık 14.000 daimi çalışandan en az 6.000’i teknolojik olarak son derece gelişmiş askeri gemi inşasında, yaklaşık 3.600’ü Kiel’deki TKMS’de, 1.500’ü NVL’nin çeşitli Kuzey Almanya donanma tersanelerinde ve yaklaşık 1.000’i Kiel’deki Alman Tersanelerinde çalışıyor.
ayrıca oku
Lehnigk-Emden Perşembe günü yaptığı açıklamada, üçüncü parti olarak adlandırılan bir sonraki küçük korvet serisinin “zaten başlangıç bloklarında” olduğunu duyurdu. NVL Genel Müdürü Tim Wagner daha önce WELT’e şunları söylemişti: “Bundeswehr Tedarik Ofisinden K130 korvetinin on birinci teknesi ve diğer dört seçenek için teklif sunmamız yönünde bir talep aldık. ARGE K130 konsorsiyumunda şu anda ikinci parti olarak adlandırılan K130’dan altı ila on tekne inşa ediyoruz. Şu anda, ek botların finansmanının Alman silahlı kuvvetleri için özel fondan mı yoksa alt plan 14’ten mi, yani normal savunma bütçesinden mi geleceğini bilmiyoruz. ARGE olarak yaza kadar teklif vermek istiyoruz” dedi.
İkinci partinin beş korveti, şu anda Blohm+Voss’ta son montaj için çeşitli ekipman durumlarında bulunuyor. Ön gemiler Kiel’deki Alman Tersanelerinde, kıç gemiler Wolgast’taki NVL tersanesinde üretildi. Federal hükümet beş korvetin siparişini iki milyar avroya vermişti. Üçüncü partinin maliyeti şu anda bilinmiyor: “K130’u köklü bir seri üretimde en son teknolojiyle sunabiliriz. Mevcut üretimlerden bireysel silahlanma projelerinde daha yüksek miktarları hızlı bir şekilde gerçekleştirmek için özel fonun arkasındaki mantık da budur” dedi.
ayrıca oku
Korvetlerin inşasına paralel olarak yeni F126 nesli fırkateynlerin çelik üretimine de yıl sonunda başlanacak. F126’nın genel yüklenicisi ve tasarımcısı, Hollandalı donanma tersane şirketi Damen Naval’dır. Korvetlerde olduğu gibi, F126’nın baş kasarası Kiel’deki Alman Tersanelerinden ve kıç tarafı Wolgast’taki NVL’den geliyor. Hamburg’da, fırkateynler nihayet Donanmanın test sürüşleri için monte edilir, donatılır ve bakımları yapılır.
Alman Donanması, Avrupa işbirliğinden çok yüksek beklentilere sahip değil
Alman donanma tersane endüstrisi, birkaç yıl önce yabancı bir şirketin dört F126 inşa etmesi için 4 milyar Euro’luk projeyi almasına çok üzülmüştü. Endüstrinin baskısı altında, o sırada federal hükümet, 2020’de su üstü deniz gemilerinin inşasını “anahtar teknoloji” olarak ilan etti. Kiel’deki ThyssenKrupp Deniz Sistemleri’ndeki denizaltıların inşası zaten bu statüye sahipti. Böyle bir sınıflandırmaya sahip silahlanma projeleri, yurtdışındaki müteahhitlere verilmeyebilir veya en azından tedarik sürecinde çok yüksek engellerle karşılaşılabilir.
ayrıca oku
donanma silahlanma projesi
Ne Almanya’daki yüzey deniz gemileri için pazar lideri olan NVL – ne de Alman Donanması, askeri gemi inşasında Avrupa işbirliğinden yüksek beklentilere sahip değil. Rostock’taki deniz komutanlığında Alman filosunun operasyonlarını koordine eden Flotilla Amirali Christian Meyer WELT, Almanya ile Norveç arasında denizaltı inşasında mevcut işbirliğinin ille de buna bir model teşkil etmediğini söyledi: “Avrupa’nın gereklilikleri donanmalar çok farklı Operasyonel ve kullanım konseptleri ve mürettebat güçleri açısından, öngörülen savaş gemileriyle ne yapmak istediğinize yönelik olarak” dedi. “Ülkeler arasında örtüşmeler varsa bu iyi, denizaltı inşaatı örneği bunu açıkça ortaya koyuyor. Ama harekat alanını, araçları her zaman misyon belirliyor. Ve böyle bir kavşak bulunamazsa filo işletmecisi olarak her zaman derim ki, o zaman bulunmaz.”
Messereschmidt, IG Metall’in bakış açısına göre, askeri gemi inşasında daha güçlü bir işbirliğinin “özellikle Kuzey Avrupa’da, Hollanda, Almanya, Danimarka, Norveç ve belki ayrıca İsveç ve Finlandiya ile muhtemelen gerçekçi ve mantıklı” olacağını söylüyor. “Kuzey Avrupa’da askeri gemi inşası esas olarak özel ellerdedir. Fransa, İspanya ve İtalya’da ise devlete ait tersaneler bu işe hakim.”
ayrıca oku
IG Metall, Almanya’nın en büyük askeri tersanesi TKMS’nin ThyssenKrup grubu tarafından olası satışını veya kısmi satışını eleştiriyor: “Federal hükümet, genel olarak Almanya’daki denizcilik sektörüne daha fazla dikkat etmeli ve buna kesinlikle izin vermememiz gereken gemi yapımı da dahildir. bizim elimizde.” , Messerschmidt diyor. “Donanma gemi inşa endüstrisi yeniden düzenlenirse – özellikle TKMS ve ThyssenKrupp tarafından olası bir kısmi satış açısından – federal hükümet, Almanya’nın güvenlik politikasını ve aynı zamanda gemi inşa teknolojisini korumak için böyle bir şirkete engelleyici bir azınlığa sahip olmak zorunda kalacak. çıkarlarını korumaktır.”
İkincisi, aynı isme sahip olmaları tesadüf değil: Lehnigk-Emden’in büyük büyükbabası, İmparatorluk Donanmasının en ünlü gemilerinden biri olan 1. Dünya Savaşı sırasında hafif kruvazör “Emden”de denizci olarak görev yapmıştı. Son ek daha sonra aileye fahri unvan olarak verildi.
Ancak üçüncü neden, halk için en önemli neden olabilir: Lehnigk-Emden, Bundeswehr için satın alma projelerinin eskisinden daha hızlı, daha etkin ve daha uygun maliyetli bir şekilde organize edilmesini sağlamalıdır. Bu projelerin en karmaşık olanı, düzenli olarak uzun yıllar süren büyük askeri gemi, korvet, fırkateyn ve denizaltı alımlarıdır. Geçen hafta, Federal Savunma Bakanı Boris Pistorius’un (SPD), BAAINBw’nin yeniden başlatılması umulan için tüm yerlerden Lehnigk-Emden’i atamış olması büyük bir şaşkınlığa neden oldu. Avukat, 1991’den beri ofisin selefi için çalışıyordu ve 2019’dan beri hantal ve bürokratik olduğu düşünülen BAAINBw’nin Başkan Yardımcısı.
ayrıca oku
Askeri tersaneler ve satın alma ofisi arasında daha iyi işbirliği, her iki taraf için de çok önemlidir. Donanma gemi yapımı, giderek Alman gemi inşa endüstrisinin temel dayanağı haline geliyor. Hamburg’da, açık deniz gemileri için son iki tersane olan Blohm+Voss ve Norderwerft, Lürssen Group’un Bremen’deki deniz bölümü olan Naval Vessels Lürssen’e (NVL) aittir. Blohm+Voss, NVL ve ortak tersaneleri için korvetler ve daha büyük firkateynler için nihai montaj merkeziyken, Norderwerft askeri gemilerin onarımı için kullanılıyor.

“Gemi inşası uluslararası önem kazanıyor. Bunun güvenlik politikası nedenleri var ama aynı zamanda enerji tedarikimizin büyük bir bölümünü denizdeki açık deniz rüzgar çiftliklerine kaydırıyor olmamızla da ilgili” dedi. “Gelecekte Almanya ve Avrupa’da güçlü gemi inşa kapasitelerine ihtiyacımız olmaya devam edecek. Donanma gemi inşası bunun önemli bir parçası.”
Mecklenburg-Batı Pomeranya’daki üç MV tersanesinin iflas etmesinden sonra, tersanelerden ikisi şimdi donanmaya yöneliyor: ThyssenKrupp Marine Systems (TKMS), Wismar’daki tersaneyi satın aldı ve muhtemelen orada da denizaltılar inşa etmek istiyor. gelecek. Rostock-Warnemünde’deki tersane federal hükümet tarafından devralındı ve onu yeni bir deniz cephaneliğine, Alman Donanması ve müttefik donanmalarının gemileri için bir onarım sahasına dönüştürdü.
Bir sonraki küçük korvet serisi başlangıç bloklarında
Papenburg’daki Meyer tersanesi, bir deniz tankerinin inşasıyla askeri gemi yapımına yeniden giriyor. Flensburg’daki FSG de bu pazar segmentinde yeniden aktif olmak istiyor. Alman tersanelerindeki yaklaşık 14.000 daimi çalışandan en az 6.000’i teknolojik olarak son derece gelişmiş askeri gemi inşasında, yaklaşık 3.600’ü Kiel’deki TKMS’de, 1.500’ü NVL’nin çeşitli Kuzey Almanya donanma tersanelerinde ve yaklaşık 1.000’i Kiel’deki Alman Tersanelerinde çalışıyor.
ayrıca oku

Lehnigk-Emden Perşembe günü yaptığı açıklamada, üçüncü parti olarak adlandırılan bir sonraki küçük korvet serisinin “zaten başlangıç bloklarında” olduğunu duyurdu. NVL Genel Müdürü Tim Wagner daha önce WELT’e şunları söylemişti: “Bundeswehr Tedarik Ofisinden K130 korvetinin on birinci teknesi ve diğer dört seçenek için teklif sunmamız yönünde bir talep aldık. ARGE K130 konsorsiyumunda şu anda ikinci parti olarak adlandırılan K130’dan altı ila on tekne inşa ediyoruz. Şu anda, ek botların finansmanının Alman silahlı kuvvetleri için özel fondan mı yoksa alt plan 14’ten mi, yani normal savunma bütçesinden mi geleceğini bilmiyoruz. ARGE olarak yaza kadar teklif vermek istiyoruz” dedi.
İkinci partinin beş korveti, şu anda Blohm+Voss’ta son montaj için çeşitli ekipman durumlarında bulunuyor. Ön gemiler Kiel’deki Alman Tersanelerinde, kıç gemiler Wolgast’taki NVL tersanesinde üretildi. Federal hükümet beş korvetin siparişini iki milyar avroya vermişti. Üçüncü partinin maliyeti şu anda bilinmiyor: “K130’u köklü bir seri üretimde en son teknolojiyle sunabiliriz. Mevcut üretimlerden bireysel silahlanma projelerinde daha yüksek miktarları hızlı bir şekilde gerçekleştirmek için özel fonun arkasındaki mantık da budur” dedi.
ayrıca oku

Korvetlerin inşasına paralel olarak yeni F126 nesli fırkateynlerin çelik üretimine de yıl sonunda başlanacak. F126’nın genel yüklenicisi ve tasarımcısı, Hollandalı donanma tersane şirketi Damen Naval’dır. Korvetlerde olduğu gibi, F126’nın baş kasarası Kiel’deki Alman Tersanelerinden ve kıç tarafı Wolgast’taki NVL’den geliyor. Hamburg’da, fırkateynler nihayet Donanmanın test sürüşleri için monte edilir, donatılır ve bakımları yapılır.
Alman Donanması, Avrupa işbirliğinden çok yüksek beklentilere sahip değil
Alman donanma tersane endüstrisi, birkaç yıl önce yabancı bir şirketin dört F126 inşa etmesi için 4 milyar Euro’luk projeyi almasına çok üzülmüştü. Endüstrinin baskısı altında, o sırada federal hükümet, 2020’de su üstü deniz gemilerinin inşasını “anahtar teknoloji” olarak ilan etti. Kiel’deki ThyssenKrupp Deniz Sistemleri’ndeki denizaltıların inşası zaten bu statüye sahipti. Böyle bir sınıflandırmaya sahip silahlanma projeleri, yurtdışındaki müteahhitlere verilmeyebilir veya en azından tedarik sürecinde çok yüksek engellerle karşılaşılabilir.
ayrıca oku

donanma silahlanma projesi
Ne Almanya’daki yüzey deniz gemileri için pazar lideri olan NVL – ne de Alman Donanması, askeri gemi inşasında Avrupa işbirliğinden yüksek beklentilere sahip değil. Rostock’taki deniz komutanlığında Alman filosunun operasyonlarını koordine eden Flotilla Amirali Christian Meyer WELT, Almanya ile Norveç arasında denizaltı inşasında mevcut işbirliğinin ille de buna bir model teşkil etmediğini söyledi: “Avrupa’nın gereklilikleri donanmalar çok farklı Operasyonel ve kullanım konseptleri ve mürettebat güçleri açısından, öngörülen savaş gemileriyle ne yapmak istediğinize yönelik olarak” dedi. “Ülkeler arasında örtüşmeler varsa bu iyi, denizaltı inşaatı örneği bunu açıkça ortaya koyuyor. Ama harekat alanını, araçları her zaman misyon belirliyor. Ve böyle bir kavşak bulunamazsa filo işletmecisi olarak her zaman derim ki, o zaman bulunmaz.”
Messereschmidt, IG Metall’in bakış açısına göre, askeri gemi inşasında daha güçlü bir işbirliğinin “özellikle Kuzey Avrupa’da, Hollanda, Almanya, Danimarka, Norveç ve belki ayrıca İsveç ve Finlandiya ile muhtemelen gerçekçi ve mantıklı” olacağını söylüyor. “Kuzey Avrupa’da askeri gemi inşası esas olarak özel ellerdedir. Fransa, İspanya ve İtalya’da ise devlete ait tersaneler bu işe hakim.”
ayrıca oku

IG Metall, Almanya’nın en büyük askeri tersanesi TKMS’nin ThyssenKrup grubu tarafından olası satışını veya kısmi satışını eleştiriyor: “Federal hükümet, genel olarak Almanya’daki denizcilik sektörüne daha fazla dikkat etmeli ve buna kesinlikle izin vermememiz gereken gemi yapımı da dahildir. bizim elimizde.” , Messerschmidt diyor. “Donanma gemi inşa endüstrisi yeniden düzenlenirse – özellikle TKMS ve ThyssenKrupp tarafından olası bir kısmi satış açısından – federal hükümet, Almanya’nın güvenlik politikasını ve aynı zamanda gemi inşa teknolojisini korumak için böyle bir şirkete engelleyici bir azınlığa sahip olmak zorunda kalacak. çıkarlarını korumaktır.”