kamil şeker
New member
2025 Ram 1500 Ramcharger Tungsten
Veri deposu
DETROIT — Stellantis Çarşamba günü yaptığı açıklamada, otomobil üreticisinin EV'lerin beklenenden daha yavaş benimsenmesiyle karşı karşıya kalması ve rakiplerin elektrikli kamyonlardan kar elde etme mücadelesi vermesi nedeniyle, tamamen elektrikli Ram alımını 2025'ten 2026'ya daha da erteleyeceğini söyledi.
Şirket, bu yıldan itibaren zaten ertelenen tam akülü elektrikli modeli erteleme kararının, kamyonun Ramcharger adı verilen ve EV teknolojileriyle birleştirilmiş bir gaz motoruna sahip elektrikli menzili genişletilmiş versiyonuna öncelik verilmesine yardımcı olacağını söyledi.
Ram, yaptığı açıklamada, “Ramcharger'ı ilk olarak piyasaya sürme kararı, yoğun tüketici ilgisinden, teknolojideki rekabet avantajının korunmasından ve yarım tonluk BEV pikaplara yönelik endüstri talebinin yavaşlamasından kaynaklandı” dedi.
Stellantis, Ramcharger'ın 2025'in ilk yarısında müşteri siparişlerine açık olacağını, ardından 2026'da Ram 1500 REV'in piyasaya sürüleceğini söyledi.
Önceliklerdeki değişiklik, Ram CEO'su Tim Kuniskis'in, Stellantis CEO'su Carlos Tavares'in şirketten ayrılmasının da dahil olduğu yönetim değişikliğinin ardından bu ayın başında geri dönmesinden bu yana duyurulan ilk büyük değişiklik oldu.
Kuniskis, otomobil üreticisine geri dönmeden önce Mayıs ayında Stellantis'ten emekli olmuştu. Bu ayın başlarında, bu yılın üçüncü çeyreğinde satışlarında %24'lük bir düşüş bildiren zor durumdaki marka için değişiklik beklendiğini söyledi.
Dodge Brand Stellantis'in CEO'su Tim Kuniskis, Dodge Charger Daytona SRT Concept tamamen elektrikli kas arabasını 17 Ağustos 2022'de Pontiac, Michigan'da düzenlenen M1 Concourse'da Dodge'un Hız Haftası sırasında düzenlenen dünya tanıtımında tanıttı.
Bill Pugliano | Getty Images
Şirkete döndükten bir gün sonra kısa bir medya toplantısında, “Buraya gelip bazı sesli aramaları yapmamak için yedek kulübesinden inmedim, bu yüzden bizi izlemeye devam edin. Daha fazlası da gelecek” dedi.
Kuniskis, markanın satışlarıyla ilgili mevcut sorunları, yeniden tasarlanan Ram 1500 modelinin beklenenden yavaş piyasaya sürülmesinin yanı sıra yakında çıkacak ağır hizmet kamyonlarındaki gecikmelere bağladı.
Ramcharger pikapından markanın “Goldilocks kamyonu” olarak söz eden Kuniskis, “Her geçen gün daha iyiye gidiyor, ancak yapacak çok işimiz var” dedi; güç, menzil ve yeteneklerin doğru karışımına denk geliyordu.
Ramcharger, “genişletilmiş menzilli elektrikli araç” veya EREV olarak bilinir. Bataryası bitene ve 27 galonluk, 3,6 litrelik V6 motorla çalışan elektrikli yerleşik jeneratör araca güç sağlamak için devreye girene kadar sıfır emisyonlu bir EV olarak çalışabilir.
Stellantis, Ramcharger'ın menzilinin, gaz motoru ve 130 kilovatlık elektrik jeneratöründen gelen genişletilmiş menzil gücü olmadan tam olarak şarj edildiğinde, 92 kilovat saatlik bir batarya ile çalıştırılan 145 mil dahil olmak üzere, 690 mil kadar olacağını tahmin ediyor.
CNBC PRO'nun bu içgörülerini kaçırmayın
Veri deposu
DETROIT — Stellantis Çarşamba günü yaptığı açıklamada, otomobil üreticisinin EV'lerin beklenenden daha yavaş benimsenmesiyle karşı karşıya kalması ve rakiplerin elektrikli kamyonlardan kar elde etme mücadelesi vermesi nedeniyle, tamamen elektrikli Ram alımını 2025'ten 2026'ya daha da erteleyeceğini söyledi.
Şirket, bu yıldan itibaren zaten ertelenen tam akülü elektrikli modeli erteleme kararının, kamyonun Ramcharger adı verilen ve EV teknolojileriyle birleştirilmiş bir gaz motoruna sahip elektrikli menzili genişletilmiş versiyonuna öncelik verilmesine yardımcı olacağını söyledi.
Ram, yaptığı açıklamada, “Ramcharger'ı ilk olarak piyasaya sürme kararı, yoğun tüketici ilgisinden, teknolojideki rekabet avantajının korunmasından ve yarım tonluk BEV pikaplara yönelik endüstri talebinin yavaşlamasından kaynaklandı” dedi.
Stellantis, Ramcharger'ın 2025'in ilk yarısında müşteri siparişlerine açık olacağını, ardından 2026'da Ram 1500 REV'in piyasaya sürüleceğini söyledi.
Önceliklerdeki değişiklik, Ram CEO'su Tim Kuniskis'in, Stellantis CEO'su Carlos Tavares'in şirketten ayrılmasının da dahil olduğu yönetim değişikliğinin ardından bu ayın başında geri dönmesinden bu yana duyurulan ilk büyük değişiklik oldu.
Kuniskis, otomobil üreticisine geri dönmeden önce Mayıs ayında Stellantis'ten emekli olmuştu. Bu ayın başlarında, bu yılın üçüncü çeyreğinde satışlarında %24'lük bir düşüş bildiren zor durumdaki marka için değişiklik beklendiğini söyledi.
Dodge Brand Stellantis'in CEO'su Tim Kuniskis, Dodge Charger Daytona SRT Concept tamamen elektrikli kas arabasını 17 Ağustos 2022'de Pontiac, Michigan'da düzenlenen M1 Concourse'da Dodge'un Hız Haftası sırasında düzenlenen dünya tanıtımında tanıttı.
Bill Pugliano | Getty Images
Şirkete döndükten bir gün sonra kısa bir medya toplantısında, “Buraya gelip bazı sesli aramaları yapmamak için yedek kulübesinden inmedim, bu yüzden bizi izlemeye devam edin. Daha fazlası da gelecek” dedi.
Kuniskis, markanın satışlarıyla ilgili mevcut sorunları, yeniden tasarlanan Ram 1500 modelinin beklenenden yavaş piyasaya sürülmesinin yanı sıra yakında çıkacak ağır hizmet kamyonlarındaki gecikmelere bağladı.
Ramcharger pikapından markanın “Goldilocks kamyonu” olarak söz eden Kuniskis, “Her geçen gün daha iyiye gidiyor, ancak yapacak çok işimiz var” dedi; güç, menzil ve yeteneklerin doğru karışımına denk geliyordu.
Ramcharger, “genişletilmiş menzilli elektrikli araç” veya EREV olarak bilinir. Bataryası bitene ve 27 galonluk, 3,6 litrelik V6 motorla çalışan elektrikli yerleşik jeneratör araca güç sağlamak için devreye girene kadar sıfır emisyonlu bir EV olarak çalışabilir.
Stellantis, Ramcharger'ın menzilinin, gaz motoru ve 130 kilovatlık elektrik jeneratöründen gelen genişletilmiş menzil gücü olmadan tam olarak şarj edildiğinde, 92 kilovat saatlik bir batarya ile çalıştırılan 145 mil dahil olmak üzere, 690 mil kadar olacağını tahmin ediyor.
CNBC PRO'nun bu içgörülerini kaçırmayın