kamil şeker
New member
Stellantis CEO'su Carlos Tavares ve Leapmotor kurucusu ve CEO'su Zhu Jiangming, şirketleri arasındaki yeni ortaklıklarla ilgili olarak el sıkışıyor.
Stellantis
Otomobil üreticisi Stellantis İki şirkete göre, Leapmotor ile bu yılın sonlarından itibaren yeni bir ortak girişim yoluyla Çin yapımı elektrikli araçların ülke dışındaki satışlarını hızla artırmayı bekliyor.
Şirketler Salı günü yaptığı açıklamada, Eylül ayından itibaren Çin yapımı Leapmotor araçlarının satışının, Stellantis'in Fransa, İtalya, Almanya, Hollanda, İspanya, Portekiz, Belçika, Yunanistan ve Romanya'daki bayiler de dahil olmak üzere dağıtım ağları aracılığıyla başlayacağını söyledi.
Şirketler, bu pazarları 2024'ün sonlarında Orta Doğu ve Afrika, Hindistan ve Asya Pasifik ile Güney Amerika'nın takip edeceğini söyledi.
Stellantis CEO'su Carlos Tavares Salı günü, Leapmotor'un merkezinin bulunduğu Çin'in Hangzhou kentinde düzenlenen basın toplantısının ardından yaptığı açıklamada, genişleme planlarının şu anda ABD'deki dağıtımı içermediğini söyledi. Tavares, diğer nedenlerin yanı sıra, bunun kısmen Çin yapımı elektrikli araçlara yönelik yeni Amerikan tarifelerinden kaynaklandığını söyledi.
Biden yönetimi Salı günü, ithal Çin elektrikli araçlarına uygulanan tarifelerin %25'ten %100'e dört katına çıkarılması da dahil olmak üzere, milyarlarca değerindeki Çin ithalatına yönelik katı yeni tarife oranlarını duyurdu.
Tavares, “ABD pazarında çok sınırlı sayıda Çin teklifi var, dolayısıyla bu bizim için bir öncelik değil” dedi. “Avrupa'da çok şey var çünkü Avrupa'nın bu soruna çok farklı bir yaklaşımı olduğunu görüyoruz. … Görünüşe göre ABD çok güçlü bir korumacılığa gidiyor. Oysa şimdilik Avrupa'nın piyasayı elinde tuttuğunu görüyorum oldukça açık.”
Stellantis ve Leapmotor tarafından yapılan bir sunuma göre, ortak girişimin genişleme planları 2027 yılına kadar en az altı elektrikli aracı içeriyor. Şirketler, başlangıçta uygun fiyatlı araçlar olan otomobillerin Stellantis'in mevcut araç serisini tamamlayıcı nitelikte olmasının beklendiğini söyledi.
Duyuru, ABD, Avrupa ve diğer bölgelerde Çin yapımı elektrikli araçlarla ilgili jeopolitik gerilimlerin arttığı bir dönemde geldi. Otomotiv endüstrisindeki ve çevresindeki pek çok kişi, daha ucuz olan Çin yapımı araçların pazarlara akın etmesinden ve yerli üretilen elektrikli araçların fiyatını düşürmesinden korkuyor.
“Stellantis bakış açısına göre bizim konumumuz rekabet etmektir. Çinli otomobil üreticileriyle rekabet ediyoruz ve elimizden geldiğince güçlü bir şekilde rekabet ediyoruz çünkü öğrenmenin en iyi yolu bu. Şu anda içinde bulunduğumuz küresel yarışta formda kalmanın en iyi yolu bu.” bir parçası” dedi Tavares.
Tavares Salı günü yaptığı açıklamada, daha önce Stellantis'in en büyük rakipleri olarak adlandırdığı Çinli otomobil üreticilerinin, ortak girişim yardımı olsun ya da olmasın, uluslararası alanda hızla büyümelerinin beklendiğini söyledi.
Tavares, “İstesem de beğenmesem de, benimle ya da bensiz, Leapmotor yine de Avrupa'da olurdu… belki o kadar hızlı olmayabilir, belki o kadar güçlü olmayabilir ama Avrupa'ya giderlerdi” dedi Tavares. “Yaptığım şey sadece Çinli otomobil üreticilerinin yarattığı dinamiğe karşı fırsatçı olmaya çalışmak.”
Avrupa Birliği Ekim 2023'te yaptığı açıklamada, Çinli şirketlerin Eylül ayı itibarıyla Avrupa'nın tüm elektrikli araç satışlarının %8'ini oluşturduğunu ve paylarını 2025 yılına kadar %15'e çıkarabileceklerini söyledi. AB, Çinli elektrikli araçların yerel modellerin fiyatlarını yaklaşık %20 oranında düşürdüğüne inanıyor Avrupa pazarında yüzde
Çalışanlar, 26 Nisan 2023'te Çin'in Zhejiang Eyaleti, Jinhua'daki Çinli EV girişimi Leapmotor'un fabrikasında C11 elektrikli SUV'un montaj hattında çalışıyor.
VCG | Görsel Çin Grubu | Getty Images
Çin'den gelen elektrikli araç akını, Avrupa Birliği'ni sektöre hükümet desteği başlatmaya teşvik etti.
Leapmotor'un kurucusu, başkanı ve CEO'su Jiangming Zhu, yaptığı açıklamada, “Leapmotor ve Stellantis arasındaki ortaklık, yüksek düzeyde verimlilik göstererek Çin'in akıllı elektrikli araç endüstrisinin küresel entegrasyonunda yeni bir sayfa açıyor.” dedi. “Bu işbirliğinin Leapmotor'a dünya standartlarında saygın bir akıllı elektrikli araç şirketi olma yolunda ivme kazandıracağına inanıyoruz.”
Şirketler, Stellantis'in satış ağı aracılığıyla satılan ve 2026 yılına kadar 200 lokasyondan 500 lokasyona çıkması beklenen Leapmotor araçlarına ilişkin satış hacmi beklentilerini açıklamayı reddetti. Leapmotor, 2023 yılında önceki yıla göre yaklaşık %30 artışla 144.155 araç teslimatı bildirdi. yıl.
Stellantis, Leapmotor ile bu yılın başında duyurulan ortak girişimin %51'ine sahip ve buna şirketteki yaklaşık %21 hisse için Leapmotor'a 1,5 milyar avroluk bir yatırım da dahil.
Anlaşmanın bir parçası olarak Stellantis, Leapmotor ürünlerinin Büyük Çin dışında üretilmesinin yanı sıra ihracat ve satış konusunda da münhasır haklara sahip olacak.
CNBC PRO'nun bu özel etkinliklerini kaçırmayın
Stellantis
Otomobil üreticisi Stellantis İki şirkete göre, Leapmotor ile bu yılın sonlarından itibaren yeni bir ortak girişim yoluyla Çin yapımı elektrikli araçların ülke dışındaki satışlarını hızla artırmayı bekliyor.
Şirketler Salı günü yaptığı açıklamada, Eylül ayından itibaren Çin yapımı Leapmotor araçlarının satışının, Stellantis'in Fransa, İtalya, Almanya, Hollanda, İspanya, Portekiz, Belçika, Yunanistan ve Romanya'daki bayiler de dahil olmak üzere dağıtım ağları aracılığıyla başlayacağını söyledi.
Şirketler, bu pazarları 2024'ün sonlarında Orta Doğu ve Afrika, Hindistan ve Asya Pasifik ile Güney Amerika'nın takip edeceğini söyledi.
Stellantis CEO'su Carlos Tavares Salı günü, Leapmotor'un merkezinin bulunduğu Çin'in Hangzhou kentinde düzenlenen basın toplantısının ardından yaptığı açıklamada, genişleme planlarının şu anda ABD'deki dağıtımı içermediğini söyledi. Tavares, diğer nedenlerin yanı sıra, bunun kısmen Çin yapımı elektrikli araçlara yönelik yeni Amerikan tarifelerinden kaynaklandığını söyledi.
Biden yönetimi Salı günü, ithal Çin elektrikli araçlarına uygulanan tarifelerin %25'ten %100'e dört katına çıkarılması da dahil olmak üzere, milyarlarca değerindeki Çin ithalatına yönelik katı yeni tarife oranlarını duyurdu.
Tavares, “ABD pazarında çok sınırlı sayıda Çin teklifi var, dolayısıyla bu bizim için bir öncelik değil” dedi. “Avrupa'da çok şey var çünkü Avrupa'nın bu soruna çok farklı bir yaklaşımı olduğunu görüyoruz. … Görünüşe göre ABD çok güçlü bir korumacılığa gidiyor. Oysa şimdilik Avrupa'nın piyasayı elinde tuttuğunu görüyorum oldukça açık.”
Stellantis ve Leapmotor tarafından yapılan bir sunuma göre, ortak girişimin genişleme planları 2027 yılına kadar en az altı elektrikli aracı içeriyor. Şirketler, başlangıçta uygun fiyatlı araçlar olan otomobillerin Stellantis'in mevcut araç serisini tamamlayıcı nitelikte olmasının beklendiğini söyledi.
Duyuru, ABD, Avrupa ve diğer bölgelerde Çin yapımı elektrikli araçlarla ilgili jeopolitik gerilimlerin arttığı bir dönemde geldi. Otomotiv endüstrisindeki ve çevresindeki pek çok kişi, daha ucuz olan Çin yapımı araçların pazarlara akın etmesinden ve yerli üretilen elektrikli araçların fiyatını düşürmesinden korkuyor.
“Stellantis bakış açısına göre bizim konumumuz rekabet etmektir. Çinli otomobil üreticileriyle rekabet ediyoruz ve elimizden geldiğince güçlü bir şekilde rekabet ediyoruz çünkü öğrenmenin en iyi yolu bu. Şu anda içinde bulunduğumuz küresel yarışta formda kalmanın en iyi yolu bu.” bir parçası” dedi Tavares.
Tavares Salı günü yaptığı açıklamada, daha önce Stellantis'in en büyük rakipleri olarak adlandırdığı Çinli otomobil üreticilerinin, ortak girişim yardımı olsun ya da olmasın, uluslararası alanda hızla büyümelerinin beklendiğini söyledi.
Tavares, “İstesem de beğenmesem de, benimle ya da bensiz, Leapmotor yine de Avrupa'da olurdu… belki o kadar hızlı olmayabilir, belki o kadar güçlü olmayabilir ama Avrupa'ya giderlerdi” dedi Tavares. “Yaptığım şey sadece Çinli otomobil üreticilerinin yarattığı dinamiğe karşı fırsatçı olmaya çalışmak.”
Avrupa Birliği Ekim 2023'te yaptığı açıklamada, Çinli şirketlerin Eylül ayı itibarıyla Avrupa'nın tüm elektrikli araç satışlarının %8'ini oluşturduğunu ve paylarını 2025 yılına kadar %15'e çıkarabileceklerini söyledi. AB, Çinli elektrikli araçların yerel modellerin fiyatlarını yaklaşık %20 oranında düşürdüğüne inanıyor Avrupa pazarında yüzde
Çalışanlar, 26 Nisan 2023'te Çin'in Zhejiang Eyaleti, Jinhua'daki Çinli EV girişimi Leapmotor'un fabrikasında C11 elektrikli SUV'un montaj hattında çalışıyor.
VCG | Görsel Çin Grubu | Getty Images
Çin'den gelen elektrikli araç akını, Avrupa Birliği'ni sektöre hükümet desteği başlatmaya teşvik etti.
Leapmotor'un kurucusu, başkanı ve CEO'su Jiangming Zhu, yaptığı açıklamada, “Leapmotor ve Stellantis arasındaki ortaklık, yüksek düzeyde verimlilik göstererek Çin'in akıllı elektrikli araç endüstrisinin küresel entegrasyonunda yeni bir sayfa açıyor.” dedi. “Bu işbirliğinin Leapmotor'a dünya standartlarında saygın bir akıllı elektrikli araç şirketi olma yolunda ivme kazandıracağına inanıyoruz.”
Şirketler, Stellantis'in satış ağı aracılığıyla satılan ve 2026 yılına kadar 200 lokasyondan 500 lokasyona çıkması beklenen Leapmotor araçlarına ilişkin satış hacmi beklentilerini açıklamayı reddetti. Leapmotor, 2023 yılında önceki yıla göre yaklaşık %30 artışla 144.155 araç teslimatı bildirdi. yıl.
Stellantis, Leapmotor ile bu yılın başında duyurulan ortak girişimin %51'ine sahip ve buna şirketteki yaklaşık %21 hisse için Leapmotor'a 1,5 milyar avroluk bir yatırım da dahil.
Anlaşmanın bir parçası olarak Stellantis, Leapmotor ürünlerinin Büyük Çin dışında üretilmesinin yanı sıra ihracat ve satış konusunda da münhasır haklara sahip olacak.
CNBC PRO'nun bu özel etkinliklerini kaçırmayın