kamil şeker
New member
Aktör Harrison Ford, Stellantis sırasında başka bir Detroit otomobil üreticisinde kazı yaparken Jeep ve Americana
Stellantis
DETROIT – Bir CEO'nun çıkışı, endüstrinin “başsız tavuklar” gibi koşmasını sağlayan elektrikli araçlar ve bir şirketin ABD canlanması Ram ve Jeep ebeveyni yapmak için bir araya geldi Stellantis Super Bowl 59 reklamı olan tek otomobil üreticisi.
Bu, diğer otomobil üreticilerinin bu yılki sektör belirsizliği ve maliyet azaltımı ortasında büyük oyun terk ederken, Embatted Trans-Atlantic otomobil üreticisinin Super Bowl'a dönmesinin kritik olduğunu söyleyen Stellantis Baş Pazarlama Müdürü Olivier Francois'e göre.
Francois, İtalya'nın Fiat otomobil üreticisinin bir scionu olan Stellantis Başkanı John Elkann'ın CEO'su Carlos Tavares'in Aralık ayında aniden ayrılmasından sonra onu aradığını ve büyük oyun sırasında ABD'deki otomobil üreticisinin işine bir tavsiye olarak reklamını söyledi.
“Bir reklam yapmaya hazır değildik. John Elkann Aralık ayında beni arayarak, 'Bir şey istiyorum. Bir geri dönüş yapmak istiyorum. Göstermek, ifade etmek istiyoruz, bu geri dönüş hikayesini. Göstermek istiyoruz Amerika Stellantis Grubu için ne kadar önemlidir '' dedi.
Eskiden Fiat Chrysler olarak bilinen Stellantis, Francois altında yeni otomobil ve kamyon satmanın ötesinde bir hikaye anlatan ikonik ünlüler içeren sembolik, geleneksel olmayan reklamlar için iyi biliniyor.
Ferrari ve Stellantis John Elkann Başkanı, Ferrari'nin lüks sporcu üreticisinin 2025'in başlarında beklenen bir araba üretiminin başlamasından önce 21 Haziran 2024'te Maranello'da araba üretiminin beklemesinden önce hatları test ettiği yeni 'e-inşa' tesisini açma etkinliğine katılıyor.
Daniele Mascolo | Reuters
Otomobil üreticisi 2009 iflasından bir geri dönüş yapmaya çalışırken başladı. 2011 yılında rapçi Eminem ve Detroit Şehri'ni içeren sürpriz iki dakikalık bir Super Bowl reklamı yayınladı-şirketin Motor City'nin kum ve yeniden doğuşuna canlanmasını bağladı. Reklamda, 200 adlı şimdi durdurulan bir Chrysler sedanını da içeriyordu.
Francois, yeni bir CEO arayışına liderlik eden Elkann'ın, ABD'deki yıllarca süren maliyet azaltma ve cansız satışların ardından otomobil üreticisi için bu tür “geri dönüş” ruhunu yeniden ele geçirmesini söylediğini söyledi.
Francois, Elkann, bu yıl otomobil üreticisinin reklamlarını oluştururken geç Fiat Chrysler CEO'su Sergio Marchionne'yi düşünmesini söyledi. 2018'de ölen Marchionne, Francois ve Super Bowl reklamlarının destekçisiydi.
Francois, “Sergio'ya bağlı bir tür felsefe var, yani kaybedecek hiçbir şey kalmadığı gibi oynamaya inanıyordu. Eskiden 'sıradanlık yolculuğa değmez' derdi. “Yani bu yılki Super Bowl Yaratıcı Yürütme ve Yatırım, ruhun özü.”
Bruce Springsteen (solda) Stellantis'in pazarlama müdürü Olivier Francois ile şirketin Jeep için Super Bowl LV reklamının çekilmesi sırasında.
Jeep için Rob Demartin
Eminem'den bu yana, şirketin Super Bowl reklamlarında Clint Eastwood, Bill Murray ve şarkıcı Bob Dylan gibi aktörler yer aldı. Bu noktalar belirli bir araca dikkat çekmedi, ancak siyasi bölünmeler ve vatanseverlik gibi kültürel olarak alakalı konuları tartıştılar.
Stellantis'in Ram Trucks reklamı bu yıl daha geleneksel, komedi bir Super Bowl reklamıydı. “Twisters” ve “Top Gun: Maverick” oyuncusu Glen Powell'ın “Goldilocks ve Three Bear” ı kamyonlarla yeniden canlandırdı.
Ancak otomobil üreticisinin “Star Wars” ve “Indiana Jones” aktörü Harrison Ford'un oynadığı iki dakikalık Jeep reklamı Francois için gerçek bir dönüştü.
Jeep Super Bowl reklamı
Francois, Ford'un farklı bir reklam için ilk adımını reddettiğini söyledi. Francois, 2019'da tartışmaların ortasında istifa eden Victoria'nın Gizli Sahibi L Brands'ın eski bir pazarlama yöneticisi olan arkadaşı Edward Razek'in yayınlanan reklamın ilk versiyonunu yazdığını söyledi.
CMO'lar genellikle komut dosyası yazmaz. Bu yöneticilerin bir ajanstan bir senaryoyu onaylaması daha yaygındır. Francois, ajansların son reklamın önünde yardımcı olduğunu, ancak senaryo ve fikirlerin otomobil üreticisinin içinde başladığını söyledi.
Reklamda Ford, hayatta kendi hikayelerini yazan özgürlük, kahramanlar ve insanları tartışıyor çünkü reklamın başlığı olan “sahibi kılavuzu” yok.
Ford'un seçtiği gibi, aktör başkalarına ilham vermekten bahsederken, Jeep Wrangler SUV için daha yeni bir rakip olan bir Ford Bronco SUV'u geçen biri de dahil olmak üzere birkaç Jeep modelinin sürüş ve off-roading görülebilir.
“Senaryo yüzünden bu reklamı yapmak için 'evet' dedim. Hayat hakkında çok basit bir iletişim ve bir Jeep aracına girmekle bitiyor, bu kanca. Kendimi yeniden tanıtmamı gerektirmedi, Hayatımda çok şey oldum ve belirli projeler veya rollerle tanındım. “Dedi. “Bu sadece bir fikri paylaşan birinden sessiz bir konuşma. Gelişme şeklini seviyorum.”
Stellantis Baş Pazarlama Müdürü Olivier Francois (sağda) “Star Wars” ve “Indiana Jones” aktör Harrison Ford, otomobil üreticisinin Jeep markası için bir Super Bowl 59'da rol aldı.
Stellantis
Bronco'yu geçen Wrangler, Jeep rakibine iki referanstan biridir. Diğeri reklamın sonunda aktörden geliyor: “Seni neyin mutlu ettiğini seçin. Arkadaşlarım, ailem, işim beni mutlu ediyor. Bu cip beni mutlu ediyor – benim adım Ford olsa bile. Bu benim sahibim el kitabım. Oraya çık, kendiniz yaz. “
Stellantis'e göre Jeep Reklam, Aralık ayı başında Santa Clarita, California'da Ford ile iki gün boyunca vuruldu.
'Başsız Tavuklar'
Otomotiv tarihsel olarak Super Bowl reklamcılığı için en iyi segmentlerden biri olmuştur. 2008 ve 2009'daki büyük durgunluk sırasında bile, endüstrinin sert vurulduğu zaman, gibi birkaç şirket Toyota Motoru– Hyundai Motor ve Audi yayınladı reklamlar.
Francois, Stellantis de dahil olmak üzere birçok otomobil üreticisinin satışta olmayan tamamen elektrikli araçları başlattığı önceki yıllarda getiri eksikliği nedeniyle diğer otomobil üreticilerinin bu yıl Super Bowl'a katılmadığına inanıyor.
“Son yıllarda çok sayıda otomobil üreticisi vardı, hepsi [touting] EV'ler, var olmayan EV'ler, “dedi Francois.” Bu adamlar açıkça başsız tavuklar gibi çalışıyor: EV'ler, EV'ler, EV'ler. Demek istediğim, hepimiz buradaydı. “
Otomobil üreticileri, Toyota gibi sponsorluklar da dahil olmak üzere NFL normal sezonunda düzenli olarak reklamı yaptı. Ama Pazar günkü maçta reklamı yapıldı.
Bu yıl Stellantis'in Super Bowl reklamlarının her ikisi de elektrikli araçlar içeriyordu, ancak içten yanmalı motorlara sahip geleneksel araçların yanı sıra Jeep Wrangler gibi eklenti hibrit modelleri de içeriyordu.
Francois, Elkann'ın aylar önce Aralık ayı başında onu aradığı bir nimet olabileceğini söyledi, çünkü sadece EV'leri ortaya çıkarmak yerine mesajlaşmada daha alakalı olmasına izin verdi.
Francois, “An değişti ve senaryoları yeniden yazma olanağına sahip olacak kadar şanslıydım. Tarihi yeniden yazmak, söylemek, başsız bir tavuk gibi koşmamak için.” Dedi. “Şu anda doğaçlama yapabildim.”
Stellantis, Super Bowl 59 sırasında 30 saniyelik hava süresi için 8 milyon dolara kadar satılan reklamların üretimi veya yayınlanması için ne kadar para harcadığını açıklamayı reddetti.
Ancak Francois, Elkann'ın Stellantis'in reklam ve pazarlama liderlerine “pazarlamanın artık bir maliyet olmadığını” söyledi.
Düzeltme: Jeep'in Super Bowl reklamı Santa Clarita, California'da çekildi. Bu makalenin önceki bir versiyonu şehri yanlış tanımladı.
CNBC Pro'dan bu bilgileri kaçırmayın
Stellantis
DETROIT – Bir CEO'nun çıkışı, endüstrinin “başsız tavuklar” gibi koşmasını sağlayan elektrikli araçlar ve bir şirketin ABD canlanması Ram ve Jeep ebeveyni yapmak için bir araya geldi Stellantis Super Bowl 59 reklamı olan tek otomobil üreticisi.
Bu, diğer otomobil üreticilerinin bu yılki sektör belirsizliği ve maliyet azaltımı ortasında büyük oyun terk ederken, Embatted Trans-Atlantic otomobil üreticisinin Super Bowl'a dönmesinin kritik olduğunu söyleyen Stellantis Baş Pazarlama Müdürü Olivier Francois'e göre.
Francois, İtalya'nın Fiat otomobil üreticisinin bir scionu olan Stellantis Başkanı John Elkann'ın CEO'su Carlos Tavares'in Aralık ayında aniden ayrılmasından sonra onu aradığını ve büyük oyun sırasında ABD'deki otomobil üreticisinin işine bir tavsiye olarak reklamını söyledi.
“Bir reklam yapmaya hazır değildik. John Elkann Aralık ayında beni arayarak, 'Bir şey istiyorum. Bir geri dönüş yapmak istiyorum. Göstermek, ifade etmek istiyoruz, bu geri dönüş hikayesini. Göstermek istiyoruz Amerika Stellantis Grubu için ne kadar önemlidir '' dedi.
Eskiden Fiat Chrysler olarak bilinen Stellantis, Francois altında yeni otomobil ve kamyon satmanın ötesinde bir hikaye anlatan ikonik ünlüler içeren sembolik, geleneksel olmayan reklamlar için iyi biliniyor.
Ferrari ve Stellantis John Elkann Başkanı, Ferrari'nin lüks sporcu üreticisinin 2025'in başlarında beklenen bir araba üretiminin başlamasından önce 21 Haziran 2024'te Maranello'da araba üretiminin beklemesinden önce hatları test ettiği yeni 'e-inşa' tesisini açma etkinliğine katılıyor.
Daniele Mascolo | Reuters
Otomobil üreticisi 2009 iflasından bir geri dönüş yapmaya çalışırken başladı. 2011 yılında rapçi Eminem ve Detroit Şehri'ni içeren sürpriz iki dakikalık bir Super Bowl reklamı yayınladı-şirketin Motor City'nin kum ve yeniden doğuşuna canlanmasını bağladı. Reklamda, 200 adlı şimdi durdurulan bir Chrysler sedanını da içeriyordu.
Francois, yeni bir CEO arayışına liderlik eden Elkann'ın, ABD'deki yıllarca süren maliyet azaltma ve cansız satışların ardından otomobil üreticisi için bu tür “geri dönüş” ruhunu yeniden ele geçirmesini söylediğini söyledi.
Francois, Elkann, bu yıl otomobil üreticisinin reklamlarını oluştururken geç Fiat Chrysler CEO'su Sergio Marchionne'yi düşünmesini söyledi. 2018'de ölen Marchionne, Francois ve Super Bowl reklamlarının destekçisiydi.
Francois, “Sergio'ya bağlı bir tür felsefe var, yani kaybedecek hiçbir şey kalmadığı gibi oynamaya inanıyordu. Eskiden 'sıradanlık yolculuğa değmez' derdi. “Yani bu yılki Super Bowl Yaratıcı Yürütme ve Yatırım, ruhun özü.”
Bruce Springsteen (solda) Stellantis'in pazarlama müdürü Olivier Francois ile şirketin Jeep için Super Bowl LV reklamının çekilmesi sırasında.
Jeep için Rob Demartin
Eminem'den bu yana, şirketin Super Bowl reklamlarında Clint Eastwood, Bill Murray ve şarkıcı Bob Dylan gibi aktörler yer aldı. Bu noktalar belirli bir araca dikkat çekmedi, ancak siyasi bölünmeler ve vatanseverlik gibi kültürel olarak alakalı konuları tartıştılar.
Stellantis'in Ram Trucks reklamı bu yıl daha geleneksel, komedi bir Super Bowl reklamıydı. “Twisters” ve “Top Gun: Maverick” oyuncusu Glen Powell'ın “Goldilocks ve Three Bear” ı kamyonlarla yeniden canlandırdı.
Ancak otomobil üreticisinin “Star Wars” ve “Indiana Jones” aktörü Harrison Ford'un oynadığı iki dakikalık Jeep reklamı Francois için gerçek bir dönüştü.
Jeep Super Bowl reklamı
Francois, Ford'un farklı bir reklam için ilk adımını reddettiğini söyledi. Francois, 2019'da tartışmaların ortasında istifa eden Victoria'nın Gizli Sahibi L Brands'ın eski bir pazarlama yöneticisi olan arkadaşı Edward Razek'in yayınlanan reklamın ilk versiyonunu yazdığını söyledi.
CMO'lar genellikle komut dosyası yazmaz. Bu yöneticilerin bir ajanstan bir senaryoyu onaylaması daha yaygındır. Francois, ajansların son reklamın önünde yardımcı olduğunu, ancak senaryo ve fikirlerin otomobil üreticisinin içinde başladığını söyledi.
Reklamda Ford, hayatta kendi hikayelerini yazan özgürlük, kahramanlar ve insanları tartışıyor çünkü reklamın başlığı olan “sahibi kılavuzu” yok.
Ford'un seçtiği gibi, aktör başkalarına ilham vermekten bahsederken, Jeep Wrangler SUV için daha yeni bir rakip olan bir Ford Bronco SUV'u geçen biri de dahil olmak üzere birkaç Jeep modelinin sürüş ve off-roading görülebilir.
“Senaryo yüzünden bu reklamı yapmak için 'evet' dedim. Hayat hakkında çok basit bir iletişim ve bir Jeep aracına girmekle bitiyor, bu kanca. Kendimi yeniden tanıtmamı gerektirmedi, Hayatımda çok şey oldum ve belirli projeler veya rollerle tanındım. “Dedi. “Bu sadece bir fikri paylaşan birinden sessiz bir konuşma. Gelişme şeklini seviyorum.”
Stellantis Baş Pazarlama Müdürü Olivier Francois (sağda) “Star Wars” ve “Indiana Jones” aktör Harrison Ford, otomobil üreticisinin Jeep markası için bir Super Bowl 59'da rol aldı.
Stellantis
Bronco'yu geçen Wrangler, Jeep rakibine iki referanstan biridir. Diğeri reklamın sonunda aktörden geliyor: “Seni neyin mutlu ettiğini seçin. Arkadaşlarım, ailem, işim beni mutlu ediyor. Bu cip beni mutlu ediyor – benim adım Ford olsa bile. Bu benim sahibim el kitabım. Oraya çık, kendiniz yaz. “
Stellantis'e göre Jeep Reklam, Aralık ayı başında Santa Clarita, California'da Ford ile iki gün boyunca vuruldu.
'Başsız Tavuklar'
Otomotiv tarihsel olarak Super Bowl reklamcılığı için en iyi segmentlerden biri olmuştur. 2008 ve 2009'daki büyük durgunluk sırasında bile, endüstrinin sert vurulduğu zaman, gibi birkaç şirket Toyota Motoru– Hyundai Motor ve Audi yayınladı reklamlar.
Francois, Stellantis de dahil olmak üzere birçok otomobil üreticisinin satışta olmayan tamamen elektrikli araçları başlattığı önceki yıllarda getiri eksikliği nedeniyle diğer otomobil üreticilerinin bu yıl Super Bowl'a katılmadığına inanıyor.
“Son yıllarda çok sayıda otomobil üreticisi vardı, hepsi [touting] EV'ler, var olmayan EV'ler, “dedi Francois.” Bu adamlar açıkça başsız tavuklar gibi çalışıyor: EV'ler, EV'ler, EV'ler. Demek istediğim, hepimiz buradaydı. “
Otomobil üreticileri, Toyota gibi sponsorluklar da dahil olmak üzere NFL normal sezonunda düzenli olarak reklamı yaptı. Ama Pazar günkü maçta reklamı yapıldı.
Bu yıl Stellantis'in Super Bowl reklamlarının her ikisi de elektrikli araçlar içeriyordu, ancak içten yanmalı motorlara sahip geleneksel araçların yanı sıra Jeep Wrangler gibi eklenti hibrit modelleri de içeriyordu.
Francois, Elkann'ın aylar önce Aralık ayı başında onu aradığı bir nimet olabileceğini söyledi, çünkü sadece EV'leri ortaya çıkarmak yerine mesajlaşmada daha alakalı olmasına izin verdi.
Francois, “An değişti ve senaryoları yeniden yazma olanağına sahip olacak kadar şanslıydım. Tarihi yeniden yazmak, söylemek, başsız bir tavuk gibi koşmamak için.” Dedi. “Şu anda doğaçlama yapabildim.”
Stellantis, Super Bowl 59 sırasında 30 saniyelik hava süresi için 8 milyon dolara kadar satılan reklamların üretimi veya yayınlanması için ne kadar para harcadığını açıklamayı reddetti.
Ancak Francois, Elkann'ın Stellantis'in reklam ve pazarlama liderlerine “pazarlamanın artık bir maliyet olmadığını” söyledi.
Düzeltme: Jeep'in Super Bowl reklamı Santa Clarita, California'da çekildi. Bu makalenin önceki bir versiyonu şehri yanlış tanımladı.
CNBC Pro'dan bu bilgileri kaçırmayın