kamil şeker
New member
Stellantis NV'nin CEO'su Carlos Tavares, 3 Ekim 2024 Perşembe günü Fransa'nın Sochaux kentindeki Stellantis otomobil üretim tesisinde medyaya konuşuyor.
Nathan Laine | Bloomberg | Getty Images
DETROIT — Otomobil üreticisi Stellantis CNBC'nin edindiği bilgiye göre, Arizona'daki büyük araç deneme sahasını bu yılın sonunda kapatıp satmayı planlıyor.
Karar, şirketin geciken mali performansı, işten çıkarmalar ve genel iş kararları nedeniyle Wall Street, bayiler ve Birleşik Otomotiv İşçileri Sendikası tarafından giderek daha fazla baskı altında kalan CEO Carlos Tavares yönetimindeki trans-Atlantik otomobil üreticisinin en son maliyet düşürücü önlemi.
Arizona Proving Grounds, Yucca, Arizona'da Phoenix ile Las Vegas arasında 4.000 dönümlük bir alanı kapsıyor. O tarihten bu yana otomobil üreticisi için araç testleri ve geliştirme amacıyla kullanılıyordu. Chrysler bu mülkü 35 milyon dolara satın aldı. Ford Motorlu 2007'de.
Otomobil üreticisine göre, Temmuz 2019 itibarıyla operasyonlarda UAW'nin yerel şubesi tarafından temsil edilen işçiler de dahil olmak üzere 69 kişi çalışıyordu.
Kapanış, konuların özel olması nedeniyle anonimlik koşuluyla konuşmayı kabul eden, planlara aşina üç kişi tarafından doğrulandı.
Stellantis, Arizona'da sahibi olduğu deneme sahasını kullanmayı planlıyor Toyota Motorlu Karara aşina olan iki kişiye göre gelecek yıldan itibaren başlayacak. Toyota, bakımı maliyetli olan operasyonlarını 2021 yılında diğer şirketlerin kullanımına açtı.
Stellantis, şirketin devam eden maliyet düşürme ve gayrimenkul değerlendirmelerini gerekçe göstererek Cuma sabahı kapanışı doğruladı.
Şirket, e-postayla gönderilen bir açıklamada, “Stellantis, günümüzün hızla değişen küresel pazarında gelecekteki rekabet gücünü sağlamak için verimliliği artırma ve ayak izini optimize etme fırsatlarını aramaya devam ediyor” dedi.
Otomobil üreticisi ayrıca “UAW ile çalışarak saha çalışanlarına özel paketler sunmak için çalıştıklarını veya operasyonların devrinde işlerini takip etmeyi seçebileceklerini” ancak çalışanların “ödeme yapma hakkı verecek şekilde süresiz olarak işten çıkarılabileceğini” söyledi. ve iki yıl boyunca fayda sağlıyor.”
Çoğu otomobil üreticisi gibi Stellantis'in de farklı iklim ve coğrafyalarda araçları tüketicilere satmadan önce geliştirmek ve test etmek için çeşitli deneme alanları bulunuyor. Stellantis'in ABD'deki diğer büyük deneme sahası tesisi, Detroit'in batısında, Chelsea, Michigan'da bulunan 4.000 dönümlük bir kampüstür.
Stellantis'in Arizona'daki kompleksi, şirketin geçen yıl sendikanın Stellantis ile yaptığı sözleşme müzakereleri sırasında şirketin UAW'ye potansiyel olarak kapatılabileceğini bildirdiği 18 tesisten biriydi.
Diğer operasyonların çoğunluğu, “mega sahalar” halinde birleştirilmesi beklenen parça ve dağıtım merkezlerinin yanı sıra şirketin daha önce Chrysler'in dünya genel merkezi olarak kullanılan Detroit metrosundaki 500 dönümlük devasa kampüsünden oluşuyordu.
Diğer mülklerin durumu henüz netlik kazanmadı ancak aralarında Michigan Valisi Gretchen Whitmer'ın da bulunduğu yerel ve eyalet politikacıları, Stellantis'in Auburn Hills, Michigan'daki eski genel merkezini kapatmak için harekete geçebileceği yönündeki endişelerini dile getirdi.
Stellantis, Tavares'in maliyet düşürücü önlemleri nedeniyle son yıllarda ABD'li çalışanlarının sayısını önemli ölçüde azalttı.
Kamuya açık kayıtlara göre Stellantis, Aralık 2019 ile 2023 sonu arasında çalışan sayısını %15,5 veya kabaca 47.500 çalışana düşürdü; buna Kuzey Amerika'daki %14,5'lik azalma da dahil. Buna, bu yılki personel sayısında daha fazla azalma ve işten çıkarmalar dahil değil.
Otomobil üreticisinin geçen yılın sonunda yalnızca 11.000 ABD'li maaşlı çalışanı vardı. Bu, 53.000 ile karşılaştırıldığında Genel Motorlar ve Ford'da 28.000.
Bu hamlelere aşina olan birçok kişiye göre, Stellantis'in birçok mühendislik çalışmasını Brezilya, Hindistan ve Meksika gibi daha düşük maliyetli ülkelere dış kaynak olarak sağlamaya çalışması nedeniyle bu azalmalar meydana geldi.
Bu yılın başlarında Bloomberg News, Stellantis'in mühendislik iş gücünün çoğunluğunu, çalışan başına maliyetin yıllık yaklaşık 50.000 € (53.000 $) veya daha az olduğu bu ülkelerde işe almaya başladığını bildirdi; bu, ABD ve Avrupa'daki benzer pozisyonlardan çok daha az.
Nathan Laine | Bloomberg | Getty Images
DETROIT — Otomobil üreticisi Stellantis CNBC'nin edindiği bilgiye göre, Arizona'daki büyük araç deneme sahasını bu yılın sonunda kapatıp satmayı planlıyor.
Karar, şirketin geciken mali performansı, işten çıkarmalar ve genel iş kararları nedeniyle Wall Street, bayiler ve Birleşik Otomotiv İşçileri Sendikası tarafından giderek daha fazla baskı altında kalan CEO Carlos Tavares yönetimindeki trans-Atlantik otomobil üreticisinin en son maliyet düşürücü önlemi.
Arizona Proving Grounds, Yucca, Arizona'da Phoenix ile Las Vegas arasında 4.000 dönümlük bir alanı kapsıyor. O tarihten bu yana otomobil üreticisi için araç testleri ve geliştirme amacıyla kullanılıyordu. Chrysler bu mülkü 35 milyon dolara satın aldı. Ford Motorlu 2007'de.
Otomobil üreticisine göre, Temmuz 2019 itibarıyla operasyonlarda UAW'nin yerel şubesi tarafından temsil edilen işçiler de dahil olmak üzere 69 kişi çalışıyordu.
Kapanış, konuların özel olması nedeniyle anonimlik koşuluyla konuşmayı kabul eden, planlara aşina üç kişi tarafından doğrulandı.
Stellantis, Arizona'da sahibi olduğu deneme sahasını kullanmayı planlıyor Toyota Motorlu Karara aşina olan iki kişiye göre gelecek yıldan itibaren başlayacak. Toyota, bakımı maliyetli olan operasyonlarını 2021 yılında diğer şirketlerin kullanımına açtı.
Stellantis, şirketin devam eden maliyet düşürme ve gayrimenkul değerlendirmelerini gerekçe göstererek Cuma sabahı kapanışı doğruladı.
Şirket, e-postayla gönderilen bir açıklamada, “Stellantis, günümüzün hızla değişen küresel pazarında gelecekteki rekabet gücünü sağlamak için verimliliği artırma ve ayak izini optimize etme fırsatlarını aramaya devam ediyor” dedi.
Otomobil üreticisi ayrıca “UAW ile çalışarak saha çalışanlarına özel paketler sunmak için çalıştıklarını veya operasyonların devrinde işlerini takip etmeyi seçebileceklerini” ancak çalışanların “ödeme yapma hakkı verecek şekilde süresiz olarak işten çıkarılabileceğini” söyledi. ve iki yıl boyunca fayda sağlıyor.”
Çoğu otomobil üreticisi gibi Stellantis'in de farklı iklim ve coğrafyalarda araçları tüketicilere satmadan önce geliştirmek ve test etmek için çeşitli deneme alanları bulunuyor. Stellantis'in ABD'deki diğer büyük deneme sahası tesisi, Detroit'in batısında, Chelsea, Michigan'da bulunan 4.000 dönümlük bir kampüstür.
Stellantis'in Arizona'daki kompleksi, şirketin geçen yıl sendikanın Stellantis ile yaptığı sözleşme müzakereleri sırasında şirketin UAW'ye potansiyel olarak kapatılabileceğini bildirdiği 18 tesisten biriydi.
Diğer operasyonların çoğunluğu, “mega sahalar” halinde birleştirilmesi beklenen parça ve dağıtım merkezlerinin yanı sıra şirketin daha önce Chrysler'in dünya genel merkezi olarak kullanılan Detroit metrosundaki 500 dönümlük devasa kampüsünden oluşuyordu.
Diğer mülklerin durumu henüz netlik kazanmadı ancak aralarında Michigan Valisi Gretchen Whitmer'ın da bulunduğu yerel ve eyalet politikacıları, Stellantis'in Auburn Hills, Michigan'daki eski genel merkezini kapatmak için harekete geçebileceği yönündeki endişelerini dile getirdi.
Stellantis, Tavares'in maliyet düşürücü önlemleri nedeniyle son yıllarda ABD'li çalışanlarının sayısını önemli ölçüde azalttı.
Kamuya açık kayıtlara göre Stellantis, Aralık 2019 ile 2023 sonu arasında çalışan sayısını %15,5 veya kabaca 47.500 çalışana düşürdü; buna Kuzey Amerika'daki %14,5'lik azalma da dahil. Buna, bu yılki personel sayısında daha fazla azalma ve işten çıkarmalar dahil değil.
Otomobil üreticisinin geçen yılın sonunda yalnızca 11.000 ABD'li maaşlı çalışanı vardı. Bu, 53.000 ile karşılaştırıldığında Genel Motorlar ve Ford'da 28.000.
Bu hamlelere aşina olan birçok kişiye göre, Stellantis'in birçok mühendislik çalışmasını Brezilya, Hindistan ve Meksika gibi daha düşük maliyetli ülkelere dış kaynak olarak sağlamaya çalışması nedeniyle bu azalmalar meydana geldi.
Bu yılın başlarında Bloomberg News, Stellantis'in mühendislik iş gücünün çoğunluğunu, çalışan başına maliyetin yıllık yaklaşık 50.000 € (53.000 $) veya daha az olduğu bu ülkelerde işe almaya başladığını bildirdi; bu, ABD ve Avrupa'daki benzer pozisyonlardan çok daha az.