kamil şeker
New member
SpaceX ve Tesla'nın İcra Kurulu Başkanı ve X'in sahibi Elon Musk, 6 Mayıs 2024'te Beverly Hills, Kaliforniya, ABD'deki The Beverly Hilton'da Milken Konferansı 2024 Küresel Konferans Oturumları sırasında konuşuyor.
David Swanson'un | Reuters
Tesla'nın Avrupa Birliği'nin Çin'in elektrikli araçlarına yönelik gümrük vergilerini artırma kararının bir parçası olarak, Çin'de üretilen ve Avrupa'ya ithal edilen otomobillere özel olarak hesaplanmış bir vergi uygulanabilir.
Çarşamba günü, AB'nin yürütme kolu olan Avrupa Komisyonu, Çinli EV üreticilerine %38'e kadar daha yüksek tarifeler uyguladı. Bu geçici görevler, AB'nin Çinli yetkililerle bir çözüme ulaşmaması halinde 4 Temmuz'dan itibaren yürürlüğe girecek. Bundan dört ay sonra sözde kesin tedbirler devreye giriyor.
Komisyon, bu aşamada Tesla'nın “bireysel olarak hesaplanmış bir vergi oranı alabileceğini” söyledi.
Şanghay, Tesla'nın en büyük Gigafactory'lerinden birine ev sahipliği yapıyor. Çin devlet medyasına göre Tesla, 2023 yılında Şanghay fabrikasından 947.000 araç teslim etti; bunların 600.000'i Çin pazarına gitti ve geri kalanı ihraç edildi.
AB'nin ticaretten sorumlu komisyon üyesi Valdis Dombrovskis Çarşamba günü CNBC'ye verdiği demeçte, Tesla'nın komisyonun incelemekte olduğu daha düşük tarife oranları için dava açtığını söyledi.
“Ayrıca Tesla ve sübvansiyonların belirli bir durumuna daha derinlemesine bakabiliriz [that] Tesla özellikle Çin'de aldı ve bu gerçekten de farklı düzeyde telafi edici vergilere yol açabilir” dedi.
Avrupa'nın hamleleri, Başkan Joe Biden yönetiminin geçen ay Çin'in elektrikli otomobillerine %100 gümrük vergisi uyguladığı ABD'nin ardından geldi.
Tesla CEO'su Elon Musk yakın zamanda bu ABD tarifelerine değindi.
Musk, mayıs ayında “Ne Tesla ne de ben bu tarifeleri istemedik” dedi.
Musk, “Tesla, Çin pazarında tarifeler ve ertelenmiş destek olmadan oldukça iyi rekabet ediyor” diye ekledi. “Ben tarifelerin olmaması taraftarıyım.”
David Swanson'un | Reuters
Tesla'nın Avrupa Birliği'nin Çin'in elektrikli araçlarına yönelik gümrük vergilerini artırma kararının bir parçası olarak, Çin'de üretilen ve Avrupa'ya ithal edilen otomobillere özel olarak hesaplanmış bir vergi uygulanabilir.
Çarşamba günü, AB'nin yürütme kolu olan Avrupa Komisyonu, Çinli EV üreticilerine %38'e kadar daha yüksek tarifeler uyguladı. Bu geçici görevler, AB'nin Çinli yetkililerle bir çözüme ulaşmaması halinde 4 Temmuz'dan itibaren yürürlüğe girecek. Bundan dört ay sonra sözde kesin tedbirler devreye giriyor.
Komisyon, bu aşamada Tesla'nın “bireysel olarak hesaplanmış bir vergi oranı alabileceğini” söyledi.
Şanghay, Tesla'nın en büyük Gigafactory'lerinden birine ev sahipliği yapıyor. Çin devlet medyasına göre Tesla, 2023 yılında Şanghay fabrikasından 947.000 araç teslim etti; bunların 600.000'i Çin pazarına gitti ve geri kalanı ihraç edildi.
AB'nin ticaretten sorumlu komisyon üyesi Valdis Dombrovskis Çarşamba günü CNBC'ye verdiği demeçte, Tesla'nın komisyonun incelemekte olduğu daha düşük tarife oranları için dava açtığını söyledi.
“Ayrıca Tesla ve sübvansiyonların belirli bir durumuna daha derinlemesine bakabiliriz [that] Tesla özellikle Çin'de aldı ve bu gerçekten de farklı düzeyde telafi edici vergilere yol açabilir” dedi.
Avrupa'nın hamleleri, Başkan Joe Biden yönetiminin geçen ay Çin'in elektrikli otomobillerine %100 gümrük vergisi uyguladığı ABD'nin ardından geldi.
Tesla CEO'su Elon Musk yakın zamanda bu ABD tarifelerine değindi.
Musk, mayıs ayında “Ne Tesla ne de ben bu tarifeleri istemedik” dedi.
Musk, “Tesla, Çin pazarında tarifeler ve ertelenmiş destek olmadan oldukça iyi rekabet ediyor” diye ekledi. “Ben tarifelerin olmaması taraftarıyım.”