Tesla ayısı, Elon Musk'un EV üreticisinin 'batacağını' ve hisse senedinin 14 dolar değerinde olduğunu söyledi

kamil şeker

New member
Tesla'nın CEO'su Elon Musk, 15 Aralık 2023'te İtalya'nın Roma kentinde Fratelli d'Italia (İtalya'nın Kardeşleri) tarafından düzenlenen Atreju siyasi kongresinde konuşuyor.

Antonio Masiello | Getty Images


Tesla'nın Elon Musk'un elektrikli otomobil üreticisine 2020'den beri açık pozisyon veren hedge fon yöneticisi Per Lekander, çarşamba günü CNBC'ye yaptığı açıklamada, hisse senedinin 14 dolara düşebileceğini ancak “batabileceğini” söyledi.

Onun yorumları, Tesla'nın yılın ilk çeyreğinde 386.810 araç teslimatının en düşük piyasa tahminlerinin bile oldukça altında olduğunu bildirmesinin ardından geldi.

Yatırım yönetimi firmasının yönetici ortağı Lekander, “Bu aslında muhtemelen modern tarihin en büyük borsa balonu olan Tesla balonunun sonunun başlangıcıydı.” Temiz Enerji Geçişi, “Squawk Box Europe”ta söylendi.

“Aslında şirketin iflas edebileceğini düşünüyorum.”

Tesla, CNBC ile iletişime geçtiğinde yorum yapmak için hemen müsait değildi.


Lekander, yatırım şirketi Lansdowne Partners'ın eski bir portföy yöneticisiydi ve karbon fiyatlarında 2018'de başarılı bir yükseliş çağrısında bulundu. Temiz Enerji Geçişi 2020'den bu yana Tesla'nın hisselerinde açıkta bulunuyor; bu da Lekander'in şirketinin, otomobil üreticisinin hisseleri düşerse kâr edeceği anlamına geliyor.

Lekander, Mart 2021'de CNBC ile yaptığı bir röportajda Tesla'nın hisselerinin düşmesi çağrısında bulundu. Röportajın yapıldığı sırada Tesla'nın hisseleri 233,94 dolardan kapanmıştı. Salı günü hisse senedi 166,63 dolardan kapandı. Ancak Lekander aynı zamanda geleneksel otomobil üreticilerine geri dönüş çağrısında da bulunarak onları öne çıkardı. volkswagen. Volkswagen'in hisseleri, bu yılın başında yükselişe geçmesine rağmen, bu çağrıdan bu yana yaklaşık %53 oranında düşüş yaşadı.

Lekander, Tesla'nın düşüş yönündeki çağrısını daha da ileri taşıyarak hisse senedinin hisse başına 14 dolara düşebileceğini öne sürdü. Çağrısının, şirketin bu yıl hisse başına tüm yıl kazancının 1,40 dolar olacağı tahminine dayandığını söyledi. Lekander, Tesla'nın “büyümeyen” bir hisse senedi olduğunu ve şu anda yaklaşık 58 kat ileri kazançlara karşılık 10 kat ileri kazanç üzerinden değerlenmesi gerektiğini ileri sürüyor. İleriye dönük kazançlar, tüccarlar tarafından bir hisse senedinin değerini ölçmek için kullanılan önemli bir ölçümdür.


Tesla'nın hisseleri 14 dolara ulaşırsa, bu Salı günkü kapanışa göre yaklaşık %91'lik bir düşüş anlamına gelecek. Tesla'nın hisseleri bu yıl zaten %30'dan fazla düştü.

“Ancak Tesla'nın 14 dolarda olamayacağını düşünüyorum. Eğer olup bitenlerden dolayı belli bir seviyenin altına düşerse iflas eder.”

Lekander, olumsuz bakış açısına ilişkin çeşitli nedenler sıraladı. Tesla'nın iş modelinin güçlü gelir artışı, dikey entegrasyon ve doğrudan tüketiciye satışlara dayandığını söyledi. Dikey entegrasyon genel olarak bir şirketin otomobilin üretiminden yazılıma kadar bir sürecin birçok bölümünü dahili olarak ele alması anlamına gelir. Lekander, bu modelin şirket büyüdüğünde “mükemmel” olduğunu, ancak satışlar düştüğünde “tersine” gittiğini söyledi.

Riskten korunma fonu patronu, Tesla'nın ilk çeyrekteki sorunlarının, tedarik zincirinin bozulması gibi şirketin belirttiği nedenlerden bazılarıyla ilgisi olmadığını söyledi. Bunun yerine, iki otomobilin (Model 3 ve Model Y) ABD'li otomobil üreticisinin satışlarının büyük kısmını oluşturduğunu söyleyen Lekander'e göre, bu bir “talep sorunu”. Ve şirket 2025 yılına kadar başka bir yeni aracın piyasaya sürüleceğini düşünmüyor.

Lekander, “Bu modellerin bayat olduğu ve ekonominin hızla yükselmediği göz önüne alındığında, önümüzdeki iki yıl içinde herhangi bir iyileşme görmek için herhangi bir neden göremiyorum.” dedi.

Tesla Salı günü yaptığı açıklamada, çeyrek boyunca çok sayıda zorlukla karşılaştığını söyledi.

Olumsuz Tesla sesleri artıyor


Lekander, hayal kırıklığı yaratan teslimat rakamlarının ardından Tesla hakkında olumsuz konuşanların arasında yer alıyor.

“Elektrikli araçların uzun vadeli önerileri değişmeden kalsa da, Tesla'nın (ve diğerlerinin) beta testçileri olmak için büyük paralar ödemeye istekli varlıklı tüketicilerin tükenmesi nedeniyle, bu öneriyi hayata geçirmenin gerçekleri gerçekten kendini göstermeye başlıyor. ” Radio Free Mobile'ın kurucusu Richard Windsor, Çarşamba günü bir araştırma notunda şunları söyledi.

Windsor, Tesla'nın yaklaşık 500 milyar dolarlık değerlemesini, şirketin artan rekabetle karşı karşıya olduğu bir dönemde “gülünç” olarak nitelendirerek sorguladı.

Windsor, “Tesla'nın hisselerinde hâlâ pek çok olumsuzluk var” dedi.


Elektrikli araç üreticisi için 300 dolarlık bir fiyat hedefi olan Wedbush Securities'in ünlü Tesla boğası Dan Ives endişeye kapıldı.

“Bunu olduğu gibi adlandıralım: Kötü bir 1Ç çeyreği beklerken, bu, açıklanması zor olan, hafifletilmemiş bir 1Ç felaketiydi. Bunu, Musk'un Tesla hikayesinde ya bunu tersine çevireceği ya da durumu tersine çevireceği ufuk açıcı bir an olarak görüyoruz. Ives Salı günü bir notta “siyah göz 1Ç performansı” dedi.

“Aksi takdirde, uzun vadeli Tesla anlatısını bozabilecek bazı karanlık günler açıkça önümüzde olabilir” diye ekledi.

HSBC ve TD Cowen'deki analistler Çarşamba günü Tesla hisselerine ilişkin fiyat hedeflerini düşürdüler.

Cathie Wood Tesla hisselerini satın aldı


Tesla, muhtemelen Wall Street'teki en bölücü hisse senetlerinden biri ve şirkette hâlâ yükseliş beklentisi içinde olan pek çok hisse var.

Cathie Wood'un Ark Invest'i, destek işareti olarak ilk çeyrek teslimat rakamlarından önce bu hafta fonlarının bir kısmı için Tesla hisselerini satın aldı.

Bu arada bazı analistler Tesla'nın uzun vadeli potansiyelinden bahsediyor.

RBC Capital Markets analisti Tom Narayan, Çarşamba günü CNBC'nin “Squawk Box Asia” programına yaptığı açıklamada, ilk çeyrek teslimatlarındaki düşüşün ardındaki nedenlerin çoğunun “doğası gereği tek seferlik” olduğunu söyledi.


Ancak kısa vadeli bir katalizörün, Tesla'nın CEO'su tarafından çalışanlara şirketin FSD veya Tam Otomatik Sürüş olarak pazarlanan sürücü destek sisteminin en son sürümünü kurma ve nasıl kullanacaklarını gösterme yönünde yakın zamanda verdiği bir direktif olabileceğini söyledi. Tesla ayrıca uyumlu otomobiller için genellikle ayda 199 dolara mal olan ücretsiz bir hizmet denemesi başlattı.

Narayan, “Belki bu insanları showroomlara çekiyor, belki insanların buna abone olmasını sağlıyor, belki de insanların araba satın almasını sağlıyor. Yani kısa vadeli bir katalizör var” dedi.

Tesla hisselerinde 298 dolarlık fiyat hedefiyle daha iyi bir performansa sahip olan RBC analisti, değerlendirmesinin Tesla'nın enerji depolama işine dayandığını ve bunun şirket için “büyük bir fırsat” olduğunu söyledi. Ayrıca “özerkliğin” Tesla'ya verdiği puanın büyük bir kısmını oluşturduğunu da sözlerine ekledi.

“Eğer FSD çalışıyorsa, şimdi [Tesla] Narayan, “çoklu yazılımlara sahip bir yazılım işi” dedi. Tesla'nın FSD sistemi, bir arabayı otonom yapmıyor. Hala bir sürücünün arabanın kontrolünü ele geçirmesini gerektiriyor.

CNBC PRO'nun bu hikayelerini kaçırmayın: