Tesla, Fremont, Kaliforniya'daki fabrikasından kaynaklanan hava kirliliği nedeniyle dava açtı

kamil şeker

New member
24 Nisan 2024'te Fremont, Kaliforniya'daki Tesla Fremont Fabrikasının havadan görünümü.

Justin Sullivan | Getty Images


Tesla'nın kar amacı gütmeyen Çevresel Demokrasi Projesi tarafından, elektrikli araç şirketinin Fremont, Kaliforniya'daki montaj fabrikasında “Temiz Hava Yasasına uyulmaması” iddiasıyla dava açılıyor.

Pazartesi günü San Francisco'daki federal mahkemede açılan davada çevre grubu, Tesla'yı “Ocak 2021'den bu yana yüzlerce kez bu yasayı ihlal etmekle ve Fabrikayı çevreleyen mahallelere zararlı kirlilik yaymakla” suçladı.

Tesla uzun süredir elektrikli araç kullanmanın iklim açısından faydalarını övse de üretim uygulamaları çevreciler tarafından yıllardır eleştirildi. Tesla, Amherst'teki Massachusetts Üniversitesi Politik Ekonomi Araştırma Enstitüsü'nün yıllık araştırması olan 2023 Zehirli 100 Hava Kirleticisi listesinde 89. sıraya yerleşti. Çevre Koruma Ajansı, şirketin kendi emisyonlarını ölçemediğini, takip edemediğini ve kayıt tutamadığını veya tesisteki boyama operasyonlarından kaynaklanan hava kirleticileri en aza indiremediğini söyleyerek Tesla'ya 2022'de 275.000 dolar para cezası verdi.

Ayrı olarak Tesla, bu yılın başlarında Kaliforniya'daki 25 ilçe tarafından eyalet genelindeki tesislerde tehlikeli atık malzemeleri elleçlemesi nedeniyle dava edildi ve bu ilçelerle derhal anlaşmaya varıldı. Almanya'da çevreciler Tesla'nın Berlin dışında bir fabrika kurmak için ormanları temizlemesinin yanı sıra şirketin su tüketimini de protesto ediyor.

Kaliforniya'daki en son dava, Tesla'nın çevre ihlallerini “devam eden” olarak nitelendirdi ve çevredeki sakinlerin ve çalışanların “nitrojen oksitler, arsenik, kadmiyum ve diğer zararlı kimyasallar dahil olmak üzere aşırı miktarda hava kirliliğine” maruz kaldıklarını söyledi.

Tesla, yorum talebine hemen yanıt vermedi.

Çevre düzenleyicisi olan Körfez Bölgesi Hava Kalitesi Yönetim Bölgesi, yakın zamanda Tesla'yı Fremont'ta önlenmesi gereken “azaltılmamış emisyonlara” izin vermekle suçladı. Ajans, Tesla'nın 2019'dan bu yana 112 ihlal bildirimi aldığını ve şu anda şirketi fabrika faaliyetlerinde değişiklik yapmaya zorlayacak bir azaltma emri aradığını söyledi.

Düzenleyici bu ayın başlarında yaptığı açıklamada, “İhlaller sık ve tekrarlanıyor ve halk sağlığını ve çevreyi olumsuz etkileyebilir.” dedi.

Düzenleyiciler, montaj tesisinden kaynaklanan hava kirliliğinin, sık sık arızalanan ve emisyonların uygun filtreleme olmadan doğrudan havaya karışmasına izin veren ekipmanın bir sonucu olduğunu söyledi. Ek olarak, Tesla çalışanlarının veya yüklenicilerinin, özellikle şirketin diğer boyahane ekipmanlarıyla sorun yaşadığı dönemde fabrikadaki hava kirliliği kontrollerini kapattığı iddia ediliyor.

Boyahane, boyanmamış araç gövdelerinin son montajdan önce astarlandığı, boyandığı ve kaplandığı yerdir. CNBC'nin daha önce bildirdiğine göre Tesla'nın tekrarlanan yangın geçmişi var.

Tesla'nın son üç aylık raporunda şirket, misyonunun “dünyanın sürdürülebilir enerjiye geçişini hızlandırmak” olduğunu savundu.

Ancak son zamanlarda Tesla'da büyük bir yeniden yapılanmaya öncülük eden CEO Elon Musk, elektrikli arabalar ve güneş enerjisi ürünleri yerine yapay zeka ve otonom yazılımlar, robotaksiler ve insansı robotlar üzerine araştırma ve geliştirme çalışmalarını destekliyor.

Musk, şirketin ilk çeyrek kazançlarıyla ilgili yatırımcılara Tesla'yı ve onun değerini “neredeyse tamamen özerkliğin çözümü açısından” düşünmeleri gerektiğini söyledi. Yakın zamanda iklim aktivistlerini “komünistler” olarak adlandırdı ve X'te onları hedef alan alaycı memler paylaştı.

KOL SAATİ: Tesla en önemli ürünü olan Süperşarjları nasıl öldürmüş olabilir?