kamil şeker
New member
Şirketin Tilburg Fabrikası ve Teslimat Merkezi dışında bir Tesla logosu.
Karol Serewis | Getty Images
Tesla CEO Elon Musk, otomobil üreticisinin yeni bir otomobilin ilk sürücüsünü bir müşteriye tamamladığını ve şirketin Austin, Teksas'tan Gigafactory'den 27 Haziran'da bölgedeki bir apartman binasına yönlendirdiğini söyledi.
Musk'a da ait olan Sosyal Ağ X'teki Tesla hesabı, bir gecede Austin'de, otoyollar da dahil olmak üzere, sürücü koltuğunda veya arabanın ön yolcu koltuğunda hiçbir insan bulunmayan Model Y'nin Austin'deki halka açık yollardan geçmesini gösteren bir video paylaştı.
Tesla, yazılım ve donanımının hangi sürümünün klipte gösterilen arabada yüklendiğini ve kullanıldığını veya bu teknolojinin müşterileri için ticari olarak mevcut olup olmayacağını ve ne zaman kullanabileceğini söylemedi.
Tesla web sitesinde bulunan bir Model Y sahiplerinin kılavuzu, Tesla'nın bugün mevcut olan en gelişmiş, kısmen otomatik sürüş sistemi olan tam kendi kendine sürüş (denetimli) seçeneğini kullanmak için sahiplerinin ellerini direksiyonda tutması ve herhangi bir zamanda direksiyon veya frenlemeye hazır kalmaları gerektiğini söylüyor.
Tesla'nın videosundaki aracın, karayolu üzerinde bir sürücü olmadan çalıştığı, bir müşteriye gelmeden ve bir elden çıkarma için durmadan önce konut sokaklarından ve otoparkların etrafından geçtiği gösterildi. Alıcı, bazı spor logo emblazonlu gömlekler olan Tesla çalışanlarının yanı sıra bir apartmanda kaldırımla bekliyordu. (Kaldırım kırmızıya boyanmıştı, bu da durmayan bir ateş şeridi olduğunu gösteriyor.)
2016 yılında Tesla, “Boya It Siyah” videosu olarak bilinen bir otomatik pilot videosu paylaştı ve arabalarını kendi kendine sürüş yeteneklerini abartacak şekilde sahnelendi, daha sonra açıkladı.
Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi (NHTSA) Tesla'yı FSD sistemlerindeki olası güvenlik kusurları hakkında araştırıyor ve son zamanlarda otomobillerinin bazı trafik kurallarını ihlal ettikten sonra şirketten robotaxi çıkışıyla ilgili daha fazla bilgi istedi.
Cuma günü X'teki gönderilerde Musk şöyle yazdı: “Bir Tesla Model Y'nin fabrikadan karayolları da dahil olmak üzere şehirdeki bir müşteri evine ilk tamamen özerk teslimatı, programdan bir gün önce tamamlandı! @Tesla_ai ekiplerini, hem yazılım hem de AI çip tasarımı!”
Ayrıca, “Arabada hiç kimse yoktu ve herhangi bir noktada kontrol altında olmayan uzak operatörler yoktu. Tamamen özerk! Bildiğimiz kadarıyla, bu, arabada hiç insan bulunmayan veya bir kamu otoyolunda uzaktan çalıştıran ilk tamamen özerk sürüş.”
Musk'un halka açık bir otoyoldaki “ilk tamamen özerk sürüş” hakkındaki iddiası doğru değildi. Alfabe-Bir birçok ABD şehrinde ticari robotaxi hizmetleri işleten Waymo, 2024'ten beri Phoenix otoyollarında tamamen özerk sürüşler sunuyor ve o zamandan beri bu gezileri Los Angeles ve San Francisco'ya genişletti.
Tesla'daki AI başkanı Ashok Elluswamy, X'teki yazılarda otomobil üreticisinin “Austin bölgesinde bir model Y sipariş eden rastgele bir müşteri seçtiğini” söyledi. Ayrıca, teslim edilen aracın “Tesla fabrikasında üretilen her Model Y ile tam olarak aynı” olduğunu söyledi.
Elluswamy, X üzerindeki bir yazıda, sürücüsüz teslimattaki M modelinin “maksimum 72 mil / saat hızda” gittiğini kaydetti. Teksas Ulaştırma Bakanlığı web sitesine göre, Teksas'taki çoğu otoyol saatte 70 mil hız sınırına sahiptir.
Ayrı olarak, Tesla geçen hafta Austin'de Tesla'nın halka çok az şey açıkladığı teknolojiyle donatılmış Model Y SUV'larının 10 ila 20'sini içeren bir Robotaxi pilot programı başlattı.
Tesla Robotaxi hizmeti, yalnızca çoğunlukla etkileyiciler ve analistler olan, birçoğu X ve YouTube gibi platformlarda Tesla-fan içeriği yayınlayarak gelir üreten seçen, davet edilen binicileri seçmek için kullanılabilir. Tesla Robotaxi araçları, ön yolcu koltuğunda bir insan güvenlik amiri ile çalışır ve bir operasyon merkezindeki çalışanlar tarafından uzaktan denetlenir.
2016'dan bu yana Musk, Tesla'nın yakında mevcut tüm EV'lerini basit, havadan bir yazılım güncellemesiyle tamamen özerk araçlara dönüştürebileceğine dair vaat ediyor. Master Planı bölüm Deux'da, her Tesla sahibinin arabalarını sadece Tesla telefon uygulamasında bir düğmeye dokunarak “Tesla paylaşılan bir filoya ekleyebileceği ve arabalarının uyurken onlar için gelir elde etmesini sağlayabileceği bir geleceği özetledi.
2019'da Musk, Tesla'nın 2020 yılına kadar yolda 1 milyon robotaksiye sahip olacağını söyledi – o zamanlar kurumsal yatırımcılardan 2 milyar dolar toplamasına yardımcı olan bir iddia.
Tesla şimdiye kadar bu vaatleri yerine getirmemiş olsa da, bu hafta Teksas'taki sürücüsüz teslimat Musk'a inananlar ve vizyonu arasında heyecan yarattı.
Bu arada Tesla, CEO'nun sıklıkla kışkırtıcı siyasi söylemine, Almanya'nın aşırı sağ aşırılık parti AfD'sine ve Trump yönetimine yönelik çalışmalarına yanıt olarak bir marka tepkisi ile mücadele ediyor.
Tesla satışları, 2025 yılının ilk beş ayında, kısmen bu tepkinin bir sonucu olarak, özellikle Avrupa genelinde önemli pazarlarda geçen yıla düştü. Şirket ayrıca EV üreticilerinden, özellikle BYD, Nio ve Xiaomi gibi Çinli markalardan daha uygun fiyatlı ve daha yeni modeller sunan rekabetle karşı karşıya.
Tesla'nın ikinci çeyrek araç üretimi ve teslimat numaralarını 2 Temmuz'da açıklaması bekleniyor.
Karol Serewis | Getty Images
Tesla CEO Elon Musk, otomobil üreticisinin yeni bir otomobilin ilk sürücüsünü bir müşteriye tamamladığını ve şirketin Austin, Teksas'tan Gigafactory'den 27 Haziran'da bölgedeki bir apartman binasına yönlendirdiğini söyledi.
Musk'a da ait olan Sosyal Ağ X'teki Tesla hesabı, bir gecede Austin'de, otoyollar da dahil olmak üzere, sürücü koltuğunda veya arabanın ön yolcu koltuğunda hiçbir insan bulunmayan Model Y'nin Austin'deki halka açık yollardan geçmesini gösteren bir video paylaştı.
Tesla, yazılım ve donanımının hangi sürümünün klipte gösterilen arabada yüklendiğini ve kullanıldığını veya bu teknolojinin müşterileri için ticari olarak mevcut olup olmayacağını ve ne zaman kullanabileceğini söylemedi.
Tesla web sitesinde bulunan bir Model Y sahiplerinin kılavuzu, Tesla'nın bugün mevcut olan en gelişmiş, kısmen otomatik sürüş sistemi olan tam kendi kendine sürüş (denetimli) seçeneğini kullanmak için sahiplerinin ellerini direksiyonda tutması ve herhangi bir zamanda direksiyon veya frenlemeye hazır kalmaları gerektiğini söylüyor.
Tesla'nın videosundaki aracın, karayolu üzerinde bir sürücü olmadan çalıştığı, bir müşteriye gelmeden ve bir elden çıkarma için durmadan önce konut sokaklarından ve otoparkların etrafından geçtiği gösterildi. Alıcı, bazı spor logo emblazonlu gömlekler olan Tesla çalışanlarının yanı sıra bir apartmanda kaldırımla bekliyordu. (Kaldırım kırmızıya boyanmıştı, bu da durmayan bir ateş şeridi olduğunu gösteriyor.)
2016 yılında Tesla, “Boya It Siyah” videosu olarak bilinen bir otomatik pilot videosu paylaştı ve arabalarını kendi kendine sürüş yeteneklerini abartacak şekilde sahnelendi, daha sonra açıkladı.
Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi (NHTSA) Tesla'yı FSD sistemlerindeki olası güvenlik kusurları hakkında araştırıyor ve son zamanlarda otomobillerinin bazı trafik kurallarını ihlal ettikten sonra şirketten robotaxi çıkışıyla ilgili daha fazla bilgi istedi.
Cuma günü X'teki gönderilerde Musk şöyle yazdı: “Bir Tesla Model Y'nin fabrikadan karayolları da dahil olmak üzere şehirdeki bir müşteri evine ilk tamamen özerk teslimatı, programdan bir gün önce tamamlandı! @Tesla_ai ekiplerini, hem yazılım hem de AI çip tasarımı!”
Ayrıca, “Arabada hiç kimse yoktu ve herhangi bir noktada kontrol altında olmayan uzak operatörler yoktu. Tamamen özerk! Bildiğimiz kadarıyla, bu, arabada hiç insan bulunmayan veya bir kamu otoyolunda uzaktan çalıştıran ilk tamamen özerk sürüş.”
Musk'un halka açık bir otoyoldaki “ilk tamamen özerk sürüş” hakkındaki iddiası doğru değildi. Alfabe-Bir birçok ABD şehrinde ticari robotaxi hizmetleri işleten Waymo, 2024'ten beri Phoenix otoyollarında tamamen özerk sürüşler sunuyor ve o zamandan beri bu gezileri Los Angeles ve San Francisco'ya genişletti.
Tesla'daki AI başkanı Ashok Elluswamy, X'teki yazılarda otomobil üreticisinin “Austin bölgesinde bir model Y sipariş eden rastgele bir müşteri seçtiğini” söyledi. Ayrıca, teslim edilen aracın “Tesla fabrikasında üretilen her Model Y ile tam olarak aynı” olduğunu söyledi.
Elluswamy, X üzerindeki bir yazıda, sürücüsüz teslimattaki M modelinin “maksimum 72 mil / saat hızda” gittiğini kaydetti. Teksas Ulaştırma Bakanlığı web sitesine göre, Teksas'taki çoğu otoyol saatte 70 mil hız sınırına sahiptir.
Ayrı olarak, Tesla geçen hafta Austin'de Tesla'nın halka çok az şey açıkladığı teknolojiyle donatılmış Model Y SUV'larının 10 ila 20'sini içeren bir Robotaxi pilot programı başlattı.
Tesla Robotaxi hizmeti, yalnızca çoğunlukla etkileyiciler ve analistler olan, birçoğu X ve YouTube gibi platformlarda Tesla-fan içeriği yayınlayarak gelir üreten seçen, davet edilen binicileri seçmek için kullanılabilir. Tesla Robotaxi araçları, ön yolcu koltuğunda bir insan güvenlik amiri ile çalışır ve bir operasyon merkezindeki çalışanlar tarafından uzaktan denetlenir.
2016'dan bu yana Musk, Tesla'nın yakında mevcut tüm EV'lerini basit, havadan bir yazılım güncellemesiyle tamamen özerk araçlara dönüştürebileceğine dair vaat ediyor. Master Planı bölüm Deux'da, her Tesla sahibinin arabalarını sadece Tesla telefon uygulamasında bir düğmeye dokunarak “Tesla paylaşılan bir filoya ekleyebileceği ve arabalarının uyurken onlar için gelir elde etmesini sağlayabileceği bir geleceği özetledi.
2019'da Musk, Tesla'nın 2020 yılına kadar yolda 1 milyon robotaksiye sahip olacağını söyledi – o zamanlar kurumsal yatırımcılardan 2 milyar dolar toplamasına yardımcı olan bir iddia.
Tesla şimdiye kadar bu vaatleri yerine getirmemiş olsa da, bu hafta Teksas'taki sürücüsüz teslimat Musk'a inananlar ve vizyonu arasında heyecan yarattı.
Bu arada Tesla, CEO'nun sıklıkla kışkırtıcı siyasi söylemine, Almanya'nın aşırı sağ aşırılık parti AfD'sine ve Trump yönetimine yönelik çalışmalarına yanıt olarak bir marka tepkisi ile mücadele ediyor.
Tesla satışları, 2025 yılının ilk beş ayında, kısmen bu tepkinin bir sonucu olarak, özellikle Avrupa genelinde önemli pazarlarda geçen yıla düştü. Şirket ayrıca EV üreticilerinden, özellikle BYD, Nio ve Xiaomi gibi Çinli markalardan daha uygun fiyatlı ve daha yeni modeller sunan rekabetle karşı karşıya.
Tesla'nın ikinci çeyrek araç üretimi ve teslimat numaralarını 2 Temmuz'da açıklaması bekleniyor.