Tesla, kazada Autopilot'un 'hileli yanlış beyanı' ile suçlandı

kamil şeker

New member
Tesla Supercharger istasyonları 16 Eylül 2024'te Austin, Teksas'taki bir otoparkta görülüyor.

Brandon Bell | Getty Images


Tesla'nın 2023'teki bir çarpışmada ölen sürücünün ailesi, suçun şirketin Otopilot teknolojisine ilişkin “hileli yanlış beyanının” olduğunu iddia ederek dava açıyor.

Tesla sürücüsü Genesis Giovanni Mendoza-Martinez, California Walnut Creek'te Model S sedanın karıştığı kazada hayatını kaybetti. O sırada yolcu olan kardeşi Caleb ise ağır yaralandı.

Mendoza ailesi Ekim ayında Contra Costa İlçesinde Tesla'ya dava açtı, ancak son günlerde Tesla davayı eyalet mahkemesinden Kaliforniya'nın Kuzey Bölgesindeki federal mahkemeye taşıdı. The Independent ilk olarak mekan değişikliğini bildirdi. Davacılar genellikle dolandırıcılık iddiaları nedeniyle federal mahkemede daha yüksek bir ispat yüküyle karşı karşıyadır.

Olay, sürücü Tesla'nın kısmen otomatik bir sürüş sistemi olan Otopilot'unu kullanırken park halindeki bir itfaiye aracına çarpan 2021 Model S'yi içeriyordu.

Mendoza'nın avukatları, Tesla ve Musk'un “şirketin araçları hakkında heyecan yaratmak ve böylece mali durumunu iyileştirmek” amacıyla yıllardır Otopilot sistemi hakkında abarttığını veya yanlış iddialarda bulunduğunu iddia etti. Tweetlere, şirket blog gönderilerine, kazanç çağrılarına ve basın röportajlarına ilişkin açıklamalara dikkat çektiler.

Tesla avukatları yanıtlarında, çarpışmanın sorumlusunun sürücünün “kendi ihmalkar eylemleri ve/veya ihmalleri” olduğunu ve “eğer varsa Tesla tarafından yapılan herhangi bir beyana güvenmenin, araca zarar vermede önemli bir faktör olmadığını” söyledi. sürücü veya yolcu. Tesla'nın arabalarının ve sistemlerinin eyalet ve federal yasalara uygun olarak “makul derecede güvenli bir tasarıma” sahip olduğunu iddia ediyorlar.

Tesla, davayla ilgili yorum taleplerine yanıt vermedi. Mendoza ailesini temsil eden avukat Brett Schreiber, müvekkillerinin görüşmeye hazır olmasını reddetti.

Ölümcül veya yaralanmalı bir kazadan hemen önce Autopilot veya FSD'nin (Tam Kendi Kendine Sürüş (Denetimli)) kullanıldığı Tesla olaylarını içeren benzer iddialara odaklanan en az 15 aktif vaka daha var. Bunlardan üçü federal mahkemelere taşındı. FSD, Tesla'nın kısmen otomatikleştirilmiş sürüş sisteminin premium versiyonudur. Otopilot tüm yeni Tesla araçlarında standart bir seçenek olarak gelirken, araç sahipleri peşin bir prim ödüyor veya FSD'yi kullanmak için aylık abone oluyor.


Mendoza-Martinez davasının merkezindeki kaza aynı zamanda Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi tarafından Ağustos 2021'de başlatılan daha geniş Tesla Otopilot soruşturmasının bir parçasıydı. Bu soruşturma sırasında Tesla, sistemlerinde aşağıdakiler de dahil olmak üzere değişiklikler yaptı: sayısız kablosuz yazılım güncellemesi.

Kurum, Tesla'nın otopilotun sabit ilk müdahale araçları etrafındaki davranışıyla ilgili sorunları çözmeye yönelik “geri çağırma çözümünün” etkili olup olmadığını değerlendiren ikinci bir araştırma başlattı.

NHTSA, Tesla'yı sosyal medya paylaşımlarının sürücüleri yanıltarak araçlarının robotaksi olduğunu düşünmesine yol açabileceği konusunda uyardı. Ek olarak Kaliforniya Motorlu Taşıtlar Departmanı, Otopilot ve FSD iddialarının yanlış reklam teşkil ettiğini iddia ederek Tesla'ya dava açtı.

Tesla şu anda FSD'nin yeni bir sürümünü müşterilere sunuyor. Hafta sonu boyunca Musk, X'teki 206,5 milyondan fazla takipçisine “Yarın Tesla'nın otonom sürüşünü bir arkadaşına göstermeleri” talimatını verdi ve şunu ekledi: “Sihir gibi hissettiriyor.”

Musk, yaklaşık 2014'ten beri yatırımcılara Tesla'nın arabalarının yakında direksiyonda bir insan olmadan otonom olarak hareket edebileceğine dair söz veriyor. Şirket, CyberCab adı verilen iki kişilik otonom bir tasarım konseptini gösterse de Tesla henüz bunu yapmadı. bir robotaksi üretin.

Bu arada Çin'deki WeRide ve Pony.ai gibi rakipler ve alfabe ABD'de Waymo halihazırda ticari robotaksi filoları ve hizmetlerini işletiyor.

KOL SAATİ: Tesla FSD testleri 'inanılmaz derecede iyiydi'