Tesla, ölümcül 2018 Otopilot kazası nedeniyle hatalı ölüm davası açtı

kamil şeker

New member
Bir Tesla Model X, 23 Mart 2018'de Mountain View, Kaliforniya, ABD'deki ABD Otoyolu 101'e çarptıktan sonra yandı.

S.Engleman | Reuters aracılığıyla


Tesla, Autopilot özellikleri açık Model X SUV'sinin 2018 yılında Mountain View, California yakınlarında bir otoyol bariyerine çarpmasının ardından hayatını kaybeden iki çocuk babası ve Apple mühendisi Walter Huang'ın ailesi tarafından açılan haksız ölüm davasını sonuçlandırdı.

Anlaşma, jüri seçiminin ardından geldi ve Pazartesi günü Kaliforniya Yüksek Mahkemesinde duruşma başlıyordu. Anlaşma, Tesla'nın geniş çapta takip edilen bir davada kanıtları ve ifadeleri yayınlamaktan kaçınmasına olanak tanıyor.

Ulusal Ulaşım Güvenliği Kurulu, ölümcül kazayı araştırdı ve 2020'de, sürücünün dikkatinin dağılması ve sorunlu yol inşaatının yanı sıra, çarpışmadan en azından kısmen Tesla'nın teknolojisinin sorumlu olduğunu ortaya çıkardı. NTSB, Huang'ın çarpışmadan önce bir noktada telefonunda bir oyuna baktığına inanıyordu.

Federal kurum, Tesla'nın ileri çarpışma uyarı sisteminin bir uyarı vermediğini ve Huang'ın Model X'i, Otomatik pilot devredeyken, 101 numaralı otoyolun kenarındaki bir bariyere doğru hızlanırken otomatik acil fren sisteminin devreye girmediğini tespit etti. Soluk şerit işaretleri ve bariyer — veya çarpışma zayıflatıcı – NTSB 2020'de yaptığı açıklamada, konumlandırmanın da çarpışmaya katkıda bulunmuş olabileceğini söyledi.

Huang'ın yaslı ailesi, Tesla'ya haksız ölüm nedeniyle dava açtı ve iddiaları kısmen şirketin sürücü destek sistemlerindeki güvenlik ve tasarım kusurları iddialarına odaklandı. Dava, Santa Clara İlçesindeki Kaliforniya Yüksek Mahkemesinde Sz Huang ve diğerleri ile Tesla Inc. ve diğerleri arasındaydı.

Huang'ın avukatları mahkeme dosyalarında Tesla, CEO'su Elon Musk ve diğerlerinden gelen sosyal medya ve pazarlama mesajlarına da dikkat çekerek, Autopilot'un Tesla araçlarını her zaman yola dikkat etmeye gerek kalmadan veya yolda ilerlemeye gerek kalmadan güvenli bir şekilde sürülmesini sağladığını öne sürdü. eller aracın direksiyonunda.

Mahkeme dosyalarında atıfta bulunulan dahili Tesla e-postalarında Tesla yöneticileri ve mühendisleri, Tesla araçlarını Otopilot veya ilgili premium özellikler açıkken sürerken nasıl kayıtsız kaldıklarını tartıştılar. Bu sistemler devredeyken araç kullanırken e-postalarını okuduklarını ve telefonlarını kontrol ettiklerini anlattılar.


Bu bildiri görselinde 23 Mart 2018'de Mountain View, Kaliforniya, ABD'de ABD Otoyolu 101'de (US-101) düşen bir Tesla Model X görülüyor.

S.Engleman | Reuters aracılığıyla


Sivil jüri duruşmasının bu hafta Tesla'nın yerleşmesinden hemen önce San Jose, California'daki bir adliyede başlaması planlanıyordu.

Tesla avukatları, Huang'ın görünüşte daha iyisini bilen ama kaza anında telefonunda mobil oyunlar oynayan dikkatsiz bir sürücü olduğunu ileri sürmüştü.

Şirket, uzlaşma anlaşmasında belirtilen tutarın kamuoyunun gözü önünde mühürlenmesi için başvuruda bulundu.

Bu davadaki ölümcül kaza ve davalar, Tesla'nın kültürünü, güvenlik konusundaki tutumlarını ve sürücü destek sistemlerinin kalitesini birçok potansiyel hissedar ve müşteri için zaten sorguya çekmişti.

Jüri, Huang'ın ölümünden Tesla'yı (kısmen veya tamamen) sorumlu bulmuş olsaydı, bu dava aynı zamanda elektrikli araç üreticisinin şu anda yaygın olarak karşı karşıya olduğu ürün sorumluluğu davalarında da bir emsal teşkil edecek ve diğer davacıların ilgili davayı kazanmasını veya dava açmasını kolaylaştıracaktı. sorunlar.

İçinde Mayıs 2022Musk, sosyal medyadaki bir paylaşımında şunları söyledi: “Muhtemelen kazansak bile, bize karşı adil bir davada asla zafer aramayacağız.” muhtemelen kaybedecek.”

Tesla'nın Bowman ve Brooke LLP'deki baş avukatları Pazartesi günü yorum yapmak için hemen müsait değildi.

Tesla'nın avukatları, mahkemeden uzlaşma şartlarını imzalamasını talep eden bir dosyada, şirketin “yıllarca süren davaları sona erdirmek için Davacılarla bir uzlaşma anlaşması yaptığını” yazdı. Anlaşmanın tam dolar tutarının imzalanmasını istediklerini söylediler çünkü “diğer potansiyel davacılar (veya davacıların barosu), uzlaşma tutarını Tesla'nın zararlara ilişkin potansiyel sorumluluğunun kanıtı olarak algılayabilir ve bu da daha sonraki uzlaşma fırsatı üzerinde caydırıcı bir etkiye sahip olabilir.” vakalar.”

Huang ailesinin Minami Tamaki ve Walkup Melodia hukuk firmalarındaki avukatları yorum talebine hemen yanıt vermedi.

CNBC PRO'nun bu hikayelerini kaçırmayın: