kamil şeker
New member
Tesla CEO'su ve X'in sahibi Elon Musk, 10 Ekim 2024'te Los Angeles, Kaliforniya'da Tesla ürünlerinin açılış etkinliği sırasında konuşuyor
Kaynak: Tesla | youtube
Tesla'nın Çarşamba günü üçüncü çeyrek kazançlarının, gelirlerin beklentilerden biraz düşük gelmesine rağmen analistlerin tahminlerinin üzerinde olduğunu bildirdi. Hisse senedi, uzun süreli işlemlerde %12 oranında değer kazandı.
LSEG tarafından analistlerle yapılan bir ankete dayanarak şirketin Wall Street'in beklentileriyle karşılaştırıldığında bildirdiği sonuçlar şöyle:
Kar marjları, çeyrek boyunca otomotiv düzenleyici kredi gelirinde 739 milyon dolar arttı. Otomobil üreticilerinin her yıl belirli miktarda düzenleyici kredi alması gerekiyor. Hedefi tutturamazlarsa Tesla gibi sadece elektrikli araç ürettiği için fazla kredisi olan şirketlerden kredi satın alabiliyorlar.
Otomotiv geliri, bir önceki yılın aynı dönemindeki 19,63 milyar dolardan %2 artışla 20 milyar dolara yükseldi ve 2022'nin sonundan bu yana neredeyse sabit kaldı. Enerji üretimi ve depolama geliri %52 artışla 2,38 milyar dolara yükselirken, hizmet dışı gelirleri de içeren hizmetler ve diğer gelirler. Tesla araçlarının garanti onarımları %29 artışla 2,79 milyar dolara yükseldi.
CEO Elon Musk kazanç açıklamasında “en iyi tahmininin” “düşük maliyetli araçlar” ve “özerkliğin gelişi” nedeniyle “araç büyümesinin” gelecek yıl %20 ila %30'a ulaşacağı olduğunu söyledi. FactSet'in anketine katılan analistler, gelecek yıl teslimatlarda toplam artışla yaklaşık %15'lik bir artışla 2,04 milyona çıkmasını bekliyorlardı.
Görüşmede Tesla'nın Cybercab olmayan daha düşük maliyetli bir EV üretip üretmeyeceği sorulduğunda Musk, şirketin ileriye dönük tüm arabalarının otonom olacağını söyledi. Tesla'nın bugüne kadar ürettiği 7 milyon aracın “büyük çoğunluğunun” “özerklik kapasitesine sahip” olduğunu ve şirketin “şu anda haftada 35.000 otonom araç siparişi verdiğini” söyledi. Tesla hala direksiyonda bir insan olmadan kullanımı güvenli, her zaman yönlendirmeye veya fren yapmaya hazır arabalar üretmiyor veya satmıyor.
Musk, şirketin sonunda yılda 2 milyon Siber Kabin üreteceğini ve 2025 gibi erken bir tarihte Teksas ve muhtemelen Kaliforniya'da arabalarında sürücüsüz araç çağırma hizmeti sunacağını söyledi. Tesla'nın, Kaliforniya'daki bazı çalışanların bu yıl kullanabildiği bir araç çağırma uygulaması geliştirdiğini söyledi.
Musk, “Bir araç talep edebilirsiniz ve o sizi Körfez Bölgesi'nde herhangi bir yere götürecektir” dedi. “Şimdilik bir güvenlik sürücümüz var.”
Kaliforniya Kamu Hizmetleri Komisyonu'nun web sitesinde yayınlanan izin listesine göre Tesla, şu anda Kaliforniya'da ticari bir ulaşım ağı şirketi veya araç çağırma hizmeti işletme lisansına sahip değil.
Siber kamyon büyümesi
Hissedar konuşmasında Tesla, Cybertruck'ın Model 3 ve Model Y'nin ardından ABD'de en çok satan üçüncü tamamen elektrikli araç olduğunu söyledi. Tesla satışları modele göre ayırmaz.
Tesla'nın köşeli çelik kamyoneti kalite sorunlarıyla boğuşsa da Kelley Blue Book'un tahminlerine göre şirket üçüncü çeyrekte ABD'de hâlâ 16.000'den fazla Cybertruck sattı. Tesla, açıklamasında Cybertruck'un “ilk kez pozitif bir brüt kar marjı elde ettiğini” söyledi.
Tesla CFO'su Vaibhav Taneja, görüşmede şirketin Tam Kendi Kendine Sürüş Denetimli sistemi olan FSD'nin çeyrekte 326 milyon dolar gelire katkıda bulunduğunu söyledi. FSD, Tesla müşterilerine peşin seçenek olarak veya aylık ücret karşılığında satılan birinci sınıf bir sürücü destek sistemidir.
Bu ayın başlarında Tesla, üçüncü çeyrekte 462.890 adet araç teslimatı bildirdi. Teslimatlar Tesla tarafından bildirilen satışlara en yakın tahmindir. Şirket ayrıca 30 Eylül'de sona eren dönemde 469.796 elektrikli araç ürettiğini söyledi.
Teslimatlar bir önceki yıla göre %6 artarken, analistlerin beklentilerinin altında kaldı ve yıldan yıla art arda iki çeyrekte düşüş yaşadı. Tesla, satışları teşvik etmek için bir dizi indirim ve teşvik sunuyor.
Şirket Çarşamba günkü kazanç tablosunda, “Devam eden makroekonomik koşullara rağmen, 2024 yılında araç teslimatlarında hafif bir büyüme elde etmeyi bekliyoruz.” dedi. Şirket ayrıca 2025'in ilk yarısında daha uygun fiyatlı modelleri “piyasaya sürme” hedefini de yineledi.
Tesla, özellikle Çin'de BYD ve Geely gibi şirketlerin yanı sıra Li Auto ve Nio gibi yeni nesil otomobil üreticilerinin artan rekabet baskısıyla karşı karşıya. ABD'de eski otomobil üreticileri Ford Ve Genel Motorlar Önceki elektrifikasyon taahhütlerinden geri adım atmalarına rağmen daha fazla elektrikli araç satmaya başlıyorlar.
Kazanç raporu, hissedarların daha fazla ayrıntı istemesine neden olan, merakla beklenen robotaksi etkinliğinden iki haftadan kısa süre sonra geliyor ve Musk'ın eski Başkan Donald için kampanya yürüttüğü son zamanlarda programının büyük bir bölümünü işgal eden başkanlık seçimlerinden yaklaşık iki hafta önce geliyor. Koz.
Yatırımcıların çevrimiçi platform Say Technologies aracılığıyla ilettiği sorulara göre, önemli sayıda hissedar Musk'un Trump yanlısı aktivizminin Tesla'yı ve hisse senedi fiyatlarını nasıl etkileyeceğini bilmek istiyordu. Görüşmede Trump ile ilgili hiçbir soru sorulmadı.
Çarşamba günkü mesai sonrası yükselişinden önce hisse senedi Ekim ayında %18 oranında düşüş yaşadı ve Ocak ayından bu yana en kötü ayına doğru ilerledi. Yıl genelinde hisseler %14 düşüş yaşarken Nasdaq bu süreçte %22 artış gösterdi.
Musk, Trump'ı Beyaz Saray'a geri getirmek için on milyonlarca dolar harcadı; her ne kadar eski başkan Tesla'ya yıllardır fayda sağlayan elektrikli araçlara yönelik federal harcama türlerini, altyapı şarjını ve çevre düzenlemelerini desteklemese de.
Musk ayrıca yakın zamanda Harrisburg, Pensilvanya'da düzenlenen bir etkinlikte ABD'deki birçok devlet kurumunu ve düzenlemeyi etkisiz ve gereksiz olarak gördüğünü söyledi.
KOL SAATİ: Tesla marjlarının biraz düşmesi bekleniyor
Kaynak: Tesla | youtube
Tesla'nın Çarşamba günü üçüncü çeyrek kazançlarının, gelirlerin beklentilerden biraz düşük gelmesine rağmen analistlerin tahminlerinin üzerinde olduğunu bildirdi. Hisse senedi, uzun süreli işlemlerde %12 oranında değer kazandı.
LSEG tarafından analistlerle yapılan bir ankete dayanarak şirketin Wall Street'in beklentileriyle karşılaştırıldığında bildirdiği sonuçlar şöyle:
- Hisse başına kazanç: 72 sent, düzeltilmiş, beklenen 58 sente kıyasla
- Hasılat: 25,18 milyar dolar beklentisine karşılık 25,37 milyar dolar bekleniyor
Kar marjları, çeyrek boyunca otomotiv düzenleyici kredi gelirinde 739 milyon dolar arttı. Otomobil üreticilerinin her yıl belirli miktarda düzenleyici kredi alması gerekiyor. Hedefi tutturamazlarsa Tesla gibi sadece elektrikli araç ürettiği için fazla kredisi olan şirketlerden kredi satın alabiliyorlar.
Otomotiv geliri, bir önceki yılın aynı dönemindeki 19,63 milyar dolardan %2 artışla 20 milyar dolara yükseldi ve 2022'nin sonundan bu yana neredeyse sabit kaldı. Enerji üretimi ve depolama geliri %52 artışla 2,38 milyar dolara yükselirken, hizmet dışı gelirleri de içeren hizmetler ve diğer gelirler. Tesla araçlarının garanti onarımları %29 artışla 2,79 milyar dolara yükseldi.
CEO Elon Musk kazanç açıklamasında “en iyi tahmininin” “düşük maliyetli araçlar” ve “özerkliğin gelişi” nedeniyle “araç büyümesinin” gelecek yıl %20 ila %30'a ulaşacağı olduğunu söyledi. FactSet'in anketine katılan analistler, gelecek yıl teslimatlarda toplam artışla yaklaşık %15'lik bir artışla 2,04 milyona çıkmasını bekliyorlardı.
Görüşmede Tesla'nın Cybercab olmayan daha düşük maliyetli bir EV üretip üretmeyeceği sorulduğunda Musk, şirketin ileriye dönük tüm arabalarının otonom olacağını söyledi. Tesla'nın bugüne kadar ürettiği 7 milyon aracın “büyük çoğunluğunun” “özerklik kapasitesine sahip” olduğunu ve şirketin “şu anda haftada 35.000 otonom araç siparişi verdiğini” söyledi. Tesla hala direksiyonda bir insan olmadan kullanımı güvenli, her zaman yönlendirmeye veya fren yapmaya hazır arabalar üretmiyor veya satmıyor.
Musk, şirketin sonunda yılda 2 milyon Siber Kabin üreteceğini ve 2025 gibi erken bir tarihte Teksas ve muhtemelen Kaliforniya'da arabalarında sürücüsüz araç çağırma hizmeti sunacağını söyledi. Tesla'nın, Kaliforniya'daki bazı çalışanların bu yıl kullanabildiği bir araç çağırma uygulaması geliştirdiğini söyledi.
Musk, “Bir araç talep edebilirsiniz ve o sizi Körfez Bölgesi'nde herhangi bir yere götürecektir” dedi. “Şimdilik bir güvenlik sürücümüz var.”
Kaliforniya Kamu Hizmetleri Komisyonu'nun web sitesinde yayınlanan izin listesine göre Tesla, şu anda Kaliforniya'da ticari bir ulaşım ağı şirketi veya araç çağırma hizmeti işletme lisansına sahip değil.
Siber kamyon büyümesi
Hissedar konuşmasında Tesla, Cybertruck'ın Model 3 ve Model Y'nin ardından ABD'de en çok satan üçüncü tamamen elektrikli araç olduğunu söyledi. Tesla satışları modele göre ayırmaz.
Tesla'nın köşeli çelik kamyoneti kalite sorunlarıyla boğuşsa da Kelley Blue Book'un tahminlerine göre şirket üçüncü çeyrekte ABD'de hâlâ 16.000'den fazla Cybertruck sattı. Tesla, açıklamasında Cybertruck'un “ilk kez pozitif bir brüt kar marjı elde ettiğini” söyledi.
Tesla CFO'su Vaibhav Taneja, görüşmede şirketin Tam Kendi Kendine Sürüş Denetimli sistemi olan FSD'nin çeyrekte 326 milyon dolar gelire katkıda bulunduğunu söyledi. FSD, Tesla müşterilerine peşin seçenek olarak veya aylık ücret karşılığında satılan birinci sınıf bir sürücü destek sistemidir.
Bu ayın başlarında Tesla, üçüncü çeyrekte 462.890 adet araç teslimatı bildirdi. Teslimatlar Tesla tarafından bildirilen satışlara en yakın tahmindir. Şirket ayrıca 30 Eylül'de sona eren dönemde 469.796 elektrikli araç ürettiğini söyledi.
Teslimatlar bir önceki yıla göre %6 artarken, analistlerin beklentilerinin altında kaldı ve yıldan yıla art arda iki çeyrekte düşüş yaşadı. Tesla, satışları teşvik etmek için bir dizi indirim ve teşvik sunuyor.
Şirket Çarşamba günkü kazanç tablosunda, “Devam eden makroekonomik koşullara rağmen, 2024 yılında araç teslimatlarında hafif bir büyüme elde etmeyi bekliyoruz.” dedi. Şirket ayrıca 2025'in ilk yarısında daha uygun fiyatlı modelleri “piyasaya sürme” hedefini de yineledi.
Tesla, özellikle Çin'de BYD ve Geely gibi şirketlerin yanı sıra Li Auto ve Nio gibi yeni nesil otomobil üreticilerinin artan rekabet baskısıyla karşı karşıya. ABD'de eski otomobil üreticileri Ford Ve Genel Motorlar Önceki elektrifikasyon taahhütlerinden geri adım atmalarına rağmen daha fazla elektrikli araç satmaya başlıyorlar.
Kazanç raporu, hissedarların daha fazla ayrıntı istemesine neden olan, merakla beklenen robotaksi etkinliğinden iki haftadan kısa süre sonra geliyor ve Musk'ın eski Başkan Donald için kampanya yürüttüğü son zamanlarda programının büyük bir bölümünü işgal eden başkanlık seçimlerinden yaklaşık iki hafta önce geliyor. Koz.
Yatırımcıların çevrimiçi platform Say Technologies aracılığıyla ilettiği sorulara göre, önemli sayıda hissedar Musk'un Trump yanlısı aktivizminin Tesla'yı ve hisse senedi fiyatlarını nasıl etkileyeceğini bilmek istiyordu. Görüşmede Trump ile ilgili hiçbir soru sorulmadı.
Çarşamba günkü mesai sonrası yükselişinden önce hisse senedi Ekim ayında %18 oranında düşüş yaşadı ve Ocak ayından bu yana en kötü ayına doğru ilerledi. Yıl genelinde hisseler %14 düşüş yaşarken Nasdaq bu süreçte %22 artış gösterdi.
Musk, Trump'ı Beyaz Saray'a geri getirmek için on milyonlarca dolar harcadı; her ne kadar eski başkan Tesla'ya yıllardır fayda sağlayan elektrikli araçlara yönelik federal harcama türlerini, altyapı şarjını ve çevre düzenlemelerini desteklemese de.
Musk ayrıca yakın zamanda Harrisburg, Pensilvanya'da düzenlenen bir etkinlikte ABD'deki birçok devlet kurumunu ve düzenlemeyi etkisiz ve gereksiz olarak gördüğünü söyledi.
KOL SAATİ: Tesla marjlarının biraz düşmesi bekleniyor