kamil şeker
New member
Tesla'nın Perşembe günü dördüncü çeyrek araç üretim ve teslimat raporunu yayınladı. İşte önemli sayılar:
2024 yılının 4. çeyreğindeki toplam teslimatlar: 495.570
Toplam üretim 2024 4. Çeyreği: 459.445
Toplam yıllık teslimatlar 2024: 1.789.226
Toplam yıllık üretim 2024: 1.773.443
Çeyrek sonuçları, 2023'te 1,81 milyon teslimat bildiren Tesla'nın teslimat sayılarındaki ilk yıllık düşüşü temsil ediyor. Tesla, 2023'ün dördüncü çeyreğinde 484.507 teslimat bildirdi.
Tesla hisseleri Perşembe günü işlemlerde %7'ye kadar düştü.
Analistler, StreetAccount tarafından derlenen tahminlerin fikir birliğine göre Tesla'nın, 474.000 Model 3 ve Model Y EV dahil olmak üzere 504.770 çeyrekte teslimat raporlamasını bekliyordu. Tesla, bazı yatırımcılara 26 analistin katıldığı bir ankete dayanarak şirket tarafından derlenmiş 506.763 araçlık teslimat konsensüsü gönderdi. Troy Teslike adıyla yayın yapan ve geniş çapta takip edilen bağımsız Tesla araştırmacısı, 501.000 adet teslimat öngördü.
Teslimatlar, Tesla tarafından bildirilen satışlara en yakın tahmindir ancak şirketin hissedar iletişimlerinde kesin olarak tanımlanmamıştır.
Dördüncü çeyrek raporu, Tesla hisselerinde yıl sonunda yaşanan ve 2024'ü %63 artışla tamamlayan büyük yükselişin ardından geldi. Aralık ortasında hisseler rekora ulaşarak 2021'deki tüm zamanların en yüksek seviyesini gölgede bıraktı.
Şirket, fiyat indirimleri ve alıcılara yönelik teşviklere rağmen satışlardaki düşüşle mücadele ederken, hisse senedinin 2022'den bu yana en kötü dönemi olan %29'luk düşüş yaşadığı ilk çeyrekten bu yana büyük bir geri dönüş oldu. Şirketin Nisan ayındaki ilk çeyrek kazanç açıklamasında CEO Elon Musk, yatırımcılara “bu yıl geçen yıla göre daha yüksek satış” beklediğini ancak büyüme oranının 2023'teki %38'den yavaşlayacağını söyledi.
Yılın geri yarısında Tesla'daki en büyük hikaye, Musk'un Başkan seçilen Donald Trump'ın seçim kampanyasındaki rolüydü. Dünyanın en zengin insanı olan Musk, Trump'ı ve diğer Cumhuriyetçi adayları desteklemek için yaklaşık 277 milyon dolar harcadı ve değişken eyaletlerde kampanya yürütmek için haftalarca yolda kaldı.
Elon Musk, 19 Kasım 2024'te Brownsville, Teksas, ABD'de SpaceX Starship roketinin altıncı test uçuşunun fırlatılışını izlerken ABD Başkanı seçilen Donald Trump ile konuşuyor.
Brandon Bell | Reuters aracılığıyla
SpaceX ve xAI'yi de yöneten ve sosyal ağ X'in sahibi olan Musk, federal harcamaları, personeli ve düzenlemeleri kısmayı hedefleyecek olan Trump yönetimine yönelik bir danışma grubunun eş başkanlığına seçildi.
Endüstri araştırma grubu AutoForecast Solutions'ın başkan yardımcısı Sam Fiorani, CNBC'ye bir e-postada Musk'un siyasete atılımının “odak noktasını ana işlerinden uzaklaştırmış olabileceğini” söyledi. Ancak yatırımcıların veya EV alıcılarının bu konuya ne kadar önem verdiğinin ilk çeyreğe kadar Tesla'nın rakamlarına yansımayacağını söyledi.
Yakın zamana kadar Tesla, akülü elektrikli araçları seri üreten tek otomobil üreticilerinden biriydi. Şirket şu anda yerli otomobil üreticilerinin şiddetli rekabetiyle karşı karşıya. Genel Motorlar, Ford Ve Rivya yanı sıra Çin'de BYD, Kore'de Hyundai ve Avrupalı otomobil devleri BMW Ve volkswagen.
InsideEVs'in genel yayın yönetmeni Patrick George, CNBC'ye Tesla'nın özellikle şarj ağı söz konusu olduğunda hâlâ birçok şeyi diğer EV üreticilerinden daha iyi yaptığını düşündüğünü söyledi. Ancak Tesla'nın son çeyrekteki en büyük operasyonel zorluğu “bir otomobil şirketi olmanın temel işi”ydi.
'Kullanılmış araba parklarında yığılma'
Tesla, insansı bir robotik girişimine ve çip geliştirmeye yatırım yaptı ve 2027'den önce özel bir robotaksi üretmeyi ve sürücüsüz araç çağırma hizmetini başlatmayı planlıyor. Musk ve hissedarlar Tesla'yı sadece bir araba şirketi olarak görmek istemese de kârın çoğu hala araç satışlarından elde ediliyor.
George, Tesla'nın “2024'te daha uygun fiyatlı EV'ler” getirmeme hatası yaptığını söyledi ve şirketin en yeni aracı olan Cybertrucks'ın “kullanılmış araba parklarında biriktiğini” ekledi. Köşeli çelik Cybertruck yaklaşık 80.000 dolardan başlıyor.
Rakiplerinin Avrupa'da pazar payı kazanmasıyla Tesla, dördüncü çeyrekte bölgedeki satışlarda büyük bir düşüş yaşadı.
Araba taşıyıcıları, Tesla Gigafactory Berlin-Brandenburg tesisinde yeni Tesla Model Y elektrikli araçlarla yükleniyor.
Patrick Pleul | Resim İttifakı | Getty Images
Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği (ACEA)'nin kayıt verilerine göre, Ocak ayından Kasım ayının sonuna kadar Tesla, Avrupa'da 283.000 araç sattı; bu rakam, bir önceki yılın aynı dönemine göre yaklaşık %14 düşüş gösterdi. Avrupa'da kayıtlar bir yıl önceki 31.810 seviyesinden Kasım ayında 18.786'ya geriledi.
Şirketin Çin'deki işleri de dördüncü çeyrekte baskı altında kaldı.
Fiorani, Model Y'nin Çin'de en çok satan ikinci model olmasına rağmen “büyümesinin pazarın büyümesine ayak uydurmada başarısız olduğunu” söyledi. Kasım ayı boyunca Model Y satışlarının %5'ten fazla arttığını ancak ülkedeki genel EV satışlarının %8 arttığını söyledi.
Bu arada BYD ve Chery, Li Auto, Jetour, LeapMotor ve Aito dahil olmak üzere Çin'deki diğer markalar Tesla'dan önemli ölçüde daha hızlı büyüdü. BYD ayrıca Çin dışında da fabrikalar kuruyor ve büyük miktarda ihracat yapıyor.
Kuzey Amerika'da Tesla hakimiyetini korudu. Şirket, dördüncü çeyrekte satışları artırmak için en popüler Model Y SUV'da bile çeşitli teşvikler ve fiyat indirimleri sundu. Yine de Tesla'da stok birikimi yaşandı.
Dördüncü çeyrekte şirket, Cybertruck montaj hattı çalışanlarını birkaç günlüğüne evlerine gönderdi ve bu da piyasayı çok fazla araçla doldurmaktan kaçınmanın yollarını arıyor olabileceğini gösterdi.
Musk, 2025'e yönelik olarak Ekim ayında yaptığı bir kazanç açıklamasında Tesla'nın 2025'te daha düşük maliyetli ve otonom araçlar sunmayı beklediğini ve bunun 2024'e göre “yüzde 20 ila yüzde 30'luk bir büyümeye” yol açmasını beklediğini söyledi.
KOL SAATİ: Çin otomobil pazarı 2025 sonuna kadar yüzde 55-60 elektrikli araç oranına ulaşabilir
2024 yılının 4. çeyreğindeki toplam teslimatlar: 495.570
Toplam üretim 2024 4. Çeyreği: 459.445
Toplam yıllık teslimatlar 2024: 1.789.226
Toplam yıllık üretim 2024: 1.773.443
Çeyrek sonuçları, 2023'te 1,81 milyon teslimat bildiren Tesla'nın teslimat sayılarındaki ilk yıllık düşüşü temsil ediyor. Tesla, 2023'ün dördüncü çeyreğinde 484.507 teslimat bildirdi.
Tesla hisseleri Perşembe günü işlemlerde %7'ye kadar düştü.
Analistler, StreetAccount tarafından derlenen tahminlerin fikir birliğine göre Tesla'nın, 474.000 Model 3 ve Model Y EV dahil olmak üzere 504.770 çeyrekte teslimat raporlamasını bekliyordu. Tesla, bazı yatırımcılara 26 analistin katıldığı bir ankete dayanarak şirket tarafından derlenmiş 506.763 araçlık teslimat konsensüsü gönderdi. Troy Teslike adıyla yayın yapan ve geniş çapta takip edilen bağımsız Tesla araştırmacısı, 501.000 adet teslimat öngördü.
Teslimatlar, Tesla tarafından bildirilen satışlara en yakın tahmindir ancak şirketin hissedar iletişimlerinde kesin olarak tanımlanmamıştır.
Dördüncü çeyrek raporu, Tesla hisselerinde yıl sonunda yaşanan ve 2024'ü %63 artışla tamamlayan büyük yükselişin ardından geldi. Aralık ortasında hisseler rekora ulaşarak 2021'deki tüm zamanların en yüksek seviyesini gölgede bıraktı.
Şirket, fiyat indirimleri ve alıcılara yönelik teşviklere rağmen satışlardaki düşüşle mücadele ederken, hisse senedinin 2022'den bu yana en kötü dönemi olan %29'luk düşüş yaşadığı ilk çeyrekten bu yana büyük bir geri dönüş oldu. Şirketin Nisan ayındaki ilk çeyrek kazanç açıklamasında CEO Elon Musk, yatırımcılara “bu yıl geçen yıla göre daha yüksek satış” beklediğini ancak büyüme oranının 2023'teki %38'den yavaşlayacağını söyledi.
Yılın geri yarısında Tesla'daki en büyük hikaye, Musk'un Başkan seçilen Donald Trump'ın seçim kampanyasındaki rolüydü. Dünyanın en zengin insanı olan Musk, Trump'ı ve diğer Cumhuriyetçi adayları desteklemek için yaklaşık 277 milyon dolar harcadı ve değişken eyaletlerde kampanya yürütmek için haftalarca yolda kaldı.
Elon Musk, 19 Kasım 2024'te Brownsville, Teksas, ABD'de SpaceX Starship roketinin altıncı test uçuşunun fırlatılışını izlerken ABD Başkanı seçilen Donald Trump ile konuşuyor.
Brandon Bell | Reuters aracılığıyla
SpaceX ve xAI'yi de yöneten ve sosyal ağ X'in sahibi olan Musk, federal harcamaları, personeli ve düzenlemeleri kısmayı hedefleyecek olan Trump yönetimine yönelik bir danışma grubunun eş başkanlığına seçildi.
Endüstri araştırma grubu AutoForecast Solutions'ın başkan yardımcısı Sam Fiorani, CNBC'ye bir e-postada Musk'un siyasete atılımının “odak noktasını ana işlerinden uzaklaştırmış olabileceğini” söyledi. Ancak yatırımcıların veya EV alıcılarının bu konuya ne kadar önem verdiğinin ilk çeyreğe kadar Tesla'nın rakamlarına yansımayacağını söyledi.
Yakın zamana kadar Tesla, akülü elektrikli araçları seri üreten tek otomobil üreticilerinden biriydi. Şirket şu anda yerli otomobil üreticilerinin şiddetli rekabetiyle karşı karşıya. Genel Motorlar, Ford Ve Rivya yanı sıra Çin'de BYD, Kore'de Hyundai ve Avrupalı otomobil devleri BMW Ve volkswagen.
InsideEVs'in genel yayın yönetmeni Patrick George, CNBC'ye Tesla'nın özellikle şarj ağı söz konusu olduğunda hâlâ birçok şeyi diğer EV üreticilerinden daha iyi yaptığını düşündüğünü söyledi. Ancak Tesla'nın son çeyrekteki en büyük operasyonel zorluğu “bir otomobil şirketi olmanın temel işi”ydi.
'Kullanılmış araba parklarında yığılma'
Tesla, insansı bir robotik girişimine ve çip geliştirmeye yatırım yaptı ve 2027'den önce özel bir robotaksi üretmeyi ve sürücüsüz araç çağırma hizmetini başlatmayı planlıyor. Musk ve hissedarlar Tesla'yı sadece bir araba şirketi olarak görmek istemese de kârın çoğu hala araç satışlarından elde ediliyor.
George, Tesla'nın “2024'te daha uygun fiyatlı EV'ler” getirmeme hatası yaptığını söyledi ve şirketin en yeni aracı olan Cybertrucks'ın “kullanılmış araba parklarında biriktiğini” ekledi. Köşeli çelik Cybertruck yaklaşık 80.000 dolardan başlıyor.
Rakiplerinin Avrupa'da pazar payı kazanmasıyla Tesla, dördüncü çeyrekte bölgedeki satışlarda büyük bir düşüş yaşadı.
Araba taşıyıcıları, Tesla Gigafactory Berlin-Brandenburg tesisinde yeni Tesla Model Y elektrikli araçlarla yükleniyor.
Patrick Pleul | Resim İttifakı | Getty Images
Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği (ACEA)'nin kayıt verilerine göre, Ocak ayından Kasım ayının sonuna kadar Tesla, Avrupa'da 283.000 araç sattı; bu rakam, bir önceki yılın aynı dönemine göre yaklaşık %14 düşüş gösterdi. Avrupa'da kayıtlar bir yıl önceki 31.810 seviyesinden Kasım ayında 18.786'ya geriledi.
Şirketin Çin'deki işleri de dördüncü çeyrekte baskı altında kaldı.
Fiorani, Model Y'nin Çin'de en çok satan ikinci model olmasına rağmen “büyümesinin pazarın büyümesine ayak uydurmada başarısız olduğunu” söyledi. Kasım ayı boyunca Model Y satışlarının %5'ten fazla arttığını ancak ülkedeki genel EV satışlarının %8 arttığını söyledi.
Bu arada BYD ve Chery, Li Auto, Jetour, LeapMotor ve Aito dahil olmak üzere Çin'deki diğer markalar Tesla'dan önemli ölçüde daha hızlı büyüdü. BYD ayrıca Çin dışında da fabrikalar kuruyor ve büyük miktarda ihracat yapıyor.
Kuzey Amerika'da Tesla hakimiyetini korudu. Şirket, dördüncü çeyrekte satışları artırmak için en popüler Model Y SUV'da bile çeşitli teşvikler ve fiyat indirimleri sundu. Yine de Tesla'da stok birikimi yaşandı.
Dördüncü çeyrekte şirket, Cybertruck montaj hattı çalışanlarını birkaç günlüğüne evlerine gönderdi ve bu da piyasayı çok fazla araçla doldurmaktan kaçınmanın yollarını arıyor olabileceğini gösterdi.
Musk, 2025'e yönelik olarak Ekim ayında yaptığı bir kazanç açıklamasında Tesla'nın 2025'te daha düşük maliyetli ve otonom araçlar sunmayı beklediğini ve bunun 2024'e göre “yüzde 20 ila yüzde 30'luk bir büyümeye” yol açmasını beklediğini söyledi.
KOL SAATİ: Çin otomobil pazarı 2025 sonuna kadar yüzde 55-60 elektrikli araç oranına ulaşabilir