kamil şeker
New member
Tesla, 10 Ekim 2024'te Burbank, Kaliforniya'da “Siber Kabin”i tanıtacak.
Kaynak: Tesla
Tesla'nın Elektrikli araç şirketinin uzun süredir beklenen robotaxi etkinliğinin yatırımcıları etkilememesinin ardından hisseler Cuma günü yaklaşık %9 oranında kapandı.
CEO Elon Musk, perşembe gecesi şirketin “Biz, Robot” etkinliğinde firmanın Cybercab sürücüsüz konsept otomobilini (alçak, gümüş renkli, iki koltuklu, direksiyonu veya pedalı olmayan) tanıttı ve şirketinin bir araç yaratma hedefini öne çıkardı. otonom araç ve robotlardan oluşan filo.
Musk, şirketin Cybercab'i 2027'den önce üretmeyi umduğunu söyledi ancak arabaların nerede üretileceğine dair hiçbir ayrıntı vermedi. Tüketicilerin Tesla Cybercab'i 30.000 doların altındaki bir fiyat etiketi karşılığında satın alabileceklerini söyledi.
Ayrıca Tesla'nın gelecek yıl Teksas ve Kaliforniya'da şirketin Model 3 ve Model Y elektrikli araçlarında “denetimsiz FSD”yi çalışır hale getirmesini beklediğini söyledi. Tam Otomatik Sürüş anlamına gelen FSD, Tesla'nın birinci sınıf sürücü destek sistemidir ve bugün Tesla elektrikli araçları için “denetimli” bir versiyonda mevcuttur.
Teknoloji hâlâ direksiyon başında, her an direksiyonu çevirmeye veya fren yapmaya hazır bir insan sürücüye ihtiyaç duyuyor.
Cuma gününü 217,80 dolardan kapatan Tesla hisseleri yılbaşından bu yana %12, son 12 ayda ise %17 düşüş yaşadı.
'Etkinlik öncesi momentum boşa çıkıyor'
Musk, Cybercab'e ek olarak 20 kişiye kadar taşıyabilen veya mal taşımak için kullanılabilecek otonom, elektrikli bir Robovan üretme planlarını da duyurdu. Örneğin bir spor takımının taşınmasında “yüksek yoğunluk sorununu çözeceğini” söyledi.
Etkinlikten sonra Jeffries'teki analistler “Bunalmış durumdayız” başlıklı bir not yayınladılar.
Barclays'teki analistler, açıklamaların Tesla için yakın vadeli fırsatları vurgulamadığını, bunun yerine Musk'ın tamamen otonom sürüş geleceğine yönelik vizyonuna öncelik verdiğini söyledi.
“Beklendiği gibi, önceki Tesla ürününün tanıtıldığı gibi, etkinlikte ayrıntılara yer verilmedi ve bunun yerine Tesla'nın yapay zeka/AV alanındaki büyüme çabalarının temelini oluşturan vizyon vurgulandı. [autonomous vehicles]Barclays analistleri şunu yazdı:
Kamuoyunun “FSD ilerlemesi hakkında yakın vadede herhangi bir güncelleme veya sistemdeki iyileşmeyi yansıtan veriler almadığını” eklediler.
Piper Sandler analistleri bir raporda “ticarete yönelik şirketlerin çoğunun robot taksinin ortaya çıkmasından etkileneceğini” yazdı.
Analistler, “Olay öncesi ivmenin azalması nedeniyle hisse senetlerinin önümüzdeki haftalarda satılması durumunda şaşırmayacağız” diye yazdı.
Bu arada Morgan Stanley'deki analistler, Musk'ın etkinlik sırasında Tesla'nın bir yapay zeka şirketi olduğu iddiasını ortaya koyamadığını söyledi. Analistler, Musk'un Tesla'nın FSD sistemindeki iyileştirmeler hakkında herhangi bir ayrıntı sunmadığını veya Tesla ile Musk'un yapay zeka şirketi xAI arasındaki bir bağlantıya dair söylentiler hakkında herhangi bir şey söylemediğini belirtti.
Morgan Stanley analistleri, etkinliğin “bir dizi alandaki beklentileri genel olarak hayal kırıklığına uğrattığını yazdı: FSD/teknolojideki değişim oranı, araç paylaşımı ekonomisi ve pazara giriş stratejisine ilişkin veri eksikliği”.
“Sunumun özü ve ayrıntıları konusunda genel olarak hayal kırıklığına uğradık” diye eklediler. “Bu nedenle TSLA'nın etkinliğin ardından baskı altında olacağını tahmin ediyoruz.”
Etkinlikten sonra açık olan şey, Tesla'nın kamuya açık yollarda sürücüsüz araç filosuna sahip olmasının yıllar alacağı ve düzenleyicilerin, araçlara yerleştirilmiş güvenlik özellikleriyle ilgili çok sayıda endişeyi dikkate almak zorunda kalacakları.
Forrester analistlerinden Paull Miller, CNBC'ye gönderdiği bir e-postada 30.000 dolarlık Cybercab'in yakın zamanda gelmeyeceğini söyledi.
Miller, “Tesla'nın bu zaman dilimi içinde bu fiyata yeni bir araç sunması son derece zor olacak” dedi. “Ölçek ekonomileri sonunda şirketin maliyetleri 30.000 $'a yakın bir seviyeye çekmesine olanak tanıyabilir. Dış sübvansiyonlar olmadan veya Tesla her araçta zarar etmeden, bu on yılda bu fiyata yakın bir fiyatla piyasaya sürmek mantıklı görünmüyor.”
alfabe Haziran ayından bu yana robotaksi hizmetini halka sunan Waymo, sürücüsüz arabaları kamuya açık yollarda başarılı bir şekilde piyasaya süren birkaç şirket arasında yer alıyor.
CNBC PRO'nun bu içgörülerini kaçırmayın
Kaynak: Tesla
Tesla'nın Elektrikli araç şirketinin uzun süredir beklenen robotaxi etkinliğinin yatırımcıları etkilememesinin ardından hisseler Cuma günü yaklaşık %9 oranında kapandı.
CEO Elon Musk, perşembe gecesi şirketin “Biz, Robot” etkinliğinde firmanın Cybercab sürücüsüz konsept otomobilini (alçak, gümüş renkli, iki koltuklu, direksiyonu veya pedalı olmayan) tanıttı ve şirketinin bir araç yaratma hedefini öne çıkardı. otonom araç ve robotlardan oluşan filo.
Musk, şirketin Cybercab'i 2027'den önce üretmeyi umduğunu söyledi ancak arabaların nerede üretileceğine dair hiçbir ayrıntı vermedi. Tüketicilerin Tesla Cybercab'i 30.000 doların altındaki bir fiyat etiketi karşılığında satın alabileceklerini söyledi.
Ayrıca Tesla'nın gelecek yıl Teksas ve Kaliforniya'da şirketin Model 3 ve Model Y elektrikli araçlarında “denetimsiz FSD”yi çalışır hale getirmesini beklediğini söyledi. Tam Otomatik Sürüş anlamına gelen FSD, Tesla'nın birinci sınıf sürücü destek sistemidir ve bugün Tesla elektrikli araçları için “denetimli” bir versiyonda mevcuttur.
Teknoloji hâlâ direksiyon başında, her an direksiyonu çevirmeye veya fren yapmaya hazır bir insan sürücüye ihtiyaç duyuyor.
Cuma gününü 217,80 dolardan kapatan Tesla hisseleri yılbaşından bu yana %12, son 12 ayda ise %17 düşüş yaşadı.
'Etkinlik öncesi momentum boşa çıkıyor'
Musk, Cybercab'e ek olarak 20 kişiye kadar taşıyabilen veya mal taşımak için kullanılabilecek otonom, elektrikli bir Robovan üretme planlarını da duyurdu. Örneğin bir spor takımının taşınmasında “yüksek yoğunluk sorununu çözeceğini” söyledi.
Etkinlikten sonra Jeffries'teki analistler “Bunalmış durumdayız” başlıklı bir not yayınladılar.
Barclays'teki analistler, açıklamaların Tesla için yakın vadeli fırsatları vurgulamadığını, bunun yerine Musk'ın tamamen otonom sürüş geleceğine yönelik vizyonuna öncelik verdiğini söyledi.
“Beklendiği gibi, önceki Tesla ürününün tanıtıldığı gibi, etkinlikte ayrıntılara yer verilmedi ve bunun yerine Tesla'nın yapay zeka/AV alanındaki büyüme çabalarının temelini oluşturan vizyon vurgulandı. [autonomous vehicles]Barclays analistleri şunu yazdı:
Kamuoyunun “FSD ilerlemesi hakkında yakın vadede herhangi bir güncelleme veya sistemdeki iyileşmeyi yansıtan veriler almadığını” eklediler.
Piper Sandler analistleri bir raporda “ticarete yönelik şirketlerin çoğunun robot taksinin ortaya çıkmasından etkileneceğini” yazdı.
Analistler, “Olay öncesi ivmenin azalması nedeniyle hisse senetlerinin önümüzdeki haftalarda satılması durumunda şaşırmayacağız” diye yazdı.
Bu arada Morgan Stanley'deki analistler, Musk'ın etkinlik sırasında Tesla'nın bir yapay zeka şirketi olduğu iddiasını ortaya koyamadığını söyledi. Analistler, Musk'un Tesla'nın FSD sistemindeki iyileştirmeler hakkında herhangi bir ayrıntı sunmadığını veya Tesla ile Musk'un yapay zeka şirketi xAI arasındaki bir bağlantıya dair söylentiler hakkında herhangi bir şey söylemediğini belirtti.
Morgan Stanley analistleri, etkinliğin “bir dizi alandaki beklentileri genel olarak hayal kırıklığına uğrattığını yazdı: FSD/teknolojideki değişim oranı, araç paylaşımı ekonomisi ve pazara giriş stratejisine ilişkin veri eksikliği”.
“Sunumun özü ve ayrıntıları konusunda genel olarak hayal kırıklığına uğradık” diye eklediler. “Bu nedenle TSLA'nın etkinliğin ardından baskı altında olacağını tahmin ediyoruz.”
Etkinlikten sonra açık olan şey, Tesla'nın kamuya açık yollarda sürücüsüz araç filosuna sahip olmasının yıllar alacağı ve düzenleyicilerin, araçlara yerleştirilmiş güvenlik özellikleriyle ilgili çok sayıda endişeyi dikkate almak zorunda kalacakları.
Forrester analistlerinden Paull Miller, CNBC'ye gönderdiği bir e-postada 30.000 dolarlık Cybercab'in yakın zamanda gelmeyeceğini söyledi.
Miller, “Tesla'nın bu zaman dilimi içinde bu fiyata yeni bir araç sunması son derece zor olacak” dedi. “Ölçek ekonomileri sonunda şirketin maliyetleri 30.000 $'a yakın bir seviyeye çekmesine olanak tanıyabilir. Dış sübvansiyonlar olmadan veya Tesla her araçta zarar etmeden, bu on yılda bu fiyata yakın bir fiyatla piyasaya sürmek mantıklı görünmüyor.”
alfabe Haziran ayından bu yana robotaksi hizmetini halka sunan Waymo, sürücüsüz arabaları kamuya açık yollarda başarılı bir şekilde piyasaya süren birkaç şirket arasında yer alıyor.
CNBC PRO'nun bu içgörülerini kaçırmayın