kamil şeker
New member
Tesla's Haziran uzun zamandır beklenen “Robotaxi” nin lansmanı çok sayıda eleme gerektiriyor: denetlendi, sadece birkaç davetiyeye açıldı ve 10-20 araç arasında bir yere dahil edildi.
Stok lansmandan bir gün sonra% 8 arttı ve bazı katılımcılar ve gözlemciler bunu başardı. Hisse senetleri o zamandan beri büyük ölçüde bu kazancı geri verdi.
“Son derece pürüzsüz olduğunu düşündüm. Gördüğümüz her şey,” dedi Wedbush analisti Dan Ives. “Sadece güvenlik perspektifinden değil. Manevra kabiliyeti çok etkileyiciydi. Aslında Waymo'dan kapılardan daha iyi düşündüm. 10 üzerinden sekiz olacağını düşündüm. Bence bu deneyimimize göre 10'dan 10'u.”
Diğer deneyimler daha az pürüzsüzdü: Bir araç yolun yanlış tarafında sürdü, bir araç trafiğin ortasında durdu, biri aniden 40 mil / saat bir sokakta frenlendi ve başka bir araç kavşağın ortasında bir yolcuyu bıraktı.
Perşembe günü yayınlanan notada GLJ Research'ten analist Gordon Johnson, “Tesla'nın bu Pazar günü ortaya koyduğu şey bir robotaxi değil.” Dedi. “Kendini veya başkalarını yaralamasını önlemek için sürekli denetim gerektiren bir robotaxi bebek.”
2016 yılından bu yana CEO Elon Musk, Tesla araçlarının tam özerkliğin zirvesinde olduğuna vaat ediyor.
Tesla'nın ana planı Deux, her Tesla sahibinin Tesla telefon uygulamasındaki bir düğmeye dokunarak Tesla ortak filosuna arabanızı ekleyebileceği ve işteyken veya tatildeyken sizin için gelir elde edebileceği bir gelecek öngördü.
O yılın Ekim ayında tüm Tesla araçlarının tam kendi kendine sürüş için gerekli donanıma sahip olacağını söyledi.
2019'da Tesla'nın 2020 yılına kadar yolda 1 milyon robotaksi olacağını söyledi.
Şimdiye kadar, bu tahminlerin hiçbiri gerçekleşmedi. Ve birçok araştırmacı ve rakip, Musk'ın Teslas'ın zaten tam özerklik için gereken tüm donanıma sahip olduğu iddiasını itiraz etti.
Elektrikli otomobil üreticisi, tamamen kendi kendini süren araçlara doğru çalışan diğer tüm büyük şirketlerden çok farklı bir yol izliyor. Aracın etrafındaki ortamı haritalayan radar veya LIDAR-lazer tabanlı cihazlar kullanmaz.
Şirketler sever Alfabe's waymo ve AmazonZoox'un her biri hem radar hem de lidar kullanır. Tesla, aksine, öncelikle kameralar kullanır. Musk, yazılımın farkı yaratabileceğini düşündüğünü söyledi.
Tesla'yı yıllarca kapsayan ve şirket hakkında bir kitap yazan bir gazeteci olan Ed Niedemeer, “Otonom araç endüstrisinin içinde, hem sinir bozucu hem de sadece şaşırtıcı olan şey, herkesin aynı sayfada görünmesidir.” Dedi. “Hemen hemen her büyük uzmanla konuşuyorsunuz ve biliyorsunuz, Tesla'nın ne yaptığı ilginç. Teknolojiyi belirli şekillerde ileriye doğru itiyor. Doğru mu? Bir köpeğe sürmeyi öğretmek gibi. Bir köpeğe küçük bir yol kullanmayı öğretebilirseniz, bu çok etkileyici.
Diğer temel fark, Tesla'nın uzun zamandır Niedermelerer'ın kendi kendini sürmeye “genel bir çözüm” olarak adlandırdığı şeyi teşvik etmesidir. Bu, her Tesla'nın dünyanın herhangi bir yerinde her koşulda kendini sürebileceği anlamına gelir.
Musk'un Tesla'nın ikinci ana planında söylediği şey, “Gerçek kendi kendine sürüş düzenleyiciler tarafından onaylandığında, Tesla'nızı hemen hemen her yerden çağırabileceğiniz anlamına gelecektir.”
Bu muazzam teknik zorluklar sunar.
“İşletme alanınız tüm dünyaysa, dünyada var olan tüm koşullarda göreceğiniz her şeyi kapsadığınızı bilmek için nasıl yeterli mil alırsınız?” Dedi Niedermeter.
Diğer herkes Waymo rotasını alıyor – araç filolarını Austin, Teksas, Phoenix ve San Francisco'nun bazı bölümleri gibi küçük bir alana dağıtıyor.
Tesla'nın Robotaxis'i her yerde dolaşmalarına izin vermek yerine sadece Austin'in bir bölümüne dağıtmayı seçmesi, Niedermeyer'in şirketin Waymo'nun daha uygun yaklaşımı benimsediğini kanıtladığını söylemesinin bir nedenidir.
“Komik çünkü Tesla, Austin'in şov olmasını istiyor, 'Hey, bunu yapıyoruz, sürücüsüz yapabiliriz, değil mi?' Dedi. “Ama gerçekten gösterdiği şey, Waymo'nun başından beri doğru olması.”
Musk'un hala hayranları ve inananları var.
CNBC'nin yerel bir kahve dükkanında konuştuğu Austin sakini Darko Protich, “Tesla gelecek.” Dedi.
Protich, birkaç Tesla aracı sahibi olduğunu ve Waymo'dan benzer otonom araçlara bindiğini ve biraz endişeden sonra beğendiğini söyledi. Ayrıca Çin'deki Robotaxi benzeri arabalara bindi ve bunlara daha az güveniyor.
“O kadar güvenli değiller,” dedi Protich. “Daha küçükler. Ama dürüstçe Teslas'a inanıyorum.”
Başka bir hayran, Buda, Teksas'tan Michael Simon.
“Sadece Elon'un ne yaptığını inanılmaz düşünüyorum,” dedi. “Robotaxis'in aktif olduğunu görünce, binmek istiyorum.”
Ne Protich ne de Simon ilk lansman modellerinde basmıştı, ancak her ikisi de şansı dört gözle beklediklerini söyledi.
Simon, “Elon, Austin bölgesine büyük bir yatırım yaptı ve eğer daha genç ve hala çalışıyor olsaydım, Tesla'nın onlar için çalışmaya ve bu heyecan verici teknolojinin ve geleceğin bir parçası olmaya çalışması için kesinlikle bir özgeçmiş koyardım.” Dedi.
Stok lansmandan bir gün sonra% 8 arttı ve bazı katılımcılar ve gözlemciler bunu başardı. Hisse senetleri o zamandan beri büyük ölçüde bu kazancı geri verdi.
“Son derece pürüzsüz olduğunu düşündüm. Gördüğümüz her şey,” dedi Wedbush analisti Dan Ives. “Sadece güvenlik perspektifinden değil. Manevra kabiliyeti çok etkileyiciydi. Aslında Waymo'dan kapılardan daha iyi düşündüm. 10 üzerinden sekiz olacağını düşündüm. Bence bu deneyimimize göre 10'dan 10'u.”
Diğer deneyimler daha az pürüzsüzdü: Bir araç yolun yanlış tarafında sürdü, bir araç trafiğin ortasında durdu, biri aniden 40 mil / saat bir sokakta frenlendi ve başka bir araç kavşağın ortasında bir yolcuyu bıraktı.
Perşembe günü yayınlanan notada GLJ Research'ten analist Gordon Johnson, “Tesla'nın bu Pazar günü ortaya koyduğu şey bir robotaxi değil.” Dedi. “Kendini veya başkalarını yaralamasını önlemek için sürekli denetim gerektiren bir robotaxi bebek.”
2016 yılından bu yana CEO Elon Musk, Tesla araçlarının tam özerkliğin zirvesinde olduğuna vaat ediyor.
Tesla'nın ana planı Deux, her Tesla sahibinin Tesla telefon uygulamasındaki bir düğmeye dokunarak Tesla ortak filosuna arabanızı ekleyebileceği ve işteyken veya tatildeyken sizin için gelir elde edebileceği bir gelecek öngördü.
O yılın Ekim ayında tüm Tesla araçlarının tam kendi kendine sürüş için gerekli donanıma sahip olacağını söyledi.
2019'da Tesla'nın 2020 yılına kadar yolda 1 milyon robotaksi olacağını söyledi.
Şimdiye kadar, bu tahminlerin hiçbiri gerçekleşmedi. Ve birçok araştırmacı ve rakip, Musk'ın Teslas'ın zaten tam özerklik için gereken tüm donanıma sahip olduğu iddiasını itiraz etti.
Elektrikli otomobil üreticisi, tamamen kendi kendini süren araçlara doğru çalışan diğer tüm büyük şirketlerden çok farklı bir yol izliyor. Aracın etrafındaki ortamı haritalayan radar veya LIDAR-lazer tabanlı cihazlar kullanmaz.
Şirketler sever Alfabe's waymo ve AmazonZoox'un her biri hem radar hem de lidar kullanır. Tesla, aksine, öncelikle kameralar kullanır. Musk, yazılımın farkı yaratabileceğini düşündüğünü söyledi.
Tesla'yı yıllarca kapsayan ve şirket hakkında bir kitap yazan bir gazeteci olan Ed Niedemeer, “Otonom araç endüstrisinin içinde, hem sinir bozucu hem de sadece şaşırtıcı olan şey, herkesin aynı sayfada görünmesidir.” Dedi. “Hemen hemen her büyük uzmanla konuşuyorsunuz ve biliyorsunuz, Tesla'nın ne yaptığı ilginç. Teknolojiyi belirli şekillerde ileriye doğru itiyor. Doğru mu? Bir köpeğe sürmeyi öğretmek gibi. Bir köpeğe küçük bir yol kullanmayı öğretebilirseniz, bu çok etkileyici.
Diğer temel fark, Tesla'nın uzun zamandır Niedermelerer'ın kendi kendini sürmeye “genel bir çözüm” olarak adlandırdığı şeyi teşvik etmesidir. Bu, her Tesla'nın dünyanın herhangi bir yerinde her koşulda kendini sürebileceği anlamına gelir.
Musk'un Tesla'nın ikinci ana planında söylediği şey, “Gerçek kendi kendine sürüş düzenleyiciler tarafından onaylandığında, Tesla'nızı hemen hemen her yerden çağırabileceğiniz anlamına gelecektir.”
Bu muazzam teknik zorluklar sunar.
“İşletme alanınız tüm dünyaysa, dünyada var olan tüm koşullarda göreceğiniz her şeyi kapsadığınızı bilmek için nasıl yeterli mil alırsınız?” Dedi Niedermeter.
Diğer herkes Waymo rotasını alıyor – araç filolarını Austin, Teksas, Phoenix ve San Francisco'nun bazı bölümleri gibi küçük bir alana dağıtıyor.
Tesla'nın Robotaxis'i her yerde dolaşmalarına izin vermek yerine sadece Austin'in bir bölümüne dağıtmayı seçmesi, Niedermeyer'in şirketin Waymo'nun daha uygun yaklaşımı benimsediğini kanıtladığını söylemesinin bir nedenidir.
“Komik çünkü Tesla, Austin'in şov olmasını istiyor, 'Hey, bunu yapıyoruz, sürücüsüz yapabiliriz, değil mi?' Dedi. “Ama gerçekten gösterdiği şey, Waymo'nun başından beri doğru olması.”
Musk'un hala hayranları ve inananları var.
CNBC'nin yerel bir kahve dükkanında konuştuğu Austin sakini Darko Protich, “Tesla gelecek.” Dedi.
Protich, birkaç Tesla aracı sahibi olduğunu ve Waymo'dan benzer otonom araçlara bindiğini ve biraz endişeden sonra beğendiğini söyledi. Ayrıca Çin'deki Robotaxi benzeri arabalara bindi ve bunlara daha az güveniyor.
“O kadar güvenli değiller,” dedi Protich. “Daha küçükler. Ama dürüstçe Teslas'a inanıyorum.”
Başka bir hayran, Buda, Teksas'tan Michael Simon.
“Sadece Elon'un ne yaptığını inanılmaz düşünüyorum,” dedi. “Robotaxis'in aktif olduğunu görünce, binmek istiyorum.”
Ne Protich ne de Simon ilk lansman modellerinde basmıştı, ancak her ikisi de şansı dört gözle beklediklerini söyledi.
Simon, “Elon, Austin bölgesine büyük bir yatırım yaptı ve eğer daha genç ve hala çalışıyor olsaydım, Tesla'nın onlar için çalışmaya ve bu heyecan verici teknolojinin ve geleceğin bir parçası olmaya çalışması için kesinlikle bir özgeçmiş koyardım.” Dedi.