Tesla'nın kazançlarının beklentileri karşılamaması ve General Motors'un EV planlarını ertelemesiyle Çin EV hisseleri düştü

kamil şeker

New member
Seyirciler, 17 Temmuz 2024'te Çin'in Jilin eyaletine bağlı Changchun kentinde düzenlenen 21. Changchun Uluslararası Otomobil Fuarı'nda BYD Song L elektrikli otomobillerine bakıyor. (Costfoto/NurPhoto'nun Getty Images aracılığıyla çektiği fotoğraf)

Nurfotoğraf | Nurfotoğraf | Getty Images


ABD'li dev Çinli elektrikli araç şirketlerinin hisseleri Çarşamba günü düşüş yaşadı Tesla'nin kazancı analistlerin tahminlerinin altında kaldı ve Genel motorlar EV planlarını erteledi.

Hong Kong'da listelenen hisseler Xpeng %5,74'e kadar kaybetti Nio'nin hisseleri Çarşamba günü %5,26'ya kadar düştü.

Li Oto'nin hisseleri %3,99'a kadar düştü Yanımda, Zhejiang Zıplama Motoru Ve SAIC Motor Çarşamba günü sırasıyla %3,1, %5,34 ve %1,02 oranında düşüş yaşandı.

ABD'de Xpeng ve Nio hisseleri Salı günü sırasıyla %6,67 ve %4,48 düşüşle kapandı.

Tesla'dan General Motors'a kadar birçok otomobil üreticisinin EV planlarını küçültmesi veya ertelemesiyle EV çılgınlığı azalıyor.

Salı günü Tesla, bir yıl önceki aynı dönemdeki 21,27 milyar dolardan %7 düşüşle 19,9 milyar dolara gerileyerek üst üste ikinci çeyrek gelir düşüşünü bildirdi. Tesla hisseleri %2,04 düşüşle kapandı.

Tesla CEO'su Elon Musk, Salı günü yaptığı kazanç görüşmesinde, Tesla'nın başlangıçta 8 Ağustos'ta gerçekleşeceğini söylese de, 10 Ekim'de bir robotaksi tanıtım etkinliği düzenleyeceğini söyledi.

Musk, “İlk robotaksi yolculuğunun” zaman çizelgesi sorulduğunda, “Bunu gelecek yıl yapamazsak şoke oluruz” dedi. Ayrıca, tahminlerinin “geçmişte aşırı iyimser” olduğunu da belirtti.

Ayrı olarak, General Motors Salı günü ABD'deki ikinci elektrikli kamyon fabrikasını ve Buick markasının ilk elektrikli aracını daha da ertelediğini duyurdu.

Yatırımcılar büyüme sektöründeki geri çekilmelerden tedirgin oldu ve General Motors hisseleri, güçlü mali sonuçlara rağmen Salı günü %6,42 düşüşle kapandı.


GM ayrıca Cruise Origin otonom aracının üretimini süresiz olarak askıya aldığını ve devam eden zararlar nedeniyle SAIC ile Çin'deki ortak girişimini yeniden yapılandırma çabalarında olduğunu duyurdu.

Elektrikli araç sektörü, otomobil üreticilerinin elektrikli araç modelleri için iyimser satış tahminleri yapması ve iddialı büyüme hedefleri açıklamasıyla yıllardır konuşulan bir gerçekle karşı karşıya.

Hammadde maliyetlerinin artması, yüksek faiz oranları ve diğer faktörler, elektrikli araçların üretimini geleneksel muadillerine kıyasla çok daha pahalı hale getirdi.

– CNBC'den Michael Wayland bu habere katkıda bulundu.