kamil şeker
New member
Toyota Motor Corporation Yönetim Kurulu Başkanı Akio Toyoda, 3 Haziran 2024'te Tokyo'da düzenlenen bir basın toplantısında selam verdi. Toyota, 3 Haziran'da Japon rakipleri Honda, Mazda, Mazda ve diğerleriyle birlikte hükümet sertifikasyon kurallarına uymamasının ardından üç otomobil modelinin yurt içi sevkiyatını askıya aldığını söyledi. Suzuki ve Yamaha'dır.
Yuichi Yamazaki | Afp | Getty Images
Japon otomobil üreticilerinin hisseleri, ülkenin ulaştırma bakanlığının bir hafta önce Pazartesi günü belirli modelleri onaylamak için kullanılan yanlış verileri tespit etmesinden bu yana büyük ölçüde düştü.
Japonya'nın en büyük otomobil üreticisi Toyota'nın hisseleri, 3 Haziran'da patlak veren skandalın ardından geçen hafta %5,4'ten fazla düştü ancak Pazartesi günü toparlanmaya başladı. Otomobil üreticisi yalnızca geçen hafta piyasa değerinde 2,45 trilyon Japon yeni (15,62 milyar dolar) kaybetti.
hisseleri MazdaÜlkenin en büyük ikinci otomobil üreticisi olan , aynı dönemde %7,7 düşüş yaşadı ve geçen hafta 80,33 milyar yen veya 511,8 milyon dolar piyasa değeri kaybetti.
Arazi, Altyapı, Ulaştırma ve Turizm Bakanlığı tarafından yapılan geniş kapsamlı incelemede diğer otomobil üreticileri Honda, Suzuki ve Yamaha'nın sertifikasyon başvurularında da usulsüzlükler tespit edildi.
Geçen hafta, Honda'hisseleri yüzde 5,75 düştü Yamaha Motorlu yüzde 2,2 kaybetti Suzuki Motorlu yüzde 0,3 düştü.
Tüm bu şirketlerin hisseleri Pazartesi günü yüksek işlem gördü. Toyota %1,7, Honda %2,13 ve Mazda %1,7 arttı. Suzuki ve Yamaha da marjinal olarak daha yüksekti.
Hisse senedi grafiği simgesi
Beş şirketin tamamı yanlış test verileri sunmuştu veya Toyota ve Mazda çarpışma testlerinde kullanılan araçlarda sahtecilik yapmıştı.
Toyota, bakanlığın soruşturma raporunun ardından 3 Haziran'da şu anda Japonya'da üretilen Corolla Fielder, Corolla Axio ve Yaris Cross adlı üç modelin sevkiyatını ve satışını geçici olarak durduracağını duyurdu.
Toyota Yönetim Kurulu Başkanı Akio Toyoda, şirketin müşterilerinden ve paydaşlarından özür dileyerek yedi modelinin “ulusal otoriteler tarafından tanımlanan standartlardan farklı yöntemler kullanılarak test edildiğini” kabul etti.
Ayrı bir gelişmede Mazda, Roadster RF ve Mazda 2'yi 30 Mayıs'tan itibaren askıya aldığını söyledi.
Ancak her iki şirket de müşterilerin araçlarını kullanmaya devam edebileceklerini söyledi.
Ulaştırma bakanlığı, suiistimallerin bildirildiği beş şirkette yerinde incelemeler yapacağını söyledi.
Japon otomobil üreticilerine yönelik denetim, Toyota'nın Daihatsu biriminin Aralık ayında hem yurt dışına hem de Japonya'ya tüm araçların sevkiyatını durduracağını açıklamasının ardından geldi. Bu, bir güvenlik skandalıyla ilgili yapılan soruşturmada, Toyota markası altında satılan 22 model de dahil olmak üzere yaklaşık 64 modelde sorun tespit edilmesinin ardından geldi.
Daihatsu, geçen yılın nisan ayında, çoğu Toyota markası altında satılan 88.000 küçük otomobil için hileli yandan çarpışma güvenlik testleri gerçekleştirdiğini söyledi.
Yuichi Yamazaki | Afp | Getty Images
Japon otomobil üreticilerinin hisseleri, ülkenin ulaştırma bakanlığının bir hafta önce Pazartesi günü belirli modelleri onaylamak için kullanılan yanlış verileri tespit etmesinden bu yana büyük ölçüde düştü.
Japonya'nın en büyük otomobil üreticisi Toyota'nın hisseleri, 3 Haziran'da patlak veren skandalın ardından geçen hafta %5,4'ten fazla düştü ancak Pazartesi günü toparlanmaya başladı. Otomobil üreticisi yalnızca geçen hafta piyasa değerinde 2,45 trilyon Japon yeni (15,62 milyar dolar) kaybetti.
hisseleri MazdaÜlkenin en büyük ikinci otomobil üreticisi olan , aynı dönemde %7,7 düşüş yaşadı ve geçen hafta 80,33 milyar yen veya 511,8 milyon dolar piyasa değeri kaybetti.
Arazi, Altyapı, Ulaştırma ve Turizm Bakanlığı tarafından yapılan geniş kapsamlı incelemede diğer otomobil üreticileri Honda, Suzuki ve Yamaha'nın sertifikasyon başvurularında da usulsüzlükler tespit edildi.
Geçen hafta, Honda'hisseleri yüzde 5,75 düştü Yamaha Motorlu yüzde 2,2 kaybetti Suzuki Motorlu yüzde 0,3 düştü.
Tüm bu şirketlerin hisseleri Pazartesi günü yüksek işlem gördü. Toyota %1,7, Honda %2,13 ve Mazda %1,7 arttı. Suzuki ve Yamaha da marjinal olarak daha yüksekti.
Hisse senedi grafiği simgesi
Beş şirketin tamamı yanlış test verileri sunmuştu veya Toyota ve Mazda çarpışma testlerinde kullanılan araçlarda sahtecilik yapmıştı.
Toyota, bakanlığın soruşturma raporunun ardından 3 Haziran'da şu anda Japonya'da üretilen Corolla Fielder, Corolla Axio ve Yaris Cross adlı üç modelin sevkiyatını ve satışını geçici olarak durduracağını duyurdu.
Toyota Yönetim Kurulu Başkanı Akio Toyoda, şirketin müşterilerinden ve paydaşlarından özür dileyerek yedi modelinin “ulusal otoriteler tarafından tanımlanan standartlardan farklı yöntemler kullanılarak test edildiğini” kabul etti.
Ayrı bir gelişmede Mazda, Roadster RF ve Mazda 2'yi 30 Mayıs'tan itibaren askıya aldığını söyledi.
Ancak her iki şirket de müşterilerin araçlarını kullanmaya devam edebileceklerini söyledi.
Ulaştırma bakanlığı, suiistimallerin bildirildiği beş şirkette yerinde incelemeler yapacağını söyledi.
Japon otomobil üreticilerine yönelik denetim, Toyota'nın Daihatsu biriminin Aralık ayında hem yurt dışına hem de Japonya'ya tüm araçların sevkiyatını durduracağını açıklamasının ardından geldi. Bu, bir güvenlik skandalıyla ilgili yapılan soruşturmada, Toyota markası altında satılan 22 model de dahil olmak üzere yaklaşık 64 modelde sorun tespit edilmesinin ardından geldi.
Daihatsu, geçen yılın nisan ayında, çoğu Toyota markası altında satılan 88.000 küçük otomobil için hileli yandan çarpışma güvenlik testleri gerçekleştirdiğini söyledi.