kamil şeker
New member
Amerikan kamyonet pazarına öncelikle yerli markalar hakimdir. Ford, Chevrolet, GMC Ve Veri deposu. ABD markaları sadık bir alıcı tabanından ve ithal kamyonlara uygulanan %25 vergiden yararlanıyor.
Ancak Toyota Tacoma, yabancı bir otomobil üreticisinin bu pazarda nasıl bir yer bulup kontrol edebileceğini gösteriyor.
Edmunds'a göre en çok satan tam boyutlu pikap serisi Ford'un F-Serisi, özellikle de Amerika'da en çok satan araç olan F-150'dir. GM ve Ram pikapları, aynı zamanda en çok satan kompakt kamyonet olan Maverick'in de bulunduğu Ford'u takip ediyor.
Ancak ABD'li otomobil üreticileri daha küçük pikaplara olan bağlılıklarından vazgeçerken, Japon otomobil üreticisi Toyota 1970'li yıllara kadar bu segmentte varlığını sürdürüyordu. Toyota, Tacoma'yı 1995 yılında dünyanın başka yerlerinde Hilux olarak bilinen Toyota Pickup'ın halefi olarak tanıttı. Bu arada Ford Motor, Ranger'ı 2011 model yılından sonra durdurdu ve ardından 2019'da yeniden canlandırdı. GM, Chevrolet Colorado ve GMC Canyon'u 2012'de piyasadan çekti ve ardından 2014'te ikisini de yeniden canlandırdı.
Toyota, 2023 yılında ABD'de 237.000'den fazla Tacoma satarak orta ölçekli rakiplerini açık ara geride bıraktı. Bir sonraki en çok satan ise 72.000 adetlik satış rakamıyla Chevrolet Colorado oldu. Aynı kamyonun biraz daha üst versiyonu olan GMC Canyon, ABD'li otomobil üreticisi için kabaca 22.600 satış daha ekliyor.
Toyota'nın Tacoma sahiplerinin ihtiyaçlarına gösterdiği özen, bu sadık pazar tabanının ve modelin istikrarlı satışlarının bir parçası olarak görülüyor. Örneğin Tacoma sahiplerinin yaklaşık %40'ı kamyonlarını ayda en az bir kez araziye çıkarıyor, bu nedenle Toyota kamyon için çeşitli arazi paketleri sunuyor.
Üstelik orta segmentteki yaklaşık yedi model arasında Tacoma uzun yatakla gelen tek modeldir. Aynı zamanda iki kapılı versiyonla gelen iki versiyondan sadece biri ve manuel şanzımanla gelen iki versiyondan biri. Toyota'nın kalite, dayanıklılık ve güvenilirliğe veya QDR'ye odaklanması da yardımcı oldu. Tacomalar piyasadaki en yüksek kalıntı değerlerden bazılarına sahiptir.
Ancak sektör tahmincileri, segmentteki model sayısının önümüzdeki birkaç yıl içinde ikiye katlanarak toplamda 14 civarına çıkacağını söylüyor. Tarihsel olarak, pikaplar genel araç pazarında yaklaşık %20'lik bir paya sahip (iki kez kontrol etmek doğru mu?) ve orta ölçekli segment bunun sadece bir kısmıdır. Bu, yakın gelecekte aynı müşteriler için çok daha fazla rekabet anlamına geliyor.
Tacoma'nın orta boy kamyon segmentinde nasıl zirvede kaldığı ve genişleyen pazarın zorluklarıyla başa çıkmak için nasıl çalıştığı hakkında daha fazla bilgi edinmek için videoyu izleyin.
Ancak Toyota Tacoma, yabancı bir otomobil üreticisinin bu pazarda nasıl bir yer bulup kontrol edebileceğini gösteriyor.
Edmunds'a göre en çok satan tam boyutlu pikap serisi Ford'un F-Serisi, özellikle de Amerika'da en çok satan araç olan F-150'dir. GM ve Ram pikapları, aynı zamanda en çok satan kompakt kamyonet olan Maverick'in de bulunduğu Ford'u takip ediyor.
Ancak ABD'li otomobil üreticileri daha küçük pikaplara olan bağlılıklarından vazgeçerken, Japon otomobil üreticisi Toyota 1970'li yıllara kadar bu segmentte varlığını sürdürüyordu. Toyota, Tacoma'yı 1995 yılında dünyanın başka yerlerinde Hilux olarak bilinen Toyota Pickup'ın halefi olarak tanıttı. Bu arada Ford Motor, Ranger'ı 2011 model yılından sonra durdurdu ve ardından 2019'da yeniden canlandırdı. GM, Chevrolet Colorado ve GMC Canyon'u 2012'de piyasadan çekti ve ardından 2014'te ikisini de yeniden canlandırdı.
Toyota, 2023 yılında ABD'de 237.000'den fazla Tacoma satarak orta ölçekli rakiplerini açık ara geride bıraktı. Bir sonraki en çok satan ise 72.000 adetlik satış rakamıyla Chevrolet Colorado oldu. Aynı kamyonun biraz daha üst versiyonu olan GMC Canyon, ABD'li otomobil üreticisi için kabaca 22.600 satış daha ekliyor.
Toyota'nın Tacoma sahiplerinin ihtiyaçlarına gösterdiği özen, bu sadık pazar tabanının ve modelin istikrarlı satışlarının bir parçası olarak görülüyor. Örneğin Tacoma sahiplerinin yaklaşık %40'ı kamyonlarını ayda en az bir kez araziye çıkarıyor, bu nedenle Toyota kamyon için çeşitli arazi paketleri sunuyor.
Üstelik orta segmentteki yaklaşık yedi model arasında Tacoma uzun yatakla gelen tek modeldir. Aynı zamanda iki kapılı versiyonla gelen iki versiyondan sadece biri ve manuel şanzımanla gelen iki versiyondan biri. Toyota'nın kalite, dayanıklılık ve güvenilirliğe veya QDR'ye odaklanması da yardımcı oldu. Tacomalar piyasadaki en yüksek kalıntı değerlerden bazılarına sahiptir.
Ancak sektör tahmincileri, segmentteki model sayısının önümüzdeki birkaç yıl içinde ikiye katlanarak toplamda 14 civarına çıkacağını söylüyor. Tarihsel olarak, pikaplar genel araç pazarında yaklaşık %20'lik bir paya sahip (iki kez kontrol etmek doğru mu?) ve orta ölçekli segment bunun sadece bir kısmıdır. Bu, yakın gelecekte aynı müşteriler için çok daha fazla rekabet anlamına geliyor.
Tacoma'nın orta boy kamyon segmentinde nasıl zirvede kaldığı ve genişleyen pazarın zorluklarıyla başa çıkmak için nasıl çalıştığı hakkında daha fazla bilgi edinmek için videoyu izleyin.