kamil şeker
New member
Hamburg Trafik
Yerleşik otopark konusunda zorlu siyasi mücadele
Tarih: 19 Aralık 2023| Okuma süresi: 3 dakika
Hamburg’un pek çok semtinde sakinler otopark ücreti ödemek zorunda – şu anda yılda 65 avro
Kaynak: Bertold Fabricius
WELT podcast’lerimizi buradan dinleyebilirsiniz
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni gerektirdiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.
Hamburg belediye başkanı Peter Tschentscher yıllık bilet ücretlerinde önemli bir değişiklik istemiyor ve aynı zamanda sakinlerin otoparkını daha esnek hale getirmedeki gecikmelerden kimin sorumlu olduğu konusunda CDU ile tartışıyor.
HAmburg belediye başkanı Peter Tschentscher (SPD), diğer bazı şehirlerde yaşananların aksine, sakinlerin otopark ücretlerini önemli ölçüde artırmak istemiyor. “Yerleşik otoparkın amacı, mahalle sakinlerine dairelerinin yakınında park yeri bulma şansı vermektir. WELT’e şöyle konuştu: “Bu, herkesin oraya kendi arabasıyla gitmesi yerine çevre derneğiyle birlikte seyahat etmesi için bir teşvik olmalı.”
Amaç ücret toplamak değil, “park alanının düzenli bir şekilde kullanılması”dır. Enflasyonu ve maliyet artışlarını telafi etmek için her zaman ücret artışları olacaktır çünkü ücret kanunu, ücretlerin idari maliyetleri karşılaması gerektiğini şart koşmaktadır. Tschentscher: “Ücretlerde bunun ötesinde ciddi bir artışın haklı olduğunu düşünmüyorum.” Yıllık bilet şu anda 65 avroya mal oluyor ve Alman Çevre Yardımı 300 avronun üzerine bir artış çağrısında bulunuyor.
ayrıca oku
Başka bir medya yayınında belediye başkanı, Birliği federal düzeyde yerleşik otoparkın esnekleştirilmesini engellemekle suçladı. Hamburg CDU bunu Salı günü reddetti. Federal Meclis’teki Hamburg CDU bölge grubu başkanı Christoph Ploß, Tschentscher’in ya yetersiz bilgi sahibi olduğunu ya da kasıtlı olarak yalan haber yaydığını söyledi. Aksine, SPD liderliğindeki trafik ışıkları koalisyonu, Federal Konsey’in, Hamburg’daki esnafın ve Hamburg’un orta ölçekli işletmelerinin çıkarları doğrultusunda sakinlerin park etmelerini daha esnek hale getirme yönündeki girişimini reddetti.
Ploß, CDU’nun Alman Federal Meclisi’nde, örneğin esnafın sakinlerin park alanlarına park etmesini sağlamak için çeşitli girişimler başlattığını söyledi. “Bu girişimlerin tümü trafik ışığı koalisyonu tarafından reddedildi.”
ayrıca oku
Seçimlere güzel bir yıl kala Tschentscher ile CDU arasında hiçbir yakınlık yok. Pazartesi günü NDR’ye verilen bir röportajda, 2025 genel seçimlerinden sonra olası bir kırmızı-siyah koalisyonu sorulduğunda Tschentscher, şu anda “CDU ile yapılabilecek pek fazla devlet kurma işinin olmadığını” söyledi. Bunu, diğer şeylerin yanı sıra, karayolu trafik yasasında esnafa sakinler için park etme fırsatı da verecek bir değişikliğin federal hükümetteki FDP ve CDU tarafından engellenmesiyle gerekçelendirdi. Tschentscher, “Hamburg FDP ve CDU’nun da bir misyonu var” dedi.
CDU parlamento grup lideri Dennis Thering de Hamburg CDU için şunun açık olduğunu ifade etti: “Zanaatkarların ve diğer tüccarların da konut park alanlarında işlerini yapabilmelerini sağlamak için her şey yapılmalıdır.” Fedaral Seviye. SPD liderliğindeki federal hükümetin yanıtına göre Tschentscher, örneğin esnafın yerleşim alanlarına park etme konusunda kalıcı muafiyet almasını sağlamak için mevcut düzenlemeleri de kullanabilir. Thering, “Timsah gözyaşları bu nedenle uygunsuz ve ikiyüzlü” dedi. “Yurt sakinlerinin trafik ışıklarına park etme reformu SPD, Yeşiller ve FDP yüzünden başarısız oldu, başka kimse değil!”
ayrıca oku
Şehirlerde dağıtım mücadelesi
WELT’te Tschentscher, Yeşil koalisyon ortağının çok sayıda ana yola dahil etmek istediği 30 km/s hız bölgeleri konusuna da değindi. Belediye başkanı bunu çevre otoritesi tarafından otorite oylamasına sunulan bir “taslak” olarak tanımladı. Tschentscher, “Yasa ve yönetmeliklerde olduğu gibi, genellikle ilk taslak nihai sonuç değildir” diyor. 30 km/s’lik bölgelerle trafik, yerleşim bölgelerinde veya okul, huzurevi ve anaokulu gibi belirli tesislerin önünde trafikten kaçınılacak şekilde yönlendirilebilmektedir. “Her yere 30 km/saat hız sınırı getirerek bu konseptten vazgeçmemeliyiz. Tschentscher, “Bu durumda trafik artık doğru şekilde yönlendirilemeyecek ve durma noktasına gelecektir” diyor.
Yerleşik otopark konusunda zorlu siyasi mücadele
Tarih: 19 Aralık 2023| Okuma süresi: 3 dakika
Hamburg’un pek çok semtinde sakinler otopark ücreti ödemek zorunda – şu anda yılda 65 avro
Kaynak: Bertold Fabricius
WELT podcast’lerimizi buradan dinleyebilirsiniz
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni gerektirdiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.
Hamburg belediye başkanı Peter Tschentscher yıllık bilet ücretlerinde önemli bir değişiklik istemiyor ve aynı zamanda sakinlerin otoparkını daha esnek hale getirmedeki gecikmelerden kimin sorumlu olduğu konusunda CDU ile tartışıyor.
HAmburg belediye başkanı Peter Tschentscher (SPD), diğer bazı şehirlerde yaşananların aksine, sakinlerin otopark ücretlerini önemli ölçüde artırmak istemiyor. “Yerleşik otoparkın amacı, mahalle sakinlerine dairelerinin yakınında park yeri bulma şansı vermektir. WELT’e şöyle konuştu: “Bu, herkesin oraya kendi arabasıyla gitmesi yerine çevre derneğiyle birlikte seyahat etmesi için bir teşvik olmalı.”
Amaç ücret toplamak değil, “park alanının düzenli bir şekilde kullanılması”dır. Enflasyonu ve maliyet artışlarını telafi etmek için her zaman ücret artışları olacaktır çünkü ücret kanunu, ücretlerin idari maliyetleri karşılaması gerektiğini şart koşmaktadır. Tschentscher: “Ücretlerde bunun ötesinde ciddi bir artışın haklı olduğunu düşünmüyorum.” Yıllık bilet şu anda 65 avroya mal oluyor ve Alman Çevre Yardımı 300 avronun üzerine bir artış çağrısında bulunuyor.
ayrıca oku
Başka bir medya yayınında belediye başkanı, Birliği federal düzeyde yerleşik otoparkın esnekleştirilmesini engellemekle suçladı. Hamburg CDU bunu Salı günü reddetti. Federal Meclis’teki Hamburg CDU bölge grubu başkanı Christoph Ploß, Tschentscher’in ya yetersiz bilgi sahibi olduğunu ya da kasıtlı olarak yalan haber yaydığını söyledi. Aksine, SPD liderliğindeki trafik ışıkları koalisyonu, Federal Konsey’in, Hamburg’daki esnafın ve Hamburg’un orta ölçekli işletmelerinin çıkarları doğrultusunda sakinlerin park etmelerini daha esnek hale getirme yönündeki girişimini reddetti.
Ploß, CDU’nun Alman Federal Meclisi’nde, örneğin esnafın sakinlerin park alanlarına park etmesini sağlamak için çeşitli girişimler başlattığını söyledi. “Bu girişimlerin tümü trafik ışığı koalisyonu tarafından reddedildi.”
ayrıca oku
Seçimlere güzel bir yıl kala Tschentscher ile CDU arasında hiçbir yakınlık yok. Pazartesi günü NDR’ye verilen bir röportajda, 2025 genel seçimlerinden sonra olası bir kırmızı-siyah koalisyonu sorulduğunda Tschentscher, şu anda “CDU ile yapılabilecek pek fazla devlet kurma işinin olmadığını” söyledi. Bunu, diğer şeylerin yanı sıra, karayolu trafik yasasında esnafa sakinler için park etme fırsatı da verecek bir değişikliğin federal hükümetteki FDP ve CDU tarafından engellenmesiyle gerekçelendirdi. Tschentscher, “Hamburg FDP ve CDU’nun da bir misyonu var” dedi.
CDU parlamento grup lideri Dennis Thering de Hamburg CDU için şunun açık olduğunu ifade etti: “Zanaatkarların ve diğer tüccarların da konut park alanlarında işlerini yapabilmelerini sağlamak için her şey yapılmalıdır.” Fedaral Seviye. SPD liderliğindeki federal hükümetin yanıtına göre Tschentscher, örneğin esnafın yerleşim alanlarına park etme konusunda kalıcı muafiyet almasını sağlamak için mevcut düzenlemeleri de kullanabilir. Thering, “Timsah gözyaşları bu nedenle uygunsuz ve ikiyüzlü” dedi. “Yurt sakinlerinin trafik ışıklarına park etme reformu SPD, Yeşiller ve FDP yüzünden başarısız oldu, başka kimse değil!”
ayrıca oku
Şehirlerde dağıtım mücadelesi
WELT’te Tschentscher, Yeşil koalisyon ortağının çok sayıda ana yola dahil etmek istediği 30 km/s hız bölgeleri konusuna da değindi. Belediye başkanı bunu çevre otoritesi tarafından otorite oylamasına sunulan bir “taslak” olarak tanımladı. Tschentscher, “Yasa ve yönetmeliklerde olduğu gibi, genellikle ilk taslak nihai sonuç değildir” diyor. 30 km/s’lik bölgelerle trafik, yerleşim bölgelerinde veya okul, huzurevi ve anaokulu gibi belirli tesislerin önünde trafikten kaçınılacak şekilde yönlendirilebilmektedir. “Her yere 30 km/saat hız sınırı getirerek bu konseptten vazgeçmemeliyiz. Tschentscher, “Bu durumda trafik artık doğru şekilde yönlendirilemeyecek ve durma noktasına gelecektir” diyor.